Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Er jeg ikke en god kone?
Forfatter: 
Dato:  15-02-2005 09:32
Har lige brug for lidt psykologisk opbakning, da jeg sidder her og er lidt misundelig på gemalen :-)

Min tapre dygtige mand er holdt med at ryge. Han har nu holdt i over 2 år uden en eneste cigaret og det er jo enorm flot.

Problemet er så bare at han før brugte ca 1.000,- om måneden på at ryge og dermed ikke kunne sige ret meget til mine udgifter til hesten som løb op i ca det samme (lidt mere :-) )

Men nu bruger han stort set ingen penge på sig selv. Så det er jo kun fair at han også får en eller anden form for fornøjelse. Jeg har så forslået ham at han ca 1 gang om året, måske hver anden år tager en rejse sammen med hans bror.

For to år siden var de på en chartertur til ægypten og nu drager han afsted igen.
Denne gang til New York i april! Jeg har selv opfordret ham til det da hans bror kom med en forspørgelse.

Sammenligenet med hvad jeg bruger af penge på møjdyret i løbet af et år eller to, koster rejsen jo ikke så meget og sammenlignet med al den tid jeg bruger ude ved det kræ så er en uge jo heller ikke alverden.

Men jeg er misundelig! :-) Jeg vil MED! :-)
Men med tre unger herhjemme må jeg heller sørge for hjemmefronten og ønske ham en herlig tur.
Vi må så lige vente et par måneder mere til hele familien drager i sommerhus.

Han har i hvertfald fortjent turen. Jeg tror ikke jeg kunne ønske mig en bedre mand som er så tålmodig med mig og min hestelidenskab.

Så god tur, skat! O husk en stor gave med til mig og ungerne!

Hilsen LeneJ

>o<Lyset for enden af tunnlen er ikke altid et modkørende tog >o<
0
0
Svar på denne tråd

I mit næste liv
Forfatter: 
Dato:  15-02-2005 09:50
skal jeg være mand - og have dig til kone.

Hvor er han bare heldig, din mand. Håber han påskønner det.
0
0
Svar på denne tråd

Jo det......
Forfatter: 
Dato:  15-02-2005 10:48
er du i hvert fald :-)

Selv prøver jeg ihærdigt at overbevise min mand om, at han skal tage den ønskede tur med fiskevennerne i påsken til Bornholm med deres tralerbåde ;-) Men han vil IKKE afsted uden sin kone - heller ikke ud at rejse. Han har rejst nok med sit job, mener han.

Hna vil gerne til Bornholm og fiske og han vil så gerne se New York igen.-

Så skal jeg være en rigtigt god kone, så skal jeg med og det gider jeg IKKE...... :-@

Jeg kan ikke for min død se, hvordan jeg uden at falde halvvejs om, skal gide traske rundt i en ildelugtende storby som New York , og bo på hotel - jeg hader hoteller - efter at have tilbragt timer i et dødssygt fly - og lide af jetlag når jeg kommer hjem :-(

Bornholm måske ok - men helst nej tak ;-)

Hilsen May-Britt B-)

0
0
Svar på denne tråd

Sjovt tilfælde
Forfatter: 
Dato:  15-02-2005 11:36
... for jeg har lige foreslået min bedre halvdel, at han skal tage sin drømmetur til Afrika.

Jeg ER altså ikke så glad for stikkende insekter, bidende slanger og diverse "uhyrer" - så jeg vil helst ikke med, men jeg mener bestemt, at han ikke skal gå glip af oplevelsen, bare fordi JEG er en tørvetriller. ;-)

Og hvis han tager alene afsted - så kan jeg jo passe dét herhjemme imens. :-)

Hej fra
Nina
0
0
Svar på denne tråd

næh du!...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2005 13:20
de skal heller ikke have for lang en snor, de mænd.

Hvis ikke min mand bringer hele sin løn lige hjem i husholdningskassen, så vanker der med krabasken...

Nille
0
0
Svar på denne tråd

Jo du er!
Forfatter: 
Dato:  15-02-2005 14:02
Sådan skal det være... ;-)

Jeg synes, det er en rigtig god ide, at han får sig noget sjov og spas og nogle gode rejser - bare fordi DU har hest skal HAN jo ikke lid... :-D

MBN:
I ta'r da bare hestene med til Bornholm! Det kan sagtens lade sig gøre - og så holder I rideferie derover!
Vi havde hestene med i sommer - med natbåden (det er der plusser og minusser ved - alternativet er turen over Sverige) og havde et par dejlige uger med rideture - Mikkel fandt bl.a. ud af hvorfor Sorchas bagpart lignede noget, der hørte til på en quarterblanding - da han så Rø Plantages ridestier!

:-) 99E :-)

Talent is what you are born with.
Skills can be developed.
Try is intestinal fortitude or guts, that never-give-up-factor.
Luck I spell W-O-R-K, and is defined as when preparation meets opportunity.
Natur Heste.dk - Naturligt Hestehold, Naturlig Hovpleje mm.
0
0
Svar på denne tråd

aiiii det kunne
Forfatter: 
Dato:  15-02-2005 14:22
jeg da slet ikke holde ud at skulle undvære min mand en uge eller mere, nu føler jeg mig da helt som egoist da mulerne koster mere end hans jagt men trøster mig med at han slet ikke ville rejse uden mig har lige været snakket om da min far og pap jævnligt rejser hver for sig og der var vi enige skal der rejses så er det sammen {>
Mange Hilsner Henriette {>
SE MINE SKØNNE PLETMULER!!!
;-D ;-) B-) ;-D

medlem af
AHNA<

EJENDOM SÆLGES 695.000,-
0
0
Svar på denne tråd

99E..........
Forfatter: 
Dato:  16-02-2005 02:15
He he - det lyder rigtigt hyggeligt fra den vinkel og er sikkert også fint nok - men hvordan filen klarer vi så lige at have både hestetrailer OG trailerbåd med på en gang...... 8-) :-D

Hilsen May-Britt B-)

0
0
Svar på denne tråd

MBN...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 09:33
...to biler? ;-)

Eller, hvis I skal have mere end to heste med: Lastbil-transport af hestene? :-D

Det mest blide ved hestene er at man SELV kører dem derover - eller at de er de eneste heste med transportmanden.
Skal der heste med lastbilen skal de måske med rundt og hente/aflevere de andre heste - og så bliver turen hurtigt lang.
Sorcha har prøvet sådan en tur een gang - og det har jeg ikke lyst til at gøre igen.
(Turen varede ti timer og hun var ikke helt tilfreds da hun ankom i Marbjerg...)
Tager man over Sverige har man ulemperne med transportpapirer etc (dødbesværligt og dyrt!) men til gengæld kan man tage hestene ud undervejs og lufte dem.
Natbådens fordele er, at der er meget lidt køretid men masser af spise-hø-på-færgen-tid. Til gengæld kan man ikke tage dem ud på færgen og lufte dem...

Skills can be developed.
0
0
Svar på denne tråd

99E..........
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 10:49
Uh - det må så vente til vi har 2 trækegnede biler - den ene er en gammel Golf..... 8-)

Men det ER besværligt med Bornholm pgra både heste og hunde - enten de skal gennem Sverige eller med båden hele natten ( hvor luftes så lige hundene..... ?:-) ) Jeg har faktisk ikke været på Bornholm, siden jeg var 8 år - 36 år siden ;-) - hver gang vi har snakket om at tage derover, og jeg har undersøgt det, er det helt uforholdmæssigt dyrt og besværligt i forhold til de fleste andre steder :-(

Hilsen May-Britt B-)

0
0
Svar på denne tråd

MBN...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 22:48
Jeg har kun eet at sige mht. prisen m. bil og trailer og ting:
Rød billet (=halv pris!) eller tage over i højsæsonen hvor traileren er gratis.

Skills can be developed.
0
0
Svar på denne tråd

99E..........
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 22:58
Okeeeeey tak (y)

Det er gået min snude forbi ;-)

Hilsen May-Britt B-)

0
0
Svar på denne tråd

Det var da en rigtig god løsning..
Forfatter: 
Dato:  19-02-2005 01:40
måske jeg kunne få min til at holde op med at ryge ved at give den samme gulerod. Hmmm 8-)

Misund aldrig nogen hans tilsyneladende lykke
Du kender ikke hans hemmelige sorger.
(indisk ordsprog)
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  19-02-2005 22:52
Jeg glæder mig nu også på hans vegne til at han kommer afsted.
Det er faktisk en rigtig god løsning for os.

Når han tager ud og rejse dumler det lidt min dårlige samvittighed når jeg nu bruger penge og tid på hesten.

Jeg har aldrig helt kunne forstå hvorfor man som par skal være klistret op ad hinanden.

Jeg må så bare håbe at han ikke tager bil- og husnøglerne med til "The big apple" :-)

( se indlæg fra sidste uge hvor gemalen låste mig og børnene inde og tog på arbejde :-) )

Hilsen LeneJ

>o<Lyset for enden af tunnlen er ikke altid et modkørende tog >o<
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider