Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hjemmelavet maling
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 21:53
Hej allesammen :)

Er der nogle, som har erfaring med hjemmelavet maling, og som måske ovenikøbet har en opskrift eller to? Jeg har søgt på nettet, og har også fundet lidt tips hist og her,- men kunne ikke finde noget, der virkelig gav nogle nyttige oplysninger.

Læste lidt om maling med kærnemælk, kvark og jeg skal gi' dig, men ved da ikke helt, om jeg tør at smide den slags op på væggen ;)

Hilsen Charlie.
0
0
Svar på denne tråd

Raadvad
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 22:21
Du skal have fat i Raadvadcentret ved Brede. De arbejder med bygningsbevaring og gamle håndværksteknikker, og laver blandt andet en meget fin maling - med linolie.

0
0
Svar på denne tråd

Dyreblod- og links til maling mv
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 07:23
Blev førhen brugt i stedet for træbeskyttelse. "Røde Låge" i Dyrehaven fik efter sigende navnet, da den var malet med hjorteblod. Men man kan også bruge andet blod, så hvis du selv slagter (og ikke gider blodpølse), så er det en mulighed. ;-) Det skal bare røres godt, så det ikke klumper, men forbliver flydende.

Linoliemaling kan man selv lave af linolie og pigmenter- og nok også limfarver.

Jeg har selv lavet lærredsgrunder baseret på benlim (Føj, hvor det stinker!!) og kridt. Det er også rene natur materialer- men benlim skal bruges hurtigt- og som sagt så lugter det fælt imens. (Men ikke bagefter).

Mere om maling her: Linolie 1 2 3 Se deres GUIDER.
Bygningskulturelt Råd (raadvad)

Atoz- Gør det selv

Så er der lidt at starte på. ;-)

MVH
xtiny

* @Lan plays with his privates.
< Rintaun > ...
< @Lan > I got these new toy soldiers
< @Lan > They are really neat

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak :)
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 08:02
Hvor er I bare kloge herinde :) :) :)
At male med dyreblod, kommer jeg nok aldrig til at prøve...
hehe, kom til at tænke på ejendomsmæglerens beskrivelse af huset, hvis det engang skulle sælges: dejlig stor stue med kirsebær parketgulv, og flotte vægge med svineblod :-@ ;-D

Hilsen Charlie.
0
0
Svar på denne tråd

Uha da
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 08:16
Jeg får helt selv lyst til at lave maling af at se på Damson Paint. Det ser ret nemt ud- og ikke videre giftigt.

Nå, jeg må hellere få malet min gang- nu har den ventet siden i foråret- og jeg har købt maling. 8-)

MVH
xtiny

< Rintaun > ...

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Huset---
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 10:15
i den tv ting der hedder "huset", var der forrige uge en forevisning og opskrift på hvordan man laver maling, så mon ikke du kan finde et link der

....INA
0
0
Svar på denne tråd

her er et link
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 10:26

....INA
0
0
Svar på denne tråd

Til pip09
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 17:44
Raadvad ligger ikke i Brede, men i Raadvad ;-) som hører under Lyngby Taarbæk kommune.

Blot lidt info.

C

Reiki healing af mennesker og dyr tilbydes.

Se evt. min præs. for flere oplysninger.
0
0
Svar på denne tråd

Lige et andet spørgsmål...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 23:35
Hvis man skal lave et vægmaleri (mange farver, små detaljer), hvilken slags maling er så bedst at bruge?

Hilsen Charlie.
0
0
Svar på denne tråd

Til vægmaleri
Forfatter: 
Dato:  06-10-2004 01:23
Ville jeg bruge oliefarver med linolie tilsat siccativ ("malemiddel"- det lilla stads) som opløsningsmiddel. Eller akrylfarver- de kan bruges med vand- omtrent som vandfarver.

Det kommer an på, hvor det skal være- og hvilket underlag, der skal males på. Udendørs kan olie og terpentin måske gå an (Jeg kan ikke selv tåle terpentin, som jeg har brugt i mange år- jeg bliver "skæv" af det).

Det bliver forholdsvist kostbartat skulle købe pigment i mange farver og i små kvantiteter. Men gode malerfarver er også dyre, da der er meget pigment i det= mindre forbrug af farven.

Du kan nøjes med grundfarverne (ultramarin, chromgul og en rød) og sort og hvid- og så blande dig frem. Med en lidt større palet (grundfarverne i lys og mørk udgave + chromgrøn og lysegrøn (viridiana) og sort og hvid) er mulighederne større. Selv bruger jeg meget jordfarver: Okker, gulokker, Siena, Brændt Siena, Umbra og så videre, men det kan hurtigt blive dyrt.

Jeg tror egentlig at tempera (med æg som bindemiddel) kunne være godt også..? Men det kommer helt an på underlaget- og om det er ude eller inde.

MVH
xtiny

< Rintaun > ...

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

xtiny...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2004 08:00
Tak for de mange gode råd :)

Det lyder som om, at du selv eksperimenterer med lidt af hvert!? Fik du forresten malet din gang? :-D

Hilsen Charlie.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider