Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Vis mig dit hus!
Forfatter: 
Dato:  02-01-2006 21:00

Vi er godt i gang med at bygge vores nye træhus, der er bare alt for mange ting der skal tages stilling til på et tidligt tidspunkt! Vi er ved at kigge på klinkegulv. Vi skal have klinker i bryggers, køkkenalrum og på begge badeværelser.

Har du flotte klinker i dit hus? Eller et eller andet smart som du vil dele med os andre (læs: mig)

Vi vil gerne have sorte/mørke klinker over det hele, hvad er jeres erfaringer??

Ind og tag billeder med Jer!

--->Katja (uden Castor)

0
0
Svar på denne tråd

Nu er vores hus ikke
Forfatter: 
Dato:  02-01-2006 21:18

nyt, men fra 1969, men vi har da lavet en smule herhjemme.

Vi har klinker i entreen, men det er ikke noget vi selv har lavet

Vores badeværelse fik en gang maling og en ny bruseniche og nyt inventar(som jeg desværre ikke har billeder af her).

Og mellemvæggen mellem stuen og køkkenet fik en bordplade monteret, som både kan bruges som afsætterplads, bar og til at spise morgenmad ved.

Min erfaring er at på meget mørke klinker kan alt skidt og kalk ses meget tydeligere end på lidt lysere klinker, så i de rum, hvor der er megen trafik med beskidte sko, ville jeg nok vælge lidt mørkere lysere klinker, men selvfølgelig ikke hvide, da de har samme ulempe (har stadig mareridt om vores tidligere hvide badeværelse).

men held og lykke med jeres husbyggeri.

0
0
Svar på denne tråd

Billeder???
Forfatter: 
Dato:  02-01-2006 21:19
De var der før - er det kun mig, der ikke kan se dem?
0
0
Svar på denne tråd

Billeder
Forfatter: 
Dato:  02-01-2006 22:05

Vil forsøge at få fremskaffet billeder af et netop nybygget hus med sorte/mørke klinker i køkken/alrum, bryggers og badeværelse.

Det er vildt flot - de har et skær af farvevariation og lidt "glimmer" skær - vildt flot effekt med matchende bordplader m.v.

0
0
Svar på denne tråd

Flot entregulv Puskin ...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2006 22:13

...

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

Nope ...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2006 22:28

Mit hus er mit hus ...

Og jeg er SÅ glad for det - at jeg ikke vil sætte billeder ind. ;-)

Venlig hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Vores valg
Forfatter: 
Dato:  02-01-2006 23:28

Krydser fingre for at byggeriet af vores hus starter her sidst i januar ;-)

Køkken/alrum og bryggers

Vi har valgt en klinke i 30x60 (den på billedet er 30x30) i et materiale der er syrefast, totalt afvisende overfor farve fra fx. vin og som har en glat (skridsikker) og helt mat overflade.

Bestilt i InForum, Herning til 390 kr pr. kvm.

(Den lyse plet er fra blitsen og den er også mere mat end der ser ud til)

Badeværelserne

Her har vi valgt nøjagtig samme type som i køkken mv., dog i 30x30 og i en meget mørkere farve - til 335 kr pr. kvm.

Ville oprindeligt have haft den i køkken mv., men valgte en lysere af frygt for, at rummene bliver mørke

Stue, 2 værelser, kontor og soveværelse

Her har vi valgt hvidolieret ask, parket 15 mm fra Moland - også bestilt i InForum til 229 kr pr. kvm plus underlag mv.

(Billedet er lånt fra deres hjemmside, derfor den ringe kvalitet - det er LANGT pænere irl).

Brusekabiner

Til brusekabinerne har vi valgt en flise på 22x33 cm med en overfladebehandling hvor kalk ikke kan sætte sig fast (det må tiden vise) til 229 kr pr. kvm - købt på tilbud, normalpris 499 kr.

Flisen er kridhvid og ekstrem blank. Vi ved endnu ikke, om den skal ligge eller stå op

Døre

Vi har valgt Profil Line døre fra Idedøren - model K. Den er lydisoleret og med 3 hængsler - drøn lækker

Vi har valgt en noget speciel dørfyldning, da vi ikke er til de traditionelle fyldningsdøre (Enten hader eller elsker man den)

Billedet er lånt fra deres hjemmeside, derfor den dårlige kvalitet.

