Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Kager (bill)
Forfatter: 
Dato:  21-08-2004 10:51

Endelig weekend....

Nøj der var travlt på jobbet igår, eller det har der faktisk været de sidste fire weekender....

Der er rigtig mange par der i år, har valgt at gifte sig sent i forhold til sidste år.

De sidste tre- fire weekender har vi haft fire - fem bryllupskager på bestilling. Diverse dåbskager og rigtig mange forskellige store lagkager...

Jeg elsker mit arbejde så det er bestemt ikke for at klage, det er sådanne bestillinger der er det bedste ved arbejdet.
Logo kager, bryllupskager og dåbskager det er der noget ved...

En af mine favoritter var da der ligepludselig stod tre store rockere i bagvinduet og skulle bruge en kæmpe lagkage med deres rygmærke på..

Alle detaljer skulle være skåret ud i marcipan så det så 3D agtigt ud som muligt.. Nøj det blev flot, men jeg har desværre ikke noget billede af den... Øv.

Nå men bare for at i skal ha lidt at savle over, er der her et par billeder af to af kagerne fra igår...

Dete r desværre ikke det bedste kamera de er taget med, men de gi´r da et indtryk...

Knuz fra Sanne

I may not be finished but I´am DUN... RED DUN

Lille ponyhingst står til rådighed...
0
0
Svar på denne tråd

Nøj....
Forfatter: 
Dato:  21-08-2004 11:48
... hvor ER de fine. Bare de så smager ligeså godt. Hvad er der egentlig indeni - ud over lagkagebunden?

Sig mig, bruges bryllupskage meget? Jeg har faktisk aldrig nogensinde været til et bryllup med bryllupskage, og har lidt på fornemmelsen, at det måske hører "storbyerne" til?

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

kager...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2004 13:02
Hvor er det nogle flotte kager! Jeg gad godt at have set rocker-kagen!

Jeg har også et par kage-billeder fra et bryllup vi var til i Sønderjylland
Den var bare kanon flot og meget meget lækker. Med hvide bunde og hindbærmousse. MUMS!!

Venligst Lone
0
0
Svar på denne tråd

Nøøøøøj
Forfatter: 
Dato:  21-08-2004 13:52
hvor er de flotte!!! Og ser lækre ud. :-)

Da jeg så overskriften tænkte jeg på om jeg skulle sætte billede ind af den lagkage jeg lige har lavet (der kommer gæster om ½ time) men NEJ - min kage skal ikke ind her ;-D

Det var mit første forsøg med marcipan rundt om den - det er SVÆRT!!!! ;-D

Min søn lavede roserne og slap hæderligt fra det - men kanten rundt om kagen - suk..... Godt den bare skal spises :-)

Mvh

-Helle

PS: Sanne: Hvordan ruller man det elendige marcipan ud, uden det går i stykker eller hænger fast i rulle og bord????? ?:-)
0
0
Svar på denne tråd

tak ...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2004 16:16

Tak for de rosende ord...

Sif:

Det bruges rigtig meget efterhånden, men det er de lette bryllupskager og ikke dem med plumkage.
Om det primært er i storbyerne, kan jeg ikke svare på.. Arbejder i Tåstrup og vi laver mange.

Hvad der er i kagerne er meget forskelligt, det er som regel forskellige slags fromager, alt efter kunde smag.

Det kan også være en sacher der er i, kogt på fløde og chokolade hvad enten det er hvid, lys eller mørk, og hvad man nu ellers komer i som smag.

Igår havde jeg en anden kage, som der ikke er noget billede af, og der var en toblerone moussé i... Uhm den var go´..... Ja man er jo nødt til at smage lidt på det. tsk stk..

Lonenj:

Rigtig flot kage du har billeder af.
Jeg skal igang med at fedte lidt for den store mester, for jeg vil også ha et sådant stativ, det forædler kagen meget mere...
Giver også mange flere muligheder for at være kreativ med afpyntningen..

HHansen:

Det er jo lidt snyd for vi har jo et rullebord, så det gør det hele meget nemmere, og vores marcipan er lidt anderledes end det man kan købe i butikkerne.
Vi bruger flormelis til at komme på så det ikke hænger i.

Jeg skal prøve at få rodet mine billedmapper igennem, måske er der flere kager jeg kan vise....

Knuz Sanne

0
0
Svar på denne tråd

et mere
Forfatter: 
Dato:  21-08-2004 16:26

Her er et billede af den kage jeg lavede til min storebror.

Jeg slæbte den med i tog og færge over til Bornholm da han fyldte 30. Kort forinden var han blevet gift, så der skulle lidt kage til..

Det var svært at få transporteret derover uden at folk skubbede til mig, men den var pakket forsvarligt ind med div. kæleelementer og flamingo.
Alt pynt havde jeg i en rygsæk..

Knuz Sanne

0
0
Svar på denne tråd

Kæleelementer??
Forfatter: 
Dato:  22-08-2004 00:16
Det lyder interessant!! Jeg er sikker på at du holder meget af din storebror, men alligevel... ;-D

VH Kirsten Ø
0
0
Svar på denne tråd

ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  22-08-2004 00:25

Sikke da en stave/skrive fejl....

Hmm..... skulle selvfølgelig ha stået køleelementer....

Knuz Sanne

0
0
Svar på denne tråd

Er sådan en fætter ikke dyr?
Forfatter: 
Dato:  22-08-2004 00:36
Hej Sanne,

Min fætter er konditor og har egent bageri og han siger en bryllups kage koster 4000-5000,- for en 3 langs bryllupskage - kan det holde stik?

Uhmm det der toblerone noget er GODT!! Hmm.. gid jeg var så kreativ, virkelig flotte kager!

Hygge - Lise :-)

"If Microsoft is the solution, I want my problem back."

"If you want to know what I think about bottled water, what does 'Evian' spell backwards?" ;-)
0
0
Svar på denne tråd

kan man få dem i sukkerfri udgave ?
Forfatter: 
Dato:  22-08-2004 10:32
min kæreste er diabetiker, så det ville da være dejligt, når vi skulle giftes, at han også kunne smage. når der nu er tradition for at man skal "fodre" hinanden. :-D

"kun når jeg er alene, kan jeg samle de tanker, som jeg får ved at være sammen med andre". LDL

hvis mad er vejen til en mands hjerte, så er mente komplimenter vejen til kvindens. LDL {>
0
0
Svar på denne tråd

det var dyrt
Forfatter: 
Dato:  22-08-2004 12:01

Lise:

Det var ellers noget af en pris...

Vi tager 36 kr. pr. prs.
Det er for en kage der ser ud som den på et første billede. Ønskes der yderligere pynt,ekstra fyld eller marcipanfigurere på toppen, ja så kommer det oveni...

Så en kage hos os til 5000 kr, vil være en kage til en ca. 135 prs. hvilket vil være en stor 7 etegers kage....

Xanadue:

Tildels kan de fåes i sukkerfri udgave.
Lavede en forleden hvor den øverste etage var med sukkerfri lagkagebunde og fyld.
Den var dog overtrukket og pyntet alm. så det så ensartet ud.
Marcipanen og pynten blev så taget af da den skulle spises...

Knuz Sanne

0
0
Svar på denne tråd

Nøøøøj Sanne,
Forfatter: 
Dato:  23-08-2004 13:50
jeg er SLET ikke noget der ligner konditor og alligevel ville min bor og hans viv have mig til at lave bryllupskagen....

Eftersom selve brylluppet var ret utraditionelt var kagen det også. Faktisk var der to af slagsen, men de var ikke ens. To store rektangler.

Jeg bagte bundene selv og kom så forskelligt fyld i, efter en smule udspørgen til hvad de kunne tænke sig.

Billedet har jeg desværre ikke lige her..... De var dækket med marcipan begge to, udrullet med min lille brors hjælp og den ene havde marcipan roser og den anden florsukker strøet ud så der var hjerter på, med hjælp af bagepapir som stencil.

Céleste
Reiki healing af mennesker og dyr tilbydes.
Se her vedr. Healing opdateret 08. 08. 04.

Sommerhus sælges
0
0
Svar på denne tråd

Sofiehaab
Forfatter: 
Dato:  30-08-2004 10:49
Hej Sanne...

Hvornår kommer du forbi med sådan en her igen? ;-D

Lunah

Så er Sebastian også kommet på nettet.
Sebastians hjemmeside
Dinahs mindeside
The strong one, is the one, who will not let the falling one, fall...
0
0
Svar på denne tråd

nej hvor
Forfatter: 
Dato:  31-08-2004 20:37

sjovt at du har et billede af den.. hi hi..

Det er jo ved at være længe siden.

Ked af at du har mistet din dejlige Dinah, men må sige at det er en lækker afløser du har fået fingre i... mums han er smuk...

Håber du har det godt.

Knuz Sanne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider