Nu er der en del herinde med børn og ville lige hører jeres mening om noget (dem uden børn må selvfølgelig også svare

)
Da jeg i januar skulle have ny part valgte jeg en pige på 12 år (hun er siden fyldt 13) og en af grundene til at jeg turde vælge så ung en part var, at det virkede som om hun havde forældre opbakning.
Moderen var med ude at se hende prøve hesten og har selv redet for mange år siden. Snakkede en del med moderen, der var så glad for at pigen red, og hun var jo så dygtig og ville gerne starte stævner osv.
Det var jo fint, manglede en til at ride ture og springe ham, meget gerne starte stævner.
De fik en meget billig pris (de fleste i området giver det samme for en dag mindre og kun tur) fordi jeg synes undervisning var ekstra vigtig når hun er så ung og så hun kunne komme ud og starte lidt stævner.
Men men men, først brokkede de sig over det var dyrt når pigen ikke måtte springe når det passede hende eller løs springe, sorry men det blev sagt fra starten ingen spring eller løs spring uden jeg er der eller kvalifiseret undervisning.
Men forældrene vil ikke betale for undervisning, har endda virkeligt prøvet at være storsindet og sige at betaler de en time om måneden (ca 100 kr) så ville jeg også give en time, hvad betyder jeg får det halve for parten af hvad jeg let kunne få, men nej, de har ikke råd

Og stævner er det heller ikke blevet til, hver gang jeg spørger om hun vil med til et stævne hvor jeg skal ride dressur, melder hun tilbage at det kan hun ikke lige.
Nu er de så meldt til en klasse til det lokale stævne (hvor man kan ride ned) 2 klasser mente hendes mor var for meget (for dyrt ???)
Jeg underviser hende næsten en gang om ugen, uden at få noget for det, men for det første er jeg ikke spring ekspert og der er ting jeg ikke kan rette og for det andet, hvis jeg havde tid til at komme en ekstra dag om ugen ville jeg nok have part en dag mindre

Nu har jeg sat ultimatum, de må betale en time om måneden ellers må hun stoppe, venter på svar stadig

Men er det ikke uansvarligt af forældrene at lade en pige i den alder ride uden at få undervisning ?
Ville i lade jeres børn springe uden undervisning ?
Er det mig der er hysterisk eller hvad ?
Føler mig faktisk lidt udnyttet af forældrene, gav dem jo en lav pris så hun kunne få undervisning og stævner, men efter 5 måneder er ingen af delene sket

Men synd for pigen, hun er sød og glad for hesten og de kunne blive gode sammen med undervisning.
Hilsen Signe, der er lidt fustreret