Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hjælp, oh vise husmødre!
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 11:40

(Eller andre kloge ænder)

Jeg har - som så ofte før - brugt mit ovnfast glasfad til at lave et farsbrød i. Men dælme om jeg kan få det rent. Der bliver ved med at være noget grumset-agtigt noget, som jeg ikke engang kan skrabe af med neglen. Jeg har en teori om, at det kommer fra fetaen i farsbrødet.

Nå, skidt med herkomsten. Hvordan filen får jeg skidtet af?? Jeg har prøvet at skrubbe og skure, og i nat har det stået med opvaskemiddel - men intet hjælper

Og hvad gør en desperat husmor-wannabe så? Man vender sig da til Seniornettet, hvor størsteparten af brugerne har en mellemlang uddannelse i at vaske farsbrød af et ovnfast glasfad

Spøg til side... Nogen gode idéer?

Mvh Lea

Hvor voldelig handling ta'r fat, der standser kunsten brat!

0
0
Svar på denne tråd

nu plejer jeg
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 11:57

Ikke at lave farsbrød i et glasfad,men i en"slip let form"(netop fordi det ikke brænder fast i den)

Den med opvaskemidlet er god nok,dog kommer det an på hvilket du bruger.

Jeg bruger Bluecare (fåes i Brugsen,Kvickly)

Kom en god sjat opvaskemiddel i,ca.2 cm vand i fadet,og lad det stå natten over.

Endelig kan du bruge de her stålsvampe,og så godt med knofedt

God arbejdslyst

Annette(husmor-blandt andet)

0
0
Svar på denne tråd

lunkent vand...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 12:12

..med en opløst terning maskinopvaskemiddel - eller et par spsk biotex, for den sags skyld.

(i)

Og SÅ venter vi bare til imorgen - hvorefter selv underligt gummiagtigt feta-fnuller (for det ER fetaen der er synderen! Fyyyh - slemme feta! :-P)må give op.

(y)

med venlig hilsen
atengstedt

Man skal aldrig slås med et svin.
Begge parter bliver beskidte, men svinet kan lide det!
(desuden er svinet ofte den s
0
0
Svar på denne tråd

Det er altid
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 12:21

godt med brun sæbe. Også til glasruden i ovnen.

Annette Hausfrau

Rigtige kvinder er gift med en cowboy

0
0
Svar på denne tråd

Uha ha da
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 12:33

sikkent noget, fy slemme feta !

Jeg koger noget vand i el-kedlen når det er kølet lidt af så er det med at hælde det i fadet og tilsætte enten biotex eller vanish eller noget opvaskemiddel.

Mit vidundermiddel er Isabella Smiths rengøringsmiddel til køkkenbrug. Den kan i nødstilfælde bruge til køkkenting som er blevet brune pga brændt mad etc. Spray på, vent i 10 minutter og skur af. Voila bliver det rent. Så ryger det i opvaskemaskinen for at blive helt rent !

Jeg forsøgte med glasruden i ovnen. Efter 3 ture med sprayen og karkluden blev ruden helt fin og ren.

Desuden dufter den godt og slet ikke kemi-agtig.

Beagle.

0
0
Svar på denne tråd

Det' Leth's grundstof...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 12:37
... nemlig tre-dobbelt salmiakspiritus blandet op med brun sæbe og så en gang husholdningsfilm hen over.

Glem alt om fadet i tre dage og vask det derefter rent :-)

Det kan absolut kun anbefales og tilrådes, at man laver "mikturen" udenfor, da det er harske sager.

Klipning tilbydes
i Nordsjælland og Storkøbenhavn
0
0
Svar på denne tråd

nej nej
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 12:46
... husk - ikke feta. Det må ikke hedde feta.

Det er græsk-inspireret ost. Eller noget i den retning ;-)

Held og lykke med rengøringen

0
0
Svar på denne tråd

Til Lea.
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 13:11

Hej Lea.

Vidundermidlet er salmiakspiritus.

Kom en kop salmiakspiritus i fadet. Pak det hele ind i en lufttæt plastikpose, og lad det hele stå i et døgn.

Herefter skylles fadet. Hvad der før nærmest var groet fast, kan nu fjernes med en almindelig opvaskebørste.

Med venlig hilsen

Deerhunter

0
0
Svar på denne tråd

Det er da ellers ...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 15:32

...koldpresset lindolie?

Jeg plejer også at bruge blå biotex, men jeg har ikke altid været tilfreds med resultatet. Der skal somme tider mere end ét forsøg til.

Jeg lurer lidt på at forsøge mig med Isabella Smith's rengøringsmidler i det hele taget - det lyder jo besnærende, men tænk, hvis jeg slet ikke kan kende mit køkken igen bagefter??

VH Kirsten Ø

0
0
Svar på denne tråd

Nøj...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 15:59

...hvor er I kloge

Skal nok melde tilbage på, hvordan det gik med at få det græsk-inpirerede fnuller af fadet.

Lige et spørgsmål: Hvor skaffer man det dersens Isabella-noget? Må ha'!

Hvor voldelig handling ta'r fat, der standser kunsten brat!

0
0
Svar på denne tråd

Sikkert på denne adresse ...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 20:50

... www.isabellasmith.com

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

Jeps, Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 21:38

kom mig i forkøbet.

Jeg kan kun anbefale produkterne, køkkenrens, kalkrens og badrens. Jeg kan overhovedet ikke genkende mit badeværelse og det er bare SÅ nemt at rengøre sit køkken. Specielt når man har en mand som læser avis og et barn som fedter spisebordet ind med havregrød Jeg har sådan et elipsebord fra Hein tror jeg og er interesseret i at det skal blive ved med at se pænt ud.

Kalkemidlet er bare superduper og man kan med egne øjne se det virker for det bobler og bruser når man sprøjter det på.

Læs vejledningen hvordan man skal bruge midlerne, så bliver det så nemt at rengøre. Jeg har gjort min ovn ren med køkkenrensen og den ovn var beskidt *GGG*

Min mor fik også et sæt og hun er også ellevild med det...

De andre hampre rengøringsmidler blev afleveret ved kemikaliebussen, som kører rundt og opsamler kemikalie-rester. Og det var store mængder rester jeg afleverede ! Nu står der kun tre flasker i køkkenskabet :-)

Beagle, med superrent køkken og to spejlblanke badeværelser.

0
0
Svar på denne tråd

Sikke i kan
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 22:16

Med gode råd, dem vil jeg printe ud :) For ja jeg er en af dem, hvis det ikke går af med det samme eller efter det har stået natten over med opvaskemiddel i så smider jeg det ud og køber nyt.

Jeg ved ikke hvorfor folk griner af mig når jeg siger at sådan gør jeg

Hilsner
Lisab

Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

flux indkøbt
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 22:33
Nu har jeg bestilt sådan et sæt fra Isabella - nu håber jeg dælme du har i din skamrosning af produkterne, Beagle :D

mvh PiaR
quantum in me fuit

Billetter til Herning sælges
Deltag i Heste-nettets brugerpanel

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail
0
0
Svar på denne tråd

Enten så
Forfatter: 
Dato:  04-12-2005 17:07

har jeg noget meget stædigt og gestridigt kalk, eller også er det noget opreklameret juks, det der kalkfjerner fra Isabella Smidth.

For det virker lige så "godt" som alt andet jeg har afprøvet

Men nu har jeg da tre flasker rengøringsmidler med nydelige etiketter.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Deltag i Heste-nettets brugerpanel

0
0
Svar på denne tråd

Nydelige etiketter ...
Forfatter: 
Dato:  04-12-2005 17:59

... ... ja det er ikke det hele.

Jeg er stadig fuld af undren over, hvem køber Strygevand med lavendelduft til 89 kr. pr. liter ??? til at stænke på strygetøjet eller hælde i dampstrygejernet.

Jeg er sikker på, at der er en eller anden signalværdi i at have sådan en flaske stående ... jeg kan bare ikke lige definere det ... så jeg kan forstå, at jeg ikke kan leve uden

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

PiaR har du
Forfatter: 
Dato:  04-12-2005 20:00

fulgt anvisningerne ? Det gælder om at bruge produkterne i den rigtige rækkefølge, skylle af og lade det TØRRE før du kommer kalkfjerneren på. Ellers fortynder du effekten, ikke !

Hvis det er meget genstridigt kalk, skal du lægge køkkenpapir på, sprøjte på og lade det stå i et par timer (fugt lige ind i mellem, ikk).

Lisbeht. Føj for pokker, håber ikke du hælder rent strygevand ned i strygejernet ! Mange ved det ikke, men det skal fortyndes 1:10 (100 ml til 900 ml kalkfrit vand) Så rækker det faktisk til 9 liter og det er temmelig meget :-)

Det stinker noget så gevaldigt hvis man hælder rent strygevand i strygejernet, pyha... håber du har regnet det ud ellers håber jeg du kan redde det lidt med at fortynde det lidt !

Beagle.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kunne jo ikke drømme om ...
Forfatter: 
Dato:  04-12-2005 20:41

... at købe det ... selv om det da lige gør noget positivt ved literprisen med din forklaring Beagle

Det kunne være det var smart, at der stod den forklaring på siden, så man vidste det skulle fortyndes

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Et forsøg
Forfatter: 
Dato:  21-12-2005 15:18
Nu er der vasket af med Isabellas BAD, og KALK er spøjtet på og køkkenrulle "klisteret" på - og jeg sprøjter med jævne mellemrum mere KALK på.

mvh PiaR
quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

PiaR..
Forfatter: 
Dato:  21-12-2005 16:27

Så må du endelig holde os opdateret omkring forsøget :-)

Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Beagle ... helt enig!
Forfatter: 
Dato:  21-12-2005 19:39

Jeg er også tilhænger af Isabella Smith's rengøringsprodukter. De virker bare - og så dufter de skønt! Eneste ulempe er bare, at man bruger dem alt for hurtigt, netop pga. den dejlige duft.

Mums ... jeg har også købt lavendel-skyllemiddel. Det er himmelsk, som tøjet dufter!

Dyrt, men dejligt ...

Livet er som en pølsemaskine; hvad der kommer ud af det, afhænger af hvad man kommer i ... :-P
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider