Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Oh my god - Cillit Bang
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 15:15
Oh my god siger jeg bare.. Jeg har gjort hovedrent i dag, dvs. brusekabinen også stod på listen.. Den giver mig altid en frygtelig hovedpine.. Det er ikke til at få fugerne mellem fliserne rene.. Alt er prøvet, dyre produkter og gamle husråd, intet hjalp..

Manden min har så købt sådan en bøtte Cillit Bang, jeg ved ikke hvorfor han altid skal prøve de der dyre nye produkter - han gør ved gud ikke rent.

I dag tænkte jeg så at det da var værd at prøve, og jeg blev bare SÅ overrasket. Vupti, så var al den gamle kalk og sæberester osv. væk!!

Nu har jeg en brusekabine der skinner som var fliserne lige sat op..

Nogen andre der har svedt over rengøringen for nyligt?

Eller nogen der har haft samme "guddomelige" oplevelse?

Julie
0
0
Svar på denne tråd

Cillit...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 15:26
Det skal jeg da huske til når jeg skal i gang i badeværelset!! :-)

Med venlig hilsen
Lise Rohden

Se min dejlige parthest, Bernando, på min præsentation!
***Jeg søger billeder, historie og andet der måtte vedrøre Amager Ponyklub/Rideskole***
0
0
Svar på denne tråd

Testbadeværelse tilbydes!
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 15:30
Adresse fremsendes gratis og uden beregning ved henvendelse til undertegnede ;-D

Hilsen Camilla & Felur

Albion Legend K2 Dressage sælges.

Klipning tilbydes! Glostrup og omegn. Se min HP, PRÆS eller MPL.
0
0
Svar på denne tråd

HUSK HANDSKER
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 15:41
Når i bruger det ;-)

Min gemal har købt det i sprayform, det skal prøves ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Mon den også kan
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 16:09
klare snavset ovenpå køkken-skabene - mine fingre er helt opløst efter en gang hovedrengøring.
0
0
Svar på denne tråd

også spray her
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 16:13
Det var også i spray det jeg brugte..

Jeg ved ikke med snavset på køkkenskabene, men det kalk der kommer i toiletkummen, klarer den også fint!!

Jeg er dybt imponeret, det må jeg sige, plejer ellers ikke at give meget for alle deres smarte produkter, med endnu smartere navne..

Det der Vanish noget virker fx ikke for mig..

Julie
0
0
Svar på denne tråd

der var en tråd på
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 16:23
hyggen for et stykke tid om netop cillit bang. Mener at alle havde en positiv oplevelse med det.Selv else havde fået "ny" køkkenvask :-D
Mvh. Tine

Sæt kryds i kalenderen: HN-træf fra d. 4-7/8-05 på sjælland
tråd om HN-træf:HN-træf<
Au pair søges til Schweiz

se her
0
0
Svar på denne tråd

Pas på fugerne!
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 16:37
Cillit Bang har også givet mig fantastisk flotte fuger i mit badeværelse. Nu har jeg så bare fundet ud af at grunden til at fugerne bliver så flotte, er fordi Cillit Bang angriber kalken og ætser et lille lag af fugerne væk.
Så slut med vidundermidlet på badeværelset.

Venligst Lone
0
0
Svar på denne tråd

samme producent
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 16:40
cilit bang og vanish er samme producent

June

:-D Husk at chokolade er for kvinder hvad bøffer er for mænd :-D
0
0
Svar på denne tråd

jeg så ellers
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 16:45
i tv i et af de der forbruger programmer at det ikke virkede, ud over det skulle det være uhyggeligt skadeligt for miljøet :-(
Hilsen Signe
0
0
Svar på denne tråd

Det virker ikke
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 17:16
hos mig. Jeg har op til flere gange sprøjtet cilit bang på mine "glas" døre ind til bruseren og der er ikke den mindste smule kalk der ryger af. Selv om jeg gør det et par gang e træt så bliver det hele bare siddende. Jeg overvejer snart at hyre en fra et rengøringsfirma for at få det fri for klak jeg har simpelthen snart prøvet alt og intet virker.
Modtager gerne super meget effiktive tips!

Knus Lene :-D
0
0
Svar på denne tråd

Overvejer det stadig
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 17:29
Da vi har nogen virkelig grimme kalkrande nedover fliserne, hvor vandhanen tidligere sad (og var utæt- i den sidste ejers tid- vi fik den flyttet og opsatte blandingsbatteri).

Det dér andet, der ellers skulle kunne tage kalk (det der med reklamen med damen med blæselampen), hjalp ikke en disse.

Da det er en lodret væg, så er det ikke realistisk med klude med eddikesyre eller andet, vi får bare ætset kobberrøret der løber forneden. (Vores hus er blikkenslagerens ønskedrøm rør i metervis fritliggende. Desværre er de der isoleringsdimser til varmtvandsrør det rene katteguf til klohvæsning... >:-( )

Jeg er nu ikke så meget tilhænger af skrappe kemikalier i min husholdning. Jeg får en "ny vask" med skurepulver og ståluldssvampe.

Men vi må næsten prøve det der Chitty Bang (undskyld, det minder bare om titlen på en børnebog af Ian Fleming "Chitty Chitty Bang bang" :-D )

MVH
xtiny

* @Lan plays with his privates.
< Rintaun > ...
< @Lan > I got these new toy soldiers
< @Lan > They are really neat

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

virker heller ikke her !
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 17:31
Jeg har også prøvet det i min bruse kabine, og der virker det heller ikke! Det gør Ajax baderums gel til gengæld !
Men bortset fra det, så skal man altid huske at gøre fugerne mellem fliserne våde, inden man sprøjter kalkfjerner på sine fliser. På den måde undgår man at fugerne "suger" for meget af kalkfjerneren, og at de dermed bliver ødelagt.

Mvh. Louise P
0
0
Svar på denne tråd

VivianH
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 17:52
og andre der skal rengøre fedtede skabe ovenpå :)

Grundrens!!!!

Det som købes hos maleren og så put det på uden at blande det op med vand og skur så løs - det er bare effektivt ;)
Husk at vaske godt af med vand bagefter

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Køkkenskabe - den billige metode
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 18:09
Den gode stegeos/støvblanding på køkkenskbe og hylder kan altså også klares med ganske almindeligt opvaskemiddel!

Hæld ufortyndet opvaskemiddel på overfladen, skur med en svamp (dem med den grove, grønne side), og tør efter med varmt vand og en klud.

Nemt og billigere end det meste ;-)

kh
Minski
0
0
Svar på denne tråd

virker heller ikke her !!!
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 19:19

Jeg synes det var lidt af en fuser. Jeg gider ikke købe det mere.

Jeg mener heller ikke at fugerne har godt af det ...

mvh

Pi@
0
0
Svar på denne tråd

jeg er så...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2004 19:23
en af de omvendte godtroende fjolser :-D

Før i tiden har jeg ikke givet noget som helst for de fantastiske vidunder produkter med navne der ikke kan udtales :-P

Men jeg prøvede (mest for sjov) den der Vanish Oxy Action Gel ....

Og jeg er målløs! :-@

Min kridhvide nyindkøbte yndlingsbluse der var ødelagt pga mascara (lang historie), ja den blev efter en omgang med Vanish helt ren (Y) (Y)

Jeg har efterfølgende brugt det på andre ting også; det er g-e-n-i-a-l-t ;-D
MONICA

-Nu med ridedyr!

Problemer med dine gællede venner?Meld dig ind i FHK!
0
0
Svar på denne tråd

Limelight - den røde ekstra stærke
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 11:03
ja - jeg prøvede produktet, som stod ved siden af Cilit Bang - Limelight den røde. Og stor var min forbavselse da fliserne i vores brusekabine 'genopstod' flotte og skinnende. Jeg havde prøvet med andre rengøringsmidler uden den store succes og næste forsøg skulle have været med mejsel ;-D og efterfølgende opsætning af nye fliser.

Men det får vente, for nu skinner de gamle fliser flot og fint. Jeg har tænkt på, at produktet da nok måtte have negativ indvirkning på fugerne, men på den anden side.... vi var jo indstillet på, at der skulle nye op, så skulle der være bivirkninger, så er skaden ikke så stor for os.
De bedste hilsner,
Lotte K.
:-)
0
0
Svar på denne tråd

Herligt... :)
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 12:13

...især, når et af de der forbrugerprogrammer i fjernsynet, har dømt den til ikke at kunne gøre en disse bedere, end vand og sæbe og knofedt... :) :)

Vores badeværelse har også fået en tur af det, og det er som at få nyt... :) :) :) :)

Mkh.
Else.

:-D Man lugter ikke af hest, man dufter! :-D

"HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

:) :) "Kunne du tænke dig at spare penge.. ????" :) :)
:) :) "Hvis ja, så skriv til mig...!!" :) :)
0
0
Svar på denne tråd

Lime light er guld värd
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 12:38
Jeg får alt af med Limelight (damen med bläselampen) Det kan godt tåle at sidde natten over.Det lugter bare ad H til.Ajax badevärelses spray er også god !!
0
0
Svar på denne tråd

Jeg prøver
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 12:49
hårdnakket at undgå "vidundermidler", men det er da lige før I har fået mig overbevist... men tænker nu altså stadig at det bare er en ny smart udgave af "gamle" produkter.

En venindes mor fortalte mig at hovedingrediensen i Vanish (Oxi et eller andet) kan man købe i Matas ligesom med citronsyre (bruger jeg i stedet for at købe afkalker til kaffemaskine, elkedel og strygejern)etc.

Til fedtede overflader er jeg også tilhænger af grundrens fra maleren. Effektivt og billigt (kan man nogen gange få smidt i nakken i Netto for ingen penge).

Mht kalk i badeværelset. FDB's tyktflydende afkalker plus en svamp virker mindst ligeså godt som limelight og koster det halve!

mvh.
:-D Bettina(Amarillo)

0
0
Svar på denne tråd

Bagefter
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 13:37
Bagefter at i har gjort fliserne absolut helt rene og fine, så vil det være en god ide at give dem en gang autovoks - så holder de sig fine i længere tid, før i igen skal give dem en omgang med de skrappe sager..

Mvh Jan

Fotografering for alle
JP-photo
Speciale i heste og portrætter
0
0
Svar på denne tråd

Fliser
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 15:28
Ja, jeg har de *hæsligste* gulbrune fliser med et præget mønster på nogen af dem i mørkebrunt- af brombærranker. Virkelig RETRO... :-P

Men de er et helvede at få rene.

De bør også rengøres- med en hammer og mejsel. Men vi har pt ikke råd, og desuden vil vi gerne bygge til og lave nyt køkken + bad. Derfor finder man sig i at bo i *slum*... ARGH!

MVH
xtiny

* @Lan plays with his privates.
< Rintaun > ...
< @Lan > I got these new toy soldiers
< @Lan > They are really neat

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Shitty Bang
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 15:33
Ja, jeg skulle også lige prøve Shitty Bang, fint navn!
troede ikke rigtigt på resultater.
Men jeg har brugt det på badeværelset,- ingen kalk tilbage!!
Blev lidt overmodig og sprøjtede det på den indvendige side af ovnlågen (altså glasset) WHAUUU!
Brugte opvaskebørsten og en klud, kom ikke engang til at svede!! Der kan kigges ind i ovnen nu.
Prøv det!! - og nej jeg får ikke procenter. >o<
0
0
Svar på denne tråd

Her i huset,
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 20:16
bruger jeg ikke de store penge på rengørings-vidundermidler.

Jeg blander vand med 3 dobbelt salmiakspiritus, og har ikke mødt noget det ikke kan tage. Det være sig badeværelsesfliser eller fedt med nullermænd oven på køkkenskabene - det tager det hele.

Men det stinker, og man skal huske handskerne. (Det "glemmer" jeg nu altid)

Men man er fri for alle de forskellige rengøringsmidler der står og fylder i skabet.

Zapp-ejeren
0
0
Svar på denne tråd

og så er der også lige
Forfatter: 
Dato:  24-11-2004 00:31
rengøringsmiddelet fra Aloe Vera (For Ever Living), fik en lille prøveflaske og selv der hvor der er tegnet med tush på vores whiteboard, tog det det, whiteboardet blev igen "white", desuden er det utroligt miljøvenligt, har dog ikke lige prøvet det til kalk m.m. endnu, men det funker også til vaskemaskinen, tøjet bliver fint hvidt.

mvh
Vipse
0
0
Svar på denne tråd

Det er en god
Forfatter: 
Dato:  24-11-2004 20:58
idé, altid og gøre fliser og diverse våde, inden man kommer for mange kemikalier på.

Når man sprøjter cilit bang, limelite, kalkfjerner osv på, vil det løbe nedaf væggen, og lave nogle grimme striber. Derfor skal man altid gøre væggen våd, og starte med og "sprøjte" nedefra :-)

Bimboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

0
0
Svar på denne tråd

pas på malede fliser
Forfatter: 
Dato:  28-11-2004 03:21
Jeg har også prøvet vidundermidlet, vores badekar blev helt pænt, men de mørkebrune fliser vi har malet hvide, begyndte at titte frem, så jeg skyllede det lynhurtigt af, inden maligen helt forsvandt.
Ulla
kan man ikke ride:{-(må man køre, det er godt det er en god familiesport {>
0
0
Svar på denne tråd

Utrolig milijø -
Forfatter: 
Dato:  28-11-2004 16:40
skadeligt. Men ok - det er der jo så meget der er. Men ville nu fortrække at gøre badeværelset rent oftere, end at bruge det stads.

Det enste jeg bruger er glas-clean, da jeg har et gladsbord. Og så til tv, og hvad der nu ellers er.
Mvh HeidiZ

Man er modigere end man tror, og stærkere end man ser ud og klogere end man synes!
0
0
Svar på denne tråd

aaargh
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 23:44

Nu tror jeg snart jeg skal have nye fliser på badeværelser.

vores badeværelse er 1½ år gammelt... men gulvet ligner det er 10 år gammelt

jeg skulle jo absolut have de her evigt flotte sorte fliser... hurra for at være naiv engang imellem !!!

jeg gør alm rent med ajax ca 2 gange om ugen, så det er ikke gammelt skidt. men det VIL bare ikke af det skide kalk der sidder ude i kanterne af fliserne.

det drejer sig jo ganske simpelt om at fjerne skidtet/fedtet og så derefter kalken.

i dag har jeg så prøvet et nyt råd sædespåner... så jeg rørte dem og klaskede det på ca 1 kvm2 foran brusekabinen hvor det er værst lod det sidde i 1½ time. skurede og skyllede = ingen forandring. så tømte jeg en HALV sprayflaske med cilit bang på den kvm2... lod det sidde i 10 min istdet for dte minut de anbefaler og skurede og skyllede = INTET resultat overhovedet.

jeg har prøvet (selvfølgelig hver for sig, og fedtfjerneren først)

grundrens/ajax + afkalkning til kaffenmaskiner

grundrens/ajax + eddikesyre

ren lime light i 3 forskellige versioner

sæbespåner + cilit bang (i store mængder)

toilet rens

men der er stadig en tynd hvid streg af kalk i kanten af fliserne ved brusekabinen, jeg kan simpelthen ikke holde dem ud.

selv manden har jeg haft ude og skure på det for at se om det bare var mig der ikke tog hårdt nok fat... men han syntes også det sidder pænt fast.

*SUK* gid de reklamer de viser hvor de bare lige sprøjter på og skyller det af og så er det rent, var sande !

nu har jeg lige læst det med citron, det prøver jeg lige med det samme for nu er det ihvertfald rent og fedtfrit *g*

hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd

Vil I ikke nok tænke på miljøet først?
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 18:58

Det er ikke noget vidundermiddel - kemikalier som Vanish og Cillit Bang har fundet i årevis men først nu har diverse producenter fundet ud af en blanding som kan gå igennem forbrugstesten desværre er det utrolig miljøskadeligt og skadeligt for huden og andre ting kemikaliet kan komme i kontakt med.

Her i huset skylder jeg brusekabien og håndvasken af efter hver brug. Jeg bruger natron og citronsyre til at få det værste væk med.

>>Høj rytter søger stor partshest i Roskilde.<<

"Den som ikke reagerer - accepterer."

0
0
Svar på denne tråd

lamia...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 22:21

citronsyre, mener du det i pulverform ?

tænker også på naturen... men bygger ikke et nyt hus for at det kan ligne en svinesti :-)

jeg køber kun dansk kød og øko æg :-) så min samvittighed kan godt tåle lidt kemikalier på gulvet

hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd

att. sjanne
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 00:34

Ja det i pulver. Jeg kan bruger ingen kemikalier til rengøring. Det står på brun sæbe, ovenstående og knofedt.

>>Høj rytter søger stor partshest i Roskilde.<<

"Den som ikke reagerer - accepterer."

0
0
Svar på denne tråd

citronsyre og natron
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 02:48

er da også en form for kemikalier - i hvert fald i forhold til hvad jeg lærte i skolen en gang ;-)

Vi har linoleum (staves?) i brusekabinen, og den er konstant rød af kalk - jeg bruger minus kalk (den gule) til at fjerne "pesten" med - men man skal dælen dutme skylle godt efter - ellers kommer der hvide skjolder. :-(

Alle andre steder bliver der sprøjtet med det der ajax blå noget - det stinker af helvede til - men det virker!

Håndvasken i køkkenet bliver gjort ren med opvaskemiddel - komfuret får en gang af det der ajax noget og tadaaa blitz blank.

Karina82

Den, som ikke laver fejl, laver som regel slet ingen ting

min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

bilvoks...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 12:09

et lille råd til efter I har knoklet med badeværelset og andre fliser, smør dem ind i bilvoks. Det gør at vandet vimser af og de er meget nemmere at holde rene. Et tip fra et af de der forbrugerprogrammer.'

RIgtig god arbejslyst

Vibeke

0
0
Svar på denne tråd

Og endnu et tip...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 12:21

fra et forbrugerprogram - miljøvenligt ovenikøbet

Citronsaft simpelthen, det her man køber i de små gule flasker der ligner en citron - koster vel 3-5 kr. På en svamp, lad det sidde i fem minutter, skyl efter og ingen kalk. Det virker lige så godt som cillit bang og alt muligt andet og så tager miljøet ikke skade..

Jeg var også skeptisk da jeg prøvede første gang, men nu bruger jeg ikke andet. Ungerne står for rengøringen på det ene badeværelse og man kan også med sindsro lade dem klare afkalkningen, det turde jeg ikke før, af frygt for at de ville lade det sidde for længe eller få kemikalieudslet. Og det dufter jo herligt!

Misund ingen hans tilsyneladende lykke
Du kender ikke hans hemmelige sorger.
(indisk ordsprog)

0
0
Svar på denne tråd

flere tips
Forfatter: 
Dato:  02-12-2005 10:22
Så i Bugbuster at tandpasta på stålvaske er noget der får den til at se næsten ny ud.

Anita Osk Rasmussen

"vi er ikke alle lige, men vi er alle lige værdige"
"hellere lugte af hest, end bare at lugte"

0
0
Svar på denne tråd

jeg bruger KUN
Forfatter: 
Dato:  02-12-2005 10:25

miljømærket og det er ligemeget til hvad opvask, vask og rengøring :)

Det er ligeså godt og ellers må man bare bruge mullerne :)

Den med citronen skal jeg hjem og prøve Jeg tænkte osse på eddike istedetfor skyllemiddel, men hvor meget skal man bruge ??

Hilsner
Lisab

Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider