|
|
| undrebogen |
|
|
Som nogen ved er jeg startet på journalistuddannelsen.
Dér har vi fået udleveret en såkaldt kinabog. Der fra nu af er vores "undrebog"
Bogen der skal hjælpe os med at huske de gode idéer vi får til artikler.
Der er allerede plottet nogle enkelte ind, men jeg vil gerne have lidt inspiration, så har I en god "undren"...?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg undre mig |
|
|
over en del ting...
Bla. hvorfor er det gratis at gå til lægen, men koster en del penge at gå til tandlæge...
Hilsen Marianne
Een gang Fuldblod, altid Fuldblod!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prutter! |
| Forfatter:  |
StinaE |
| Dato:  |
06-09-2004 18:48 |
|
Jeg undrer mig over hvorfor mænd synes at det er sjovt når DE prutter, men ikke når VI gør det?
Og hvorfor vi synes at det er flovt når vi gør det, og ulækkert når mænd gør det?
Selv om det nok er et emne der kan frembringe et lille smil på læben så mener jeg det skam ganske seriøst!
Og jeg kommer nok snart i tanke om en masse andre ting, og så skal du nok få materiale til din "undrebog"!
Knus fra Stina.
Hvorfor udsætte til imorgen hvad du kan nå idag? -Så kan du jo holde FRI imorgen! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ægte undren |
|
|
:-) hvorfor skal mænd have en MEGET god grund før de kan finde ud af at lukke brædt og låg ned på toilettet?
jeg undrer mig også over, hvorfor det skal være så dyrt at købe de bøger, man skal bruge til sit studie - alle ved da, at studerende aldrig har penge.
og så undrer jeg mig over, hvorfor vores tidl. pædagogiklærer altid var så vild med at vi hele tiden skulle undre os og bruge undren i vores notater - også selvom der ikke var noget at undre sig over!
ku du bruge det til noget????
Mette 2 jordegern - 1 kanin - 1 hest- de siger jeg har en zoo! - der er måske noget om det? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise...... |
|
|
mit bidrag for idag må være at finde i mit indlæg om at finde en løs skrue
Hilsen May-Britt. Hvis det du gør virker, så gør det noget mere - hvis det derimod ikke virker - så find på noget andet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En til Mette B-F... |
|
|
Jeg undre mig også over mænd og toiletbrædt/låg, men en dag hvor jeg brokkede mig over det sagde min kæreste: Hvis jeg skal slå det ned hver gang jeg har været derude så skal du slå det op, hmmm tjaa, tænkte jeg det kan der måske være noget om.
Det skal lige siges at det bliver ikke slået op hver gang  men desværre heller ikke ned
Hilsen Britt
Selv den længste rejse på tusinde mil, starter med et lille skridt Lao Tse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg undrer mig over |
xtiny |
06-09-2004 23:33 |
|
At kvinder gider bruge så mget energi på deres mænds toiletvaner...
Jeg undrer mig over-
At der er færre asylansøgere i DK i 17 år. Er der da MERE fred i Verden nu?
At der sidder så mange kommunale lægefaglige konsulenter, der ved MERE om pensinsansøgeres helbred end speciallægerne gør.
Vor vi skal gøre af de 39 % FLERE s v i n her på Fyn. Hvordan med miljøet?
At der igen iår er rekordiltsvind i de danske farvande på trods af en kølig, blæsende og våd sommer. Hvornår virker de der vandmiljøplaner?
Og så undrer jeg mig over, at helt almindelige planter kan få lov at blive sjældne- uden nogen ængstes over dét?!
MVH xtiny * @Lan plays with his privates. < Rintaun > ... < @Lan > I got these new toy soldiers < @Lan > They are really neat bash.org
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg undres |
Céleste |
06-09-2004 23:41 |
|
jævnt hen, men lige nu hvor jeg SKAL komme i tanke om de forskellige ting, tjaeh så er det pist forsvundet.
Nåehnej, jeg undres over mange ting bla. hvorfor de mennesker som har med børn at gøre ikke skal have en lang uddannelse på lige fod med læger og psykologer?
Og jeg undres over at der ikke er præstige i at arbejde med børn og unge? -Jeg arbejder ikke selv med hverken børn eller unge, men ved at der absolut ikke er præstige i de jobs.
Jeg undres over vores karakter system.....
Jeg undres over vort så kaldte velfærdssystem
Jeg undres over hvorfor der skal være SÅ megen administration indenfor sygehusvæsnet? Noget som pisser mig helt vildt af er at når man ankommer til en skadestue, uanset årsag, så kan der godt gå nogen tid inden man får kontakt til personalet! Hvorfor står der ikke en læge (evt. flere) klar til lige at lytte til hvad der er galt og som så kan vurdere HVAD der skal gøres?!? Det ville være meget mere betryggende, for ikke at sige effektivt.
I det hele taget undrer jeg mig en del.....
Céleste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Britt - den går bare ikke... |
|
|
.. fordi at grunden til at vi har de wc sæder skyldes i gamle dage at lyset fra en åbenstående kumme tiltrak rotter.
Man fandt så den en mindre genial løsning dengang end vi har i dag, men princippet er det samme - luk låget og dermed lyset for rotterne..
Så derfor - den med at vi skal åbne for mændene - den duer bare ikke!
Kh
Gitte
Mine heste er; Balder - flot sammensat nordbakke vallak som jeg har fået af en her fra HN og
Jack, broget hingst på stg. 159 - naturlig bedækning. Ej kåret.
KæledyrsKompagniet / Dyreadfærdsrådgivning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| GGGGGGGG... |
|
|
"hvorfor syntes mænd det er så sjovt når de prutter" ...
Det spurgte jeg min mand om iaften - og tænk engang det vidste han ikke
Hvis man skal undre sig hver gang man oplever noget uretfærdigt så tror jeg man skal komme fra en anden planet  for her i DK er vi så forvænte med at intet kører som det burde ... på trods af politikkernes store ord og løfter om et velfungerende net i samfundet
Men det undrer mig at Murphy´s lov altid holder " det der kan gå galt vil gå galt" ! (tror jeg nok den lyder)
Og hvorfor er wc brætter et punkt vi overhovedet gider at diskutere med mændene ?? gør det ondt at vippe det ned ?? vil vi hellere ha´ en doven mand der ikke gider bøje sig efter "låget" og derfor tisser PÅ brædtet
June SOMMER SOMMER OG SOL.... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undringer |
HelleV |
07-09-2004 09:45 |
|
Jeg undrer mig over alle de ting vi tager for givet her i Danmark, undrer mig over hvor taknemligheden og glæden er blevet af.
Vi behøver ikke sende vores børn ud og arbejde for det allermest nødvendige daglige brød.
De kan alle gå i skole og alle tage en udannelse.
Vi skal ikke fremvise et forsikringskort eller selv have penge med på sygehuset.
Vi har veje, biler, busser, tog der fungerer, selvom vi himler op hvis der er en trafikprop eller en forsinkelse.
Vi kan tage ned i Brugsen, Netto, Bilka, Føtex osv og købe alt hvad vi har brug for og meget mere til.
Vi kan gå i seng om aftenen og sove trygt, behøver ikke ligge at lytte efter morter-granater og skudvekslinger.
Vi kan sige hvad vi mener, står for og tror på, uden at ryge i fængsel for det og ende med at hænge i en pind med hovedet nedad.
Vi kan som kvinder vælge meget andet, end gå hjemme, føde børn og være mandens ejendom.
Vi behøver ikke gå sultne i seng, ligge og høre på et sygt barns hosten og vide at vi ingen muligheder har for at hjælpe det.
Jeg undrer mig over, så lidt vi tilsyneladende skønner på alle de goder vi har, så meget vi brokker os og så forkælede vi er.
Jeg undrer mig over så smuk verden er, sådan en klar septembermorgen, med spindelvæv i græsset, brombær i hegnet og den helt fantastiske oplevelse det er, at ride en tur på en hest, man nærmest er vokset sammen med. Undres og glædes over, at livet kan være så herligt.
Synes i øvrigt at det er en god ide med en undrebog. Jeg har lige startet en "Det-gør-mig-glad-dagbog" hvor jeg fiser rundt med digitalkameraet og tager billeder af alle de ting og situationer der gør mig glad. Jeg bruger billederne til at undres over, hvor mange ting der er, som gør mig glad i løbet af en enkelt dag.
Hilsen HelleV
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg undres..... |
AG PALADINI |
07-09-2004 10:25 |
|
over at naar man gaar ned ad stroeget eller andet travlt vej, ser man ingen mennesker som smiler, naar de alle har de dejligheder som HelleV mener de har????
Jeg undres over de fattige landes (?)mennesker som altid er hjaelpsomme og har et smil i ansigtet, hvordan kan det vaere , de har jo ikke noget af alle de ting som HelleV taler om???
Men jeg undres osse over Danskerne som har det hele givet til dem, naar de mangler saa er systemet der, og de behoever ikke at goere noget for det, men SAMTIDIGT FAAR DE INGEN GLAEDE FORDI.....THEY CANT ACHIEVE ANYTHING BY THEMSELVES TO MAKE THEM PROUD.
Vi er i Brazilien for de næste 3 måneder, DER ER LAEKRE TING I LEDER FRA BRAZILIEN TIL UALMINDELIGE BILLIGE PRISER PAA MIN PRESENTATION NU TIL SALG!!!!!!NYT MALET HELE VEJEN IGENNEM...... Vores Hjemmeside, med info om gården
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg undres over.... |
chewbacca |
07-09-2004 11:02 |
|
hvordan man som journalist kan tage ud til verdens brændpunkter for at rapportere. Tænk at stå midt i et russisk gidseldrama og følge med soldaterne ind i bygningerne, se hundredevis af forkullede lig, mens man rapporterer hjem med en mikrofon i hånden. Hvorfor smider man ikke mikrofon, pen, papir, kamera og deslignende og giver sig til at hjælpe til med et eller andet fremfor at stå og fortælle om det. Samme undren har jeg overfor journalister i jordskælvsramte områder, krig, naturkatastrofer og deslignende.
Hvad driver en til at synes at det er vigtigere at rapportere om begivenhederne fremfor at hjælpe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg undrer mig over |
|
|
vores nye kommasystem? Hvem har fundet den "NOT" så geniale system?
Undrer mig over hvorfor en ulykke aldrig kommer alene?
Iøjeblikket undrer det mig (jobmæssigt) hvorfor der altid dør 3 mennesker og så en lang periode uden og så dør 3 andre? Hvorfor tallet 3?
Appaloosa 4 u 2 Jeanette Få en appaloosa, Mere af hvad du vil have, alt hvad du nogensinde behøver.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg undres over |
|
|
meget, specielt den ondskab der er!?
jeg undres over hvordan folk kan være sådan
jeg spekulere på hvad er det lige de får ud af det, et kick måske!?
hilsen beritLad være med at gå bag mig, jeg er ingen leder. Lad være med at gå foran mig, jeg er ingen taber. Gå ved siden af mig, for jeg er din ven. jeg har set lyset!! har du??hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undringer... |
|
|
Tjo. Jeg undrer mig jævnligt over:
- hvordan nogle mennesker kan tro på Gud.
- hvorfor verden kun kan ses i gråtoner.
- hvorfor jeg ikke blev født som en myre.
- hvordan ænder kan stå oprejst?
Meget væsentlige undringer.
-+- Zip.
~ I think that homophobes should really consider, you know, not making films about the ancient freaking Greeks [Maya] ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| celeste |
|
|
jamen den med skadestuen kan jeg godt svare på... er du kalr over hvad lønfoskellen på en læge og en sekretær/sygeplejerske er ?
lægen får ca 10 gange mere i løn... dvs 10 sygeplejersker til at tage imod eller en læge, vælg selv hvis du skal sammensætte en sygehus.
men ja, den ventetid er meget irriterende.
hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yummi. |
|
|
Jeg undres over at mænd overhovedet gider RØRE brættet, man kan jo bare tage et kig underneden ....
Det undrer mig til stadighed at det er gratis at benytte et så vidunderligt sted som biblioteket
Jeg undrer mig over hvordan mine børn er blevet så store /gamle uden at man kan se det på mig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg undrer mig over.... |
Lisbeth Sejberg |
07-09-2004 22:21 |
|
....at Gitte befinder sig i en vildfarelse om, at biblioteker er gratis at benytte 
Så må hun da også undre sig over, hvorfor vi betaler så meget i skat 
Det jeg vil undre mig mest over er, hvis jeg en dag ikke længere gider undre mig over noget som helst

Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men er |
Céleste |
07-09-2004 22:27 |
|
der så ikke også noget galt med sygeplejerskers løn i forhold til en læges løn?
C
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HundeGitte... |
|
|
...det vil jeg så fremlægge for kæresten og så se om han ikke kan lære det, vi skulle jo nødig have rotter til at bide os i nummeren når vi sidder der
Hilsen Britt
Selv den længste rejse på tusinde mil, starter med et lille skridt Lao Tse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ok jeg undrer mig over |
xtiny |
08-09-2004 00:28 |
|
At jeg har et så dejligt -OG fornuftigt barn på 1.89.
At han er så kvik OG social, som tilfældet er.
Han ligner nok sin mor- og alligevel ikke..!
PS- hans papfar er heller ikke så tosset!
MVH xtiny * @Lan plays with his privates. < Rintaun > ... < @Lan > I got these new toy soldiers < @Lan > They are really neat bash.org
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alt er relativt |
|
|
Ja ok der skulle nok ha´ været et par " " i sætningen
>Det undrer mig til stadighed at det er "gratis" at benytte et så vidunderligt sted som biblioteket<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| undrer mig over... |
klara |
08-09-2004 12:23 |
|
at det er mænd, der skal slå brættet ned og ikke kvinder, der skal slå brættet op... hvad blev der af ligestilling?
undrer mig over at nogen mennesker har en holdning til hvilken vej toiletpapiret skal vende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja nemlig ja |
|
|
... der er lidt at tage fat på her, kan jeg se
Bliv endelig ved. Intet for stort. Intet for småt.
Den med hvordan ænder kan stå oprejst, kan jeg faktisk meget godt lide...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lige pt. |
Ricko |
08-09-2004 16:10 |
|
Har jeg undret mig en del over hvorfor jeg skal betale licens penge til tv2 zulo, når jeg ikke kan tage det, og det samme sker med den der ny charli ??
Hvis man skal kunne tage det skal man have et kort fra Canal Digital, og det koster det hvide ud af øjenene i "kort afgift" !!!!, og det er da ved gud en gratis kanal, jeg syndes det er smadder snyd.....
Mvh
Annette
American Quarter Horses - Let freedom ride.....
Min hjemmeside www.tukaer.dk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| undren |
|
|
Jeg har heldigvis fundet løsningen på toiletbræt-problemet. Jeg har anskaffet mig et par jordegern, og den slags kan hoppe højt! men de kan ikke hoppe op af toilettet, hvis de falder i. Vi har prøvet at det ene egern fik åbnet buret en nat, så derfor er jeg lykkelig for at jeg fra day one krævede at brættet skal lukkes i HVER gang! Og han overholder aftalen...  - så jer med små dyr, der er nysgerrige og kan hoppe - brug det som en undskyldning!
Mht. det nye komma - det er blevet afskaffet igen (siger min dansklærer) - Det er en god ting!
Og så undrer jeg mig forøvrigt også over, hvorfor DBU arrangerer kampe på hverdage, hvor det er hold fra sjælland og jylland, der mødes! (fodbold, hvis nogen er i tvivl) Hvem gider/kan bruge en hel hverdag på at tage over Storebælt? De skyder sig selv i foden på den måde! Manglende tilskuertal= manglende penge= manglende tv-indtægter mv. Men vi er jo nogle, der er "dumme" nok til at tage med hver gang alligevel... 
Mette 2 jordegern - 1 kanin - 1 hest- de siger jeg har en zoo! - der er måske noget om det? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| komma'er |
|
|
Jo, der er kommet nye kommaregler! Det "gamle" og det "nye" er erstattet af ET fælles kommateringssystem pr. efteråret 2003! Dansk Sprognævn - gå ind under "kommaregler - nye" og scroll ned på forordet!
nu bli'r jeg sgu stæig
Mvh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg undrer |
isa |
10-09-2004 07:38 |
|
mig over hvorfor dyr aldrig læser de bøger "kloge" mennesker har skrevet om dem for de gør aldrig som der står i bøgerne.
Jeg undrer mig over katten hellere vil sove i håndvasken end den dyre katteseng til 1000 kr.
Jeg undrer mig over folk smider affald i naturen når der er en skraldespand 2 meter væk.
Jeg undrer mig over ældre og handicappede kan glemmes på toilettet så de dør.
Jeg undrer mig over
at små simple ting kan blive til krig i verden.
Og hvordan hulen kan brumbasser flyve??? 
Jeg har fri dba adgang frem til d.10/9-kl 10.30. Skriv gerne hvis du har brug for noget Har du nogensinde prøvet at stoppe med at tænke-og så glemme at starte igen? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|