Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Nu er Lise alene
Forfatter: 
Dato:  30-06-2004 20:58
Sidder lige nu og er meget ked!

Vi havde jo to geder: Tvillingerne Lise-Lotte.

De blev født 16/4-1993.

I går aftes var den ene ged, Lotte, utilpas og havde lidt savl omkring munden.

Hun ville gerne have vand og nogle små æblestykker, som jeg havde skåret ud til hende.

Vi blev enige om at tilkalde dyrlæge straks her til morgen og hun kom kl. 10.15.

Dyrlægen kunne ikke finde noget "specielt" i vejen og ordinerede noget Zoolach (staves?) - som skulle regulere mave/tarm.

Da jeg kom hjem fra arbejde (min bedre halvdel har aftenvagt), kunne jeg se, at det ikke var blevet bedre med Lotte (maven var blevet tykkere) - og så tilkaldte jeg en dyrlægegruppe, som jeg ved har erfaring med drøvtyggere.

Jeg var blevet nervøs for trommesyge, altså en slags kolik men som alligevel udarter sig anderledes på drøvtyggere end på heste.

Den vagthavende dyrlæge skulle ud til en anden patient - men ville komme ud til mig så hurtigt, som han kunne.

En halv time efter, at jeg ringede, kunne jeg se, at den var helt gal!

Gedens mave var vokset enormt - og geden prøvede at presse ... Samtidig rendte der mavevæske ud af munden på hende.

Jeg ringede igen til dyrlægen og sagde, at det nu var temmelig akut! - og han lovede at skynde sig så meget, han kunne.

Men inden han kom, sad jeg med geden i mine arme og mærkede, hvordan hun gled væk.

For fanden, hvor man dog føler sig hjælpeløs!!!

Dyrlægen kom så og løb nærmest hen til gedeløsdriften - mens jeg forsøgte at forklare ham, at han ikke behøvede at skynde sig så meget ... Løbet VAR kørt!

Nu har jeg ringet til min bedre halvdel og fortalt, at Lotte er død - ringet til den første dyrlæge og fortalt det samme - og stadig ligger Lotte i løsdriften, så Lise kan se hende og forstå, at hun er død.

Lige nu sidder jeg faktisk bare og græder og venter på at min bedre halvdel skal komme hjem, så vi kan få slæbt Lotte ud til den store låge, så hun kan blive afhentet.

Jeg skal også lige ringe til Daka eller Kampas i morgen tidlig.

Puuha .. Jeg er trist, og jeg er spændt på, hvordan Lise klarer det i morgen - uden Lotte.

For fanden da - hvor er jeg trist!

En tårevædet hilsen fra
Nina

PS. Jeg ved godt, at jeg "mangler" smiley'er i mit indlæg ... Men dem kan I selv indsætte efter behag. *s*
0
0
Svar på denne tråd

Manglende smily´er.....??
Forfatter: 
Dato:  30-06-2004 21:07
Jamen det forstår jeg da godt der gør, synes da kun der er den her :{-( der passer til din triste beretning.
Trøstetanker herfra til både dig og Lise.
Mvh. Lisbeth
Fodbold ???
0
0
Svar på denne tråd

Smilys
Forfatter: 
Dato:  30-06-2004 21:40
Mkh.
Else.

:-D Man lugter ikke af hest, man dufter! :-D

"Uanset, om du køber/sælger/lejer/udlejer din hest..
Så HUSK:
Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!
Jeg har kontrakter liggende, lige til at sende til dig, bare fortæl, hvilken du skal bruge...!"
0
0
Svar på denne tråd

trøstekrammer
Forfatter: 
Dato:  30-06-2004 21:40
og en masse trøste tanker herfra.
Tænker på dig og lille Lise.

Håber i klarer jer over det.

DianaB
0
0
Svar på denne tråd

Det var synd
Forfatter: 
Dato:  30-06-2004 22:20
Øv, hvor er det synd for den lille ged... og dig!

Vi kender jo nok alle til det grufulde at miste et dyr man har haft kært.

Men midt i sorgen, må man dog alligevel trække på smilebåndet, når man ser den lille regnbue-film fra ElseG.
Jeg må sige... det er heldigvis længe siden jeg har mistet et dyr, men den lille film fik lige bragt en tåre frem... samt et hjerteligt grin over at man kan blive så rør-strømsk over så gennemført sød-suppe.

Jeg vil fluks sende filmen videre til min "store seje" mand, som mistede en kat da han var 21 år.

Jeg tror s´gi at selv han vil blive rørt til tårer.

:-D {> :-D

P.s. Din anden lille ged skal nok klare det. Den har jo tydeligvis en omsorgsfuld og god mor i dig.

KH
Charlott
"Èn hest i stalden er bedre end 10 på taget!"
{>
0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan slet ikke tåle ...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2004 22:41
.. at se "regnbuebroen" lige nu.
(Men tak for tanken).

Vi har lige slæbt Lotte ud til lågen - og nu "venter" hun bare på at blive afhentet.

Lise stod og så på - og hun fatter vist godt, hvad der er sket.

Mens Lotte var så syg - stod Lise med spændt ryg - store øjne og vibrerende næsebor og brægede ynkeligt - men nu var hun tavs, mens vi tog Lotte ud.

Jeg er bare så trist over, at jeg ikke kunne gøre mere!

Venlig hilsen
Nina

0
0
Svar på denne tråd

Hej....
Forfatter: 
Dato:  30-06-2004 23:03
Hej Nina
Jeg har sendt en mail til dig...
Mvh Karina
0
0
Svar på denne tråd

Fandt lige et billede
Forfatter: 
Dato:  01-07-2004 13:36

af Lise-Lotte ...

Det er Lotte til til venstre på billedet.

Karinacomisa:

Mange tak for tilbuddet - jeg vil tale med min bedre halvdel om det. :-)

Venlig hilsen
Nina
0
0
Svar på denne tråd

Hvor sørgeligt
Forfatter: 
Dato:  01-07-2004 13:52
det er ikke rart at miste sine dyr og slet ikke på den måde.

Havde dyrlægen en ide om hvad hun fejlede?

Anja
0
0
Svar på denne tråd

Stakkels jer
Forfatter: 
Dato:  01-07-2004 14:01
og lille Lise.

Flot måde du håndterede lottes død på, selvom du følte og var magtesløs så var du hos hende til det sidste.

Trøst herfra {>
JeanetteE & hendes welsh

Ingen er smukkere, end den som ser skønheden i andre

2 dejlige shetlandsponyer kan afhentes for 3000,- samlet...
:-)
0
0
Svar på denne tråd

Disse gamle..........
Forfatter: 
Dato:  01-07-2004 14:51
.......dyr.......som man er så knyttet til. Jeg har en Flora ged, som ligner dine på en prik, hun er 9 1/2, ....og jeg håber hun har nogle gode år i sig endnu.....hvor er det dog svært.......så mange trøste tanker herfra........

birgittekw
0
0
Svar på denne tråd

En opfølgning
Forfatter: 
Dato:  01-07-2004 21:43

Lise har heldigvis ikke følt sig ensom i dag, for hun har haft selskab af hestene, som har stået og "lumret" i løsdriften ved siden af - når det er regnvejr eller for varmt, vælger de at stå under tag. *s*

Gederne og hestene kender jo hinanden og har tit (mere eller mindre planlagt) delt folde. ;-)

Vi er dog blevet enige om, at hun skal have en "selskabsged".

Jeg ringede ellers til Daka i morges og fik at vide, at de kunne afhente Lotte efter kl. 16 i dag ...
Nu er klokken bestemt over 16 - men hun ligger stadig derude under pressenningen. :-(

Ok ... Hun "løber" nok ingen steder - men det er da trist, at heller ikke Daka kan overholde aftaler.

Og tak for alle de søde tilkendegivelser, jeg har fået .. Det har virkelig lunet!!! :-)

Nu er jeg delvist kommet mig over chokket med at sidde med et dyr, som bare døde mellem hænderne på mig ...
Dét var bare for meget for mig! :-(

AnjaFP:

Dyrlægen, der ankom efter at Lotte var død, mente at det var trommesyge - altså en kolik.
(Det var også det, jeg gættede på, da jeg ringede efter ham .. men altså ikke noget, som den første dyrlæge kunne diagnostisere). :-(

Forresten .... Birgittekw:
Jeg spurgte "nr. 2 dyrlæge", hvor gamle geder normalt kan blive - og han sagde: "Omkring dobbelt så gamle - hvis de ikke bliver syge" (Lotte blev 11 år) ... Så du har forhåbentlig din ged i rigtig mange år endnu! :-)

Venlig hilsen
Nina

0
0
Svar på denne tråd

Lottes afrejse
Forfatter: 
Dato:  01-07-2004 22:42

Nu har Daka været her for at hente Lotte.

Pludselig hørte jeg, at der kom en stor lastbil og holdt stille ud for vores ejendom.

Jeg gik derud og hjalp med at få presenningen af.

Chaufføren var flink og rar - og han bad mig lige om at fjerne halsbåndet på Lotte, som vi ikke lige havde tænkt på i går, da vi lagde hende ud.

Derefter satte han en clips i begge ører på hende og noterede noget på en blok.

Så gik han hen til bilen og satte grabben i sving ...
Sænkede grabben lige så forsigtigt ned over Lotte og løftede hende op i vognen.

Det var meget proffesionelt og uden dramatik! :-)

Jeg var glad for, at jeg "fulgte hende til døren", selvom jeg kneb en tåre.

Jeg skriver dette indlæg for at fortælle, at selvom et dyr skal til destruktion, så behøver det altså ikke at være en barsk omgang - selvom jeg jo havde haft mine tanker.

Næste gang vil jeg se på igen (hvis jeg har mulighed for det) ... For når man ikke kan/må begrave sine store dyr - så vil jeg følge dyret til det sidste.

Venlig hilsen
Nina

0
0
Svar på denne tråd

Som opdatering .....
Forfatter: 
Dato:  04-07-2004 21:49
Så ankommer der en "morged" med to kid om ganske få dage. :-)

Vi har lige været ude for at "kid-sikre" hegnet - og afventer lige indkøbet af noget mere dyrehegn.

De to "gamle" geder vidste jo, hvor grænsen gik - men når der ankommer to nye 6-ugers kid - så skal der sikres lidt mere. ;-)

Men om ganske få dage ankommer Katrine (mor) og to gedekid (Jens og Jannie) - og så må vi se, om det hele ikke kan lykkes alligevel. :-)

Hæhæ .. Kiddene hed ikke noget, da vi købte dem - men ejerne hed ... Jens og Jannie. :-D

Venlig hilsen
Nina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider