Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Lesbisk skolelærer?!?
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 01:15
Hej Alle.

Jeg har netop i dag sendt min ansøgning om optagelse på Folkeskolelærer uddannelsen, men nu er tankerne begyndt at kværne rundt i hovedet på mig.

Egentlig vidste jeg ikke før for 1 måned siden at jeg ville være lærer, men hvorfor ikke tænkte lille jeg?

Nu ligger landet sådan at jeg er lesbisk, og min kæreste og jeg er næsten gift, vi mangler bare kapitalen til at holde festen:o)
Det er ikke noget jeg lægger skjul på, men det er heller ikke det første jeg siger når jeg møder nye mennesker.

I er jo mange herinde som har børn, så nu vil jeg gerne høre hvad jeres holdning til det er.

Hvad ville i sige til at jeres børn havde en lesbisk lærer??

Jeg ved at det måske er noget mærkeligt at spørge om, men jeg er bare nervøs for at om 4 år jeg står og ikke kan få job.

Håber der er nogen der har lyst til at svare.

Med venlig hilsen

Henriette
0
0
Svar på denne tråd

Lesbisk skolelærer?!?
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 01:57

Jeg har meget svært ved at se, hvad din se.sualitet har at gøre med din pædagogiske evne, hvis du har en sådan.Gå du da bare i gang med uddannelsen. Uanset, hvad du uddanner dig til, vil du løbe ind i mennesker med fordomme. Det vil du sikkert også opleve i dit kommende arbejde. Fred være med det.

Teacher

Venlig Hilsen

Lotte

0
0
Svar på denne tråd

bare klø på med uddannelsen
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 07:10

Jeg har mødt både bøsser og lesbiske som lærer i mine børns folkeskoler.

Vores gode gamle sundheds plejerske, som har fuglt os i alle årene siden ungeren blev født er bøsse.

Jeg har aldrig haftr grund til at være skeptisk ang, undervisningen og sagligheden i deres måde at omgås mine børn.

imc
livet er herligt
nyd det mens du kan

pony søger rytter
0
0
Svar på denne tråd

Hvis du
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 07:39
vil være lærer så synes jeg bare du skal gå igang.. Jeg ville på intet tidspunkt spekulere over om en af lærerene nu er lesbisk eller bøsse.
Hvem man vælger at bo med og af hvilket køn har jo ingen indflydelse på din pædagogiske evner.

Så bare kom igang med uddannelsen :-)

Miniature hingsteplag avlsemne sælges.
Dk´s mindste avlsgodkendte miniaturehingst tilbyder bedækning sommer 2005.
Miniature hoppeplag sælges.
Mini-knabstrupper hoppe sælges.
0
0
Svar på denne tråd

Irelevant
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 07:54
Jeg kan ikke se at det har noget med nogen ting at gøre.

Jeg forventer heller ikke at mine børns heteroseksuelle lærere kommer og fortæller mig hvilket køn der falder mest i deres smag, når de skal vælge partner.

Så du går bare igang.

Mvh Jean
0
0
Svar på denne tråd

Din seksualitet.....
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 07:59
har da så absolut intet med din evne som menneske og lærer at gøre ;-)

Så kom endeligt i gang hvis du lyster :-)

Jeg er fløjtende ligeglad med mine børns læreres og pædagogers seksualitet, det det kommer an på er, hvordan de er som mennesker ;-)

Iøvrigt kender jeg en del lesbiske, både som nutidig og gamle kolleger ( jeg er pædagog og alternativ behandler ) - og flere af dem er gift og har selv børn - og er mere end dygtige og dejlige piger ;-)

Hilsen May-Britt B-)

Smuk Welsh Cob sec. D hoppe til salg eller udlån.

0
0
Svar på denne tråd

Altså jeg
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 08:51
... er personligt ligeglad :-) Desuden kommer din seksuelle orientering ikke nogen ved.
Jeg går jo heller ikke hen og siger til folk "jeg hedder Louise, jeg er til mænd" :-P

Dog ville jeg nok - hvis jeg var dig undgå de mere indre missionske dele af landet når du er færdig :-)

- det er så min fordom.

0
0
Svar på denne tråd

Klø på...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 09:07
det ville ikke bekymre mig det mindste hvis mine børn havde en homoseksuel lærer, læge, tandlæge osv.

Har faktisk selv haft en lesbisk lærer i folkeskolen til gymnastik og det forløb helt uden problemer og det er ret længe siden jeg gik ud. Desuden har verden rykket sig til de homoseksuelles fordel siden da så jeg ville ingen betænkeligheder have. Iøvrigt er det forbudt at diskrimenere pga. bl.a. seksuel obervans. 8-)

Misund aldrig nogen hans tilsyneladende lykke
Du kender ikke hans hemmelige sorger.
(indisk ordsprog)
:-)
0
0
Svar på denne tråd

bare du er en
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 09:22
god lærer - så kan du være hvad du vil!

Mine børn har haft forskellige lærere, der var enten bøsser eller lesbiske - ligenu er min datters tysklærer lesbisk og snakker mere åbent om det end nogen af de andre har gjort - det er ikke et problem for nogen overhovedet - og vi bor endda på landet - if you know what I mean.

Tror slet ikke du behøver tænke over det - og du behøver heller ikke gøre rede for det ved en ansættelse!

:-*Hilsen Lone

Bliv medlem af foreningen FSSH
Folk med Selektivt Syn og Hørelse - sammen er vi uimodtagelige!!

PBF Pindsvinenes Befrielsesfront - Regnormenes død.
0
0
Svar på denne tråd

overhovedet
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 09:48
jeg er fløjtende lige glad med hvem mine børns lærere kysser med... måske du netop har nogle forstrin i de større klasser, da du formodentlig før din afklarhed har haft en masse tanker om at være anderledes oa .. hvem ved hvad/ hvem vores børn gifter sig med når de bliver gamle nok.. så her kan du sikker hjælpe mere end en mor og far kan ..

så i mine børns klasser skulle du være velkommen

Sussie

Du kan ikke ændre andre mennesker,men du kan ændre din måde at opfatte dem på.
0
0
Svar på denne tråd

ingen problemer
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 10:02
i det, så bare klø på.

0
0
Svar på denne tråd

tegntegntegn
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 11:02
Jeg er lærer og havde selv en lesbisk lærer, og læste med to læsbiske kvinder på seminariet. Kan ikke se nogen problemer i det.
Der hvor vi er meget opmærksomme i folkeskolen er, hvis børnene eks.har slået sig. Er det en pige der trænger til et kram eller som har slået hul på strømpebuksen, eller blot vil have hjælp til at lyne bukserne, ja, så er det 100% en kvinde der skal hjælpe, af fare for at de mandlige vil blive anklaget for at have gramset på barnet. Det er de største problemer med hvilket køn/seksualitet man har. Når børnene har brug for omsorg/ hjælp.

Jeg kan kun sige at hvis du synes en hverdag med gang i, og en masse aktiviteter, ja så er det den rigtige uddannelse

Vh VIbeke
0
0
Svar på denne tråd

Ingen problem
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 11:38
min søn har da haft en lesbisk lærer. Hun har ikke fortalt det til klassen og det synes jeg faktisk er synd. Mange unge har "fordomme" mod det ukendte. Dersom nogen i nærmiljøet står frem vil de lettere kunne sette seg ind i at det ikke er farlig at være anderledes.

Mange tror faktisk at de har fordomme, fordi det er ukendt og de ikke kender til det. Dersom de kan se et ansikt og se at personen faktisk ikke er anderledes end "dig og mig" tror jeg det ville vært mer forståelse for det.

Nej jeg har ingenting imod en lesbisk lærer. Heller en lesbisk lærer en en hetrofil lærer full av fordommer.

Så uddann dig og bliv et godt forbilde.

Lykke til

Tone

;) Den perfekte ponny har ingen bestemt farge ;)

livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue

0
0
Svar på denne tråd

ligegyldigt...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 12:38
der er da fuldstændigt ligegyldigt.

så længe folk ikke er pædofile så må de for min skyld være hvad de vil bare de er en god lærer :-)

hilsen sjanna

Cirkle Y park and trail sælges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

har haft en
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 12:39
da jeg gik i folkeskole ( foe mange år siden :) ), der havde vi en lesbisk lærer, men det var det ikke noget vi tænkte over nogen af os. Ihvertfald ikke hvad jeg har hørt. Hun var kanon dygtig til sit fald, og en af de bedste lærere jeg har haft. Ikke fordi det hænger sammen, men sådan var det bare.

Så bare spring ud i det, og held og lykke med det.

hilsen
Katarina

nu uden Stassiya :{-( Men med Fidelia :-D
0
0
Svar på denne tråd

betyder
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 12:47
intet at du er lesbisk... det er jo ikke børn du kan lide... på den forkerte måde, så jeg ville ikke tænke over hvis en lærer var homoseksuel... min mors bror er også homoseksuel, så jeg er vokset op med at det er ok...

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 12:50
jeg har selv haft en lesbisk lærer, både i folkeskolen og i gymnasiet, og det var helt fint...
jeg ser ikke noget problem i at du vil være lærer -tværdigimod, så tror jeg det er sundt at børn lærer at acceptere andre ligegyldigt om deres kæreste er af samme køn eller ej! held og lykke...

Opstaldning af ældre sød hygge/selskabspony søges nær Odense!. mail: majbritthr@hotmail.com
0
0
Svar på denne tråd

kender en der er det
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 12:51
min mands kusine er sammen med en som er skolelære, de har enda lige fåret et barn"sammen" hans kusine var inde på en sædbank.

men jo selvfølig kna du blvieskole lære, nogen kan enda rende rundt på et arbejde uden folk over hovedet ved noget om det i flere år.

så bare klø på.
MVH Sandra W

Autostol 0-13kg blå/hvid( som ny) 200kr
Inliners sælges.
cc crazycreek str 40. meget gode gummeihul ny bremse.
ny pris med taske 1650kr
nu med taske 450kr
0
0
Svar på denne tråd

Det ville jeg
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 13:15
godt nok ikke sige noget til; jeg kan slet ikke se hvad sammenhængen mellem din seksualitet og dit uddannelsesvalg er...medmindre du var pædofil, selvfølgelig :-)

Jeg har selv haft en lesbisk skolelærer og kender flere homoseksuelle og jeg anser det ikke som værende noget særligt. Sådan er det jo bare :-)
0
0
Svar på denne tråd

hvad er det...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 14:04
Syntes at næsten alle herinde har haft en lesbisk skolelærer ?:-)

Er det en tilfældighed eller er der mange lesbiske der bliver skolelærere ? bare lige en undren, tror ikke man ville støde på samme hyppighed i mange andre fag ?!

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

Nu har...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 16:11
Nu har jeg ikke lige læst alle svarene, men det første der poppede op i mit hoved var at det er fuldstændig underordnet om man er til det ene eller andet.
Det handler jo at undervise og have et godt forhold til sine elever på det pædagogiske niveau, og der kan lesbiske og bøsser være lige så dygtige, hvis ikke bedre..

det tror jeg slet ikke du skal bekymre dig om

Rikke

Hvis du skal citere mig for noget, jeg ikke har sagt,vil jeg sætte pris på, at du citere mig korrekt :-D

Mine billeder - løbende opdateret
0
0
Svar på denne tråd

ingen problem
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 18:29
er selv lærer og det er ikke et så sjældent syn.

Det skal du ikke tænke en eneste tanke :-D

Hilsen

Sanne

ca. 300 kg. hel havre sælges. Skal afhentes. Pris 300 kr.
0
0
Svar på denne tråd

Godt nok
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 19:32

børnehavepædagog... MEN hun var uden tvivl, Mettes aller bedste pædagog, i hendes børnehave tid.. :) :)

Kaspar har haft en bøsse til lærer, og han var kanon glad for den lærer... Og han bliver stadigt inviteret med, når klassen samles til fest.. :) :)

Mkh.
Else.

Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :)

HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

:) :) "Tinker/Irish Cob hingst sælges... !!!" :) :)

http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/63253/
0
0
Svar på denne tråd

endnu en lesbisk erfaring
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 19:43
vores dansklærer på HF var lesbisk :-)
0
0
Svar på denne tråd

Min højre øreflip.....
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 21:05
sidder længere ude fra mit ansigt end min venstre. En afvigelse fra normen, der er mindst lige så uinteressant som din seksualitet, når du skal vurdere, om du er egnet til at være folkeskolelærer.

Forresten er en normal person et menneske du ikke kender ret godt.

Jeg forslår at du klør på. Du får ihvertfald min stemme.

Peter

0
0
Svar på denne tråd

Det er ligegyldigt...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 22:47
Jeg er lærer, blev færdig sidste år og fik et knaldgodt arbejde. Jeg læste med en lesbisk pige... en fodboldpige, som var lille og senet og sej og lignede mere en ung mand end en kvinde.

I en praktik var hun udefor et barn, der spugte "hvorfor gider du ligne en dreng?" ... det kom lidt bagpå hende. Altså ikke "hvorfor ligner du en dreng?" men "Hvor GIDER du ligne en dreng"... Hun blev på det nærmeste headhunted fordi hun havde nogle gode liniefag i forhold til den skoles behov.

Det vigtigste for din ansættelse er dine fag og dine resultater både karaktermæssigt og fra praktikkerne. Hvis du vælger små og smalle liniefag kan det blive svært at finde job ... i nordjylland især ser det ikke godt ud, mange nyuddannede fra min årgang har ikke fået job. Men er du naturvidenskabligt interesseret, så ser det straks bedre ud!!

Du skal regne med spørgsmål fra børnene, som jo ikke har samme blufærdighed. Hvis de ved at din kæreste er en kvinde, så vil de spørge - hvorfor det? Men du kan jo sagtens give en forklaring på det, som er allersvarende og i orden i forhold til der hvor børnene nu er... For eksempel at når to mennesker elsker hinanden vil de gerne bo sammen... nogle gange er det en mand og en kvinde, andre gange to af samme køn... Du har dit privatliv og det er din ret, men børnene vil spørge... Det ville de også hvis du boede med en mand. Du kan måske regne med lidt drillerier fra ældre børn... men her må du så trække din grænse og det får du også værktøjer til undervejs i uddannelsen.

jeg blev ikke spurgt om min "ægteskablige status" da jeg var til jobsamtale. Jeg har haft en enkelt pigekæreste, men er nu gift med min dejlig mand og ville ikke ønske mig noget anderledes... men det rager dem en pind, hvem du gerne vil i seng med... bare det ikke er dine elever! (undskyld, den var vist for grov!)

Der findes knaldgode og ret elendige lærere... og een ting er sikkert, det har INTET at gøre med deres seksualitet.

Hvor har du søgt ind henne? Og rigtig god vind, det er en fantastisk uddannelse, jeg NØD seminariet og jeg elsker mit job. Det er hårdt, du bliver aldrig rig, men det er givende og aldrig kedeligt!

Sidse (dimmiteret fra Aalborg sem. 04 med liniefag i dansk, engelsk, religion og billedkunst og speciale-eksamineret i begynderengelsk)
0
0
Svar på denne tråd

Hvad hvis det var med omvendt fortegn??
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 00:17
Hvad ville i sige til at læren var/er bøsse??

*S*

Hilsen Gitte, mest mor til Tera

Smuk pinto hingst, Jack tager imod din hoppe til bedækning på sommerfold, fra nu af.

Amerikansk Cocker tæve 4½ år søger nyt hjem. Hun er rolig, kan med børn, andre hunde og katte. Hun er neutraliseret og hvalpeklippet - se mere på hjemmesiden KæledyrsKompagniet
0
0
Svar på denne tråd

Så ville jeg sige......
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 00:21
præcis det samme ;-)

Hilsen May-Britt B-)

Smuk Welsh Cob sec. D hoppe til salg eller udlån.

0
0
Svar på denne tråd

jamen..
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 00:24
Gitte - vi har da vist allesammen sagt det samme: at dine 6suelle præferencer ikke har noget at gøre med dine evner for at være pædagog - og at flere af os iøvrigt har oplevet at det slet ikke er et issue - i lærer/elev/forældre-forholdet.

Hvorfor skulle det betyde noget?

I min grønne ungdom oplevede jeg flere mandlige lærere, der så absolut var altfor betagede af de unge hunkønselever - på en ækel måde.
Se det har mine børn aldrig fortalt om deres homo6suelle lærere.
Min tysklærer i gymnasiet engang i en fjern fortid var iøvrigt bøsse - og min idrætslærer var lesbisk - nu jeg sådan tænker efter.

:-*Hilsen Lone

Bliv medlem af foreningen FSSH
Folk med Selektivt Syn og Hørelse - sammen er vi uimodtagelige!!

PBF Pindsvinenes Befrielsesfront - Regnormenes død.
0
0
Svar på denne tråd

mizz kitty
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 00:37
Jeg undrer mig faktisk over du overhovedet spekulerer over det?
Folk skal bruge din faglighed, og resten er irrelevant.

Man kan jo ikke gå rundt resten af livet og begrænse sig selv fra jobmuligheder og uddannelse (og andre ting, for den sags skyld), af frygt for andre menneskers fordomme - for de vil altid være der i en eller anden form, uanset om man er homo eller straight.
0
0
Svar på denne tråd

Lesbisk skolelærer...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 01:02
Jeg har ingen børn, men spørgsmålet er også poppet op i mit hoved, de gange jeg seriøst har overvejet at blive folkeskolelærer.

Så derfor kan jeg kun sige, jeg synes, det er lækkert, at folk synes, det er en så unødvendig bekymring. :P For det BØR det jo også være!

Jeg mener; dit privatliv rager ikke andre, så længe du ikke render rundt og er kriminel. ;) Og så længe du ikke indskriver dig på en eller anden katolsk skole midt i Bibelbæltet i USA, så tror jeg ikke, du får nogle store problemer.

Held og lykke med det i hvert fald. :D

-+- Zip.

0
0
Svar på denne tråd

Hundegitte
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 01:03
Det er det samme om det er en bøsse. Personens seksualitet påvirker ikke personligheden eller personens egenskaber.

;) Den perfekte ponny har ingen bestemt farge ;)

livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue

0
0
Svar på denne tråd

Du må....
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 01:46
...meget undskylde, mizz_kitty, men jeg kom simpelthen sådan til at grine af dit indlæg! ;-D
..øh...jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg syntes det var så komisk....! 8-)
Men jeg er helt enig med alle de andre...hvis du er en dygtig underviser, så er din s'ksualitet underordnet....ja, det er den da i øvrigt også selv om du nu var en dårlig underviser....! ;-)
Det er da ikke sådan noget, der er afgørende for om man skal blive lærer eller pædagog eller sygeplejerske eller hjemmehjælper eller pilot eller læge eller hvad ved ved jeg... en homos*ksuel lærer eller pædagog er til enhver tid velkommen til at undervise/passe mit barn på lige fod med alle andre professionelle. Det er faglighed og personlighed det kommer an på. Ikke om man kysser drenge eller piger! ;-D :-)

Camilla

- NU MED HUND!!! :-D

Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar til alle
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 02:09
Tak for de mange gode svar, det har givet mig modet tilbage og jeg vil kæmpe for det, om det skulle være nødvendigt.

Til dem der spørger hvorfor jeg overhovedet bryder mit hoved med det, kan jeg kun svare at jeg ikke vil sættes i bås. Jeg ved det lyder mærkeligt, men siden jeg gik ud fra folkeskolen, har jeg været omkring et par uddannelser.
Noget af det første folk spørger om er navn, alder, sted og forhold. Hvis man svarer ærligt på de ting, (og det gør jeg, da jeg ikke tror på at skjule hvem man er, da det siger at man er flov over hvem man er) bliver man kendt som den der stikker udenfor. Den som ikke passer formen.
Og jeg har ikke lyst til at være kendt som "hende den lesbiske", vil meget hellere være kendt som hende den gode lærer.

På den måde spinder min hjerne en masse ting, som jeg måske ikke engang behøver at bekymre mig om, men de ligger alligevel og lurer under overfladen.

Men igen, tak for alle de gode svar, det var dejligt at høre om jeres oplevelser.

Venlig hilsen

Henriette

P.S. er der nogen der ved hvornår man får svar? Har jo søgt ind på kvote 1.
0
0
Svar på denne tråd

Du får svar...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 06:53
med posten den 28 juli ;-)

Hygge - Lise :-)
0
0
Svar på denne tråd

jeg havde
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 08:06
en lesbiske lære i skolen...Alle vidste det, da hun var ret åben omkring det. Har aldrig rigtig tænkt over det, før jeg lige læste dit indlæg. Så der kan du bare se hvor stort indtryk det gjorde på mig; nemlig nul og en pr..t :-)
Venlig Hilsen gamleged
0
0
Svar på denne tråd

du skal altså fortælle...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 09:44
hvor du søger henne, vil du ikke det?

Er det fx i Hjørring, så havde de optagelsesgaranti for et par år siden - tror den er der endnu. Så hvis du bare har 7 fra din studentereksamen så er du inde!

Iøvrigt forstår jeg godt at du spørger. Folk er jo generelt temligt kildne med det dyrebareste, de har - børnene. Det ved skolerne godt. Mændene får lettest job, fordi der er så få af dem og især indskolingsafdelingerne mangler desperat mænd... Og du kan da også komme ud for en skolebestyrelse, der vælger en hetro frem for dig... også selv om hun ikke er en bedre lærer. Men alt i alt tror jeg ikke, det vil blive et problem for dig.
0
0
Svar på denne tråd

klara...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 10:59
Jeg har søgt i århus. Jeg har ingen bil, og derfor vil det tage mig enormt lang tid med transport. At tage bussen til århus kan jeg lige klare, selvom det ville være meget nemmere hvis man havde en bil.

Venlig hilsen

Henriette
0
0
Svar på denne tråd

Om at sætte i bås
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 16:53
Jeg kan godt forstå du ikke vil sættes i bås, men det er faktisk det du gør, når du laver et "nummer" ud af sagen.

Mange problemer vi har, opstår inde i vores hovede alene, og idet det kommer til at skinne igennem vil andre mennesker opsnappe det ubevidst, tror jeg.

Ekempelvis, en kvinde jeg kender blev kæreste med en anden kvinde. Hun var skrækslagen for hendes datter skulle blive drillet i skolen, af dén grund. På den måde kan man da være sikker på barnet får en opfattelse af situationen, som forkert - og bliver drillet.

State of mind er kodeordet.

0
0
Svar på denne tråd

har ikke læst hele tråden...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2005 23:15
har heller ikke børn selv, men kan da godt have en holdning hvis det skulle være :D

Bare lige en lille 'fordom': jeg ville faktisk være glad hvis mine (kommende) børn fik en homoseksuel lærer, synes det kunne være med til at lære dem tolerance og åbentsind fra deres unge år - værdier jeg alligevel selv gerne vil indpode dem. Og netop homeseksuelle kender til det at være anderledes, måske det giver en større forståelse og indlevelse for de børn der har det svært i skolen f.eks. pga mobning. Jeg ville juble, så go for it, jeg vil arbejde ihærdigt på at få lavet nogle børn du kan undervise :D

Lærke
0
0
Svar på denne tråd

Statistik?
Forfatter: 
Dato:  08-07-2005 16:17
Jeg havde en lignende samtale med mine svigerforældre fornylig. De synes ikke det er ubetinget okay for en bøsse at undervise små drenge i f.eks. idræt hvor de skal have tøjet af. Eller tage med dem på lejrskole hvor de skal sove.

Jeg er af den holdning, at så længe han er til voksne mænd, må en dygtig lærer, som er bøsse, til enhver tid gerne omgås min (imaginære) søn. Og min datter må på lige fod gerne undervises af en lesbisk kvinde.

"Nå" siger min svigerfar. "Men tror du ikke der er flere pædofile blandt bøsser end blandt heterosek5uelle?"

Og det kunne jeg ikke svare på. Jeg kunne kun gætte på at det ikke er tilfældet. Findes der en statistik om hvorvidt fordelingen blandt pædofile er sammenlignelig med den blandt heteroer?

Mvh

Julie
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider