|
|
| på torsdag skal jeg scannes |
|
|
kl 14 00 der for jeg afvide om det en pige eller dreng..
Jeg er alt for nys denne gang.
også fordi alle går og siger man for en dreng. Og man selv drømmer om det en dreng om natten.
Nu vil jeg altså vide hvad det er..
det er jo også mit sidste barn.. og nr 3
Så denne gang for jeg det afvide.
Det koster 450,- og så for man en vidio med eller dvd af scanningen ... det da hyggeligt.
Så må vi håber ham der scanner mig ser korrekt.. Det håber jeg ihverfald.
Især når man betaler for det.
hilsen Louise
( Ihh hvor jeg glæder mig til jeg har født i feb. 2005.. vi glæder os . rigtigt meget .Og jeg glæder mig også til at kunne tage mig af vores lille Bacardi.. )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| held og lykke med det... |
| Forfatter:  |
klara |
| Dato:  |
01-12-2004 07:28 |
|
er du blevet scannet før?
Jeg blev scannet i uge 12 eller 13 (husker det ikke helt nøjagtigt), fordi min cyklus er så svingende at det var svært at gætte hvor gammelt fosteret var. Ellers ville jeg slet ikke være blevet tilbudt scanning i offentligt regi. Det var da rart lige at se at der er to arme, to ben og en pæn rygrad og hjertet stod og flimrede fordi der var masser af gang i det... men ellers... havde det ikke været pga min mærkelige cyklus, var jeg ikke blevet scannet og så havde jeg også haft det helt fint med det... dreng eller pige? folk spørger til det, ved man noget? hvad håber man på? hvad er der ellers i familien? Har jeg nogen fornemmelse? OG JEG ER LIGEGLAD.... Virkelig... bare han/hun har det godt og ligner sin far *S*
men det er sjovt at se hvor forskellige vi er, selv her i samme båd... jeg tænker på den lille som babyen, som temlig køns og ansigtsløs, og venter spændt på at lærer den at kende når den kommer ud. jeg aner heller ikke om jeg bliver trykket af en mås eller dasket af en hånd, når den spræller. jeg synger og taler meget i løbet af dagen, fordi jeg er indskolingslærer, men jeg snakker ikke til maven... ikke fordi jeg ikke vil eller synes det er dumt, det falder mig bare ikke ind. mens nogle gravide siger at de "kender barnet" længe inden det er født... det forstår jeg bare ikke et pip af!
men god fornøjelse, og så håber jeg at han/hun giver et gunstigt view af sit skridt så du kan få vished (selv om det vel alligevel aldrig er hundrede procent til at sige udfra en scanning)
bedste hilsner, sidse 27 plus 2
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| held og lykke |
riverboy |
01-12-2004 08:08 |
|
uha det er så dejligt at blive scannet....
Ja jeg blev jo scannet sidste onsdag, hvor de kunne fortælle hvad det var, så det er bare dejligt.
klem sanne
Skoda Octavia 1.8 T RS Med ALT i udstyr, Tonede ruder, spoiler, mm. Årgang: 6/2001 KM:96000 Pris: 229500,- AFSLAG VED HURTIG HANDEL!! Skriv for yderlig Info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spændende Louise |
Cruella76 |
01-12-2004 08:44 |
|
Jeg blev scannet for 2. gang igår
Skulle ha´ foretaget nakkefoldsscanning for 14 dage siden (i København - betaler selv da storstrøms amt ikke tilbyder det) men så viste det sig at jeg var 10 dage mindre gravid end min læge havde regnet sig frem til.
Så jeg var ikke langt nok henne til en NF scanning.
Derfor skulle jeg så derind igen igår (er 12 plus 2).
Det er simpelthen for vildt - har fået billeder og video af det begge gange - tro mig vi har set den video mange gange
Jeg tror også gerne at vi vil vide kønnet når vi når så langt - så må vi til København igen  for det oplyser de heller ikke hernede selvom de måske kan se det på scanningen i uge 18. Kun hvis du selv kan se det vil du vide det.
Hvor skal du scannes henne??
De bedste hilsner Christel Medlem af F.F.G.B.H Foreningen for gakkede baghave heste...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| scannet 2 gange |
|
|
Jeg er blevet scannet i uge 12 noget de kalder nakkefoldsscanning (tjekker for mongolisme)- det er valgfrit om man vil eller ej, men jeg ville gerne, selvom jeg ikke just er i højrisiko gruppen, vi fik et par super gode billeder med hjem, af "baby" som ligger med hænderne omkring sit hoved.