Der er mange flere billeder af det kommende hus og de fleste materialer og inventar på vores hjemmeside.

www.123hjemmeside.dk/S...-Rasmussen

Lige meget hvad jeg gør, så kommer adressen til at se forkert ud - men linket virker - vores side hedder "Skovgaard-Rasmussen" til sidst.

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

flot gulv
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 09:06

Nøj Puskin det er godt nok flot jeres gulv! Vi er sikre på de mørke klinker, men vi er usikre på hvordan de f.eks skal vende, de kan jo vende både den ene og den anden vej, og med en masse forskellige detaljer.

Tina jeg håber også for jer i snart kommer i gang, hvornår regner i med det er færdigt? Vi har valgt det samme trægulv, men har så valgt luddede døre, det synes jeg passer bedst til et træhus.

Vi (jeg) har også tænkt på at lave en stjerne med lysledere i gulvet, er der nogen af jer der har det?

--->Katja (uden Castor)

0
0
Svar på denne tråd

Katja...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 09:41

Vi venter på en byggetilladelse - det kan tage lang tid her i kommunen. Men hvis den kommer her i løbet af de næste 14 dage som de har lovet, så begynder de på fundamentet sidst på måneden.

Huset er færdigt ca. midt i maj - hvis ovenstående går i orden.

Ja, det er skægt nok, vi skal til at bygge et træhus - elsker træ, men jeg vil ikke have at man kan se træet

Dvs. at alle lister, døre osv skal være hvidemalede og at ydervæggene får en heldækkende træbeskyttelse - jeps, jeg er underlig!

Desuden har vi valgt gipslofter overalt i stedet for trælofter.

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

mørke klinker
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 17:47

Det kan være "farligt" med mørke klinker i køkken/Alrum, netop fordi de får rummene til at krybe/se meget små og dunkle ud.

Det er lidt nemmere at vælge mørke klinker til badeværelser, eftersom væggene oftest er hvide her så de kan lyse rummet op. Hvis der også er 2-3 halogen i loftet er det jo endnu lysere :-)

Min kæreste og jeg har "lige" bygget hus. Vi fik det den 6. juni 2005.

Vi valgte skinnende, sorte "marmor" klinker til gulvet på badeværelserne og hvide "skinnende" "marmor" klinker i brusekabinen. Væggene er med hvidtmalet glasvæv.

Der er 3 halogen spots i loftet på det store badeværelse og 2 "Icecube" lamper over vasken. Bordpladen er også i sort "marmor" med hvid, porcelænvask.

Skabe/hylder er i hvidt laminat.

Det lille badeværelse er magen til, dog "kun" med 2 halogenspot og 1 "Icecube" ved vasken.

I Køkken/Alrum, valgte vi nogle meget lyse, neutrale klinker, med en lidt ru, og skridsikker overflade. Det er lidt svære at forklare farven på, men er nærmest "beige/hvide/grå".

Meget lyse og venlige - væggene er også hvidmalede og selve køkkenet er i lys eg. Bordpladen er af samme sorte "marmor" som på badeværelserne.

Efter vores mening, lyst og venligt/indbydende.

Trægulvet i stuen er i rustik ask.

Jeg ligger billeder ind lige omme lidt, skal lige have uploadet dem :-)

Farvel min Du Da
Vent på mig ved Regnbuebroen, til vi ses igen
0
0
Svar på denne tråd

Så er jeg
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 18:10

... så er jeg her!

Fandt lige de "gamle" billeder frem, som blev taget løbende under byggeriet.

Her er Stuen:

Og her er Køkken/Alrum så, med de "svære-at-beskrive-klinkerne"

Lige et nyt billede fra juleaften i år, med hundene på klinkerne:

Og her er så klinkerne på badeværelserne, kun vist det "store" badeværelse:

De 2 "Icecube" lamper og bordpladen:

Det første billede med de sorte klinker snyder lidt, så hvide/markerede er det hvide/grå i dem slet ikke...

Nå, hvad syntes i??

Farvel min Du Da
0
0
Svar på denne tråd

Vinduer
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 18:52

Hvad vinduer har I i jeres nye huse ?

Vi skal til at bygge nyt hus til sommer og snakker meget om hvad slags vinduer vi skal I.

Det skal være dannebrogsvinduer med 3 sektioner. Men skal det være i mahogni - som vi synes er rigtig flotte, men har hørt at de skal have olie 2-3 gange om året.

Elllers skal det være i plastic.

De sort klinker i har på gulvet bliver de ikke meget støvet ?

Charlotte

SKAL FORRESTEN OGSÅ BYGGE STALD MED 3 HESTE BOKSE

0
0
Svar på denne tråd

Pænt gulv- det med hunden
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 21:37
Har det magen til.Det matcher i vores tilfælde nogen hæslige fliser- med brombær!

Mvh xtiny

<eras3r> who the hell is digdug?
<element_a> he used to be an old video game
<element_a> then he mutated into an IRC user after someone stole his shovel
<element_a> tragic
bash.org

0
0
Svar på denne tråd

klinker
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 21:46

Det er rigtigt at mørke klinker gør rummet mindre, men vores køkkenalrum er ret stort med loft til kip og store vinduer fra gulv til loft, så tror ikke det gør noget her. Vi skal have lyst egetræskøkken med lys bordplade og hvide vægge.

Charlotte i må da ikke vælge plastik vinduer til et nyt hus? Gys gys så hellere mahogni..

Amigo jeg er vild med de klinker i har i badeværelset, vi overvejer også fliser på væggene.

--->Katja (uden Castor)

0
0
Svar på denne tråd

lisbeth...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 22:48

rigtigt flot gulv... men syntes de der plastichåndtag skæmmer rigtig meget

sorte/mørkegrå fliser... det har jeg på badeværelset og overvejer at hive heler molevitten ned og sætte nye op !!! hvis mit gulv skal være kalkfrit i brusekabinen og lige omkring så skal jeg bruge ca 2-4 timer om ugen KUN på kalken i det lille område ! det er rigtigt surt...

det er kvalitetsfliser, de er lagt rigtigt, de er kun 1 år gamle, de bliver behandlet som de skal... så jeg må gå ud fra at det er pga farven. men hvis man godt vil bruge et par timer om ugen på de 2 kvm2 der dagligt er våde så er det en rigtigt flot at se på.

resten der ikke bliver dagligt våde er der ingen problemer med, dog er der ingen tvivl hvis man har sprunget rengøringen over i 2-3 dage, men det er jo meget godt så får man det gjordt

hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd

Vinduer
Forfatter: 
Dato:  04-01-2006 18:43

Gulvet i køkken/Alrum er nok det jeg er mest tilfreds med.

Det sværeste for os var nemlig at vælge klinker. Hvorfor?

Fordi man først bliver sendt ud og vælge elementer til køkken/bad/bryggers og efterfølgende har et møde med byggefirmaet, hvor man så vælger klinker/trægulv.

Det er altså svært at få de to ting til at stemme overens.

Men syntes vi klarede det ret godt...

Med de hvide elementer på badeværelset, var det ikke svært - men om køkkenskabene passede til gulvet, det var et sats...

Vores vinduer er ikke mahogni.

De er af Palisanderbejdset fyrretræ - og skal kun "passes" 1x årligt. (y) :-)

Mange tak for kommentarerne :-)

pøjpøj til jer der skal bygge/lave om

Farvel min Du Da
0
0
Svar på denne tråd

Here we go... billeder!
Forfatter: 
Dato:  04-01-2006 22:00

Vi købte et gammelt dødsbo i maj 2005, med overtagelse midt juli 2005 - vi brugte 2½ måned på at sætte det istand og flyttede ind 1/10.

Det har fået hele turen - det eneste der mangler er nyt tag som kommer til foråret..

Er billederne mangelfulde eller lign så råb op - så knibser jeg flere billeder ;-)

Klinker - badeværelse

Klinker - køkken og bryggers

Egeparket gulv

Indv. dører fra sweedoor m. glas, disse har vi 2 af, resten er helt plane.

Garderobeskabe

Fordør - maghoni samt vinduer

Mvh. Lise D

Med hest på WWW.STALD-LEERE.DK i Svenstrup J.

Jeg søger med lys og lygte efter en spring sadel af mærket COUNTY EXTREME - har du sådan en du vil sælge eller ved hvor jeg kan købe så giv lyd.

