|
|
| vi har et spøgelse |
| Forfatter:  |
Gladbogaard |
| Dato:  |
08-03-2005 11:48 |
|
Ja, som overskriften lyder, så har vi et husspøgelse.
Egentlig ikke noget jeg normalt ligger meget i, men jeg har efterhånden set og mærket det flere gange. Ved egentlig ikke om jeg vil have det væk, men vil gerne be eller afkræftes i mine forestillinger. Er der nogen herinde der har prøvet at dele adresse med den "blinde passager" eller nogen som kender til nogen der gør det i at kontakte den verden?? Jeg tror nu ikke det vil os noget andet end at lure på os, men jeg har det nu bedst med at vide hvem der kigger og hvornår...
gladbogaard
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har også haft en eller flere... |
|
|
i vores hus lige da vi flyttede ind.
Jeg tror på mange forskellige ting, også spøgelser, så jeg var ikke bange. Vores "larmede" en hel del, så til sidst måtte jeg pænt bede det holde op, da vores hunde også reagerede ved at gø hver gang.
Og søreme om det ikke holdt op? Tjaaa de fleste mener bare jeg er tosset - og nogle tror mig.
Fredriksborger - hva ellers?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min kæreste ville |
|
|
kvæle mig, hvis han viste jeg skrev dette indlæg:O)
Har siden vi købte vores gård for snart 3 år siden altid følt at "nogen" kiggede ind af det ene vindue i stuen. - Det er kun det ene vindue, det er "galt" med, og jeg har mange gange forsøgt hurtigt at dreje ansigtet mod vinduet, men har endnu ikke ses noget:O)
Det er ikke en ubehagelig følelse, har bare en fornemmelse af ikke at være alene!
Min kæreste tror overhovedet ikke på ånder eller lign. har fået mig til at sværge at jeg aldrig fortæller andre hvordan jeg har det med præcis dette vindue. - Tror han er bange for at jeg blive brændt på bålet:O)
KH
Linda
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi deler |
|
|
adresse med en hyggelig fætter. Han stammer nede fra en gammel gård min moster boede på men efter de i sin tid byggede om, ja så flyttede han ind til os andre, og er hovedsageligt hos mig.
Han er en pilfinger, sidste gang han skulle pille, var det min loft propel som ikke har kørt siden sommer han havde tændt for. Den er slukket to steder hvor hverken jeg eller mine børn ved et uheld kan ramme så den starter.
Vi har alle dage kaldt ham Harald og har haft mange flere sjove og underholdende oplevelser med ham (som vil tage en hel bog at beskrive)
Ham vi har, ja han er ganske enkelt ikke klar til at komme videre og så længe han hygger sig med at være her, ja så får han lov til at blive.
Vi har fået bekræftet af de "kloge" at han er her, så det er ikke bare hele min familie der er tossede  Så jo jeg tror helt klart på der er mere mellem himmel og jord end vi kan se medd et blotte øje. Og er man åben for den slags indtryk, så kan man også "se" dem.
Miniature heste sælges samt en enkelt mini-knabstrupper. Bedækning tilbydes ved Dk´s mindste avlsgodkendte miniature hingst. 3 års kat 1 hoppe sælges Hvor er du som tilbød hjælp til min søster´s hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg blir |
|
|
altså snart nødt til at besøge en af jer med spøgelser.
Jeg tror ikke på dem, men frygter dem alligevel.
Men det er jo skide spændende og også lidt skræmmende.
Jeg kunne ikke fjerne min signatur, så nu står der det her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har aldrig set et... |
|
|
...eller hørt eller lugtet et spøgelse, så derfor er det nok lidt svært for mig at tro på.
-Men omvendt, så er jeg da åben for det meste, jeg skal nok bare have beviser først.
-Og nej, det var ikke en opfordring til, at alle jer med spøgelser, skal sende et hjem til mig, for jeg ville falde død om hvis jeg en dag så et.
Venlig hilsen AnimaSælges: Amerigo springsadel,brun 17". Kiefer Marzog dressursadel,sort 17". Se mere info + billeder på præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej.... |
|
|
ALTSÅ LINEA OG HENRIK!!! Det kunne i godt have sagt inden jeg gik ind i huset, da vi havde Kanoa oppe hos jer! Så var jeg nemlig rendt skrigende bort... ha ha ha... 
Uha, det er altså uhyggeligt.
Min svigermor har også et spøgelse. Det er vist en dame der boede i lejligheden før. Min svigermor kan høre at hun går rundt i lejligheden og dufte at der bliver lavet kaffe om natten (selv om kaffemaskinen ikke er tændt!)
Hun har også oplevet at der var en der trak dynen af hende om natten og hun var helt alene!!! Spoooooky....
Ps: se lige at få jaget det spøgelse ud inden jeg kommer igen..
Hilsen Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg havde også |
|
|
en periode, hvor jeg kunne høre at der var en der stod og bankede på min glashoveddør, det var meget svagt men stadig højt nok til at det kunne høres.
Jeg ved ikke om jeg har været kedelig at "drille" for der er ingenting nu.  Jeg har boet i huset 1 år.
Louise
Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg savner Svend |
ElseG |
08-03-2005 17:08 |
|
Mkh. Else. Man lugter ikke af hest, man dufter!
| "HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!
"Kunne du tænke dig at spare penge.. ????"  "Hvis ja, så skriv til mig...!!" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Interessant ElseG! |
|
|
Hvis det passer (og jeg siger IKKE at du lyver!), så burde der vel ikke være nogen tvivl om at spøgelser findes!
(Eller usynlighedsdrik!  )
Spændende!
kh
Minski
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uha da da |
|
|
ElseG.
Er det skrevet for sjov, eller kom de nøgler virkelig svævende ??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så skulle |
|
|
... der jo næsten på døren være et skilt hvor der står "Her vogter Svend". Bare til advarsel for indbrudstyve
Nogengange tror jeg også at jeg høre skridt her i vores hus fra 1780. Men. Måske kommer de ude fra vejen. Vi bor jo helt ude på fortovet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fantastisk, Else |
|
|
sikke en historie..
mvh PiaR quantum in me fuit.
Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spøgelser |
NinaL |
09-03-2005 00:20 |
|
Tjaa ... Jeg har haft nogenlunde samme oplevelse som Cirsa beskriver.
Indsætter lige:
>>>Har siden vi købte vores gård for snart 3 år siden altid følt at "nogen" kiggede ind af det ene vindue i stuen. - Det er kun det ene vindue, det er "galt" med, og jeg har mange gange forsøgt hurtigt at dreje ansigtet mod vinduet, men har endnu ikke ses noget:O)<<<
Det samme skete her på vores ejendom ... Jeg havde en underlig fornemmelse af "et eller andet", der holdt øje med os - og jeg regnede med, at det havde noet at gøre med, at datteren i huset døde i alt for ung en alder af cystisk fibrose.
Hun "boede" i et "luftkammertelt" oppe i dette værelse, hvor jeg nu sidder med min pc - og "overdelen" til luftkammeret var stadig monteret, da vi flyttede ind.
Vi tog selvfølgelig indretningen ned, da vi flyttede ind - men hullet til iltmaskinen var stadig synligt ... OP med en opslagstavle, der dækkede.
Men "overvågningen" fortsatte - og jeg kunne ikke lide at fortælle min bedre halvdel om det ...
Pludselig en dag - fortalte min bedre halvdel, at han følte at han ikke var alene??
Og at han ikke brød sig om at komme i værelset her - eller på det tilstødende toilet - og så begyndte vi selvfølgelig at gennemgå vores forskellige "oplevelser".
Efter at vi havde talt om det - så var det, at jeg begyndte at se disse "skygger" uden for vinduerne i stue-etagen ...
Det stod på længe - men en skønne dag SÅ jeg faktisk, hvem det var!
Der havde været en "skygge" i lang tid - men jeg havde ignoreret den - men da den blev ved med at være der - så kiggede jeg jo alligevel - og fik så øjenkontakt med vedkommende!
Det var slet ikke datteren i huset - men derimod faderen, der var afgået ved døden og som ikke kunne "slippe" ejendommen.
Vi kiggede lidt på hinanden - og så "forsvandt" han simpelthen for øjnene af mig ...
Jeg tror nok, at han nu havde forstået, at NU var der altså andre på adressen - og han så faktisk lidt tilfreds ud, da han "smuttede". *s*
Han har ikke været her siden - og min bedre halvdel føler sig langt bedre tilpas nu.
Forøvrigt har jeg fået "forbud" mod at fortælle noget om det på arbejdet (vi arbejder samme sted) - da han aldeles! ikke (ellers) tror på spøgelser.
Hej fra
Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| NEJ bare rolig, de kom ikke svævende.. |
ElseG |
09-03-2005 00:25 |
|
Mkh. Else. Man lugter ikke af hest, man dufter!
| "HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!
"Kunne du tænke dig at spare penge.. ????"  "Hvis ja, så skriv til mig...!!" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gladbogaard |
Ukendt mig |
09-03-2005 00:58 |
|
Bor du på det man før i tiden kendte som fuglebjerg ridecentrer?
Jeg kan huske fra mange år (20 måske mere)siden at "manden" begik selvmord. Vist nok hængte sig i laden. Vi skulle til stævne der, men stævnet blev aflyst i sidste øjeblik pga. hans selvmord. Så måske er det ham!!
Fuglebjerg ridecenter har skiftet ejere mange gange, og jeg synes der er mange grimme historier forbundet med stedet... Nogle tidligere ejere (ikke nævne navne) men "hun og ham havde også underlige fornemmelser der, og han blev sindsyg i bogstaveligste forstand, de blev skildt han var indlagt i flere år..
Bor på på fuglebjerg ridecenter kan jeg kun råde dig til at få stedet renset, via en clariovoriant.
Har selv haft besøg af sådan en for at sende vores spøgelse ud. Det var en dame der havde hængt sig i en dørkarm, og den var muret til, men revnede uafbrudt i 7-8 år. Da hun var ude forblev reperationen, og har holdt de sidste 7 år.
Jeg kan fortælle mange historiet om "vores dame" men ikke rare historier.
Clarivorianten der var hos os fortalte at dem der havde begået selvmord tit og ofte var nogle mavesure nogle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| da min |
Jillow |
09-03-2005 10:13 |
|
far døde i 87 var jeg ikke så pokkers gammel, ham "fulgte" mig længe efter hans død.. Jeg vågnede en nat kort efter min fars begravelse ved jeg kunne "høre ham klukke af grin" var ikke et eneste sekundt i tvivl om at det VAR min far, så ham nemlig også sidde lige præcist der hvor han altid sad når mine forældre var på besøg.. Da så min søster dødede i 2000 fik jeg en "irettesættelse" af hende, Jeg har altid haft en god portion sort humor og den var der også den dag min søs skulle begraves, men der gav den bagslag.. Da vi skulle ud med kisten og igennem våbenhuset og ud på en ret dum sten trappe, gled jeg og slog mig temmeligt meget.. Måske var det min søs der havde en finger med i spillet den dag, for ligesom at fortælle mig at "man tier stille når tid er til det" min søs har passet mig meget da jeg var lille/teeanger.... Da jeg så skulle besøge hendes gravsted året efter (ligger på Sjælland) kunne jeg ikke lige huske vejen, men pludselig kunne jeg, og da jeg så kom på kirkegården guidede hun mig derhen hvor hun var..
Vho intet vover intet vinder Bliv medlem af "Hygge Gumpernes Klub" Se hvordan på min præsentation 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gladbogaard ikke = |
|
|
Med Fuglebjerg ridecenter.
Men sikke en historie om Fuglebjerg Ridecenter, der skal jeg vist ikke lige hen om natten, fnis.
En lokal hilsen
Charlotte
Undskyld Linea, at jeg svarede på dine vegne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| næææææ |
Gladbogaard |
09-03-2005 14:26 |
|
Som charlotte skriver så er vi ikke på fuglebjerg ridecenter. Men det var da lidt af en historie om stedet, jeg har snakket med en mand som kører rundt og "snakker" lidt med de "blinde passager" Det var næsten mere underligt, han kunne fortælle nogle ting i telefonen, som jeg ikke havde nævnt. Jeg er nu lidt skeptisk når de handler om noget så alternativt som spøgelser, men jeg må jo nok give mig...
gladbogaardVi afholder dressur kursus d.19 og 20 marts, ring eller skriv for mere information
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Else G??? |
|
|
Du skriver at I skulle sende Svend "over" og nu har gjort det...???
Nu er det jo nok fordi jeg ikke rigtig har forstand på spøgelser, men "sende over"? -Hvad betyder det? -Hvor skulle han sendes hen og hvorfor? 
Venlig hilsen AnimaSælges: Amerigo springsadel,brun 17". Kiefer Marzog dressursadel,sort 17". Se mere info + billeder på præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er noget |
|
|
med at man sender sjælen videre til det "hinsides"! Det er måske himlen eller hvad man nu tror på. Men der er noget med at sjælen altid skal videre til "det næste liv" og hvis det spøger er det fordi at vedkommende nægter at forlade jorden. Altså jeg er ikke sikker, men har set en del åndernes magt osv.
Hilsen Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Christina.... |
|
|
Ok, tak. Så blev jeg da også lidt klogere idag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Christina |
Céleste |
09-03-2005 21:29 |
|
har fat i den lange ende. Man sender sjælen over 'regnbuebroen' (det vælger jeg at kalde det) således at den kan komme videre i sin udvikling enten på jordplanet eller på sjæleplanet.
C
Det er altid godt at vide hvor man har sin familie og sine venner, uanset om man behøver dem eller ej. - Peter Plys -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|