Og igen i uge 19, som var den "normale" scanning for at se om barnet har det godt og trives. Vi var også meget nysgerrige efter kønnet, men lægen kunne ikke se det, men sagde så at hun måske, hvis hun skulle give et bud troede at det var en dreng, men hun ville ikke hænges op på det. Hun tog også et billede til os, men det lignede nu mest en klat...
Jeg har termin 4 april, så jeg når forhåbentlig at nedkomme inden den første hest, som har termin d. 19. Det er også ret sjovt at have scanningsbilleder fra hestene, synes jeg, især fordi vi næsten følges ad, det er ligefør at jeg tror min gamle hoppe er klar over at vi begge er gravide....
Held og lykke med scanningen.
Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spændende... |
TinaR |
01-12-2004 09:16 |
|
Det lyder spændende Louise
Men jeg må tilstå, at jeg ikke forstår hvorfor du vil have kønnet af vide nu - jeg mener, vi skal jo føde lige om lidt - så ventetiden er jo ikke så lang mere og kønnet kan ikke ændres alligevel *ss*?
Jeg er simpelthen også ved at revne af nysgerrighed og overvejede seriøst en scanning for kønnet tidligere, men valgte at bevare spændingen.
Jeg har fået foretaget en nakkefoldsscanning, da min lillebror er mongol og den alm. i ca. uge 19, men ingen af gangene spurgte vi til kønnet.
Jeg har termin om 75 dage og jeg holder mig i skindet...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er alså ikke |
|
|
alle steder de vil sige kønnet på barnet..... blev scannet ofte i sidste gravilitet pg en cyste de skulle være sikker på jeg kunne føde selv!! og blev indtil uge 35 scannet i grinsted og de ville bestemt ikke oplyse kønnet den sidste gang blev jeg scannet i esbjerg og de fortalte så det var en lille pige... i skal også lige være opmærksom på at nogen steder håndhæver de reglen om kun en person med til scanning i esbjerg måtte min mand ikke komme med ind da han havde vores 10 måneder gamle søn på armen de sagde jeg kunne vælge hvem af dem jeg ville have med ind &/%//&%¤ jeg ble lidt sur særlig da scanning var overstået så tog de mig med ind i et andet rum og så måtte både mand og søn komme med ind
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kiwie... |
TinaR |
01-12-2004 09:36 |
|
Som jeg kan forstå, så skal Louise scannes på en klinik hvor hun selv skal betale for herligheden - dvs. at hun skal have foretaget en kønsscanning på egen betaling
Men ellers har du ret, mange steder vil de ikke skyde på kønnet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang. kønnet.. |
|
|
vi har faktisk altid ønsket at få at vide hvad vi venter... hvis de kunne se det.. og er altid blevet oplyst om det.. de har altid haft ret
Nu venter vi temmelig sikkert en dreng.. de har set det to gange nu.. så vi tror næsten at det er rigtigt nok.. meeen man kan jo aldrig vide.
Held og lykke med om de kan se det.. det er jo ikke altid at det kan lade sig gøre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kun nordjyllands amt? |
klara |
01-12-2004 12:42 |
|
er det kun heroppe hvor vi bor, at de sparer på scanningerne. Der henvises i mange af de andre svar til den "almindelige" scanning omkring uge 19-20... men det har vi altså ikke her. Jeg var heldigvis så langt henne, da de scannede for at fastslå fostrets alder at der kunne vurderes noget på nakkefolden og næsebenet... tror lægen sagde at risikoen for en mongol med de ting han havde set var 1/25.000, så det skulle jo mærkeligt være.
men som sagt... jeg er 26, normalvægtig, uden handicaps eller arvelige sygdomme i familien, så jeg er ikke i nogen form for risikogruppe og ville ikke være blevet scannet een eneste gang, havde det ikke været for den mærkelige cyklus.
men det er måske almindeligt at scanne i andre amter?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke almindeligt |
|
|
det er ikke specielt almindeligt at blive rutinemæssigt scannet... i odense og esbjerg scanner de rutinemæssigt.. men ikke på svendborg, hvor jeg skal føde..
grunden til at jeg scannes så ofte er at jeg har født to døde børn, en som døde af sult i uge 43 og en lille pige født med meget svær rygmarvsbrok i uge 24..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette blossi... |
klara |
01-12-2004 12:49 |
|
uh, hvor det må have været hårdt for dig, det gør mig ondt at høre om de tab. Hvor langt er du henne nu? og i tilfælde som dit, forstår jeg godt, at der scannes, så de kan holde godt øje med at alt går godt, og ellers gribe ind.
Men ellers ? bliver man så altid scannet i uge 19-20? hvis man ikke er i risikogruppe, har haft graviditeter, der gik galt eller der på anden måde er specielle hensyn? hører der så EEN rutinemæssig scannig til en graviditet?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| klara... |
|
|
Ja det er hårdt.. og derfor er jeg også hamrende nervøs for at der skal ske noget med denne lille baby i min mave. Derfor scannes jeg hver 4 uge.
Jeg er i uge 28 nu, skal føde til feb.
I nogle amter tilbydes nakkefoldscanning, som er en scanning for at se om der er risiko for mongolisme.. den foretages i uge 10-12 mener jeg.. jeg mener at det er til næste år, at den skal tilbydes til alle gravide.
Scanning i uge 19-20 er en type 2 scanning, for misdannelser, i f.eks esbjerg scanner de alle gravide i uge 19-20... men jeg ved ikke hvordan de gør andre steder, svendborg gør ikke.. jeg mener også at odense tilbyder det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mette... |
klara |
01-12-2004 13:58 |
|
nu er du jo "på den gode side", selv om du skulle gå i fødsel nu (7-9-13) så har babyen rigtigt gode chancer for at overleve uden mén. Det er da lidt rart, synes jeg at være "nået i mål", der hvor den kunne klare sig, hvis noget skulle ske.
men jeg kan da se, at vi er meget tæt i terminsdato... også med Louise mohrhagen... jeg har termin 28/2, så jeg er 27 plus 2 i dag og har 89 dage tilbage... GOOD GRIEF hvor jeg glæder mig til at få babyen ud i lyset *SSS* sikke en fest, det skal blive! Vi kan jo lave et kapløb eller tage mod indsatser, hvis nogen vil gætte på hvem der får hvad hvornår... *S*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| klara... |
|
|
Uh... jeg føler mig bestemt ikke sikker på noget som helst, før jeg har babyen ude, ham jeg mistede i 1989.. i uge 43 døde uden varsel under fødslen... først bagefter kunne man i mine papir se at han faktisk ikke havde fået nærring de sidste uger... ud fra vægtberegninger mm... det blev desværre bare ikke opdaget mens han var i min mave..
Så jeg føler mig ikke sikker for den er her..
Jeg kan ikke være med i gætte konkurencen..  jeg har termin d. 21-2 men babyen skal ud ca. en uge før ved planlagt kejsersnit... så jeg regner med at den bliver født omkring d. 14.
Det er meget sjovt.. min første søn som ikke overlevede blev født i september ligesom min søn fra 1990 også er fra sep.... i juli 1995 og 1997 er mine to døtre født.. Min yngste er født i feb. ligesom denne her bliver..
Uden for nummer er så vores lille pige som blev født i dec. sidste år.. hende som ikke overlevede.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Scanninger |
Cruella76 |
01-12-2004 14:22 |
|
Her i storstrøms amt smider de heller om sig med scanninger.
Faktisk er det lidt ligesom hos dig Klara - du skal være heldig hvis du bliver scannet i uge 18-20.
JEg har selv betalt for min nakkefoldsscanning og tog til KBH for det. Jeg havde brug for at se at fosteret var i live da jeg før har haft dødt foster i 10. uge.
Samtidig fik jeg så målt nakkefolden for at fastslå risiko for down syndrom.
Jeg må indrømme at de 1.200 kr som det kostede var yderst godt givet ud.
Alle pengene værd at se det lille myr okse rundt inde i maven på en.
Nu har jeg set at det er i live i både uge 10 og 12 - så nu tør jeg godt tro på det hvis du forstår
Nå - men her i Næstved har jeg slået i bordet og sagt at jeg VIl scannes i uge 18-20 - det er dog ikke engang en misdannelses scanning - blot for at konstatere at fosteret lever, har 2 arme og 2 ben.
Vil vi have yderligere informationer (såsom køn og evt. misdannelser) så må vi igen betale os fra det - og det er vi skam også villige til hvis det bliver sådan at vi gerne vil det
Så nej - det er meget normalt at man ikke rigtig bliver tilbudt scanninger - men som Mette skriver har jeg også hørt at nakkefoldsscanningen skal tilbydes alle gravide fra næste år.
De bedste hilsner Christel Medlem af F.F.G.B.H Foreningen for gakkede baghave heste...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ang. kønnet |
|
|
Så finder jeg det lidt "tamt" at omtale barnet som den eller det!
Jeg kender også kønnet denne gang (da jeg jo er tudsegammel har jeg fået foretaget moderkageprøve  )
Synes det er rarere at sige hun eller han om sit kommende barn.
Min første fødsel - i 1995 - var i Odense - der ville de ikke oplyse kønnet.
Denne gang skal jeg føde i Svendborg, men da de ikke kan foretage moderkageprøver har jeg slet ikke været der endnu :-/ har ellers hørt det er et hyggeligt hospital (hvis hospitaler kan være det?).
Meld da lige tilbage Louise, når du har været deroppe:-)
Spændt hilsen
Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejj allesammen |
|
|
Så har jeg været til Jordmoder idag. alt var som det skulle være..
nu vejer jeg 66 kg dvs 12 kg har jeg taget på...
Nååh men skidt da være med det hehe ..
Jeg spurgte jordmoderen mht til bedømmelse af kønnet imorgen..
og hun sagde de kunne tage fejl .. Der er 80 % change for de rammer rigtigt .
Men inden jeg ligger mig ind på disken imorgen og blir scannet vil ejg høre christian slüter som hna hedder , om det for svært at se når jeg er i uge 28 - For ellers venter jeg ...
Men Kl 14 imorgen. skal jeg derop .
Og jeg skriver så snart jeg kommer hjem... I en ny tråd .. hvis det ok !!!
hilsen Louise
( Ihh hvor jeg glæder mig til jeg har født i feb. 2005.. vi glæder os . rigtigt meget .Og jeg glæder mig også til at kunne tage mig af vores lille Bacardi.. )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 28 uger.... |
|
|
hvis barnet ligger rigtigt.. så kan de sagtens se hvad køn det er...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mette Blossi |
|
|
Oki ... jeg håber da han bruger lidt tid på det ihvertfald. han laver også en dvd eller video .
Af scanningen... Men skal man selv have det med ??? Det fik jeg nemlig ikke noget af vide om !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kiwie... |
riverboy |
01-12-2004 20:16 |
|
hej
Det lyder underligt at de ikke ville sige kønnet på >Grindsted, jeg har flere veninder der alle har fået oplyst hvad de skulle have da de blev scannet, I grindsted, måske det er forskelligt fra læge til læge.
Klem sanne
Skoda Octavia 1.8 T RS Med ALT i udstyr, Tonede ruder, spoiler, mm. Årgang: 6/2001 KM:96000 Pris: 229500,- AFSLAG VED HURTIG HANDEL!! Skriv for yderlig Info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ved det ikke.. |
|
|
men du kan da for en sikkerheds skyld tage et bånd eller en dvd med.. tror nu du får den med derfra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo sagtens |
|
|
kan man se kønnet i 28. uge. Alberts køn blev afsløret i 22. uge fordi han lå med numsen foran til og med lidt spredte ben. Overlægen var slet ikke i tvivl
Og de efterfølgende scanninger bekendtgjorde overlægen begjestret at det blev en dreng. Jeg har lige talt alle scanningerne sammen da jeg ventede Albert, det blev til 21 i det offentlige regi og een i privat regi fordi vi ønskede en 3D scanning (kan anbefales! men hundedyrt).
Egentlig havde vi aftalt at ikke ville vide kønnet på vores baby, men overlægen var meget ivrig og temmelig sød. Det var også ham der forløste Albert ved kejsersnittet. Det var jo en fin ende på alle de scanninger og samtaler vi havde.
Spændende med dit barn Louise.
Beagle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klara..... |
|
|
Forstår det ikke helt...vi to bor i samme kommune, men jeg blev da tilbudt scanning som en slags "normal rutine" i uge 13?!?
-Der var ingen mistanke om noget der kunne være galt, eller andre finurligheder...alt var gået efter bogen, men alligevel blev det tilbudt.
-Jeg er i uge 16...altså lidt bagefter dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| anima... |
klara |
02-12-2004 07:34 |
|
nej, det forstår jeg da heller ikke!
men skal du scannes igen? eller var det bare den ene? og det var en nakkefoldsscanning ikke?
Beagle... hvorfor dog så mange scanninger?? det lyder da helt vildt!
jeg skal forresten til jordemoder i dag... jeg glæder mig sådan til at høre "kutteren"... sidste gang var i uge 17 eller deromkring, og der fandt hun først min hovedpulsåre... DUNK-DUNK...pause.... DUNK-DUNK... pause... det store dovne moderdyrs rytme... og så lidt til højre med senderen og jeg hørte tjuk-tjuk-tjuk-tjuk... en travl lille puls i et lille bitte dyr... pulsslaget er vel ungefähr den samme som i en dværgkanin... sidst kunne faderen ikke deltage for han startede nyt job dagen inden og kunne ikke bede om fri på 2. dag... men i dag skal han med og det glæder han sig til... han var med hos lægen for fire uger siden, men da blev han snydt for hjertelyden fordi lægen lyttede med et trærør... øv, dumme læge!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klara - anima |
Cruella76 |
02-12-2004 08:22 |
|
I 2 har garanteret ikke samme læge.
Der er nemlig (har jeg erfaret relativt hurtigt) stor forskel på hvad du bliver oplyst om/tilbudt, alt afhængigt af hvilken læge du har.
Sådan er det i hvert fald herovre.
Min læge er (viser det sig) enten fløjtende ligeglad med min graviditet og de tilbud jeg kan få, eller møg hamrende uvidende!
For stort set alt hvad hun har fortalt mig er forkert, og hun har undladt at oplyse mig om mange ting!!
Bl.a fortalte hun mig ikke at jeg kunne henvende mig til Hovedstadens hospitaler og få en nakkefoldsscanning gratis selvom jeg bor i Næstved.
Hun påstod hårdnakket at jeg skulle til første jordemoderbesøg når jeg var i 12. uge (helt forkert).
Hun sagde jeg skulle bestille tid til scanning hos jordemoderen når jeg var i uge 14 (helt hen i vejret) og ja, jeg kunne blive ved....
Så - hende gider jeg ikke rigtig bruge til så meget mere
Så har jeg en bekendt som også er gravid som er blevet oplyst om og tilbudt "det hele" og hvis læge er utrolig interesseret og villig til at svare på spørgsmål i forbindelse med graviditeten...
Så mon ikke i bare har to forskellige læer, hvoraf den ene tydeligvis er bedre end den anden? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kønnet allerede i |
riverboy |
02-12-2004 08:25 |
|
uge 19 kunne de se det ved mig og de var ER faktisk ikke i tvivl.
Så jow det burde sagtens kunne lade sig gøre
Klem sanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klara...... |
|
|
Jo en alm. nakkefolds scanning, og nej jeg skal ikke scannes igen, for alt var normalt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klara, jeg |
|
|
blev scannet utallige gange, da jeg fik noget blodfortyndende medicin (fik blodpropper som 16 årig og er i livsvarig behandling). Den medicin kan hæmme babys vækst, så det var stort set vægtscanninger hele vejen igennem. Det var sjovt at følge den lille hele vejen igennem. Albert fulgte vægtkurven så nydeligt !
Vægtscanningen 5 dage før fødsel sagde 3250 gram og da Albert blev født vejede han 3400 gram i flg. sedlen men på billedet står der 3350 gram. Så det var ikke så dårligt ramt af de vægtscanninger.
Beagle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| læge forsvar... |
klara |
03-12-2004 21:34 |
|
christel, det kan sagtens være at forskellige læger oplyser forskelligt... men jeg har brugt den her læge så længe jeg kan huske, kun med undtagelse af de år hvor jeg boede i aalborg og NEJ hvor er han god og rar og venlig og giver sig tid og snakker og lytter og oplyser... så jeg skal ikke skifte og han er ikke dårlig! det kunne jeg simpelthen ikke have til at stå her på siden uden at det blev forsvaret *SS*
beagle... nåhh... derfor. det var jo godt, at alt gik godt, det må have givet dig nogle spekulationer undervejs alligevel.
bedste hilsner, sidse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undskyld Klara´s læge:) |
Cruella76 |
06-12-2004 08:21 |
|
Det var dejligt at høre Klara - at du er glad for din læge
Det er jo det allervigtigste...
Han har måske bare vurderet at du ikke havde brug for en nakkefoldsscanning (som jo også er relativt nyt selvfølgelig).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|