Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Føllet er landet, hvad så nu??
Forfatter: 
Dato:  03-12-2004 22:33
Hej....

Så fik vi vores lille shetlænderføl hjem. Nøj han er sød og fin.
Nu står han i sin skurvogn, og skal finde ud af, at det er her han skal bo.....
Vores lille spørgsmål er:
I morgen, skal vi så lade ham blive fortrolig med os (ved at vi sidder inde hos ham, og lader ham komme til os, når han har lyst) eller skal vi tage genboens shetter herover, så han ikke er alene???
Han har ikke været ret meget i hænder, så han er ikke ret fortrolig med mennesker. Derfor fik vi tanken om at lade ham falde til hos OS først, og så mandag introducere ham for sin nye legekammerat. Hvad ville I gøre i denne situation???

Håber på gode råd, da vores lille nye ven jo skal have det bedst muligt!!! :-)

Hilsen Camilla, Michael og Harley
0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  03-12-2004 23:28
Sådan en lille fyr kan jo nemt blive lidt ked af det i starten, når han lige er flyttet hjemmefra og skal falde til et nyt sted. Jeg tror bestemt, han vil sætte pris på at få selskab af en anden hesteven i stedet for at være alene. En anden hest vil sandsynligvis også få ham til at føle sig lidt mere tryg, så han hurtigere falder til. Så hvis det var mig, ville jeg få hentet den nye legekammerat over. Heste er jo flokdyr og kan føle sig meget utrygge ved at være alene.

Derefter ville jeg, når han er faldet til ro, langsomt begynde at vinde hans tillid. Det kan også hjælpe, at han ser, at jeres genbos shetter ikke er bange for jer. Hvis den gerne lader sig nusse og kæle af jer, skal føllet nok efterhånden komme over og vil være med. Føl er jo ret nysgerrige af natur. Hav tålmodighed, så skal det nok gå.

Hilsen Heidi

Jeg er medlem af Dansk Pinto Forening B-)

"Gør hverdagen lidt mere broget - rid pinto"
0
0
Svar på denne tråd

Enig med Heidi
Forfatter: 
Dato:  03-12-2004 23:46
Men udover at tage genboens shetter over, når de er på stald skal I se at få ham over på folden i de lyse timer. -Dvs når de andre skal ud i morgen.

For at være tryg skal omgivelserne være så naturlige som mulige.
Altså græs under fusserne, luft omkring sig og andre heste at tale og nusse med.

Så skal I se at det nok skal gå alt sammen.
Når han er tryg i moljøet, skal han også nok blive tryg ved jer.

Husk på at han også trænger til heste-selskab fordi det er første gang han er uden sin mor.

Jeg glæder mig til at se ham!

Mvh Jean

0
0
Svar på denne tråd

jeg vil
Forfatter: 
Dato:  04-12-2004 10:32
også hente legekammaraten. Det må da alt andet lige være mere trygt for ham at have artsfæller omkring sig, end lige pludselig at kulle være alene, uden sin mor og så med nogle underlige mennesker, som man ikke helt ved om man kan stole på.
0
0
Svar på denne tråd

legekammerat
Forfatter: 
Dato:  04-12-2004 13:43
Han har fået legekammeraten over. Straks troede han, at han skulle "patte" hos den nyankomne hest. Problemet er bare, at det er en vallak, så vi fik os et godt lille grin.
Det går fint med de 2. Vallakken vil gerne bestemme, og jagter lidt rundt med lille Harley, men sådan er det jo at være den lille....
Tak for jeres råd
Hilsen Camilla, Michael og Harley
0
0
Svar på denne tråd

Camilla
Forfatter: 
Dato:  04-12-2004 14:06
SÅ er det vist på tide med en opdatering af præsentationen!

Nu er han jo både kommet hjem og har fået navn....og vi vil da også have muligheden få at gå ind og se nye billeder af trolden.

Mvh Jean

0
0
Svar på denne tråd

har sendt Michael ud
Forfatter: 
Dato:  04-12-2004 14:27
Hej Jean,

jeg har sendt manden min ud for at fotografere vores lille puttergøj, og så skal der nok komme flere billeder på præs.
Han er billedskøn.... (set med vores øjne)

Hilsen Camilla.
0
0
Svar på denne tråd

det går godt!!
Forfatter: 
Dato:  05-12-2004 15:13
Det går rigtig godt med lille Harley.
Han bliver langsomt mere og mere tillidsfuld. I dag har vi kunne trække lidt rundt med ham i folden. Han stejlede lidt i starten og gjorde lidt modstand, men da han ligesom fandt ud af at det ikke hjalp ham at stritte imod, så gik det faktisk ganske godt. Møller (lånevallakken) er en dygtig pædagog :-)

Uh, det er skønt at have fået "hest".

Hilsen Camilla.
0
0
Svar på denne tråd

Tillykke Camilla
Forfatter: 
Dato:  05-12-2004 22:59
med den lille Harley.

Det er rart at læse at alting flaskede sig for jer, og i fik hentet ham hjem uden problemer.

Jeg har siddet og kigget på dine billeder, og noget "siger" ormekur, hver gang jeg ser dem.

Har du nogen anelse om, hvorvidt han har fået en ormekur for nylig. På flere af billeder mener jeg nemlig at kunne se, at han tøffer rundt med en mægtig ormevom.

Det kan dog sagtens være billederne der snyder, det er meget meget nemmere at se det, når man har ham foran sig.

Til sidst et billede af lille Harley - med eller uden orm :-P

Venlig hilsen

Zanne (den gamle) der stadig savner Bæ9
0
0
Svar på denne tråd

ormekur
Forfatter: 
Dato:  06-12-2004 09:19
nej, han har ikke fået ormekur (en dum dame, der har haft ham, som nærmest har ladet ham gå for lud og koldt vand!) Men jeg har bestilt dyrlæge til ham. Også med henblik på ormekur. Og vaccination. Og i det hele taget få ham gået igennem fra A-Z. Tak for rådet anyway, rart når andre bekymrer sig om éns lille hyp.

Hilsen Camilla.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider