Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Deposita i forretninger.
Forfatter: 
Dato:  11-11-2005 15:08
I forbindelse med at jeg er flyttet, så er der købt nyt/udskiftet en del af møblementet.

Stort set ALT har der været en form for ventetid på og jeg har fuld forståelse for, at forretningen gerne vil have et depositum, så kunden ikke umiddelbart render fra købet.

Men sikken en forskel der er!

Eks. er der indkøbt ny seng og der blev lagt et depositum på 10% af den fulde pris, hvilket jeg synes var yderst rimeligt. Der var 1½ måneds levering og det kom til tiden.

Jeg købte så også et sæt nye tallerkener til 1.500kr. og betalte i butikken med det samme, men fik at vide, at der var to ugers leveringstid. Okay.
Efter to uger rykkede jeg for dem og fik at vide, at der nok gik en uges tid til. Okay.
Rykkede i dag og fik at vide, at leveringstiden var minimum tre uger, så jeg er på nippet til, at bede om pengene retur nu hvilket jeg også godt kan få.

Den "værste" er dog nok det nye klædeskab til alt-for-mange-penge, hvor vi lagde 50% i depositum og skal vente 4-6 uger! Og det er et skab med almindelige standardelementer - intet ud over det sædvanlige. Nogen småting er endda valgt fra.

Er der nogen "regler" for, hvor meget er forretning på kræve i depositum? Eller er det bare 100% op til dem selv? For de to forretninger med skabet og tallerkener føler jeg mig en smule "snydt" af og jeg vil nok finde alternativer i fremtiden.

Hvor går din grænse for meget du vil forudbetale for en vare?

Klipning tilbydes
i Nordsjælland og Storkøbenhavn
0
0
Svar på denne tråd

Uha, jeg bør jo
Forfatter: 
Dato:  11-11-2005 18:30
næsten kunne besvare dit spørgsmål vedr. depositum. Det kan jeg ikke. Bortset fra det er der jo tale om aftaleret her, så jeg burde måske tjekke bøgerne igen? -Orker bare ikke lige nu!

Jeg er ikke sikker på at jeg ville gide handle med det sted der ikke kunne levere tallerknerne, og hvad dælen, undskyld sproget, er der for tallerkner siden de koster SÅ meget? Og skabet hvad sker der med det? Det lyder da små uldent...

Håber du finder ud af at få ordnet dine handler uden for meget bøvl.

Céleste

If you always do what interests you, then at least one person is pleased.
-Katherine Hepburn
0
0
Svar på denne tråd

HELE prisen forud...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2005 18:55

...er hvad vi forlanger i Plantehaven,når folk bestiller denne eller hin plante, som vi ikke har i sortimentet normalt.

Simpelthen fordi vi gang på gang på gang har oplevet at folk ikke henter skidtet,når vi med møje og besvær har skaffet det hjem til dem!

>:-(

Varer i normalsortimentet gør ikke HELT så meget, da vi jo oftest kan sælge dem til anden side - i hvertfald hvis vi får dem hjem først i sæsonen og ikke, som sidste år hvor en kunde pr 1. december bestilte 12 Cytisus 'Cyni' for derefter at lade som ingenting, selv efter 3-4 VENLIGE telefoniske henstilinger til manden om at hente de bestilte varer!! Grmpff! >:-()

- men især (dyre! og sjældne!)specialvarer, af den slags hvor man normalt sælger een hver tredie skudår, dé er ved den søde julegrød trælse at brænde inde med,fordi Kunden i mellemtiden er blevet skilt og er flyttet til brønshøj i en toer uden så meget som en altankasse!

:-P

med venlig hilsen
atengstedt

Man skal aldrig slås med et svin.
Begge parter bliver beskidte, men svinet kan lide det!
(desuden er svinet ofte den s
0
0
Svar på denne tråd

Dyre tallerkener?
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 21:35

1.500 er da ikke meget for et nyt sæt af fx 12 stk?

Jeg tror da ikke jeg har nogle til under den pris?

mvh PiaR
quantum in me fuit

Billetter til Herning sælges

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider