Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 så rullede mor her sig ud og gav skideballer
Forfatter: 
Dato:  10-04-2005 22:18
Jeg var ude hos mine forældre idag, hyggeligt.

Bortset fra 2 episoder der fik mor her i omdrejninger

1: min ene bror rasmus blev bedt om den samme ting flere gange, da min mor så selv ville gøre det blav han rasende og strøg ud og knaldede døren i efter sig. Problemet var bare at Tobias lå og sov i en barnevogn lige ved siden af døren!
Han vågnede så ikke af det, men jeg drønede ud og gav ramsmus en skideballe.
Det ligner ikke noget at smække en dør lige op og ned af et sovende barn

2: Min far kører rundt i et eller andet som min bror Nikolaj havde af aftale med ham. med det resultat at Nikolaj går amok, knalder væggen en så der lyder et højt brag, stryger ud og knalder (også) døren i efter sig. Tobias som sidder i skråstol bliver skræmt og begynder at skrige, mig snuppe ham op til min far, og ud efter Nikolaj. Så fik han også en skideballe af rang.

Nøj, jeg var gal

Nikolaj undskyldte så også efterfølgende, hvilket blev accepteret. Dog med besked om at lade være med at flippe sådan når Tobias er der

Mvh Sofie Iversen

Mor til Tobias f.d. 23/11/04 {> Star Dancer's HP
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor gamle er de?
Forfatter: 
Dato:  10-04-2005 22:21
De må jo have en vis alder, siden man kan forvente at de tager hensyn til et spædbarn.
Så ja, hvor gamle er de? Det vil gøre det lettere at sætte sig ind i situationen.

Mvh Jean

Formand for GKB - Græsk Katolsk Blindesamfund - Vi ser det klart!

Medlem af PMS og NADA!


Naja Rasmussen, Ring til mig igen ang. pasning af min datter.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder godt nok..
Forfatter: 
Dato:  10-04-2005 22:25
som om i har en del temperament i din familie.Og vist ikke bare dine brødre >o<
Kh.Tine
{>
0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2005 22:26
de er henholdsvis 16 og 18 år, de fylder 17 og 19 her om i maj og juni...

Såh... jeg vil da mene de kunne forstå at man lige viser lidt hensyn til et lille barn :)

Mvh Sofie Iversen

Mor til Tobias f.d. 23/11/04 {> Star Dancer's HP
0
0
Svar på denne tråd
 
 trunte36
Forfatter: 
Dato:  10-04-2005 22:28
ja vi har da alle masser af temperament, men derfor kan man jo godt lige styre sig lidt :)

Det ER jo ikke Tobias skyld at de blir sure :)

Mvh Sofie Iversen

Mor til Tobias f.d. 23/11/04 {> Star Dancer's HP
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen har de aldrig lært at tage hensyn....
Forfatter: 
Dato:  10-04-2005 22:36
...hvorfor skulle de så kunne tage det af sig selv ??

Den opførsel du beskriver lyder som et par 10 årige drenge i den fritidsklub hvor jeg er pædagogmedhjælper, når man mangler ord, kan man da altid smække med dørene 8-)
Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kan da
Forfatter: 
Dato:  10-04-2005 23:08
godt være at man skal tage hensyn til hinanden - og man behøver da heller ikke bevidst at skræmme små børn.... meeeen - HELT ærligt: Hvad SKETE der så ved det??? ?:-)

Første episode, vågnede Tobias jo ikke engang ved...
Anden episode - ja han blev nok forskrækket over larmen og græd - men jeg gætter på han holdt op med det samme??? :-)

Vil du beskytte ham mod alle ting der støjer, resten af livet? Vil du sørge for han ikke oplevet høj musik, folk der råber?? Andre børn der græder? Hunde der gøer???

Det er fint at beskytte sit barn mod VIRKELIGE farer - men lad være med at overdrive :-) Til sidst er der ikke nogen der kan holde ud at være sammen med jer, fordi der skal tages helt utrolige hensyn til det lille barn.

Min eks.svigerinde var nøjagtig sådan da hun fik den første - når barnet sov, skulle der være ro - lys blev slukket, og selvom man sad der som gæst, skulle der tales dæmpet, og som sagt sad man i mørke. I indkøbscentre blev barnevognen dækket til så baby ikke fik lys i hovedet. Andre børn måtte helst ikke være i lejligheden, for de larmede og skræmte den lille....

Gæt lige på om man gad blive ved med at komme på besøg der??? Nix...

Et godt råd Sophie: Slap af!!! Han tager ikke skade af at opleve noget. Heller ikke selvom han er lille. Og at (over)reagere og skælde din bror ud fordi han KUNNE have vækket barnet - det er da for langt ude :-)

Håber du kan tåle at jeg ikke lige bifalder din reaktion i situationen :-)

Mvh

-Helle

** Jeg har i dette indlæg givet udtryk for min personlige holdning - og denne står jeg ved - lige indtil jeg ændrer mening ** ;-D

** Der findes 10 slags mennesker i verden: Dem der forstår binært, og dem der ikke gør ** :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 HHansen...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 00:05
jamen du har jo lov at sige din mening :)

Men du ved jo sådan set ikke en pind om hvordan Tobias bliver passet mht. støj osv, vel :)

Tobias kan sagtens tåle høj tv, musik og snakken osv osv. Han bliver heller ikke dækket til for lyset. Jeg lader gerne andre holde ham. Faktisk pakker jeg ham ikke ind i vat OVERHOVEDET!

Men jeg synes bare godt man kan styre sit temperament, for der ER jo ingen grund til at skræmme livet ud af et lille barn, vel?

At Tobias ikke vågnede den første gang, kunne måske tilskrives at han netop ER vant til støj ;-)
Og at han reagerede anden gang, kunne evt være fordi han nu var vågen til og høre det :)

Jeg er af den overbevisning at børn skal have faste, kærlige rammer. De skal have lov at opleve en masse, ud og lege osv. De skal falde og slå sig osv osv.

For det er den måde de lærer på :)

Mvh Sofie Iversen

Mor til Tobias f.d. 23/11/04 {> Star Dancer's HP
0
0
Svar på denne tråd
 
 til h hansen
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 00:16
til h hansen . du kender slet ik sofie vel og hendes lille tobias, de larmer derhjemme selvom han sover . ser ald tv om aftenen høre radio som den plejer. men kan da godtforstå man ik bare skal knalde en dør i . med et brag. har du egentlig børn selv????
de er slet ik kedelig og komme på besøg hos tvertig mod. OG SOFIE JEG KIDNAPPER LIGE HAM TOBIAS EN DAG IK LOOLER ej pjat han er bare for skøn knuser gitte
:-)Hilsen Gitte :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sofie...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 00:20
Jamen så er vi jo faktisk enige :-) (y)

Men så synes jeg stadig du overreagerer lidt overfor dine brødre - når du nu netop skriver at han er vant til at der føres et normalt liv rundt om ham :-)

Og som du siger, så aner jeg ikke noget om hvordan I normalt gør ting - jeg forholder mig kun til den ene oplevelse du her skriver om - og så fortalte jeg om hvor galt det kan gå når nogen af ren misforstået godhed vil beskytte deres barn mod alt :-)

Det var jo ikke for at sige at du også gør det... Mere ment som skræk og advarsel for alle jer nye mødre :-D

Familien skal vel heller ikke blive trætte af at få jer på besøg?? :-)

Mvh

-Helle

** Jeg har i dette indlæg givet udtryk for min personlige holdning - og denne står jeg ved - lige indtil jeg ændrer mening ** ;-D

** Der findes 10 slags mennesker i verden: Dem der forstår binært, og dem der ikke gør ** :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej gitte
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 00:22
haha, du bliver da rystet inden du går ;) for både babyer OG katte :D

Mvh Sofie Iversen

Mor til Tobias f.d. 23/11/04 {> Star Dancer's HP
0
0
Svar på denne tråd
 
 hi hi loller
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 00:35
ha ha fie ja mon ik da jeg kan tage alle min katte med os. så ligner den filmen søvngængeren loool
vh gitte ;-D
:-)Hilsen Gitte :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 HHansen...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 00:39
det ved jeg godt, det var derfor jeg skrev det med masser af disse smiley'er :) :)

Ville bare lige sætte på plads at jeg absolut ikke er en pyllermor :)

Og min familie bliver nu heller ikke trætte af mig, de elsker at have os på besøg. Mine brødre undskyldte begge, de var godt klar over at man lige tager lidt hensyn.

En anden ting er at den hårde slag på væggen også forskrækkede mig selv, da jeg sad med ryggen til og ikke så ham slå på væggen....

Så jeg forstår godt Tobias blev skræmt, han sad jo lige og hyggede sig med lidt legetøj i en skråstol :)



Mvh Sofie Iversen

Mor til Tobias f.d. 23/11/04 {> Star Dancer's HP
0
0
Svar på denne tråd
 
 gitte....
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 00:41
ejjj, den går da ikke, hvis du tager hele menageriet med, 7 katte, 1 hund og en baby *dåne*

;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
Mvh Sofie Iversen

Mor til Tobias f.d. 23/11/04 {> Star Dancer's HP
0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen dog
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 07:19
Blev han så mere glad af at sidde på armen af en arrig mor der delte skideballer ud?


mvh PiaR
quantum in me fuit.


De 2 første føl er født på Stutteri Montana

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har selv oplevet
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 09:27
det samme med min nevø på 14 som er godt i gang med puberteten. Han elsker at smække med døren. Jeg har bare gået hen til ham og bedt ham om at dæmpe sig lidt ned af hensyn til Albert som ligger og sover.

Er Albert vågen og døren smækker, skal han lære det. Døren kan smække af andre grunde: træk fx.

Men man behøver vel ikke at give skideballer til højre og venstre. Min dejlige far har lært mig at man kommer længest ved at snakke pænt til folk, selv sin egen familie. Min nevø lyttede til mig og smækker ikke med døren når han er sammen med Albert eller andre børn.

Behandl din familie som du selv vil behandles. Jeg er sikker på din familie en dag vil behandle dig som du lige har behandlet dem.

PiaR: fed kommentar. Kan lige forstille mig Tobias på mors arm tilfreds med at hun uddeler skideballer til højre og venstre ;-D

Beagle.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan ikke lade være....
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 11:25
med at trække lidt på smilebåndet, og tænke på hvilken fordel det er for Tobias IKKE at være havnet i vores familie..... :-D

Så burde han ende som et meget fortvivlet barn, for vi har godt nok haft larm og ballade med 3 tøser i huset.

Så jo jeg synes altså også at du pyldrer lidt... :-)
Fredriksborger - hva ellers?


0
0
Svar på denne tråd
 
 svar...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 11:27
PiaR & Beagle:

Læste i overhovedet hvad jeg skrev?

Jeg skrev :

Tobias som sidder i skråstol bliver skræmt og begynder at skrige, mig snuppe ham op til min far, og ud efter Nikolaj.

Så Tobias sad IKKE på min arm, mens jeg skældte ud.

Desuden kan jeg godt uddele skideballer uden at råbe og skrige af folk :)

Mvh Sofie Iversen

Mor til Tobias f.d. 23/11/04 {> Star Dancer's HP
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tror ikke
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 11:56
At der vil være dine brødres skyld at drengen bliver et forvirret barn......

Illum
0
0
Svar på denne tråd
 
 Illum...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 12:42
Illum: Hvad mener du præcist med det?
Dén vil jeg MEGET gerne have uddybet?

Har jeg nogensinde sagt at mine brødre gør Tobias forvirret?

Mvh Sofie Iversen

Mor til Tobias f.d. 23/11/04 {> Star Dancer's HP
0
0
Svar på denne tråd
 
 Er jeg den eneste
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 14:16
som bliver forundret over at "normal opførse" hos de 2 unge mænd er at smække med dørene og knalde væggen een ?:-)

Den var ikke gået hos mig.

Den ene af mine døtre har smækket med døren een gang og det er ikke siden blevet gentaget. Den opførsel finder jeg totalt uacceptabel - hvad enten der er småbørn til stede eller ej ;-)

De bedste hilsner,
Lotte K.
:-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Næh Lotte K.
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 14:50
Det var også det der undrede mig, derfor kædede jeg også deres reaktion sammen med børn, der er meget yngre.
De drenge der gør sådan i klubben hvor jeg er pædagogmedhjælper, er børn, der virkelig er udsatte for omsorgssvigt i hjemmet.
Det sprog man "taler", når man smækker med døren, er vel tegn på, at man ikke regner med, at de voksne gider tage èn alvorligt.
I fritidsklubben bliver de mødt med krav og regler som ikke er til evig diskussion.
Derfor bliver der tit smækket mere med dørene om mandagen efter en week-end i hjemmet, hvor de har følt sig til overs eller i vejen.
Jeg gætter så lige videre på drengenes udvikling og spørger mig selv, om det også bliver dem, der tæver kæresten/konen, hvis de bliver usikre i deres rolle ?
Mvh. Lisbeth


Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lotte K.
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 14:55
Ja de har det jo ikke fra fremmede :)

MIn far smækker også med døren når han er vred, og min mor har flere gange slået hånden gennem gipsvæggene derhjemme, og en gang gennem en glasrude i en dør :-(

Behøver jeg sige at vi børn også har fået en del smæk gennem årene?

Jeg har da selv et "varmt" temperament, men jeg styrer det, hvis jeg endelig bliver så gal at det skal ud, så går jeg får mig selv for at få frustrationerne ud via gråd. Der går det altså ikke ud over dørene eller væggene eller andet for den sags skyld.

Mvh Sofie Iversen

Mor til Tobias f.d. 23/11/04 {> Star Dancer's HP
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 15:04
Det sprog man "taler", når man smækker med døren, er vel tegn på, at man ikke regner med, at de voksne gider tage èn alvorligt.

Det tror jeg du har ret i :)

For det er jo lige nøjagtig sådan at vores forældre ikke respekterer når vi siger fra, og bare fortsætter i samme rille med at kommentere de ting de kommenterer.

Min far mener skam også han er et orakel hvad angår babyer og amning. Ifølge ham er det "forkert" mad Tobias får, for han får jo ikke bryst! Dette bliver sagt mens han niver mig i brysterne, hvilket jeg flere gange HAR sagt fra over for :-*
Det trænger bare ikke ind.

Jeg tror slet ikke han forstår at det er dybt forkert at rage på sin voksne datter der ovenikøbet selv er forælder nu :-(

Mvh Sofie Iversen

Mor til Tobias f.d. 23/11/04 {> Star Dancer's HP
0
0
Svar på denne tråd
 
 for fanden da!
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 16:04
Sikke en familie!!!
Men det er godt, at du, Sofie, forsøger at sige fra overfor at din søn skal opleve samme utæmmede temperament, som du selv har levet med.
Sig til din familie at du ikke vil komme med Tobias hvis ikke de kan forsøge, at opføre sig som voksne mennesker - og sig til din far, at du slet ikke kommer mere, hvis ikke kan kan holde sine klamme fingre for sig selv!

(y)til dig, fordi du forsøger at bryde et indgroet og destruktivt mønster og fordi du faktisk kan se, at det er frustration der gør at dine brødre handler sådan.

Og I andre: det er sandelig bedre, at Tobias oplever at man gerne må sige fra overfor denslags adfærd, istedet for at opleve at hans mor bare finder sig i det. helt ærligt - sådan tror jeg sgu ikke det går for sig i jeres hjem - eller hva´´?




Mange hilsener Lone


se flere billedredigerimger på præsentation
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej sofie
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 17:14
sikek dog en famillie du er udstyret med.

Jeg kan jo se du ikke selv er gådet helt fri af en lidt for urimelig opførsel fra din fars side.
Næste gang han niver, skal du simpelt hend vappe ham en over fingrene, og bede ham opføre sig som et normalt mandfolk.

det er dejligt at du siger fra og ikke finder dig i at din søn skal vokse op med sådanne vredes udbrud.
Men jeg tror dine brødre har det dårligt i deres hjem, det tyder jo på at de har opgivet at få sagt tingene på den korekte måde og derfor bruger disse vredes udbrud, som en nem og billig løsning.

Jeg tror ikke dine forældre har kunne leve op til deres ansvar som godt forbilled, hvad angår behersket opførsel.
Dine brødre har jo selv set hvordan jeres forældre bruger de samme volsomme reaktioner og hvofor skulle de så ikke også bruge den samme metode.

det er dejligt at høre du selv er bevidst om dine grænser og ved når du skal passe på ikke at gå over gevind.

imc
livet er herligt
nyd det mens du kan






stævne skab købes
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 18:28
jeres støtte og ros :)

Meeeen jeg mangler stadig og få uddybet den bemærkning fra Illum!

Er jeg den eneste der synes den var total malplaceret, især når den står uden nogen videre forklaring ?:-)

Mvh Sofie Iversen

Mor til Tobias f.d. 23/11/04 {> Star Dancer's HP
0
0
Svar på denne tråd
 
 tag det ikke
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 18:44
så tungt, illum kommer vist lidt ofte med total malplacerede indlæg..... glem hende.

Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 forstår dig godt
Forfatter: 
Dato:  11-04-2005 18:56
At du gerne vil have klar besked om der stikker noget dybere i det hun skriver med forvirret barn.
men det kan jo vare at man læser det forkert og det ikke er så slemt ment . :-)men ja den virker lidt stikkende

Hilsen jeanett*monique :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Skriv da en besked til hende ...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2005 23:19
hun er jo ofte logget på og jeg har af og til fået personlige beskeder fra folk som ville have uddybet hvad jeg mener. Illum formulerer sig altid kortfattet så mon ikke hun er vant til disse beskeder? :-)


Misund aldrig nogen hans tilsyneladende lykke
Du kender ikke hans hemmelige sorger.
(indisk ordsprog)
:-)
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider