|
|
| Hund, hvilken race? |
|
|
Min kæreste og jeghar fra dag et været enige om, at når vi engang fik hus så skulle vi have hund.
Nu er det så sket - vi har købt det skønneste lille hus med overtagelse første august  Og i den forbindelse dukker drømmen on en hund frem igen..
Hverken gemalen eller jeg er opvokset med hund og vi har derfor ingen anelse om hvilken hund der er "bedst"
Jeg er vild med rottweileren og schæffer, hvor imod Jan hælder til en labrador.
Jeg er meget fascinaret af rottweileren, men ved godt dens væsen er for vidrekommende og den kræver meget træning. Min far er opvokset med denne og jeg husker den dejlige rottweiler min farfar havde.
Min kæreste referere til hans onkel og tantes utrolig godmodige labrador, Fie som er god som dagen er lang..det indrømmer jeg blankt.
Det eneste vi er enige om er, at hunden ikke må være mindre end en labrador.. vi er ikke rigtig til små hunde.
Hvad pokker skal vi gå efter... Det skal meget gerne være en nem hund? Og jeg er selvfølgelig åben for andre forlag en lige labrador, rottweiler og schæffer
Hygge - Lise 2 stk. trenser str. X-full sælges incl. tøjler, 100,- pr. stk KIG HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En Rottweiler |
| Forfatter:  |
Zanne (den gamle) |
| Dato:  |
12-06-2005 22:20 |
|
Det er så absolut min favoritrace, og vi har da også to af slagsen.
Jeg har aldrig ment at de var svære at opdrage, heller ikke at de kræver meget træning. Det eneste de bare aldrig må være i tvivl om, er hvem der er leder og hvem der ligger nr. 2 i rangordnen.
Er disse ting på plads, ja så mener jeg bestemt, at det er en af de nemmeste hunderacer, at have med at gøre. Vi har aldrig problemer med splittet indbo, tyveri fra bordene eller strejfen.
Der er et billede eller 2 på min præsentation, du kan kigge og jeg sender dig gerne mange mange flere. Ligesom jeg selvfølgelig gerne svarer på alle de spørgsmål, du vil kunne finde på at stille.
Venlig hilsen Zanne (den gamle) der stadig savner Bæ9
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvalpe |
|
|
Hej Lise
Vi har en han hvalp til salg, mor er ren Golden Retriever, faderen er blanding af Labrador/schæfer/Rottweiler - msåke det var noget for Jer? Så kan begge parter da næsten blive tilfreds
Han er helt sort, og en super dejlig dreng!
vh
Miriam
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har en |
|
|
Flatcoated retriever og det er også en meget nem hund, både hvad angår det at være indendøre og udenfor
De er nemme at træne og ekstremt godmodige  jeg kan varmt anbefale denne slags hund og så kan den også bruges til jagt som labradoren.....dog med den forskel at den ikke buldre afsted på jagterne som labradoren gør
De er helt sorte (findes også som brune, men ikke lige min smag) og har en elegangt gang, en mellemlang pels med minimal pelspleje......søg efter den på Google og du vil finde 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rottweilere |
|
|
... er dejlige hunde  Min gamle oversergent havde en på størrelse med en pony
Men schæfere er dejligere
Har i øvrigt hørt en erfaren hundetræne fortælle, at han på et tidspunkt gik bort fra at have schæferhunde for at prøve noget andet. Så han fik sig en rottweiler. Men den var for nemme at træne  og så gik han bort fra det igen.
Da schæfere ikke ligefrem er svære at træne, så må "rotten"  have været monsternem.
"Logredor"-hunde er også dejlige. Men jeg finder dem en lille smule kedelig og lalleglade.
Klappede for nylig en grand danois-tæve. Den var simpelhen så rolig og godmodig, og der er da en hund man kan klappe uden den vælter
og så skal I da lige se et billede af mine forældres schæfer Ronja og legekammeraten Molly
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Schæfer |
|
|
Jeg har haft schæfer i mange år og kan anbefale den race, den er utrolig nem og meget førebevidst samt behagsyg
Jeg har trænet med en del rottweilere og mener ikke at det er en god 1.gangs hund da den er meget selvstændig
Jeg har også en labrador, den er dum som snot, hvor scæferen skal have 5 kommandore (i indlæringsfasen)skal labradoren have 20
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hund.... |
|
|
hej jeg må lige skrive et par ord ... jeg har selv 2 schæfere ( grå) dvs brugshunde og det er dem der bør /skal trænes ellers kan man være uheldige at de løber på væggen osv . (vi er trænings mennesker min mand er figurant ) . så jeg ville bare sige ønsker du schæfer så kik efter udstillings "modellen " den er meget mere rolig ( det er dem der er sort/gule ligner sadeltasker det sorte 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Schæfer. |
Kispus |
13-06-2005 09:27 |
|
Vi har selv to af slagsen, og kan kun anbefale den. En schæfer er en utrolig god familie hund og også meget nem at træne og få til at forstå hvad du mener.
En ting jeg godt kan lide ved schæferen frem for labradoren er, at de ikke fælder KONSTANT. En schæfer fælder et par gange i året og så er det det. Hvor imod, at det er min erfaring at en labrador smider de små hår hele året rundt.
Held og lykke med jagten på jeres hund. Det skal dog også lige siges, at der er utrolig mange gode blandingshunde rundt omkring, så det kan jo være, at i er nødt til at gå på kompromi
Mvh K
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Schæfer |
Tralle-trold |
13-06-2005 09:49 |
|
har haft schæfer siden 1980 og helt klart min favorittrase. Jeg har imidlertid langåret schæfer. De har et dejlig gemytt.
Samme hvilken rase jer vælger så husk at det er seriøse og useriøse sælgere/opdrættere.
Man kan købe en ægte hund uden papirer men husk at en hund efter avlsgodkendte foreldre er undersøkt og fri for arvelige sygdommer.
Hvorfor ikke tage til en udstilling og se på forskjellige raser. Kanskje bliver valget en helt anden rase end i tenker på.
Den perfekte ponny har ingen bestemt farge
|
livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skulle jeg vælge |
mumling |
13-06-2005 10:27 |
|
mellem Schäfer, Rotweiler og Labrador, ja så ville jeg helt klart vælge Labrador. Det er sådan en sød og glad hund
Men er I vilde med store hunde, så kunne I også overveje Newfoundlænder eller Leonberger. Det er enormt skøne og flotte hunde. Newfoundlænderen er min absolutte favorithund - vi er på vores tredje 
- bare den ikke havde så meget pels, så ville alt være perfekt. Det er en umådeligt rar og god hund, let at opdrage, ikke dominerende.
Men pelsen giver en del arbejde
Signe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vov vov |
|
|
Vi har en labrador blanding og det er en hund der passer fint til vores behov.
Han er meget ukompliceret og venlig, dog med en enorm energi. Det er godt at han er "endt" hos os ude på landet hvor han kan fræse frit.
Det er vores første hund, og det vigtigste for os var at det var en god "begynder hund", så vi ikke ville ødelægge den med vores "begynder fejl".
Vi fik hunden fra min mands moster. Hun har kontakt til nogle dyrlæger, og får hvalpe-kuld der ellers skulle have været aflivet.
Skal vi engang ud og have hund igen, så bliver det på samme måde.
Venligst Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lær om flere racer |
Piglet |
13-06-2005 10:33 |
|
Jeg vil anbefale jer at købe eller låne "Politikkens Hundeleksikon" (Mener jeg det er). Der står der hvad man som første gangs hundeejer skal overveje, huske osv. Og så er der beskrivelsen af en masse hunderacer. Bl.a. står der noget om temperament, pelspleje, motion og aktivering. I kan således sætte jer og lave en liste over hvilke ønsker i har til en hund, og så finde en der kan opfylde dem.
Selv har jeg en schæfer-blanding, som er rigtig rar, og i morgen håber jeg på at få en Groenendael (Belgisk hyrdehund) hjem.
Held og lykke med at finde frem til en hund, der passer sammen med jer! 
Hilsen Tina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Golden retriver |
|
|
jeg har en lys Golden Retriver efter min menning en af de bedste familiehunde der findes, ikke for stor og ikke for lille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Læs nogle bøger |
Mouschonnie |
13-06-2005 12:07 |
|
om de forskellige hunderacer, der er også en bog , udgivet i samarbejde med DKK, der simpelt hedder " Hundeleksikon". Vi har selv broholmer, en stor dejlig familiehund, se billeder på præs. Læs evt. mere på www.broholmer.dk
Vi vil dog gerne have en Amerikansk Bulldog, som vores næste hund, en tæt sag på størrelse med en lab. Kan både være brugs- og familihund. læs evt. mere på www.american-bulldog-team.dk
Knuz Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa!! |
bm |
13-06-2005 12:25 |
|
Hej vi har en kl. Munsterlander, en utrolig god famille hund og en god jagthund. Den er lidt mindre end en labrador. Kan godt være lidt gang i den og er en meget glad hund, vi har selv 2 små børn der er ingen problemer overhovedet. Kan varm anbefales.
Bodil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke rotweiler |
|
|
som førstegangs hund.
I må overveje korthåret eller langhåret.
Hvad med en dalmatiner, bokser, "tervuern" eller den groendael. De sidste er hyrdehunde.
Jeg havde en shæfer/rotweiler som førstegangshund, og med træning (fra en klub)fik jeg en god hund.
Jeg ser tit denne blanding fra blå avis.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Formel 1 |
Dytte |
13-06-2005 12:29 |
|
Vi har en formel 1 Labrador, hvilket er en meget lydig og glad hund.
Syntes at de fleste labradors lider med deres vægt, men ikke en formel 1, der skal dog siges at det er en hund som godt kan lide at lave noget, den gider ikke ligge på sin flade hele dagen, det er livet for kort til
Når vi skal have ny hund igen vil jeg klart vælge en formel 1 igen. De er nemmer at opdrage på og er en god familie hund.
Rom blev ikke bygget på en dag, de bygger stadig:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Labber! |
|
|
Labradorer går man aldrig helt galt af
Vi har selv 3 tæver, det er de skønneste hunde.
Det største problem med denne race, er HD
Jeg ville anbefale jer at købe en blanding  Der er mindst risiko for bl.a. HD og forskellige øjensygdomme. 
DukeWhere there's a Will there's WayDon't Delay what you can Do Today
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har en af hver |
|
|
Jeg har en af hver af de 3 racer, rottweiler, schæfer og en labrador.
Alle 3 hunde er meget forskellige af sind.
Rottweileren er kaseret fra forsvaret, det er en tung hund at træne med. Det er meget en enmands hund og kræver at den ved hvem der bestemmer, meget grænsesøgende.
Labradoren hun er som sådan nogen er lalleglad, utrolig let at have med at gøre og tror hun er skødehund.
Schæferen virker af sind en mellemting mellem labrador og rottweiler.
Pt har vi hvalpe efter Rottweileren og labradoren, de blev utrolig hurtigt solgt, mange af køberene gik efter den blanding og havde erfaring med den i forvejen.
SÅ en blanding kan da være en mulighed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad med at være |
|
|
lidt anderledes og se på en weimaraner (har jeg stavet det rigtigt ???)
De er sølvgrå og ser så satans stolte ud. Jeg tror der er en fotograf der har lavet flere fotoserier med sine weimaranere-hunde.
Grunden til jeg tænker på dem, er fordi der findes en opdrætter her i min by og jeg ser dem hverdag. Ihhh, sådan en hund vil jeg gerne have........
Men en hund får vi ikke, da vi ikke har tid og plads til dette
Held og lykke med hunde jagten
Knus fra
Beagle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Schæferhunden |
Mitzi |
13-06-2005 16:32 |
|
er helt klart min favorit 
jeg er født og opvokset med denne dejlige race
Jeg hjælper min mor med hendes kennel ...mine forældre har haft kennel i mere en 30 år...
og kan varmt anbefale denne race.............
prøv at gå ind på
Kennel Sonto og se en masse dejlige foto´s af de hunde som er der.... 
der er pt hvalpe tilsalg
Hvis du/i har nogle spørgsmål er i velkommen til at skrive
m.v.h
Mitzi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja det |
riverboy |
13-06-2005 16:48 |
|
er svært.....
Vi har jo boxer, og vi vil ALDRIG nogensinde have en anden hund, aldrig har vi haft en hund så rar og godmodig, vi har før haft labrador som også er en god hund, men vores hjerter er faldet for boxer nu. For det første "gør" de næsten aldrig, og de ææælsker folk der kommer på besøg og børn ligeså. De skal OPdrages mens de er små, men det skal alle hunde jo.
og de er meget legesyge.
Knus sanne
Fast-liggende campingvogn udlejes, ligger på Hejlsminde strandcamping, skriv for yderlige info!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zanne(den gamle) |
|
|
Er disse ting på plads, ja så mener jeg bestemt, at det er en af de nemmeste hunderacer, at have med at gøre. Vi har aldrig problemer med splittet indbo, tyveri fra bordene eller strejfen.
*host host* Husker godt de to kilo oksefars der forsvandt ned i et par hundemaver i Viskinge
Men ja, dejlige er de.
-Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stor hund.. |
|
|
Hej Lise D
Vi har en stor hund - for det var manden og jeg enige om (lige som jer).
Han sagde New foundlænder - og jeg sagde "NIKS", med tanken på pelspleje og de mange 1000 kr. sådan en koster i indkøb. Samt de tonsvis af hundehår sådan en kan kaste fra sig indendørs.
Vi fandt en middel vej og har nu den lækreste new foundland/labrador blanding. Han er nu som 2½ års ca. 65 cm høj og vejer 43 kg. Bider aldrig i noget og elsker at ligge og dovne, lige så meget som han er med på at cykle en tur eller tage en tur i skoven.
Han er en "genbrugs-hund", og flyttede ind her i september sidste år.
Et par billeder af vidunderet.
Mvh. Lotte_L
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi tænker, læser og kigger... |
|
|
billeder på livet løs..
Vi er mere eller mindre faldet pladask for en blodhund, de er bare skønne
Men jeg tror det ender op med en Labrador, muligvis en Formel 1. Vi har kigget intensivt på www.hendeleksikon.dk der kan der ses billeder af hundene, samt læse om hvad de kræver osv.
Vi tog begge en test for at se hvilke hunde der matcede os - vi matchede begge retriveren.
Tak for alle jeres indlæg - jeg er stadig vild med Rottweileren men jeg kan godt se at det nok ikke lige er en hund for første gangs købere.
Vi er også ude efter blandinger.. Tror vi må ud og kigge lidt nærmere på blodhunde og retrivere
Hygge - Lise 2 stk. trenser str. X-full sælges incl. tøjler, 100,- pr. stk KIG HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rottweileren....... |
|
|
er verdens bedste hund
De er slet ikke svære at opdrage, de er kærlige,følsomme, knytter sig meget til deres ejer og har brug for forståelse for deres sind og egenart som alle andre hunderacer
Her i huset skal der altid bo mindst en dejlig rottweiler, gerne sammen med en hundeven som er cockerspaniel
Hilsen May-Britt Healing for dyr og mennesker, kurser og tarotkort.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Valg af hund |
Maibritt |
14-06-2005 10:11 |
|
En god ide før man finder hund er, at opstille nogle krav til ønskevovsen. Vi havde ikke så mange krav, da vi var flyttet i hus og kiggede hund, kun at den skulle være børnevenlig.
Vi fandt så den dejligste lille hvalp på det lokale dyreinternat. Vi er meget glade for vores lille Bambo. Men jeg vil hurtigt nævne, at når jeg skal ud og kigge efter hund nr. 2 så har jeg en noget større liste med krav:
Kun lidt eller ingen gøen
Ingen psykiske handicap
Intelligens + selvstændighed
Robust + godt helbred
Ingen savlen
Skal ikke aktiveres flere timer om dagen
Kælen
Tillidsfuld
Børnevenlig
"Lettere" at opdrage evt. = madglad + interlekt
Ikke alt for krævende pelspleje
Til Bambos forsvar skal det lige siges, at han savler ikke, han er rar og venlig, er meget glad for vores søn, og omvendt. Og så er han i allerhøjeste grad robust, sund og rask. Han er den bedste medhjælper når fårene skal hentes ind. Han passer på matriklen, og kræver meget lidt aktivering.
Men interlekten kunne være bedre, der skal gøes mindst et par timer om dagen (godt vi bor langt ude på landet). Desuden er han noget mærket at de første omskiftelige måneder i hans liv, hvor han bl.a. sad i bur. Virker af og til lidt som et damp barn.
Kan slet ikke koncentrere sig til hundetræning og godbidder er da overhovedet ikke interessante.
Et billede af vovsen:
Jeg har, og havde allerede inden vi fik Bambo, kig på racen Borzoi, men havde ikke lige 8 - 10000 til hund på daværende tidspunkt. Synes ellers det er en spændende race. Så måske engang.
Du kan evt. kontakte konsulenter der hjælper med at finde den hundetype der passer bedst til jeres behov og temperament. De kan findes både på internettet og i diverse hundeklubber. Spørg evt. i Danmarks Civile Hundeførerforening (DCH).

Maibritt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
malinois, som er den korthårede variant af belgiske hyrdehunde. Du kan se dem på min præsentation
Det er en sund hunderace og den er meget lærenem, men den er hyrdehund med hvad alt dertil hører og er derfor ret sensibel, kontaktsøgende, førerfikseret og krævende hvad angår kontakt og aktivering.
Det er sådan en turbo-udgave af schæferen; mere let i det og hvis man er til tunge, rolige racer er det ikke lige den, man skal satse på. Men det er en fantastisk dejlig og personlig hund 
Lækker 2 års welsh cob hingst sælges til ridning eller show/avl. Se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uanset hvilken... |
Himmelfjer |
19-06-2005 22:15 |
|
...race I vælger, så er det afgørende hundens temperament. I kan købe en labrador og få "en uhnd fra Helvede" som ikke er til at styre og bare altid laver ballade og I kan købe en rottweiler og få verdens mest søde, nemme, behagesyge venlige hund i verden.
Dét, I skal kigge på er selvfølgelig hvilken TYPE hund, I gerne vil have - jagthund, vagthund, hyrdehund eller skødehund. Det er sådan meget groft de kattegorier, der er.
Labrador, retrievere, blodhunde o.s.v er jagthunde, schæfer, collie, belgiske hyrdehunde o.s.v. er...ja, hyrdehunde  , grand danois, rottweiler, bulldog, broholmer o.s.v. er vagthunde og så er der alle de små, der er skødehunde (de fleste er de små er avlet enten til jagt eller til pynt.  ), men de små er jo så ikke relevant.
Når I så har besluttet hvilken type, det skal være, så kan I vælge race ud fra hvad I synes passer bedst til jeres livsstil - det nytter jo f.eks ikke at anskaffe sig en Border Collie, hvis man ikke gider arbejde med hunden, så køber man sig bare til bøvl.
Og så skal man finde ud af hvor "klog" en hund man vil have eller hvor dominerende en hund, man vil have.
De stille og lavt rangerende hunde i kuldet er meget behagesyge, meget nemme at opdrage, men kan være svære at have med, fordi de kan blive utrygge ved for meget larm og uro.
Mellemhundene er nemme "familiehunde" - der skal opdrages og arbejdes lidt, men det er ret nemt, og de er nemme at have med.
De øverst rangerende hunde kræver mere hundekendskab, skal opdrages konsekvent efter den metode, der passer bedst til racen, de prøver dig af og der skal være fast, tydeligt lederskab - tilgengæld lærer de enormt hurtigt, kan klare næsten al uro (hvis deres base er i orden) og mange mennesker o.s.v - de er selvsikre nok til at elske alle og de bliver tit fantastiske hunde.
Jeps...nemlig....det var i hvert fald det jeg fik at vide af vores kommende hundetræner, da jeg spurgte om råd i forb. med hvalpekøb.
Vi er endt med en blanding af Labrador og border collie (og så har der vist nok været en schæfer forbi en oldemor eller noget engang...  ), hund ligner en gul labrador og er mellemhund i den høje ende.  Så nu håber vi, at vi har valgt rigtigt. Vi har i hvert fald gjort alt hvad vi kunne for at vælge den rigtige.
Men det får vi jo at se i uge 29, når vi henter hende hjem.
God fornøjelse med hvalpekiggeriet.
Camilla
- NU MED HUND!!! |
Store ånder er ofte nedgjort af middelmådige tåber...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som Himmelfjer... |
Sussie |
21-06-2005 13:40 |
|
... så klogt skriver:
Find JERES type hund.
Alle andre hundeejere har en hund de elsker, men det er ikke ensbetydende med, at det vil være en hund der passer til jer!
Jeg træner selv jagthunde, og kan kun komme med et godt råd: start til lidt grund træning i hundens første halv år.
Det er sådan set fløjtende ligegyldigt om det er jagt, agility, hjemmeværns træning eller hvad der nu er i nærheden!
Tag 10-12 gange grunddressur, hvor der er en kompetent træner, man kan spørge om hverdags problemer.
De vil uværligt komme, de små problemer, og hvorfor ikke tage dem i opløbet, inden de udvikler sig til noget ingen er interesseret i.
Din hund lærer at gå pænt i snor, sit, dæk og det er faktisk sjovt! Ikke mindst at se de andre hunde, snakke med andre glade hunde ejere, og få lidt gode råd om hverdagen.
Gør dig selv den tjeneste! Og held og lykke med den nye hund! Det kan blive din bedste ven!
MVH Sussie 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Schæfer |
MasterJ |
21-06-2005 13:56 |
|
Min kæreste og jeg har selv en schæfer som første gangs hund.
Vi er simpelthen bare så glade for ham og er slet ikke i tvivl om hvad vi ville vælge igen.
Jeg går til hundetræning med ham og startede på hvalpe hold da han var 12 uger gammel. Vi var begge enige om at en stor hund krævede træning.
Han er bare så lærenem og elsker at komme ud at træne!
Så jeg ville helt klart vælge en schæfer!
Bedækning tilbydes ved kåret miniature hingst
Se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| som Maibritt |
alleos7 |
21-06-2005 14:41 |
|
vil jeg anbefale jer at lave en liste.
Dog ikke med jeres krav til hunden, men en liste over hvad i kan tilbyde.
Sæt jer dernæst i forbindelse med kyndige hundefolk, og hør deres vurdering.
Man bør ALDRIG vælge en hund for dens udseende, for det er ikke sikker det er den der passer til jer.
Der er alt for mange "brugte" hunde, der mangler et nyt hjem, netop fordi at folk er faldet for en hunds udseende, og har glemt alt om at de jo skal vælge udfra hvad de kan byde hu8nden, og ikke for at få en pyntegenstand...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fandt lige |
Dytte |
21-06-2005 15:50 |
|
et billede af vores formel 1 han hund på 6 år.
Rom blev ikke bygget på en dag, de bygger stadig:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min hund |
|
|
Er en Schæfer/Labradorblanding. En rigtig dejlig, glad hund. Han elsker at lære nyt og er god til børn og katte 
Minusser er at han fælder en del og har tendens til hudproblemer. Tvivler nu på det skyldes hans race

Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok "I virkeligheden som i drømme er intet helt som det synes"
Parter søges - se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min hund |
|
|
Er en Schæfer/Labradorblanding. En rigtig dejlig, glad hund. Han elsker at lære nyt og er god til børn og katte 
Minusser er at han fælder en del og har tendens til hudproblemer. Tvivler nu på det skyldes hans race

Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok "I virkeligheden som i drømme er intet helt som det synes"
Parter søges - se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hunderacer |
camilla p |
22-06-2005 14:16 |
|
vi har en schæfer/labradore og en sankbernharder, hvis i vil ha en stor hund som ikke kræver ret meget og hvis i ikke vil gå ture, og træne så skal i ha en bernharder vores er 1 år og rigtig aktiv ca 1 time om dagen, hvor imod den anden drøner rundt konstant, vi bor på en gård så de er ude og det er sikkert også en af grundene til at hun er så aktiv.
men vælg et par racer og tag så ud og se på nogle eksemplarer af hver race og snak med de mennsker der har dem.
Venlig hilsen Camilla p schæfer hvalpe sælges, ægte uden papirer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som før sagt |
Mouschonnie |
22-06-2005 15:26 |
|
er det vigtigt at man ikke forelsker sig i hunderacen som hvalp. Når i har bestemt jer, så tag ud og se de voksne hunde, ingen hvalpe. Kan i lide den voksne hund(temperament osv.), så er i godt på vej.
Vi har broholmere, vi så første hunde som voksen, ingen hvalpe, og forelskede os totalt, god familiehund og meget andet. Et minus, man skal være medlem af Broholmerselskabet, for at få en "ægte" broholmer med papire.
Ved at selskabet arrangere gåture, hvor man er velkommen til at møde op, for at se hundene og hvor de er, kan læses på deres hjemmeside hvor og hvornår.
Hejmmesiden hedder
www.broholmeren.dk
Knuz Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vælg en blanding |
|
|
Blandingshunde kan helt klart anbefales, så er du også sikker på at den ikke er indavlet. Har selv haft flere gode blandingshunde som barn, de gjorde aldrig en kat fortræd (men det gjorde vores renracede gravhund dog heller ikke, den var bare mærkelig).
Men nu får jeg nok på puklen for mine løsagtige udsagn. Det må I undskylde, alle jer der avler. Jeg er bare mest til blandinger, især oldenborg/fuldblod når det gælder heste.
Venlig hilsen Katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jammen Lise... |
Eva L/Lullari |
22-06-2005 23:34 |
|
....en Formel 1 vil da passe fint, så får Toby osse en at lege med på den anden side af gaden. Det hjælper jo ikke noget at købe en hund, som IKKE kan følge med ham, da der jo er krudt i ham.....
Eva L med Lulle 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og husk.... |
wsg |
06-07-2005 15:33 |
|
at der kan være stoooooor forskel på de enkelte individer indenfor racerne.
Vi har 2 Engelske Springere, der ikke kunne være mere forskellige i temperamentet. De har naturligvis nogle ligheder i form af behov for aktivering og deres jagtdrive, men når det er sagt, så skulle man ikke tro, at det var samme race (endda er der samme blodlinier i dem *GG*).
Og husk at en hund bliver meget påvirket af deres ejere:-)
Få kompetent hjælp fra starten af og lyt først og fremmest til din egen indre stemme....
Vi er endt i en kedelig situation med den ældste af vores hunde, da vi kun lyttede til trænerne/avleren... Desværre havde de ikke nok kendskab til hundeadfærd og gav os nogle råd, der var medvirkende til det problem vi har i dag....
Du kan se vores hunde på: Mollie og Rosie og læse lidt om vores overvejelser inden købet:-)
Med venlig hilsen
Wivian.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil også |
|
|
anbefaler at I læser om forskellige racer, og peger ind, hvilke behov og krav I har til hunden.
Vi har haft verdens dejligst labrador i 14 år. Hun vogtede over huset, legede med børnene, sov ved siden af barnevognen da de var små, og var i det hele taget verdens bedste familiehund.
Når man altså lige ser bort fra de 2 første år, det var sqi en prøvelse, meeen det blev så også belønnet med at de sidste 12 år var fantastiske.
Nu har vi Berner Sennen, også en helt fantastisk dejlig hund, vagtsom, kærlig overfor børnene - også alle de legekammerater, der løber ud og ind, som om de bor her, en rolig og dejlig familiehund.
Tilgengæld en masse rengøring og pelspleje.
Han kan tørre pelsen af på tapetet en hel meter op ad væggen, tilgengæld vælter han da ikke når vi klapper "skødehunden" He he.
Ann
Selvbestaltet "forquinde" i klubben "KRK" (Kyllinge-Rytter-Klubben)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi vil også.. |
|
|
sætte os godt ind i tingene før vi beslutter os for at anskaffe hund.
Jeg går dog mere og mere fra tanken om en Labrador må jeg indrømme..
Vi snakker Broholmer som er en dejlig hund..
Vores plan er, at vi læse os frem til de racer der kunne være noget for os og dernæst tage rundt til nofle forskellige kennler, opdrættere og høre mere om racen.
Hygge - Lise 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvofor ikke finde den på |
|
|
et af dyreinternaterne rundt om i DK? der kan i få alt det hjælp i søger og de kan finde lige præcis den hund som passer til jer og måske kunne i komme hjem med sådan en fyr her som vi har
Bamse
En blanding af labrador/ruhåret/New Foundlænder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Travfreak.. |
|
|
Ret mig hvis jeg tager fejl men er det ikke stort set kun "genbrugs" hunde de har på dyreinternater?
Min kæreste vil ikke have en "genbrugs" hund - da han er bange for problemer med den.. Nogle hunde kan have et brist fra en tidl. familie..
Hygge - Lise 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| genbrugshunde |
|
|
Jo det er genbrugshunde de har på internaterne. Men de sender jo ikke hunde ud igen, hvis ikke de mener at de kan fungere i en familie. De fleste hunde kommer jo som følge af skilsmisser og lignende. Altså ikke skøre dyr.
Vi har en genbrugskat. Hun kom fra dyreinternatet Tingskoven, og var 2,5 år da vi fik hende. Billedet er ikke så godt da det er taget med en telefon.
Vi er enormt glade for hende, og næste gang der skal kat (eller hund) her i huset, vil Tingskoven da bestemt være et sted vi besøger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jo men tro |
|
|
mig du får ikke en hund du ikke har behov for altså en som f.eks har været mishandlet el. sådan vi hentede Bamse da han var 7 mnd han kom fra en dagplejemor som ikke kunne ha ham pga. ham var lidt for kåd med børnene og væltede dem men jeg ved at en af internaterne har et kuld rotweiler hvalpe inde pt. linker dig lige Brande Internat
de er ihvertfald ikke genbrugshund plus de er vacc. og chippet og ormekur når i får dem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Genbrugshunde.... |
JulieTaylor |
08-07-2005 16:22 |
|
Her er vores genbrugshund. Han kommer fra et godt liv på en gård, men hans far skulle flytte i lejlighed, så nu bor han her hos os  Vi kunne ikke have ønsket os en bedre kammerat til vores første hund.
Der var fornylig en tråd på opslag om genbrugshunde med masser af søde historier. Prøv at søge efter 23.
Mvh
Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|