Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Sterelisering af gravid kat?
Forfatter: 
Dato:  31-12-2005 10:45

Der bor nogen i nærheden af mig med en hunkat, der meget ofte er gravid. Snakkede med den i går og kunne mærke (svagt) at hun nu er gravid igen (de er lige kommet af med de sidste killinger). Da jeg selv har nogen der skal neutraliseres her i det nye år overvejer jeg at foreslå ejeren at vi går sammen, da det så er billigere (og så bliver det gjort).

Men kan man det? Påvirker det deres kat for meget? Sådan skal det jo heller ikke være :) Katten er lille bitte (på størrelse med min egen hunkat) og er endnu ikke bulet ud. Kunne bare mærke lidt bevægelse derinde.

Godt nytår alle.

Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

svar...
Forfatter: 
Dato:  31-12-2005 10:59

hej mette

jeg ved at man kan sterilisere katte selvom de er gravide, men det kommer sikkert an på hvor langt henne huner, og på om dyrlægen vil gøre det.

Jeg synes du skulle prøve og ringe og høre din dyrlæge ad om et præcist svar og ikke mindst om han overhovedet vil gøre det :)

Mvh Sofie Iversen

Mor til Tobias f.d. 23/11/04 {>

http://www.123hjemmeside.dk/tobias-lindberg-iversen/
0
0
Svar på denne tråd

Det kan lade sig gøre
Forfatter: 
Dato:  01-01-2006 03:59
Jeg har fået en hunkat steriliseret, da hun var gravid.
Hun var ret dårlig bagefter.

Men det kan man godt.

Hun har det fint i dag.

Mvh xtiny

<eras3r> who the hell is digdug?
<element_a> he used to be an old video game
<element_a> then he mutated into an IRC user after someone stole his shovel
<element_a> tragic
bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Det kan man godt
Forfatter: 
Dato:  01-01-2006 13:49

Jeg har været med ved sterilisering af en hunkat (ikke min egen) få dage før hun ellers ville have født. Det var en dyrlæge af den gamle skole som ikke tager tingene så tungt. Som han sagde, mærker killingerne intet når først forbindelsen brydes, og han syntes at det var nemmere end at skulle vente og alligevel aflive killingerne senere. (De kunne ikke beholdes!) Missemor brugte et par dage på at komme til hægterne og lever et skønt liv i dag.

Mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

ja, det kan man
Forfatter: 
Dato:  01-01-2006 15:33
jeg har ihvertfaldt faaet det gjoert med to. havde vaeret en haardt slaas med eksmanden at faa ham til at gaa med til de skulle goeres. det er jo bedre end at killinger skal aflives bagefter (eller endnu vaerre, faa en daarlig liv).
0
0
Svar på denne tråd

Er den gravid?
Forfatter: 
Dato:  01-01-2006 18:26

Hej

Er den gravid? vi har også nogle katte de er ret deforme, ja selv hankatten ligner en der kan føde hvad tid det skal være, men det er der ikke noget nyt i her om vinteren, der ligner de tit nogen der har slugt en fodbold uden at lukke luften ud af den inden, men killinger kommer der aldrig her om vinteren, til foråret har de igen en fin facon, det er alle de mus de spiser og en fugl i nød og næ, ellers ved jeg ikke hvad de er så skrumlede af.

Så vær lige 100% sikker på at den skal have killinger og at den ikke bare er fed, vores udemisser får p-piller fra sidst i januar og til oktober, så holder vi pause med p-pillerne, og der er aldrig nogle af dem der har fået killinger her om vinteren, og held tror jeg ikke helt det kan være for vi har boet her på ejendommen i 15 år, dog skal det siges de godt kan snyde mig en enkelt gang om sommeren, jeg ved ikke med de må jo kunne brække p-pillen op, nå men det er sjælden, sterellisering er den mest sikre metode, så vil man være 100% sikker så er det eneste at gøre.

0
0
Svar på denne tråd

Ja man kan
Forfatter: 
Dato:  01-01-2006 20:49

godt sterrelisere en gravid kat. Dyrenes beskyttelse sterreliserede vores kat i 9 uge og aflivede killingerne. Hun mijavede en uge efter men om det var af situationen eller pga killingerne ved jeg ikke, men det virker mest sandsynligt at det var fordi hun manglede killingerne.Det var også holdningen hos kattens værn... Hendes maveskind er dog ikke blevet pænt og hænger meget fordi hun jo var så langt henne og det aldrig rigtig har rettet sig (er 10-11 mdr siden)..

Interesserede kan læse hele historien på www.jessieogco.webbyen.dk under Miss Maxi. Start i bunden.

"Alle er blot krummer i livets store kiksedåse...

Bortset fra mig, jeg er en lækker, lille chokolademarengs."

Citat: Garfield.

0
0
Svar på denne tråd

I 9´ende uge
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 21:12
Er killingerne da fødte?
Katte er gravide i 63 dage (+- et par dage).
Min egen havde godt nok store killinger, men hun er pæn.

Vores katte, der er for tykke har hængemaver. Det har intet med årtstiden eller kønnet at gøre, de er bare for fede, da de får for meget mad!
Det er "kastraterne", der får den dér grimme hængevom. Ikke de øvrige.

Mine katte er ikke deforme- højst for tykke..!

Mvh xtiny

<eras3r> who the hell is digdug?
<element_a> he used to be an old video game
<element_a> then he mutated into an IRC user after someone stole his shovel
<element_a> tragic
bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Nej men så
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 22:03
killingerne var klar til fødsel, jeg fik bare 9 uger at vide har ikke sat mig ind i det. Men jeg ved ved gud at min hun kat har fået noget der ligner springskind under maven ved det og dyrlægerne siger det er utroligt grimt lavet...

"Alle er blot krummer i livets store kiksedåse...

Bortset fra mig, jeg er en lækker, lille chokolademarengs."

Citat: Garfield.

0
0
Svar på denne tråd

Vores ...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2006 22:09
Misse mor blev steraliseret for ca 7 mdr siden...Hun var gravid og kunne ikke føde selv...så afsted til dyrlægen...ud kom 2 små killinger..den ene gik til, men den anden klarede skærerne og er idag en stor flot og MEGET krævende maddamme...Missemor var noget omtumlet et par dage efter..og den lille killing lå bare ved moderen hele tiden...lige med et blev missemor frisk...puffede lidt til sin killing og spandt...lykke og fromme i den lille famillie Så JA...man kan sagtens steralisere en gravid missekat...Om du kan foreslå naboen det er jo et spørgsmål om tonen det bliver gjort i...og jeg havde nu selv foreslået det hvis jeg mente det var en god ide...så good luck

Livet er hvad man gør det til
så smil til andre
og andre skrupgriner af dig.
0
0
Svar på denne tråd

Så er det gjort
Forfatter: 
Dato:  07-01-2006 08:21

Fik ordnet mine egne to - de brugte en anden dyrlæge, men vi fik en rigtig god snak, og jeg tror de får det gjort (om ikke andet så efter dette kuld) 8-)

Selvfølgelig var min hankat væk da vi skulle afsted, men min lille hunkat og kaninen blev ordnet. Grøn ligger netop nu og spinder på mit skød, men har fået en tid til ham på mandag - så kan han lære det :D

Min hunkat er stadig groggy - faktisk har jeg ikke set hende her til morgen, hun lå hele dagen i går under min datters seng inde i stuen, hvor længe kan de være påvirket?

Kaninen hoppede rundt et par timer efter de var kommet hjem - så var han klar. Glæder mig vildt til at jeg må lukke dem sammen :D

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

killinger, åh nej..
Forfatter: 
Dato:  07-01-2006 23:31

Du skriver at du kunne mærke lidt bevægelse der inde, det vil sige at katten højst sandsynligt føder indenfor et par uger, en kat skal nemlig temmelig langt hen inden man kan mærke liv.

Jeg ved godt at det er meget normalt at gøre det, men personligt syntes jeg det er meget forkert.

Hvis ikke man får neutraliseret katten i tide, må man tage ansvaret for de killinger der kommer og så få det ordnet inden der kommer flere killinger.

Diana Tornbjerg Hansen

www.snerpa.tk

www.tornbjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

Bare rolig
Forfatter: 
Dato:  08-01-2006 07:31

Hun tager skam ansvar for dem. Ikke noget med en kold sø eller andre aflivninger. De bliver passet og så kommer de til nye hjem. Syntes bare det var for tidligt efter hinanden.

Men det er muligt jeg tog fejl - den er nemlig stadig ikke blevet tykkere, så jeg håber det var tarmbevægelser jeg mærkede :-P

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

killinger har da ret til at blive født..
Forfatter: 
Dato:  08-01-2006 10:48

Vi har selv et par gange ladet en kat parre, umiddelbart lige efter at hun er kommet af med et kuld, det kan jeg som opdrætter ikke se noget forkert i, dog har katten så bagefter fået en lang pause inden den skal have flere. Det vil den kat du skrev om jo også få, hvis den altså bliver neutraliseret inden det går galt igen.

Med at tage ansvar mente jeg, er ketten drægtig så lad den føde sine killinger og lad den opfostre min 2, det er jo ikke dens skyld at den ikke er blevet neutraliseret i tide.

Ikke kritik, bare min holdning .

Diana Tornbjerg Hansen

www.snerpa.tk

www.tornbjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

Case closed
Forfatter: 
Dato:  09-01-2006 21:41

Snakkede med hende i dag, og katten er nu neutraliseret. Der var ingen killinger i følge dyrlægen, så det er jo bare super :)

Min lille hankat blev kasteret i dag - han skulle have to gang bedøvelse og så var han stadig ikke helt væk - det har han så til gengæld været resten af aftenen :D

Stakkels fyr

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider