Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hjælp, fløde med daim vil ikke blive stiv.
Forfatter: 
Dato:  11-02-2006 17:36

Hej

Jeg har fundet en opskrift i ide nyt på en lakage med fløde med daim i, men nu har jeg problemet med at det ikke vil blive så cremet(stiv) at jeg kan bruge det mellem lagene, har i nogle råd til hvordan jeg gør?

I opskriften skal man varme fløden og daimen op så daimen smelter, så skal man sætte det ind i køleskabet til dagen efter og så skulele man piske det igennem og lige klar til at bruge, men mit var ikke blevet tykkere og så troede jeg det var fordi jeg så havde misforstået på så det skulle piskes med håndmixeren, så det prøvede jeg også og der sker stadigvæk ikke noget, så nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, har faktisk 2 lagkager der venter på at blive lagt sammen, jeg har fulgt opskriften så jeg forstår det ikke helt, kan det reddes?

MVH

MJB

0
0
Svar på denne tråd

Det burde
Forfatter: 
Dato:  11-02-2006 17:42
kunne lade sig gøre. Det er sådan jeg laver nougat creme. Ved ikke hvad jeg skal foreslå?

C

If you always do what interests you, then at least one person is pleased.
-Katherine Hepburn
0
0
Svar på denne tråd

Fløde...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2006 20:13

Det er vel piskefløde at du bruger ?

Og er det ikke noget med at det skal varmes op lige til kogepunktet - kan det være derfor ? Hvordan har du gjort ?

- Yuki :-)

0
0
Svar på denne tråd

Du kan...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2006 22:12
...i hvert fald altid tilsætte mere chokolade - og lade stå et døgn mere.

Ellers ville jeg enten stive det med agar-agar eller husblas (men så bliver det lidt fromage-agtigt) eller vende det i flødeskum.

... 8-) - 99E - 8-)...

0
0
Svar på denne tråd

fløden må ikke
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 09:06

koge når du vamer det op.Det skal kun lige varmes så chokoladen smelter. Derefter skal det stå på køl som du har gjort. Pisk det som almindeligt flødeskum. Der går lige lidt tid inden det bliver stift.

Jeg har gjort det mange gange i mit job som konditor så det kan altså godt lade sig gøre..

mvh. Tinna

0
0
Svar på denne tråd

Jubii jubii
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 10:12

Hej

Nu lykkedes det, jeg lod det stå lidt mere i køleskabet og nu kunne det lade sig gøre, det handler om tålmodighed og jo det tar lidt længere tid når man pisker det inden der begynder og sker noget, men igår skete der bare slet ingenting, så tålmodighed det skal man have.

Er der andre måder at lave sådan en creme på, altså anden end daim der dur?

Tak for alle rådene.

MJB

0
0
Svar på denne tråd

ja du kan
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 08:25
også bruge forskellig slags chokolade(lys,mørk) og nougat.

mvh. Tinna

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider