|
|
| Køb af køkken |
| Forfatter:  |
TinaR |
| Dato:  |
09-11-2005 11:24 |
|
Vis mig dit køkken  Vi skal ud og have indkøbt køkken, bryggers, garderober til 4 rum og skabe til to badeværelser. Men hvor er det dog en jungle og sikke besværligt det er at udvælge mærke, model osv. Er der ikke nogen af jer der har skrækhistorier, fantastiske historier eller andet der kan hjælpe mig lidt på vej? Hvor har I købt jeres køkken, fik I rabat, hvad var jeres forventninger og blev de opfyldt osv?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke erfaring |
Tralle-trold |
09-11-2005 11:47 |
|
Men jeg skal bygge 4 boliger på min ejendom og vi skal have et dansk køkken der heder BIGA. Nu er der firmaet som skal bygge dem for mig som har lavet en aftale med firmaet og vi får 40% rabatt. men så er det også 5 køkken vi køber.
Ellers har jeg i 1998 købt Schreiber/hygena køkken som jeg er meget tifreds med. Jeg fikk 25% rabatt
Et tips dersom du ser på nogen af de forretninger der annoncerer i DBA så er der mange som sælger udstillingsmodeller med store rabatter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi er i gang med køkken |
|
|
Og vi har valgt et fra IKEA, og jeg vil gerne fortælle om det, når det ER sat op.
Så en udsendelse om IKEA på DR2 - en del af deres tema dage, og der sagde det at man skulle op i noget der var ca 5 gange så dyrt, for at finde et køkken i samme kvalitet - indforsamme type.
Mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla80 |
TinaR |
09-11-2005 12:46 |
|
Vi har også kigget rigtig meget på køkkener fra Ikea og når man sammenligner med mange andre mærker, så er det mindst ligeså godt eller bedre.
Har I fået nogen til at hjælpe jer med at tegne det eller?
Vores kommende køkken er nemlig hesteskoformet - hvilket vil sige, at bordpladen "knækker" 5 gange i 45 graders vinkler. Det virker ret uoverskueligt for mig, selv at finde ud af hvad der kan sidde hvor osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikea-- |
|
|
Også et helt nyt lækkert køkken fra Ikea, her  Det ENESTE minus der har været er bordpladen. Den er overtrukket med "film", som ikke har holdt særlig godt. ( Det er ikke træ bordplade) VI fik rigtig god service. Tror de brugte 2 timer på os i Ikea. ( De har samtale rum, så man kan sidde og tegne og designe) VI havde bare taget alle mål, ( 1. gang vi var I ikea, hjalp de os til hvad vi skulle måle) med, og så gjorde vi det sammen via comp program. Intet negativt herfra.
BILLIG Hoppe ( Kåret i DV ) sælges. PINTO hingsteføl m papirer sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Staldshamrock |
TinaR |
09-11-2005 12:54 |
|
Hvilken Ikea fik I den fine hjælp i? Har været i Tåstrup og der har vi godt nok ledt længe efter noget der bare ligner service eller en at spørge. Hvordan var det at samle og sætte op? Hvilket køkken er det? Jeg har allerede alle præcise mål, det har byggefirmaet nemlig sørget for 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mig nysgerrig :) |
Lisab.(Juul) |
09-11-2005 13:26 |
|
Hvor skal i bygge hus henne ?? Og har i fået solgt lærkereden ?? (som min søster sjovt nok osse kalder deres ) Jeg har ikke forstand på køkkener, så det vil jeg helst ikke rode mig ind i 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisabeth |
TinaR |
09-11-2005 13:42 |
|
Ja, Lærkereden (Tror der er mange lærkereder, hihi) røg for 1½ md siden efter at have været til salg i 3 uger - dejligt!
Vi har købt grund i vejsgårdparken i Vemmelev hvor vi skal opføre et træhus på godt 200 kvm plus carport og redskabsrum - glæææder os!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejligt. |
Lisab.(Juul) |
09-11-2005 14:00 |
|
Ihh hvor må det være dejligt gid det var mig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har lige købt det hele |
|
|
Køkken, bad og bryggers.
Vi endte med
Fra Ikea: Køkken overskabe, bordplader til det hele og hele bryggerset.
Fra HTH: Køkken underskabe og hvidevarer
Fra KVIK: Baderumsmøbler (undt. bordplader).
De har hver deres fordele og ulemper.
Ikeas er ret billigt og lige så godt kvalitetsmøæssigt som f.eks. KVIK. Der er bare ikke ret mange valgmuligheder i skabsindretninger og størrelser. Og skabene findes ikke som baderumsmøbler (andre dimensioner) overhovedet. Men deres køkkener er gode så længe du kan bruge standardmål. De har en super måde at lave ben og "klik-på" sokler der er nemme at montere. Deres massivtræsbordplader er uovertrufne til prisen.
HTH: Skabene leveres samlet ! hvilket sparer en del hvis man skal sætte mange op. God kvalitet og de er faktisk ikke så dyre. Vi fik gode tilbud på hvidevarer. i fik indbygget opvaskemaskine og et indbygget køleskab for ca 7.500 ialt.
KVIK: Lige så billigt som Ikea. Kvaliteten er ikke overvældende. Vores badeskab skvattede ned fra væggen inden vi overhovedet havde fået egetræsbordpladen på. Vi har selv understøttet med brede vinkler så nu skal det nok holde.
Vi vilel ikke have nogen af de færdige løsninger (man er vel sær) så vi har selv mixet og sammensat og det er blevet rigtigt godt.
Har du et gammelt skævt hus skal du overveje at betale dig fra at få tingene sat op. Det tager mange mange timer at lave alt i stik, tilpasninger, opretninger osv.
Husk sådan noget som afslutningsplader, lysbaldakiner, spots, vægbeklædning osv i dit budget.
Mvh Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikea-- |
|
|
Vi var i Ikea i Århus. DEr havde de den gode service. Det var vist nemt at sætte op.. Øhh det havde vi håndværkere til *GGG* Jeg kan faktisk ikke huske hvad køkkenet hed.. VI blandede modeller, da vi ønskede ovenskabe med glas, som ikke fandtes med helt den model låge vi ønskede.. Resultatet er blevet kanont.. Prøver lige at ligge et billede på præ.. Vent 3 min 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| billeder |
|
|
Hmm.. Lyset er dårligt.. Og man kan ikke se de omtalte ovenskabe.. De hænger på anden væg og er glas, og åbnes på langs.. De er rigtig gode. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Køkken |
|
|
Vi har også lige sat nyt køkken op. Købte det i HTH, og satte det selv op. Fik også en god service, tegninger osv. Og JEG  samlede selv ALLE skabene...(Stolt smiley) og det er slet ikke så svært, når man kommer igang.  Vi valgte at droppe bordpladen, og købte i stedet noget egetræ i Bilka og lavede dem selv. (Men nu er min kæreste også tømrer he he) Hilsen Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har... |
Anne. |
10-11-2005 09:27 |
|
lige købt nyt køkken fra KVIK. Fik alletiders betjening. Det er ikke sat op endnu...men det går vi i gang med i næste uge (det gamle skal lige tages ned). De gamle fliser skal tages ned, og væggene skal pudses - der skal glasvæv op, der skal males. Jeg er meget i tvivl om hvilken farve. - køkkenet er hvidt med stål sokkel og greb. Nogen der har en ide´til hvilken farve man skal vælge til væggene?? Hilsen Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anne... |
TinaR |
10-11-2005 10:25 |
|
Hvad farve er bordpladen? Det kan nemlig være med til at afgøre vægfarven  Jeg er absolut mest til hvide vægge, evt. med enkelte vægge/felter i andre farver og ellers så putter jeg kulør ind i huseet ved hjælp af puder, malerier, lamper osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En anden idé |
Helle - Mimi |
10-11-2005 10:40 |
|
Vores køkken er ikke et elementkøkken men muret op, og så har vi en kæmpe kogeø som også er muret op. Overskabe har vi slet ikke. Lågerne er lavet hos en snedker. Bordpladerne er granit, både på kogeøen og i retsen af køkkenet, og murværket et hvidmalet. Jeg er vild med det køkken. Det er faktisk 10 år gammelt nu, men det kan man ikke se på sådan et køkken. Held og lykke med projektet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| IKEA.. |
|
|
Vi købte vores i IKEA gentofte, vi har været derude af flere omgange, men de har været utroligt gide til at hjælpe. De har et nummersystem derude, og så sætter de sig ellers ned og hjælper en. Jeg vil foreslå du downloader deres program fra deres hjemmeside, så kan man se hvilke mål det er relevant at tage før man tager derind. Vores køkken er et abstrakt højglans hvidt køkken hvidevarer har jeg fået et godt tilbud på hos elgiganten. Mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TinaR... |
Anne. |
10-11-2005 11:24 |
|
Jeg er meget i tvivl om, hvilken bordplade jeg skal vælge. Der hvor det keramiske komfur skal "ligge" i, skal være granit. Men jeg er i tvivl om hvilken type det skal være - sort eller grå/hvid/sort. Vores gulve er egetræ... Jeg kan så godt lide træbordplader, men jeg er bange for at det bliver lidt "forvirret". På den modsatte side skal vi have, stålvask, hvor hele bordpladen er i stål - også. Jeg er bange for at granit - på modsatte side + træbordplade, bliver en stor pærevælling. Hvis jeg vælger granit i hele den side hvor også komfuret er - bliver det så ikke lidt koldt?. Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| køkkensnedkeren |
Marianne Frandsen |
10-11-2005 17:43 |
|
hedder vores køkken. Det er ved at være 4 år gammelt, men ser stadig ud som nyt. Det er massivt kirsebær. Det bedste er, at vi har en lang sammenhændende bordplade, som ikke bliver brudt af vask og kogeplader. Det næstbedste er det store jalousi skab i enden på bordet, hvor elkeddel osv. står klar i stikket uden at rode på bordet. Det vi savner er, at skabe og skuffer har monteret de her fiduser, som gør at de ikke smækker med lukker forsigtigt. Men det ville nok gå ud over de ekstrem gode magneter der er i skabslågerne. Tag evt. til middelfart i Byggecentrum, der har de fleste fabrikater udstilling. Så er det nemmere at samligne. ½ af vores køkken er iøvrigt et udstillingskøkken, som vi så fik til ½ pris og selv suplerede op med de elementer vi syntes manglede. Skulle jeg vælge i dag, valgte jeg det samme, men i pære træ. Det er lidt lysere og med mere spil i træet. Det er helt vildt flot !! Vores køkken er købt ved Aalborg køkkencenter, men forhandles flere steder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forresten |
Marianne Frandsen |
10-11-2005 17:45 |
|
så er her lige et billede af det... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| JKE køkkener |
Kikærten |
10-11-2005 19:40 |
|
fra køkkenfirma på Roskildevej i Benløse ved Ringsted. Der har vi købt køkken og min søster 2 køkkener. Der er kanonservice, kvaliteten er i absolut top og servicen både før og efter ligeså. Kan så absolut anbefales. Prisen var på niveau med HTH køkkener.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| IKEA Køkken |
|
|
Hej Tina Her er mit IKEA køkken, billedet er taget inden den sidste finish, derfor de grimme ledninger i loftet etc. Det var bare utroligt nemt at samle, selv jeg kunne samle skuffer og skabe. Bordpladen har vi købt i Bauhaus, da det er 3 lige stykker var det nemt at montere dem.  Køkkenet er nu et år gammelt og jeg har intet at klage på, ingen skæve låger eller skuffer, hvilket jeg frygtede. Har noget familie som har brugt 4 gange så mange penge på køkken og de har måttet klage over flere skæve låger og beslag.
Caroline Heste er født med en fri vilje og nogen gange gør de brug af den
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nyt køkken |
|
|
Hej Ja vi er også nogle af dem som næsten lige har fået lavet køkken. Vi er lidt sære, vi kunne ikke rigtig lide noget af det vi så, og det vi så kunne lide, der blev vi nærrige. *s*. Se resultatet på min præsentation. Vi købte vores køkken hos Vordinborg Køkkener i Holbæk, super sød gut som hjalp os. Det var faktisk det eneste køkken vi så hvor vi tænkte, det er da sådan et vi skal have. Problemet var bare at deres bordplade kostede helt vildt meget og deres greb til lågerne kostede en million (not) og så kunne jeg ikke lide nogle af de greb de havde...  Det endte med at bordpladen blev købt i Kvik, den er helt magen til den i Vordingborg, men meget meget billigere. Grebene er købt i biltema i Næstved. Her fik vi 5 for 80,- hvor vi skulle give over 100,- for et styk. Det bliver til en del mønter med alle de greb man skal bruge. *s* Alt er gør det selv - og som man kan se på et af billederne, ja så mangler vi gangen endnu. (Det er en rædsom gul farve *s*) Desuden mangler vi lidt lister. Vi har vores spisebord ved vinduet fremfor at have vasken der. Det er simpelthen så dejligt og det er nok det bedste i vores i køkken. Sidder bare og glor ud på mine hypper m.v. *s* De hårde hvidevare er købt over nettet, her sparede vi rigtig rigtig mange penge, men kig forbi min præsentation, her er billeder. Jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nyt køkken |
|
|
vi har lige lavet nyt køkken (mangler stadigt lidt lak på lister og den slags) vi købte køkken hos Kvik, det blev ca 30.000 inkl en 6 cm valnøddebordplade vi har også betalt 30.000 for hvidevarene, de blev købt hos skousen, vi havde en meget bestemt menig om hvad ville have og her var de billigst bordpladen på kogeøen er lavet af granitfliser (vi havde simpelhen ikke råd til en "rigtig" granit bordplade, men det fungere rigtigt fint    
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jette - |
|
|
det er sørme et flot køkken, I der har fået  Men, det er synd at I har Jeres vin liggende deroppe under loftet hvor der er varmest. Vin bør opbevares ved 10 - 12 grader.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Granit plader |
|
|
Kan med fordel købes hos Super Koi - de importerer selv fra Kina - og det er meget, meget rimelige priser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hej Pia |
|
|
Er der varmest der? Ja hvad ved jeg om det? *s* Jeg syntes der er varmest på gulvet hvor vi har gulv varme. Vores vin får sjældent lov at ligge så længe. *g*. Nå jeg må vidst have fat i manden så, syntes ellers at så var de gemt godt af vejen for unger og hund. Tak for tippet. Fik slet ikke skrevet at vores køkken kostede 26.000,- + bordplade og greb. Fik forhandlet mig frem til en god rabat på knap 35%, fordi jeg havde en jakke hvor der stod MT Højgaard på. Det er danmarks største entreprenørforretning, og de har indkøbsaftaler med HTH og det vidste de godt. De ville gerne sælge mig "mit køkken" og var nemme at forhandle med for at jeg faldt til patten. De skulle bare have vidst at vi ikke var til noget af det fra HTH... *s* Jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er det bare... |
TinaR |
11-11-2005 18:52 |
|
nogen drøn flotte køkkener I har alle sammen - især er jeg dog vild med Noomis, da det er 87% sådan at vi vil have vores til at se ud  Vi har fået et tilbud fra Skab Selv, men jeg syntes ærlig talt ikke at deres kvalitet er de penge værd som de kræver. Vi venter på tilbud fra HTH, Aubo, Vordingborg og "Mit køkken" - de skulle gerne komme i næste uge. Vi forsøger virkelig at se os for/om, for vi skal jo som skrevet have et fuldt køkken, to STORE garderobeskabe, et bryggers og to badeværelser - så der må da bestemt være mange penge at spare ved at bruge lidt ekstra tid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kvalitet af køkken |
|
|
Hej Tina Kvalitteten er meget svingende, hos nogle af de firmaer som jeg troede leverede god kvalitet var skufferne som pindebrænde. Bundene var tynd og skufferne vakelvorne. Mit råd det er ud og hive og flå i skuffer og låger inden I bestemmer jer.
Caroline Heste er født med en fri vilje og nogen gange gør de brug af den
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Caroline |
TinaR |
11-11-2005 19:46 |
|
Tak for dit råd - vi har dog allerede været ude hos dem alle sammen. Og vi har haft vores egen private terroist med - nemlig vores datter på 29 mdr... der findes ikke nogen der er bedre til at hive og flå i skabe og skuffer! I Gør-Det-Selv-HTH rev hun en låge af, så det skal vi ikke have, hihi! Er det for øvrigt nogen der ved, om der er forskel på GDS-HTH og HTH? (Sælgeren i HTH svarede bare udenom)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forskelle |
|
|
da vi skulle finde vores køkken var vi jo også på den helt store rundtur, og jeg må indrømme nogengange havde jeg svært ved at se forskellen på de dyre og de billige køkkener!...de dyre køkkener havde ofte mange flere valgmuligheder og finesser end de billige , men grundkvaliteten var sku meget ens gør det selv HTH og KVIKs bacis skrabede ligesom bunden , og her virkede det hele noget ledløst(især skufferne) Kviks designer modeller lignede bestemt HTHS dyre version ved første øjekast og vi så også på mondulia (???) som også lignede - men jeg håber og tror da at man får bedre kvalitet jo mere man betaler, men helt ærligt ved første øjekast lignede det hele hinanden, men jeg har en mistanke om at forskellen ligger i servicen, og eksempelvis er jeg ikke imponeret over Kviks brugsanvisninger- de kræver en anelse kreativ tænkning!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svane.. |
|
|
Som du ved har vi lige købt køkken, 2 badeværelser, bryggers og skabe i Svanekøkkener. Vi gjorde den "fejl" at vi gik derind for bare lige at kigge lidt, det skulle vi ikke have gjort, fordi ingen andre laver så lækre kvalitetskøkkener som Svane! Det synes vi i hvert fald ikke. Det koster mere, så man skal selvfølgelig være villig til at betale for det, men de giver en god rabat når man køber det hele eet sted. Vi har været derinde flere gange og se vores køkken på storskærm, hvor de bare lige flytter rundt på tingene efter vores ønsker, det er altså en lækker service. Vi fik tilmed af vide af vores bank at huset er mere værd med et Svanekøkken. Hvor langt er i kommet? Vi har lige holdt rejsegilde igår, så det går stille og roligt fremad.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katja... |
TinaR |
13-11-2005 14:15 |
|
Vi er "kun" nået til indgåelse af kontrakt - det har taget sin tid, men det gælder jo om at finde det rette firma, den rette pris, indretning osv. Men nu skal vi til at søge om byggetilladelse og så skal vi jo bare vente på at den kommer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tina lad |
|
|
for gud skyld være med at købe hos KVIK (Kunden-Venter-Intet-Køkken), de er super dårlige til at levere, det tog os 6-uger at få det hele og til sidst var det nget med at de dele der manglede blev sendt med taxi (så det hjælper at være hysterisk).. og Nåh jo de målte også forkert. Når du handle køkken, skal du få din bank til stille en bankgarenti på at de kan få pengene, derved kan du sige at de ikke får nogen før den sidste skrue er leveret, det gør vi næste gang. hilsen en meget uheldig køkkenkøber. Tina
Med en ven deles minderne fra i går, glæden fra i dag, og håbet for i morgen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak Tina |
TinaR |
16-11-2005 10:24 |
|
Puha dig og Rene har da været uheldige - var det Kvik i Slagelse?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kvik... |
|
|
kan da lige sige at vi jo også købte hos Kvik, og vi var da tilfredse, jo vi manglede også et par småting som vi var afsted efter, men ikke noget vi ikke kunne leve med, det er jo nok også en af forskellene på de forskellige køkkenfirmaer, Havde jeg købt mit køkken hos Svane havde jeg bestemt ikke fundet mig i det, men nu var jeg ude på at spare penge, også må man finde sig i manglende service! man kan ikke regne med at få ting til discountpris med service til et 13 tal!, sådan fungere det meget sjældent
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores staldboss |
|
|
ejer dette firma her i Næstved; Køkkenforum. Jeg får desværre nok aldrig råd til at købe et af dem. www.bbj.dk
Smil, det varmer... Rid på det bedste, rid Frederiksborg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kvik køkken |
ishest2 |
19-11-2005 14:23 |
|
Hej Vi købte nyt køkken for ca 3 år siden. Vi havde også været hele turen igennem hos de forskellige. Vi valgte kvik køkken fordi servicen i Køge var rigtig god og de gav os nogle rigtige gode ideer.Gjorde det på den måde gør det selv og der var ingen ventetid.Så valget på et nyt badeværelse bliver så også hos Kvik 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
Jeg rustker lige op i denne tråd da kæresten og jeg kigger på køkken lige i øjeblikket og vil gerne vise ham tråden med jeres råd og flotte køkkener  Indtil videre er det Kvik (køge) der tiltaler os mest prismæssigt, men kvaliteten virker også god. Nogen med erfarringer fra Kvik i køge?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tænk Camilla80 |
|
|
jeg synes der var den ringeste service i Ikea i Gentofte?! Vi har også set på køkkener, og vil gerne have et Ikea, deres svar til os, da det blev vores tur: I skal bestille tid hvis I have hjælp, det koster 500kr. Ellers kan I sidde her og prøve jer frem. Jat ak, det HAR vi gjort derhjemme, men der kanman jo ikke spørge til råds. Så næ nej, ingen god btjening derfra. Heldigvis kender manden en køkkenmand (som dog er alt for dyr), og han lavede en tegning, så nu drøner vi i Ikea igen, og siger "Vi har denne tegning, og vi vil gerne købe elementer fra dét køkken. Kan I stadig ikke hjælpe?" Ja der var faktisk ingenmennesker til at betjene derude. Har du været heldig Camilla?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kvik.. |
line larsen |
12-12-2005 15:58 |
|
alt vores er købt i kvik... køkken,bryggers og så kom vi lige forbi kvik, for nogle uger siden og der var udsalg,på alle udstillings modellerne! det startede ved 25 procent...og derefter 10 % hver uge... vi ventede og håbede på at det bade miljø vi gerne ville have ikke blev solgt... og da der var 45 % gik vi der ud mandag morgen og der stod det uden et solgt skildt på  så vi slog til og vi kan hente det i uge 2.
hilsen Line larsen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øhhh |
|
|
Min kæreste søgte lige på "vordingborg køkken" på google. Det 1. resultat på listen er: www.vok.dk/ Vi hælder stadig til Kvik-køge. Har par venner der har handlet der med stor tilfredshed.. Vi har også følt os godt behandlet der, under de indledende besøg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kvik køge |
ishest2 |
13-12-2005 16:47 |
|
Hej Stine P Jeg har erfarringer med kvik køkken i køge  Jeg kan stærkt anbefale dem. Prøver lige at finde billeder af mit køkken og sætter dem ind senere. Min mand har indrettet det og sat det op. Hvis du har nogle spørgsmål så skriv til mig. Hilsen Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Helle.. |
TinaR |
14-12-2005 10:46 |
|
Flot køkken og fuld af plads  Vi har bestilt vores kommende køkken, bryggers, skabe til badeværelserne og to store skydedøre med indretning i Aubo - vi får det præcis som vi vil have det og med softlock osv for ca. 100.000 kr (samlet pris til alle rum, uden hvidevarer). Vi syntes det er en super god pris og kvaliteten er også rigtig godt - desværre har jeg kun nogen 3D tegninger, som ikke viser køkkenet ret godt. Så dem gider jeg ikke vise frem.. men vent til marts/april, så skal I få billeder af hele mit nye hus (hvis de bliver færdige med at bygge det til tiden).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis I gerne vil se... |
TinaR |
14-12-2005 11:01 |
|
de tegninger jeg fortæller om, så skal I være velkomne til at kigge forbi vores hjemmeside - der er to afsnit om vores kommende hus. I det ene afsnit er der billeder og nederst er der noget med vores køkken. Se adressen i min signatur 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
Tina: Jeg har været inde og kigge på billederne og det ser bare super godt ud!!!  Helle: Rigtig flot køkken . Godt at høre at der er en til der har været glade for deres service ( ikke at der er nogen her der skriver skidt om deres service ) Jeg vil huske tilbudet om at måtte skrive il dig...først skal vi lige have huset. Vi har været nede hos Kvik og få indretning og pris.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vordingborg... |
Susanne K |
21-12-2005 11:48 |
|
vi købte det i vordingborg køkkener servicen var i top, det blev leveret til tiden og alt var der. Vi fik rabat, men har også valgt badeværelse og skydedøre til gardaroben samme sted. Vi fik tegnet vores køkken af en fra vordingborg og hun var den der kom med den bedste tegning, så det gav dem også et plus, samtidig var det vigtigt at kvaliteten var i orden og vi er fuldt ud tilfredse. Vh.Susanne.
"Det er ikke den erfarne træner,der kan få en hest til at optræde,det er den erfarne træner,der kan få en hest til at ønske at gøre det."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| køkkener |
Christina P |
21-12-2005 14:46 |
|
hej er der nogen af jer der kender Designa Køkken ???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Designa |
TinaR |
21-12-2005 16:20 |
|
Hej Christina Ja, Designa er helt i top - faktisk stod vi med valget med Designa (Købt hos Korsør Køkkencenter) og Aubo. Den eneste grund til at vi valgte Aubo, var at forhandleren af Designa holdte lukket den uge hvor vi SKULLE bruge tegningerne til byggefirmet (ellers var byggeriet blev forsinket). Men havde det ikke været sådan, så havde vi nok købt Designa - kvaliteten var som de fleste andre, prisen lavere end vi skal give nu og servicen i top.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| køkken |
Christina P |
21-12-2005 16:29 |
|
det er jeg glad for at høre hilsen christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skab selv |
|
|
Jeg fik lavet nyt køkken sidste år,og brugte skab selv i Slg. Det jeg valgte fra præsis den sammen kvalitet som de andre, men bare billigere. Synes de var rigtig søde. Jeg fik alt hvad jeg havde bestilt plus dele af to andres bestillinger. Så det er helt sikkert der ikke er lige stor service som andre steder. Men helt sikkert billigere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| metteped |
TinaR |
21-12-2005 18:31 |
|
Vi fik også et tilbud fra Skab Selv i Slagelse på stort set det samme som vi netop har bestilt hos Aubo. Hos Skab Selv skulle de have 115.000 kr, minus rabat så ville de have 107.000 kr. Hos Aubo har vi snoldet for 98.843 kr og så har vi fået en hel del ekstra oven i hatten i rabat - ca. 20.000 kr i rabat, i form af kontant rabat, spejle på skydedøre, softlock, fuld udtræk osv til standard pris. Det var nøjagtig samme indretning, nøjagtig samme bordplade, vask osv vi valgte - lågerne var også næsten ens. Det var en minimal forskel i valg af produkter. Vi blev MEGET overraskede over deres pris - for vi troede at de var billige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
Per og jeg var både i "Skab selv" i køge og "Designa" i Næstved og de var begge, med nøjagtig samme "udstyr", henholdsvis 10.000 og 5000,- dyrere end Kvik i køge 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uh ha ha |
|
|
Nu kan det ikke vare længe før der kommer billeder af mit IKEA køkken. Gulvet ude i køkkenet skal "bare " lige tørre - Det er faktisk fugerne der er problemet. Mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla80 |
TinaR |
22-12-2005 10:27 |
|
Jeg ville også rigtig gerne have haft Ikea køkken - mest fordi deres tilbehør (skuffedelere osv) er MEGET billigere end hos de andre firmaer. Fx. koster en skuffedeler til en 80 cm skuffe 149 kr hos Ikea og 648 kr hos Aubo!!! Men fordi vi skal bruge tilpassede skabe til den form vores køkken har, så kan vi ikke købe hos Ikea, da det kun har standard mål - desværre! Glæder mig til at se dine billeder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Endelig endelig |
|
|
Så er der billeder fra køkkenet, der ikke er helt færdigt endnu  Resten kan ses her        Og vi har lavet det meste selv  Mvh Camilla
Landejendom på Sjælland søges, min 4 tønder land. Stuehus i fornuftig stand. Henv. over beskedcenter. ***************
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla80 |
|
|
nu kan det godt være jeg spørger dumt, eller spørger om noget, der ikke kommer mig ved...  Men hvorfor laver I nyt køkken, når I søger en landejendom? Mange hilsner Line
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi endte |
|
|
med at købe Ikae Køkken og har valgt præcis samme favre som Camilla80, edder flot, dog beholdte vi vores køleskab og vores Smeg komfur, samt vi har valgt nogle høje skabe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sasser |
|
|
Ja det er nemlig SK*DE flot  Line G , det gjorde vi fordi jeg fik køkkenet i 25 års gave i mine forældre, og jeg har sukket efter det i 4 år ( det gamle var temmelig skidt) - og der kan jo gå lang tid før vi finder den ønskede landejendom  Mvh Camilla - Der syntes hendes "næsten" færdige køkken er vildt lækkert.
Landejendom på Sjælland søges, min 4 tønder land. Stuehus i fornuftig stand. Henv. over beskedcenter. ***************
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det synes |
|
|
jeg lyder som en rigtig god idé, Camilla  Og landejendommene i en prisklasse, som "almindelige" mennesker har råd til at betale, hænger nok slet ikke på træerne ovre hos jer på "Øen". Her i det mørke Nordjylland kan det godt lade sig gøre, med mindre man vil bo med baghaven mod landet og forhaven midt i Jomfru Anegade *GG* Jeres nuværende bolig bliver jo heller ikke mindre værd af et nyt køkken. Et køkken som jeg for øvrigt synes er rigtig flot... Mange hilsner Line - som også næsten lige har fået "nyt" køkken
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Line-- |
|
|
Nej det er hamrender dyrt herovre Alting ville være noget nemmere, hvis man bare ville flytte til jylland - det er lige før jeg ikke behøvede at arbejde  men det er bare langt væk fra famile, underviser og venner  Mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og vi er |
|
|
altså bare så søde herovre  Tænk på hvor meget tid du ville have til at besøge din familie og dine venner, når ikke du behøver arbejde  Mange hilsner Line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Super flot... |
TinaR |
19-01-2006 10:34 |
|
køkken Camilla - og sikke en masse smart tilbehør (det har jeg også kig på) Nu er der også kommet tegninger af vores kommende køkken, bryggers og de 2 badeværelser. Men først skal I lige se et par billeder af selve huset i træ: Byggegrunden:  Facade mod vejen:  Facade mod haven:  Stueplan - førstesalen udnytter vi først senere/efter behov:  3D af stueplan:  Et kig ind i vores stue:  Køkkenet - hvis låge, alusokkel. alugreb og alukant på bordplade samt hvidevarer i stål og glas:    Bryggers i samme låge mv. som køkkenet:   Børnenes badeværelse, samme låge som køkken og bryggers vask i grå gralit:  Vores bad, samme som det lille bare i større udgave; 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla80 |
|
|
ja det er hamrende flot. Er helt vild med at det er "glat" hvis du forstår? Synes dog også det var flot i sort og rødt, men det kunne jeg ikke lige få lokket husbonden med på Men det hvide er super flot. (Er det så ikke nu man skal sige "Tillykke" som man gjorde da man var mindre og havde noget ens??)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skab selv vs. Kvik |
Trine SH |
19-01-2006 11:44 |
|
Jeg må indrømme at vi var også overrasket over de høje priser i Skab selv som oven i købet lancerer sig selv som lavpris butik  Kvik (også i køge) var faktisk også væsentligt billigere og deres indretnings forslag var mere moderne og smartere. Hvor imod Skab selv var total gammeldags uden smarte "gadgets". Så vi skal helt klart have et kvik køkken når tiden kommer. Hilsen Trine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et murer-råd... |
|
|
Det ser rigrigt godt ud det nye hus, men... Jeg synes at du skulle overveje om der ikke skulle fliser/klinker på soklen også. På tegningerne er der ikke medtegnet sokkelklinker i badeværelset, men det er den eneste rigtige og holdbare løsning i et vådrum. Og Efter min (og størstedelen af de kunder jeg lægger klinker hos) smag skal der også sokkelklinke op i bryggers/allrum, det er MEGET lettere et gøre rent, og ser også mere enkelt ud, for mange forskelllige materiale kan godt forringe helhedsindtrykket  Og hjemme har vi valgt også at beklæde soklen under køkkenskabene, og soklen under skabene til vaskemaskine og tørretumbler med fliser. Det gør det en hel del lettere med rengøringen. Det er der også en del af kunderne der vælger. Det var bare lige et lille tip fra mig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Program?? |
HHansen |
19-01-2006 12:26 |
|
Nøj hvor ser det godt ud TinaR! Må jeg spørge om i selv har lavet tegningerne, og hvis i har hvilket computerprogram er det så lavet med? Kæresten skal i gang med en større renovering af et hus, og indsætning af køkken, og han mangler et program hvor man selv kan flytte rundt med møbler og sætte farver på osv - så man ligesom kan se det før man laver det 
Mvh -Helle ** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HHansen. |
Vibeke |
19-01-2006 12:53 |
|
Kvik har på deres hjemmeside et program hvor man selv kan sætte det hele ind. Også i 3D. Det gjorde vi inden vi fandt vores i Vordingborg køkken. Så havde de lidt at gå efter og fortælle om minusser og plusser.
MVH Vibeke Egeskovgård Wintec 16" Kombi sort læder sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annkirstine og Helle |
TinaR |
19-01-2006 14:04 |
|
Tak for dit venlige og gode svar  De tegninger du kan se af inventaret er fra Aubo og dermed ikke fra byggefirmaet - derfor er der ikke tegnet sokkelklinker ind på badeværelserne som der naturligvis kommer. I resten af huset får vi nøjagtig samme type fodpaneler, det syntes vi er pænest pga. den måde rummene støder sammen på. Helle - inventartegningerne er fra Aubo og dem af huset er fra byggefirmaet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kan godt lige |
|
|
vibeke's køkken, men kan også lide noomi's, men mest fordi jeg kan se en stalddør i vinduet. Ahh sikke en udsigt at have fra sit køkkenvindue Smukke alle sammen.
Smil forlænger munden Glæde forlænger livet Jeanette www.sitecenter.appaloosa.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeanette |
Vibeke |
19-01-2006 14:43 |
|
du må altså overtale manden til at flytte. Vores nabo har lige sat hans til salg. 10 tdr. 6 værelser og til den nette sum af 3.200.000 kr. Så kan du også se en stalddør fra dit køkkenvindue.
MVH Vibeke Egeskovgård Wintec 16" Kombi sort læder sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vibeke |
|
|
Har du et link til ejendommen? Mvh Camilla Sasser TILYKKE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er nogle |
|
|
flotte køkkener I har allesammen. Jeg har oprettet en tråd under "Opslag og billeder", fordi jeg gerne vil se jeres badeværelser. Jeg har godt nok ikke selv lagt billeder ind (endnu) - heller ikke i denne tråd, men må lige se at få taget nogle... Mvh Line - som er pokkers nysgerrig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er der nogle |
|
|
Der kan forklare mig hvorfor der nu er røde krydser i stedet fpr mine billeder ? De ligger stadig der hvir jeg linkede til ? Pixum Meget underligt. Mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øhh næh, det plejer |
|
|
jo at være fordi de er blevet flyttet eller slettet, men hvis du siger, at de ligger samme sted, så aner jeg det ikke. Så fik jeg lige taget nogle billeder af vores køkken - godt nok med min mobiltelefon, så det er ikke de bedste billeder. Vores køkken er fra SkabSelv. Selve elementerne er 10 år gamle efterhånden, men for godt et år siden tog vi dem ned og renoverede køkkenet igen. Vi mente, at elementerne var for gode til at skrotte, så vi valgte at genbruge dem. TinaR: Der er ikke andet for end at se jer godt for alle steder, når I har gjort jer klar, hvad I går efter. Uanset hvor mange du spørger, så har nogen gode historier om det ene firma, som andre har dårlige erfaringer med. Noget af det vigtigste er, at I finder ud af, hvordan køkkenet skal være, for at det fungerer bedst - der er ikke noget mere ærgerligt, end at finde ud af det bagefter. Det gjorde vi, og derfor lavede vi det om igen sidste år...        Nå, det blev vist til lidt flere end det var meningen og kvaliteten af billederne må I gerne se bort fra 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| uha ja |
tvis køkken |
14-05-2006 15:51 |
|
Jeg vil på det kraftigste anbefale IKKE at vælge tvis køkkener, skal igang med at køre sag på dem gennem byggeriets ankenævn. Der har været så mange produkter der blev leveret med fejl og ja det er stort set umuligt at klage til dem, måske de er bange for klager men man kan ikke rette direkte henvendelse til dem, og tog dem 2 mdr at reagere på brev fra os og så var han egentlig så ubehøvlet den sælger/fabriksarbejder de sendte ud og ja alt vi fik ud af dette var at de fratager sig alt ansvar fra det tidspunkt varen har forladt fabrikken, derfra må man så selv finde ud af hvor problemet er opstået, trods det var en bordplade i flere dele som de desværre har sendt i forskellig tykkelse, selv lukning der mangler i elementerne, render i glaslåger som ikke kan vaskes af da det er sandblæst forkert og ect. Og den bedste er at tykkelsen i bordpladen, grunden dette er sikkert opstået pga luft fugtighed, tja det går godt nok hurtigt når den er blevet sat op efter 4 dage, det må være et gammelt fugtigt hus vi har. Tænk hvis alle butikker ydede sådan en service. Vi er ikke i tvivl om hvem der vinder i sidste ende her, men sikke en lang vej at gå for at have leveret forkerte/defekte varer, at man begriber det ikke, men såen er det desværre typisk sådanne steder da de ved mange kunder ikke orker den lange proces det tager for sådan en klage og i sidste ende bare betaler beløbet, overvejede det også selv, men hvis ingen klager eller udtaler sig om dem, så forsætter de jo bare med samme metoder. Men held og lykke med dit valg, kender mange der har valgt hth gør det selv og de har fået deres varer bytte uden en mine når der har været fejl så måske det kunne være noget, ikea kunne også være en mulihed, dem overvejede vi også, men valgt desværre tvis da vi troede naivt nok at kvaliteten var bedre da trods nogenlunde samme pris niveau.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|