Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Var på sygehuset igår aftes...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2004 09:14
Hejsa...

jeg var lige en smut oppe på fødegange igår og blive tjekket, jeg havde nemlig haft smerter nederst i maven samt smertefulde plukveer og lændesmerter et døgns tid.. så ringede lige og talte med jordmoderen og hun ville godt lige tjekke at jeg ikke havde fået småveer, bebs skal jo først ud om 3,5 måned :)

Hun stixede min urin, følte på maven og lyttede til bebs.

Det viste sig at jeg havde blærebetændelse! Det kan godt give de her smerter og det er lidt halvfarligt, for det kan fremprovokere rigtige veer!
Så jeg var glad for at jeg tog derop, så det kan blive behandlet, fik piller hjem til samme aften og nu til morgen, og en recept på 30 piller, skal tage 2 piller 3xdagligt i 5 dage...

Og så fik jeg besked om at hvis de ikke hjalp eller det blev værre på trods af behandling så skulle jeg ringe derop og komme op til yderligere undersøgelse, for så skulle de tjekke mig for om jeg måske kunne være ved at åbne mig... For så sku jeg videre til Riget da de ikke kan modtage så små børn hvis det gik helt galt.

Men tror nu ikke det går sådan, for jeg synes allerede de går lidt bedre efter de 2 piller jeg tog igår, har da kunnet sove i nat ;) Og har ikke så ondt mere..

Og jan var med, han var også bekymret, og så fik han jo så også lejlighed til at høre babys hjertelyd...

men hvor var vi lettede over det "bare" var blærebetændelse og for at vi tog op så det blev opdaget i tide...

Eneste klage er at det tog over halvanden time for lægen at udskrive den der recept til mig... gaaaab, det var godt nok kedeligt at sidde i total stilhed på en barselsgang kl r*v om aftenen....

Mvh Sofie Iversen

>Herkules's hjemmeside

SCOOTER SÆLGES - KUN 7500 KR - SE PRÆSENTATION!
0
0
Svar på denne tråd

Forskrækkelse..
Forfatter: 
Dato:  14-08-2004 11:09
Det var da godt at det "kun" var en blærebetændelse. :-)

Har selv prøvet at blive sendt på sygehuset da jeg ventede min søn, men det var fordi jordemoderen ikke kunne høre hjertelyd. Puha..det var en slem ventetid indtil vi kom på sygehuset og de fandt en god stabil hjertelyd.

Håber de sidste måneder kommer til at forløbe glat og smertefrit :-)

Mette
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-08-2004 11:18
Det var da en grim oplevelse som heldigvis endte godt.

De er enormt søde på Slagelse's fødeafdeling. Jeg var også deroppe et par gange da jeg ventede Filippa, mest fordi jeg var nervøs hvis jeg ikke mærkede liv.. man bliver lidt hys af og til ;-)

Jeg krydser fingre for at blærebetændelse går i sig selv - selvom jeg aldrig har hørt at det skulle kunne sætte gang i fødslen.

TinaR

Min gamle "bruger" gik ned, så jeg har lavet en ny - håber I kan huske mig som TinaR :-P
0
0
Svar på denne tråd

Tina R...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2004 11:47
det var noget med at blæren ligger lige op af livmoderen og når manså har blære bet. så kan blæren irritere livmoderen så den laver plukveer, og bliver blære bet. ikke behandlet så kan det udvikle sig til rigtig veer pga irritationen..

Det var i hvert fald hvad jordmoderen forklarede mig...

men jeg er så glad for at det ikke var andet end blærebetændelse... det ved jeg da hvad er, har altid døjet meget med det, men man mærker ikke rigtig noget til blærebetændelse når man er gravid sagde jordmoderen, ellers havde jeg opdaget det elv for længst

Mvh Sofie Iversen

>Herkules's hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Sofie..
Forfatter: 
Dato:  14-08-2004 11:56
Ok, så blev jeg så meget klogere ;-)

Du skulle tage et par billeder af din mave uden trøje - det viser bedre din flotte mave ;-)

TinaR

Min gamle "bruger" gik ned, så jeg har lavet en ny - håber I kan huske mig som TinaR :-P
0
0
Svar på denne tråd

godt det
Forfatter: 
Dato:  14-08-2004 12:20
kun var en blære betændelse. Det må have været noget af en forskrækkelse. Man regner jo bare med at det hele går efter planen og man går indtil termin, men der kan jo så hurtigt ske et eller andet.

Her går det heldigvis stadig smertefrit. Maven stikker godt frem nu og vægten er nu kommet på +1 kg.

God Bedring
0
0
Svar på denne tråd

Tranebærsaft
Forfatter: 
Dato:  14-08-2004 13:00
Er rigtig godt mod blærebetændelse/forebyggende. Det kan blandt andet købes på apoteket. Det var måske noget, hvis du har tendens til blærebetændelse.

Godt det ikke var noget værre- selvom det vel er irriterende nok?! Husk at drikke rigeligt.

MVH
xtiny

* @Lan plays with his privates.
< Rintaun > ...
< @Lan > I got these new toy soldiers
< @Lan > They are really neat

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Tranebær
Forfatter: 
Dato:  14-08-2004 17:38
Jeg køber økologisk tranebærsaft i Føtex - det er billigst og indeholder samme mængde bær som de dyre fra Matas mv.
Og så er det uden sukker ;-)

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

Oh, ja det
Forfatter: 
Dato:  14-08-2004 20:57
kender jeg alt for godt til ! Blærebetændelse var min store plage under min ellers dejlige graviditet med Albert ! Det blev opdaget i uge 8, og ellers var det i slag i slag resten af graviditeten !!!! Jeg tror jeg nåede i alt 14 antibiotika-kure, utallige urindyrkninger og tilsidst måtte jeg indlægges for at få noget usædvanligt skrapt medicin intravenøst i armen for at få bugt med stafylokokkerne i min urin.

Når din medicinske kur er til ende, er det med at få testet urinen igen for bakterier !!!! Hvis de stadigvæk er tilstede er det bare med at få lavet en resistensbestemmelse så du får den rigtige medicin til bakterierne. Nogle er mere følsomme for et medicin hvor andre bakterier er mindre følsomme for det.

Jeg åd også tranebærpiller, juice uden sukker mm. Intet hjalp, kun at min pengepung blev mere og mere slunken og min urin mere og mere rød i det pga farvestoffet fra bærrene.........

Jeg blev sygemeldt med plukkeveer i uge 16 pga de s***** blærebetændelser. Og jeg blev igangsat i uge 38 af andre årsager. Det er uhyre sjældent at man føder før tid pga plukkeveer fra en blærebetændelse, men man er altid obs for det !

Håber ellers din graviditet går som den skal !

God bedring !

Beagle og lille-Albert.
0
0
Svar på denne tråd

Beagle...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2004 21:23
de harsendt min urin til dyrkning for at finde ud af om jeg evt skal have noget andet penicillin...

så vil de ringe hvisjeg skal ha noget andet...

Mvh Sofie Iversen

>Herkules's hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider