Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

2 lægebesøg idag i forb. med grav.
Forfatter: 
Dato:  05-08-2004 17:25
så var jeg til mit andet lægebesøg, havde jan med :)

Alt var fint, her kommer fakta:

Gest. alder:23+5

vægt: 92 (+9 kg)

Blodtryk: 130/70

Urin: -

Ødem: lidt (hænder + fødder)

Sym.fun.mål: 27 cm (er faktisk helt oppe i tvilling værdier, sikke en stor baby)

Foster aktivitet: ++

Knus Sofie uge 24 (23+5)

Mvh Sofie Iversen

>Herkules's hjemmeside

SCOOTER SÆLGES - KUN 7500 KR - SE PRÆSENTATION!
0
0
Svar på denne tråd

Lyder da fint
Forfatter: 
Dato:  05-08-2004 17:32
Mon der er to ???? 8-)

Ødemerne er nok ret normale - specielt i denne varme

Held og lykke med det

Hilsen Betty

Hvis Gud ville have haft det sådan at vi skulle kunne nå vores tæer
Så havde han sat dem højere
oppe

Team Bon Bon

0
0
Svar på denne tråd

hmmm......
Forfatter: 
Dato:  05-08-2004 17:49
ja, jeg tror da heldigvis de ville have opdaget det hvis der var 2, da jeg blev scannet... så jeg tror (håber) da kun der er en som bare er stor :)

Mvh Sofie Iversen

>Herkules's hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Ja ja...
Forfatter: 
Dato:  05-08-2004 17:53
Det er jo før set at den ene gemmer sig bag den
anden 8-)

Da jeg ventede min søn fik jeg at vide han var for lille - dog troede de at de målte hovedet !!! men da han ikke havde vendt sig havde de altså målt røve n istedet :-D

Jeg ved nu ikke helt om jeg ville håbe på en STOR eller to små - så har du jo to på en gang ??

Hilsen Betty

Hvis Gud ville have haft det sådan at vi skulle kunne nå vores tæer
Så havde han sat dem højere
oppe

Team Bon Bon

0
0
Svar på denne tråd

det lyder
Forfatter: 
Dato:  05-08-2004 18:14
da meget fint. Puha om 2 uger er edt min tur til at komme til lægen. Jeg mærker liv hver dag nu, sikke en speciel fornemmelse. :-) Jeg har ikke taget på endnu, i hvert fald ikke når jeg kigger på min egen vægt, men maven den vokser nu...
Puha... tænk hvis der er to til trods for scanning... det kan jo faktisk lade sig gøre...
hilsen rikke buus
0
0
Svar på denne tråd

hvadmed vægten?
Forfatter: 
Dato:  05-08-2004 20:43
jeg var jo hos jordmoderen d. 20/7 altså for 15 dage siden, jeg har taget 3 kg på siden da, er det helt normalt eller er det væske det meste af de 3 kg?

har taget 9 kg på ialt efter jeg blev gravid, det er vel også ok, synes bare de sidste 3 kg er kommet ret hurtigt???

Mvh Sofie Iversen

>Herkules's hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

min baby
Forfatter: 
Dato:  05-08-2004 21:07
var også stor.
Hun målte 59 cm. ved fødslen og vejede 4890..kom 4 dage efter termin. Og jeg tog 33 kg. på uden ødemer (desværre) Der kikkede læger og jordemødre også efter 2, men der kom kun en stor baby.
I dag er hun 5år og helt normal størrelse...
Rigtig meget held og lykke...
0
0
Svar på denne tråd

Jeg skal til
Forfatter: 
Dato:  05-08-2004 22:42
3. graviditetsundersøgelse i næste uge... Og skal scannes igen (For 3. gang) ugen efter. Og ugen efter igen skal jeg til jordmor... -Så ved jeg da, hvad jeg skal lave de dage! ;-)

Var til jordmor i sidste uge, og der var alt fint. Efter at have tabt mig i starten af graviditeten, er jeg nu kommet op på startvægten.

Jordmoderen vurderede barnets vægt til 2400g (Der var jeg i 33+1). Det er en fin størrelse må man sige... :-D -I dag er jeg 34+1...

Hilsen Tina - som er blevet rød på ryggen efter at have gået rundt ude i solen uden sin t-shirt. ;-D (Godt man har suncooler :-D )
0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  06-08-2004 10:29
det kan nogle gange gå stærkt med vægten. Men hvis lægen ikke havde noget at sige om det så er det vel godt nok. Min umiddelbare tanke var nemlig svangerskabsforgiftning, men det har han/hun vel tjekket.

9 kg. på nuværende tidspunkt er hvis meget almindeligt. 2 af mine veninder havde i hvert fald taget det samme på.

hilsen rikke buus
0
0
Svar på denne tråd

med hensyn til ødemer
Forfatter: 
Dato:  06-08-2004 10:40
så gør det til en vane at vrikke med fødderne, så du får blodcirkulationen igang og sig gerne med dem højt, så tyndekraften kan hjælpe til.

lyder hyggeligt, sådan at vente en lille en. min drøm er nu to tvillinge tøser, selvom der er længe til at det er min tur. der går i hvert fald et par år, selvom moderinstinktet rør på sig, især når venneflokkens første barn er født og flere er begyndt at planlægge.

mvh xanadue
"kun når jeg er alene, kan jeg samle de tanker, som jeg får ved at være sammen med andre". LDL

hvis mad er vejen til en mands hjerte, så er mente komplimenter vejen til kvindens. LDL {>
0
0
Svar på denne tråd

Dejligt!!
Forfatter: 
Dato:  07-08-2004 20:26
Jeg tror at vægten er helt normal! Hvis du samtidig har lidt vædske i kroppen, hvilket ødemerne tyder på kan der godt komme en hurtigere vægtstigning.
Så længe der ikke er protein i urinen er der ingen fare for svangerskabsforgiftning.
Var selv til jordemoder anden gang i går, og hun sagde at hun mener ikke moderens vægt betyder så meget, så længe barnet vokser normalt. Det er vel heller ikke vigtigt hvor meget man tager på så længe man taber dem igen efter fødslen. Jeg har selv taget ca. 10 kg på ( var ikke på vægten inden og først ved lægebesøg i 11. uge, så derfor usikker) og er i 23. uge ( 22 + 3 ) så dine 9 kg lyder da fint. Mit symfyse mål var kun 22 cm, så dit barn må være stort..... ;-D
Held og lykke med det hele.
Marianne
0
0
Svar på denne tråd

Marianne...
Forfatter: 
Dato:  07-08-2004 21:30
ja jeg tror det bliver en kæmpebaby ;)

jeg siger dig nogen spark den præsterer! Min stakkels blære er meget udsat for tiden, men eftersom moderkagen ligger i toppen af livmoderen så er der jo heller intet der beskytter blæren....

Den sparker allerede næsten helt oppe i ribbenene... livmoderen fylder næsten helt op til brystbenet, så det varer nok ikke længe før jeg kun vokser ud af *lol*

Men jeg er jo heller ikke så høj, kun 156 cm og så vejede jeg vel de første 20 kg for meget da jeg blev gravid, men havde da heldigvis tabt 10-12 kg før jeg blev gravid ;)

jeg får en mave så jeg ikke kan sidde ved bordet uden at lave et indhak :-D

du kan se nogle vejledende tal for sym.fun.mål her:

Min mave - sym.fun.mål

Der kan jeg da se at jeg ligger helt oppe i målene for tvillinger *gys* en mega baby.... sikke en fødsel jeg får....

Mvh Sofie Iversen

>Herkules's hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

målene
Forfatter: 
Dato:  08-08-2004 08:04
Hej

da jeg ventet sille var mine mål også høje så de troede det var en meget stor baby i uge 24 var målet 28 men hun vejet 3450 53cm så hun var alligevel på gennemsnittet at størrelser på babyer
Mange Hilsner Henriette {>
SE MINE SKØNNE PLETMULER!!!
;-D ;-) B-) ;-D
0
0
Svar på denne tråd

SF-målet...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2004 09:13
Nu skriver du jo selv at du er overvægtig, det er jo også en grund til at dit sf mål er så stort, jo mere "fedt" man har på maven, jo større bliver målet.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

hmmmm mette
Forfatter: 
Dato:  08-08-2004 20:17
jeg havde også et stor mål men var alså ikke overvægtig... så det er ikke kun derfor
Mange Hilsner Henriette {>
SE MINE SKØNNE PLETMULER!!!
;-D ;-) B-) ;-D
0
0
Svar på denne tråd

nej....men
Forfatter: 
Dato:  09-08-2004 07:28
det kan ofte være årsagen... samt der er andre ting som også kan spille ind... f.eks mængden af fostervand.. men kan ikke særlig godt bruge det til at bedømme barnets vægt, men mere til at bedømme om barnet nu vokser fra gang til gang....

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan se på
Forfatter: 
Dato:  11-08-2004 09:13
min vandrejournal at i uge 24 gik min mave to fingerbredder over navlen. Det er ikke ret meget i forhold til din mave, hvis din mave allerede går til brystbenet !

Men vent et par uger mere, så kan jordemoderen lave vægtskøn på din bebs. Min veninde og jeg var gravide næsten samtidigt. Hendes mave var gigantstor og min var bare en lille bitte mave :-) Jeg fik en dreng på 3400 gram og 54 cm lang to uger før termin og min veninde fik en dreng på 3510 gram og 52 cm lang 2 dage efter termin. Hendes mave var jo større !!!!! Vi ventede en 5 kilos baby, næh !

Evt. bed om en vægtscanning omkring uge 30, i tilfælde af at dit barn er virkeligt stort, skal du igangsættes til termin for at undgå div. problemer ved fødslen af et barn over 5000 gram.

Beagle.

0
0
Svar på denne tråd

3. lægeundersøgelse
Forfatter: 
Dato:  12-08-2004 15:21
Så har jeg lige været til 3. grav.-undersøgelse. Alt i alt går det fint. Det lader til, at jeg igen har tabt et par kilo, hvilket bare er godt!

Det var en ret ny læge, så mit sym.fun.mål passer vist ikke helt. Han fik det til 39 cm, altså nærmest tvillingeværdi, men han var heller ikke helt sikker på, at det var rigtigt... Og han ville heller ikke skønne barnets vægt, da han ikke rigtigt har erfaring med det. Det går mig heller ikke så meget, for jeg skal scannes om en uge, netop for at de vil vurdere barnets vægt.

Bare lige det jeg ville fortælle.. :-)

Hilsen Tina >o<
0
0
Svar på denne tråd

godt det går godt...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2004 21:57
det er jo rart at få evt. bange anelser manet i jorden ved sådan en undersøgelse hvor alt bare er i orden.

nu spørger jeg bare lige... ikke for hverken at angribe eller hænge nogen ud. men har store kvinder ikke større risiko for sukkersyge i forbindelse med graviditet end normalvægtige? undersøges der ekstra for det?
0
0
Svar på denne tråd

Klara...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2004 23:56
Jo, kvinder med et stort BMI opfordres til at få lavet en glukosebelastningstest - netop fordi der er forhøjet risiko for graviditetsbetinget sukkersyge.

Det er en blodprøve hvor man møder op fastende - nogen steder tager den bare en blodprøve og tester. Andre steder tager de en blodprøve på fastende, hvorefter den gravide skal drikke en stor mængde sukkerholdigt vand. Så tages endnu en test, der viser hvordan kroppen påvirkes af sukkeret.

TinaR

Min gamle "bruger" gik ned, så jeg har lavet en ny - håber I kan huske mig som TinaR :-P
0
0
Svar på denne tråd

oki takker tina...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2004 20:22
så blev jeg så meget klogere! det er helt nyt og ukendt terræn for mig det her *S*
jeg er 11 uger henne og har taget halvandet kg på, så nu vejer jeg 66,5 og med 170 cm i højden er det jo sådan rimeligt medium str. jeg har en bekendt, som er svært overvægtig og som det ser ud som om, nærmest bruger sin graviditet til at undskylde at spise hvad som helst. mængder af kager og søde sager og sodavand og så videre og så videre og helst hele tiden. men det belaster jo systemet at omsætte alt det sukkerstof, og nu er det jo belastet i forvejen... jeg kan bare ikke helt forstå hvis hun så ikke er blevet advaret eller rådgivet af sin læge eller jordmoder...
0
0
Svar på denne tråd

Klara...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2004 09:19
Sådan en veninde har jeg også... OG hun er ca. 2 uger længer henne end jeg, altså er sat til omkring 1. sept... Hun spiser også uden at tænke over, hvad det er der ryger ind... Nu er det min kæreste der sidst har set hende, men han mener at jeg efterhånden er lille i forhold til hende... Og det til trods for, at jeg er svært overvægtig! -Dog har jeg selv endnu ikke selv taget på... Var ellers lige kommet op på min "startvægt", men da jeg var til læge i torsdag havde jeg igen tabt tre kilo.. :-D Men jeg tænker også lidt over, hvad der ryger i munden på mig... Mht. til sodavand, så er det mest danskvand eller light der bliver drukket... Skulle jeg komme til at tage en alm. sodavand med sukker, så får jeg det ret så dårligt, og så har man slet ikke lyst til det..

Men som min diætist sagde, så må man endelig ikke bruge graviditeten som undskyldning tl bare at spise, hvad man nu havde lyst til... Man skulle endelig tænke over, hvad det var man spiste; især hvis man er overvægtig!! -Og så skal man også huske at røre sig! Cykling er rigtigt godt, hvis man er overvægtig og gravid!

Hilsen Tina >o<
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider