|
|
| Migræne - Matrem Forte...erfaringer? |
| Forfatter:  |
Christina (Frühmi) |
| Dato:  |
24-08-2004 14:30 |
|
Som så mange andre herinde har jeg den tvivlsomme fornøjelse af at lide af migræne...
Jeg får typisk mine anfald i forbindelse med min menstruation - i løbet af de sidste 2 år, har det måske misset 1-2 gange, ligesom jeg 1 eller 2 gange har haft migræne på andre tidspunkter af måneden.
Jeg har prøvet en del - diverse piller, akupunktur (har fjernet min spændingshovedpine men ikke migrænen), zoneterapi osv.
Nu har jeg så forsøgt mig med naturmedicin - Matrem Forte hedder pillerne.
Jeg har taget dem i 2 mdr nu, og da jeg jo får mine migræneanflad i forbindelse med menstraution har jeg nu "testet" pillernes virkning 2 gange.
Første måned fik jeg godt nok migræne men mildere end jeg plejer.
Nu her anden gang har jeg fået migræne uden at have ondt i hovedet - kvalme, koldsved, svimmelhed, utilpashed mm. Jeg er tung i hovedet pt, men ikke decideret hovedpine.
Jeg vil endnu ikke konkludere hvorvidt pillerne vikrer eller ej - skal lige have et par måneder til, til at vurdere det i....
Hvad er jeres erfrainger med Matrem Forte?
Nogen andre mirakel-kure/piller I kan anbefale?
Chris, Fjederfoden & GrislingenAlle er vi krummer i livets store kagedåse - undtagen mig, jeg er en lille lækker chokolademarengs - Garfield
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| på mig virker de |
JeanetteB |
24-08-2004 15:02 |
|
overhovedet ikke - Matrem Forte. Så jeg "nøjes" med min Zomig, når anfaldet sætter ind ...
Ellers er det eneste, der har hjulpet mig kraniosakral terapi (jeg har eller prøvet zoneterapi, akupunktur og massage, afslappende ). Jeg er ellers meget jordbunden og dermed skeptisk overfor alternativ behandling, men da en behandling formåede at fjerne et begyndende anfald, hvilket ALDRIG er sket før, så måtte jeg jo give mig ...
Bortset fra det, findes der næppe nogen mirakelkure til migræne ... desværre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mit mirakel |
|
|
hedder ibuprofen 600 mg.
jeg lider også af migræne.. dog er der ikke sysyem i det. en ting er sikkert...jeg får hvis der ligger løg i skraldespanden og som regel er det sent på dagen jeg får det.
jeg har prøvet meget. emigran osv hjælper ikke mig ret meget, og så¨er det møg dyrt.
men ganske alm "gigtpiller" ubiprofen 600 mg hjælper. 2-3 stk af dem og så prøve at ligge stille/lukke øjnene i ca 30-40 min plejer som regel at hjælpe hvis jeg får taget dem i tide.
måske det også hjælper på dig hvem ved ?
min læge er dog noget forundret over at jeg kan spise pillerne uden at ødelægge min mave, da de skulle være ret stærke. nogle gange er det 4 gange om mdr andre gange 10.
hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er så øv...... |
|
|
med migræne. Af og til føler jeg, det er ved at ødelægge mit ellers gode liv
Imorgen skal jeg til læge, da jeg håber noget mirakuløst MÅ være opfundet siden sidst.
Jeg synes, jeg har prøvet alt - men overvejer det kraniosakrale, der for mig endnu er uprøvet
Jeg orker ikke fylde mig med giftige piller - men jeg må indrømme det til tider slider voldsomt på livskvaliteten med alle de voldsomme smerter, kvalme, svimmelhed, synsforstyrrelser og hvad det ellers byder på
Har nogen mirakelkuren siger jeg JA TAK
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg tager |
bexie |
25-08-2004 08:33 |
|
en anden mærke med stor virkninger. jeg får migrænerne mest med menstruation... normalt 1.5-2 uger af migraine. nu får jeg kun meget lidt. hvis jeg er stresset på samme tid, får jeg lidt mere. men det begyndt at virke meget hurtigt med mig. jeg begyndt på dem efter månedlig migrænen begyndt og et par dag ind i det havde jeg næsten ingen migræne tilbage.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hormoner. |
|
|
Jeg har hormonbetinget migræne lige som dig, og det samme har min søster. Hun har af lægen fået noget østrogensalve eller noget i den retning, som skal smøres på huden et par dage før forventer anfald og så et par dage frem. Det skulle virke ganske glimrene, for det får åbenbart hormonerne lidt mere i balance. Jeg har endnu ikke selv prøvet det, da vi håber at lykken tilsmiler os med en baby mere, men når det engang er overstået, så vil jeg gøre et forsøg med det. For det er uudholdeligt!
Held og lykke
Dorte - uden h
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| migræne |
Vibeke |
25-08-2004 20:59 |
|
er en by i Rusland hos mig nu.
Er er nu 30 år og har lidt af migræne siden jeg var 13 år.
Jeg læste for et par år siden at Kranio-sekral-terapi kunne hjælpe.
Efter 6 behandlinger har jeg ikke haft migræne en eneste gang. Efter 3. behandling var migrænen aftaget væsenligt.
Kan kun anbefale det.
Min datter på 10 havde svært ved at koncentrere sig i skolen. Efter 4 behandlinger har det hjulpet meget.
Vibeke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmmm... |
Christina (Frühmi) |
26-08-2004 08:45 |
|
Det lyder da til at jeg skal kigge lidt nærmere på kranio-sakral-terapi...
Jeg har som mange af Jer andre lidt af migræne siden puberteten...det er en aldeles hæslig lidelse, som ikke kun går ud over en selv - omgivelserne påvirkes jo også i høj grad af de tilbagevendende anfald...:-(
Jeg bliver så frusteret når jeg endnu en gang får et anfald - jeg kan blive så frustrete over at jeg kan få det så usandsynlig dårligt, at det altid kommer ubelejeligt, at jeg skal være groggy i op til en uge efter et anfald, at det går ud over kæreste/venner/familie, at det går ude over mine studier...grrrrr, det går kort og godt udover livskvaliteten, som May-Britt også skriver
Men noget af det værste er når man føler at man skal forsvare sig selv pga af anfaldene - jeg har ofte, bla igennem min studietid, oplevet mine medstuderende være enddog meget skeptiske overfor min migræne...som om de tror at det er en god undskyldning for at pjække
Tsktsk...jeg kan kun sige at sådanne mennsker aldrig selv har prøvet at have et migræneanfald - mange tror jo det er ligesom at have "almindelig" hovedpine!
De skulle bare lige vide...!
Kæresten kunne heller ikke helt forstå det i starten - men efter han havde set mig ligge og kaste op pga af smerten fik han et andet syn på det.
Nu er han rigtig god til at se på mig om jeg er ved at få eller har migræne...hehe, jeg bliver bleg som et lagen, træt at se på mm.
Han er virkelig god til at passe på mig når jeg får mine anfald - er mussestille, hjælper mig osv.
Chris, Fjederfoden & GrislingenAlle er vi krummer i livets store kagedåse - undtagen mig, jeg er en lille lækker chokolademarengs - Garfield
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Christina..... |
|
|
Vedr det kraniosakrale er det også noget jeg vil prøve
Jeg var hos min læge igår - han anbefalede det faktisk som en ide - da jeg IKKE vil have medicin før alt andet er afprøvet ( jeg er tidligere blvet fyldt med det skidt uden den store succes ).
Så først skal jeg lige have min nakke røntgenfotograferet - og efterflg prøver jeg så det andet!
Du må meget gerne fortælle om dine evt erfaringer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| May-Britt... |
Christina (Frühmi) |
26-08-2004 13:41 |
|
Hvilker erfaringer tænker du på? Medicinsk eller alternativt?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh...... |
|
|
det var jo ikke klart
Men prøver du noget som helst der bare virker - så vil jeg være glad for at høre mere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hehe... |
Christina (Frühmi) |
26-08-2004 14:08 |
|
Nåeh, sådan...:-)
Jeg er succesfuldt kommet af med min spændingshovedpine via akupunktur...migrænen kunne nålene desværre ikke fjerne...
Jeg vil, ligesom dig, heller ikke fylde mig med piller der ikke virker. Migrænemedicin er så stærkt at jeg ikke syens det er særlig hensigtsmæssigt at tage piller der alligevel ikke virker på mig...så ingen Zomig eller Imigran til mig!
De der Matrem Forte piller er et naturpræparat - tænkte at det måske var forsøget værd...med de smager hæsligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hm...... |
|
|
Hvor køber du de piller Christina?
Apropos piller, så har jeg oplevet flere eksempler på, at folk er blevet nærmest pillenarkomaner af traditionel/kemisk medicin  Just har jeg en meget migræneplaget kollega - der har fået øget frekvensen af sine migræneanfald - af migrænepillerne
Derfor er medicin allersidste udvej for mig
Jeg er iøvrigt rystet over, hvor taknemmeligt folk tager imod receptmedicin fra deres læger - som om brugen af denne i højere grad retfærdiggør at man faktisk ER syg
Og ja - det er ikke alene svært for ens ydre omgivelser at forstå hvor plaget man rent faktisk er når migrænen melder sig med fuld styrke - jeg har lige så svært ved selv at acceptere dette - og når desværre næsten hver gang langt ud over den grænse, hvor jeg burde have sagt fra
Min mand er heldigvis også et unikum, der gerne sørger for alt det huslige og praktiske iøvrigt herhjemme - så jeg kan nøjes med hestene når synsforstyrrelser og bleghed alarmerer et nyt anfald på vej - og når det buldrer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| menstruation |
|
|
Jeg får nogle gange mildere migræneanfald i forbindelse med min menstruation.. de fleste gange går jeg dog fri, men er altid svimmel og træt i slutningen af menstruationen.. jeg forsøger nu med et tilskud af jern og håber på at det hjælper...
Jeg vidste ikke at migræne kunne være hormonelt betinget.. så lærte jeg også noget i dag
Ane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| May-Britt... |
Christina (Frühmi) |
27-08-2004 08:28 |
|
Lur mig om ikke det var i Matas...?
Jeg er selv sådan lidt lunken på de piller nu...det kan godt være at jeg ikke har fået et fullblown migræneanfald de sidste 2 mdr, men jeg har nu i en uge hele tiden haft den der fornemmelse af begyndenden migræne (hvilket jo helel rikeker særlig sjovt)...igår var jeg nødt til at gå i seng kl 20:30 - hvor festligt!
Mener de koster omkring 250 kr...det er til 2 mdrs forbrug. Jeg har fået anbefalet at bruge dem i et stykek tid, selv om virkningen udebliver - hende der anbefalede mig pillerne brugte dem i 3 mdr før der var en effekt...
Jeg ved skis'me ikke rigtigt....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Christina....... |
|
|
Næ det er svært at blive helt klog på alt
Min kollega vendte idag retur efter et gigantmigræneanfald på 5......dage.....  Anfaldet startede i den ene side - og aftog - for derefter at snuppe den anden side af hovedt - floooot
Hun er en depression nær.
Men hun har prøvet de der Matrem - dog ikke Force, der vist er en nyere model - dem overvejer hun nu at prøve. Men hun har ellers været hele vejen også alternativt - og har opgivet. Hun skal nu på migræneklinikken - for hun skal aftrappes pgra af overdreven pillebrug - og hun er baaaaaaaaange  Det er surt - for hun er en vidunderlig, dygtig og meget meget solid pige - men migrænen slår desværre benene væk under hendes liv med alt for jævne mellemrum
Men jeg vil nok prøve lykken med de Matrem Force - når jeg har været til røntgen i sept.
Hav det dejligt og migrænefrit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|