|
|
| Jeres "old school" favorit musik |
|
|
Sidder lige og høre "voksen" musik Ike And Tina - Proud Mary så kom jeg til at tænke på om det var andre som nyder den slags "old school" musik?? Hvad er jeres ynglings musik fra dengang musik var musik 
Mosegaards Miabell og Evita Ara
What dosent kill you makes you stronger!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gasolin forever ... |
| Forfatter:  |
Lisbeth Sejberg |
| Dato:  |
13-10-2005 20:42 |
|
...  det er virkelig noget fra min ungdom, som jeg tit vender tilbage til. Jeg fik den der Black Box med deres gamle udgivelser på CD for nogle år siden. På skolen hvor jeg arbejder i SFO´en, har de taget gamle Gasolinsange op i musikundervisningen, så sangene bruges stadig. Så "vi gamle" og børnene har haft Gasolin-eftermiddage, hvor vi har skrålet "This is my life", så folk har kigget undrende ind i lokalet  Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uhhh gasolin |
|
|
er også en af dem man kan sætte på gang på gang på rocke derudad...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dengang musik var musik... |
Himmelfjer |
13-10-2005 22:47 |
|
...hørte jeg meget Aha. Og Spandau Ballet. Og U2. Og The Cure. Og det gør jeg stadigvæk!  I dag hørte jeg Alice Cooper i radioen - Total nostalgi! Og det samme, når jeg høre "Lilly was here" - I ved den med hende saxofonisten og ham guitaristen fra Eurithmics - som også er ren nostalgi.  Eller hvad med gode gamle Led Zeppelin? Danseorkestret. Ozzy Osborne. Skid Row. Poison. Uh, der var mange! Og pyh, hvor er jeg dog barn/ung af 80'erne!  Camilla
- NU MED HUND!!! |
Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja ... |
|
|
også her der er kun 80ér musik og så country i min samling, men det der med country er kommet meget senere
Den kærlighed, som er opstået pludseligt, tager længst tid at kurere. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| allan K |
|
|
jeg er også en country tøs men det kom nu mest efter jeg begyndte at danse lindance nu står den tit på Alan Jackson, Carlene Carter, Shania Twain blandt mange...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja... |
|
|
kender det det var nu omvendt med mig ,jeg blev bidt af det da vi havde CMT, men den kanal har vi desvære ikke mere. jeg danser også meget linedance, så dem du nævner der høre jo også med til det daglige i stuen ,bilen og på arbejde he he de andre er træt af country
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pink Floyd |
Helle - Mimi |
14-10-2005 08:26 |
|
Det hører vi rigtig meget her hjemme. Både vi gamle og sønnen, som selv er guitarist og har højniveau musik på gym. Gasolin kan vi også enes om, og TV2.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uha- det var et intrikat spørgsmål |
xtiny |
14-10-2005 09:33 |
|
Men jeg har lige købt "Røde Mor"- samlet i bokssæt.  Da musik var musik hørte jeg Malurt, Pink Floyd- og Sebastian. "The War of the Worlds" er stadig en favorit. Jeg kan godt lide den energi, der er i 70-er rocken, og jeg er vild med el-guitar. I dag hører jeg ikke så meget musik pga min dårlige hørelse, det er ikke det samme i et par høretelefoner- og på fuld skrue hører jeg det ikke ret tit. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Allan K |
|
|
hvor danser du henne? Var du til træf i Vejle i år?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hører stadig.. |
|
|
meget Queen, Chicago, ELO, Yatzoo, Alphaville.. Og Pink Floyd, når humøret er til det. Og Halberg/Larsen, Gasolin, Lis Sørensen, News (dengang det var Søs Fenger), Sebastian og Troels Trier/Rebecca Brüel (elsker hendes stemme!) Nu jeg tænker efter, har jeg ikke erhvervet ret mange cd'ere efter 1990  Kun de "gamle", når de er til spotpris.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pyh der er mange... |
|
|
Men Pink Floyd, E.L.O, U2, Gasolin, Simple minds, A flock og seagulls, Lars HUG, Guns n' roses, Pearl Jam er noget af det jeg lytter mest til. Af det nyere musik hører jeg meget Nephew og Love Shop. Hilsen Christina
Smil, det varmer... Rid på det bedste, rid Frederiksborg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| travfreak |
|
|
ja da selvfølgelig, og var da også i silkeborg det er jo ved at være tradition.  jeg danser i esbjerg og alslev har danset i ca. 8 år nu og har K1 og K2 instruktør kurser 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den står på |
MinnaN |
14-10-2005 13:45 |
|
Eurythmix, AC/DC, (mest) Queen, A-HA, Depeche Mode, Hanne Boel, (mest) Guns'n Roses, Alice Cooper, Metallica, "gammelt" house fra 90'erne, SNAP, Rockers By Choice, ØstKyst Hustlers. Og en hel masse mere som jeg har glemt fordi jeg er SÅ gammel. 
Jeg er medlem af HyggeGumpernes klub 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Allan K |
|
|
når jeg ikke går højgravid og kan passe mine støvler hehe danser jeg i Skive Country Liners som engang var en del af Skive Linedance.. Vi kom så ikke til vejle sidst desværre ville godt ha nydt Diamond Jack igen igen men har lavet en deal med de to britter at de skal spille til mit bryllup i England de er super søde og spiller kanon godt. Jeg må pt. bare være en sørgelig tilskuer når min all time favorit "Tush push" kommer på gulvet SNØØØFT maven vil sgutte med rundt hehe.. plus det er sgu noget tamt at danse i sandaler fordi ens fødder er på str med en elefants hehe... Fedt der findes endnu en Linedancer herinde.. "I will walk the line untill the day i die"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lige begyndt |
Bentewn |
14-10-2005 17:04 |
|
Hej Jeg er lige begyndt til Linedance i August måned, så det er jo begynder hold, men er allerede helt vild med det, og ja det er en rigtig god musik der er til. Ellers der jeg også til Gasolin, Shubidua, Sweet, Queen, Sailer, og Harpo hvis nogen husker ham. Altså god gammeldags pop musik, og blød rock.
Med venlig hilsen Bente Det er menneskeligt at fejle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skrivebordsrod |
|
|
Hmmm... Her høres pt en lettere "blandet lanndhandel", men nævnes skal (ud fra de covers der er på mit skrivebord pt): Jean Michel Jarre, Pink Floyd, Sort Sol, Big Fat Snake, Peter Viskinde, Poul Halberg, Allan Olsen, Johnny Madsen, Bruce Springsteen, The Doors, TV2, DAD, Kenny Wayne Shepherd, John Hiatt, Ronni Ström, Malurt/Michael Falch... ... . *Et eller andet siger mig, at jeg har en noget MEGET blandet musiksmag*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hörer stadig det samme som för |
|
|
Dvs Black Sabbath-Deeppurple-elo-ACDC-Judas Preist-queen.Nyt er f.eks Nightwish og Hammerfall,så det er ikke ren nostagi det hele. Jeg tager til rock festival hvert år.Her bliver mere og mere af det gamle: Forrige år Manfred Mans earth band- sidste år : Slade og i år : Nazareth.Og så Judas,Motly crew m.m. Se http://www.swedenrock.com Verdens bedste festival for os der kan lide musik der larmer. Det er som at tage et par gamle udtrådte stövler på.Til December er der heavy x.mas i kbh: Dio og U.h herligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaa... |
|
|
...det gode gamle GNR bliver hørt hver dag, men jeg har så også en del live Cd'er og en enkelt med demo numre med dem, ellers er der jo altid Iron maiden, Bon jovi, Queen og naturligvis også Elton John, for ikke at forglemme Aerosmith. Helst hører jeg Rock men indimellem er der også lidt pop til at slappe af til. Hilsen Britt
Don`t damn me when I speak a piece of my mind `cause silence isn`t golden when I`m holding it inside
Guns N Roses søges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| traverfreak |
|
|
jamen så har jeg lige været sammen med det halve af din klub idag de var i ølgod til traf der . og jeg fik mig da en god snak med hanne og jens 2 gun  det kan da være jeg kommer den 2. dec. til juledans i kassernen jeg ved det ikke rigtig endnu  det vil da være kanon for dig hvis du kan få dem til at spille men hvorfor gifter i jer i england ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fordi min mand er englænder |
|
|
og gerne vil giftes der og jeg er ligeglad hvor det blir bare Diamond Jack spiller heehe... Hanne og Jens er nogle søde mennesker men pga uoverensstemmelser gik klubben i to lejre og som skæbnen ville det var de fleste af mine venner i den "anden lejr"... Underviser du så når du har de kurser?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jo jeg kender |
|
|
godt Harpo. Det var ham der sang Moviestar og Smile 
Smil, det varmer... Rid på det bedste, rid Frederiksborg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| traverfreak |
|
|
det er jo lidt trist men sådan går det tit syns jeg vi er oppe på at have 4 klubber i esbjerg og det er lidt som om alle modarbejder hindanden, det er faktisk rigtig trist for vi har de fineste klub lokaler med saloon og en hel etage med kun dansegulv, vi har åben hver fredag og lørdag sådan til bare hygge, men der kommer aldrig ret mange. nej jeg underviser ikke pt. jeg har lige en masse andet jeg har gang i så hvis jeg skal danse selv, og det gør jeg mandag ,onsdag og torsdag, er der ikke tid lige nu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja der blir tit en tvist |
|
|
når der er for mange om tronen... jeg har nu valgt at hole mig neutral da jeg ikke danser for at få al intrigeren men for fornøjelsens skyld... Synd der er så langt til Esbjerg ville godt ha set jeres klub den lyder hyggelig rigtig western præget...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jammen.. |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det ser |
|
|
helt vildt hygsomt ud  .. Må man spørge på nogle af jeres billeder står der nogen med medaljer på hvad har de fået dem for? Host host i mangler vores hjemmeside til jeres links... Skive Countryliners
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| traverfreak |
|
|
hi hi hi det var bare sådan et klubmesterskab vi lavede for at ryste folk fra forskellige hold sammen. det der med links har jeg desværre ikke noget med at gøre men jeg skal da lade det gå vidre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hører næsten det samme... |
|
|
... som for 20 år siden - dog er Iron Maiden efterhånden blevet sorteret fra  Til gengæld er der kommet lidt "mildere" toner ind, f.eks. Hanne Boel. Mine yndlingsbands er stadig AC/DC og Aerosmith, men jeg kan lide så meget andet også. Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Old Times |
|
|
Er der ikke nogen,der lytter til Velvet Underground og Lou Reed? Hvad med Moody Blues eller Hendrix.Eller Greatfull Dead Ja,Beatles lavede da også nogle gode nogle Lige nu er jeg vild med White Stribes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Moody Blues Er det ikke |
xtiny |
18-10-2005 01:54 |
|
Jeff Waynes´War of the Worlds? "No one would have belived in the last years of the nineteenth century, that human affairs would have been whatched from the timeless world in space.." Og så er det ca her, du skal læse Terry Pratchett.  Jaja Beatles... "The must be something worth living for..."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Moody Blues |
|
|
Naaj,gruppen opstod i 1964 i England.Et stort hit var:Nights In White Satin.Jeg citerer fra Politikkens Rockleksikon:Sammen med Procol Harum bl.a. blev gruppen eksponent for melodiøs rockmusik med hang til klassisk instrumentering.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men "War of the Worlds" er |
xtiny |
20-10-2005 19:29 |
|
Meget Moody Blues musik. Siger de kloge?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| FR David |
|
|
Hej Husker nogle FR. David med Words? Det var nok den største hit fra da jeg var ung, og jeg syntes stadigvæk den er go.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Moody Blues |
|
|
Ved du hvilket album den er fra?.Ham Jeff Waynes synes jeg ikke passer ind i gruppen?Jeg er faktisk selv et stort spørgsmålstegn,men prøver at opklare det i morgen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| the chances of... |
|
|
"The chances of anything coming from Mars are a million to one," he said. "The chances of anything coming from Mars are a million to one - but still they come!" Richard Burton og Jeff Wayne... desværre havde jeg den kun som LP, måske skulle jeg tjekke om den fåes på CD hos Amazon ellers er jeg stadig til ABBA, Gasolin og Shubidua Take a look around you at the world we've come to know Does it seem to be much more than a crazy circus show But maybe from the madness something beautiful will grow In a brave new world With just a handful of men We'll start - we'll start all over again - all over again - all over again - all over again ... Take a look around you at the world you've loved so well And bid the ageing empire of man a last farewell It may not sound like Heaven but at least it isn't Hell It's a brave new world With just a handful of men We'll start - we'll start all over again - all over again - all over again - all over again. I've got a plan! jeg bliver nødt til lige at kigge på Amazon... Charlotte
Stress wouldn't be so hard to take if it was covered in chocolate
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|