0
0
Svar på denne tråd

nøøøj..
Forfatter: 
Dato:  05-01-2006 14:09

Lise jeres hus er bare lækkert, de klinker i har på badeværelset ligner dem vi skal have, vores er bare matte.

Er der forresten nogen der har glasdør i jeres brusekabine? Er det ikke svært at holde rent??

Sjanna havde aldrig tænkt over at de sorte i bruseren kan være svære at holde...Det lyder irriterende!

--->Katja (uden Castor)

0
0
Svar på denne tråd

Kan i give gode råd om processen af jeres nybyg,
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 12:27

Vi er igang med at finde det hus vi skal have bygget på vores grund, så vi er desværre ikke nået så langt som i andre... Jeg ville dog gerne benytte dette indlæg med at spørge om hvilke huse i har bygget, firma, kvm og hvad det har kostet jer at opføre.

Vi bor i Københavns området og vil gerne bygge et stort træhus i 1½ plan.

0
0
Svar på denne tråd

Christina
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 12:59

Tag et kig på min hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/S...-Rasmussen

Der er to afsnit om vores kommende træhus og diverse links til firmaer mv.

Vi har bestilt et hus hos Aagaard Huset og du kan se en hel masse om det (ikke priser)på siden - det er et hus i to plan, med et grundplan på 144 kvm.

Vi har simpelthen fået en suveræn behandling hele vejen igennem - deres sælger Christian er GULD værd. Han er der ALTID, søndag aften, onsdag morgen, på helligdage - når vi har brug for det. Han giver sig god tid til os og har tegnet det helt perfekte hus til os, efter vores egne ønsker.

De sparer bestemt ikke på materialerne - standarden er langt den bedste vi har mødt på vores vej. Har været ALLE firmaer igennem som vi fandt på nettet og det var mange!

Vores hus er på 144 kvm i stueplan og med 1. sal på 60 kvm til senere udnyttelse - dertil kommer en carport og isoleret redskabsskur på 28 kvm. Hele herligheden koster knap 1,4 mio. UDEN malerentreprisen, inventar og hvidevarer (som hos os koster 200.000 kr).

Det som er kommet lidt bag på os i hele forløbet er, alle de mange tusinde kroner man skal betale her og der til diverse papirer, tilladelser mv. Man skal nok regne med ca 100.000 kr til det.

Du kan få fat i sælgeren Christian på tlf 20665008 eller kigge på deres hjemmeside www.aagaardhuset.dk

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

tak tina
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 14:04

Det ser meget flot og spændende ud. Jeg gemmer deres firma navn og ser hvad de måske kan gøre for os...

0
0
Svar på denne tråd

Christina
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 14:07
Det er gratis og ganske uforpligtende at bede dem om et tilbud på jeres hus - så kan I da se om det er urealistisk ;-)

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

Byggeri
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 14:52

Hejsa

Vi har bygget med AZ Huse.

Grunden købte vi selv, gennem kommunalt udbud til 570.050 kr. Den er 869kvm.

Huset oven på kostede knap 1,4.

Det er 144kvm med et 44kvm dobbelt vognly.

Huset er et typehus, hvor vi så har lavet lidt ændringer.

Alle farver har vi selv valgt ned til mindste detalje, fra mursten til fugen ved klinkerne :-)

Der er visse standarder at vælge imellem ved firmaet, og selvfølgelig også dyrere løsninger. Vi har kunnet holde os inden for standarden.

De har en hjemmeside der hedder www.az-huse.dk og har udstillingshuse rundt om i landet.

Det er gratis og uforpligtende at få et tilbud fra dem.

spørg endelig hvis der er mere du vil vide.

Andre firmaer vi havde kig på da vi skulle vælge:

• Holmbo Huse
  • Helle Huse
  • FM Søkjær
  • Frydkjær
  • Lasse Larsen
  • Lundum/Danielsen
  • Uldum Huse
  • Eurodan Huse

Men valget faldt nu alligevel på AZ-Huse.

Farvel min Du Da
0
0
Svar på denne tråd

mht glasdør
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 15:05

Så giv den en gang voks altså det man putter i håret det lægger en glansfuld overflade som gør at kalken ikke kan få fat, og man kan hurtigt se hvornår den skal have en gang voks mere, når vandet ikke perler som vand på en gås ja så er det tid igen..

Iøvrigt har vi sort granit badeværelse i det hus vi faktisk lige har solgt idag og det ser rigtig flot ud, men nøj hvor har jeg haft mit mas med at holde det.

Så et godt råd hvis man absolut skal have sort så vælg for gudsskyld en type sten der godt kan tåle skrappe rengøringsmidler

mvh

Katja

0
0
Svar på denne tråd

granit...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2006 20:01

Katja, vi skal have matsorte granitbordplader på badeværelserne...Er de svære at holde? Jeg troede granit kunne tåle alt?

Vi har købt klinker i dag, vi fik dem til 39 kr pr m2, super billigt! De er mørkegrå, så må jo håbe de passer godt ind i huset. Men til den pris kan vi jo altid købe nogle andre hvis det går helt galt. Synes nu den er super flot.

--->Katja (uden Castor)

0
0
Svar på denne tråd

LiseD...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2006 21:53

sjovt - vi har samme wc samt "udtrækket" til wcét *gg* vi har dog valgt et træsæde *gg*

Fedt med indbyttet wc som ikke står på gulvet og får den der "snaske kant" rundt om *s*

Hilsener Gitte, mor til Tera

Lækkert hundeudstyr og hundelegetøj sælges stor rabat på www.kaeledyrskompagniet.dk

Naturlig bedækning af broget hingst stg. 160 tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Katja..
Forfatter: 
Dato:  08-01-2006 16:21

Mht. granitbodplader, så kan de blive snavsede ind i selve granitten - derfor er det (iflg. HTH og Kvik) vigtigt at give dem en lukkene olie af og til.

Ellers skulle det ikke være besværligt.

Vi har købt graLit vaske til vores badeværelser - en bordplade hvor der er støbt vask i. Gralit er (vist nok) en blanindg af plast og knust granit - så vidt jeg forstod. Det skulle være nemmere at holde, da overfladen allerede er helt lukket og så kan det bedre tåle syre mv. til afkalkning.

Vildt billigt med de klinker - der er langt op til de 390 kr som vi har brugt på vores. Men sådan går det, når man forelsker sig håbløst i en bestemt slags og ikke kan slå dem ud af hovedet

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

dyre priser
Forfatter: 
Dato:  09-01-2006 10:02

Ja Tina der er meget langt derop! Især når man tænker på at vores er næsten magen til Jeres Jeg tror dog ikke vores er lige så smudsafvisende. Det vil tiden vise.

Det er lige før vi skal en tur over broen når I er færdige med huset!

Vi havde sat 250 kr af pr m2, så der kan vi flotte os et andet sted.

--->Katja (uden Castor)

0
0
Svar på denne tråd

katja...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2006 10:17

Ja, vi er så til gengæld nødt til at spare lidt et andet sted - vores forelskelse koster os ca. 16.000 kr oven i det allerede afsatte beløb (vi er godt tossede).

I skal være så hjerteligt velkomne i Vemmelev - men kun hvis vi må kigge den anden vej også ;-)

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

Vores gulve
Forfatter: 
Dato:  09-01-2006 10:36

Hej Katja

Vi har helt lyse klinker i badeværelset, så der er ingen problemer med kalk - på den anden side bliver de hurtigt beskidte at se på.

I entreen har vi mørkegrå klinker med 3 mosaik-klinker og mosaik-kant. Vi synes selv det se eder-fedt ud ;-) Disse klinker er meget nemme at holde. Vi vasker dem kun sjældent, det er som regel nok at støvsuge.

Mange hilsner

Katja

- Godt fornærmet over at mit HN-navn gennem flere år er blevet planket...

0
0
Svar på denne tråd

granit
Forfatter: 
Dato:  10-01-2006 10:07

Det er rigtigt at man skal behandle det med en speciel olie for at mætte stenen, da granit er et naturmateriale. Derfor tåler det heller ikke skrappere ting og skal også kun vaskes i special middel eller opvaskemiddel, men vi har det altså også i hele bruse kabinen indvendigt, og det er drøn flot men knap så gennemtænkt, er ihvertfald glad for at vores nye hus har noget der er nemmere at holde. iøvrigt har vi det også på gulvet i spisestuen og gangen, og det er lidt nemmere at holde pænt der..

mvh

katja

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider