Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Scanning af gravide!!!
Forfatter: 
Dato:  26-05-2004 15:58
Hey!!!

Nu er jeg i 23 uge, og mærker masser af liv..... Kan næsten ikke få fred for den ikke engang om natten. Det er skønt at mærke, men ville også gerne have bare lidt ro nogen gange.

Men nok om det.... Mit spørgsmål til jer er!! Er der nogen der ved hvad det koster at blive scannet på et privat hospital?? Og evt hvor de ligger de hospitaler man kan få det gjort ved??
Vil nemlig gerne scannes igen, det synes kæresten også. Da vi så håber på at kunne se kønnet.....

På forhånd tak!!!

0
0
Svar på denne tråd

hvor bor du
Forfatter: 
Dato:  26-05-2004 16:09
Det koster fra 400,- og op til 1000-1500 alt efter hvad du ønsker de skal scanne efter.

Men sydhavslægen er billig... kan ikke lave misdannelses scanning. Det koster 400,-

http://www.sydhavslaegen.dk/pub/viewinfo/default.asp?customertype=DOC1&customerid=1477&tab=ydelser

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender to
Forfatter: 
Dato:  26-05-2004 16:09
steder her på Sjælland. En klinik inde på Østerbro hvor de scanner og tager lidt over 1000 kroner for det. Men så får man også en video med. Jeg tror de har en hjemmeside, prøv evt. at søge på Ultralydsklinikken på google.

Den anden er nede på Sydhavsøerne, Sydhavslægen hedder han vist nok. Han tager ikke så mange penge for at scanne, jeg tror også der findes en hjemme side, men kender den ikke.

Alt dette ved jeg igennem fra Netdoktor, prøv at gå ind der og ind på den termin. Der er mange derinde som også ønsker en scanning, og det kan jeg godt forstå. Jeg har bare ikke haft behovet, da jeg er blevet scannet i tide og i utide (hver anden uge) og synes nu at det er i overkanten, men lægerne vil gerne følge den lilles udvikling og reagere i tide hvis trivslen ikke bliver så god mere. Alt dette pga min s**** medicin. Men nu er der ikke så lang tid tilbage :-)

Beagle.

0
0
Svar på denne tråd

Kan se Mette
Forfatter: 
Dato:  26-05-2004 16:11
er lynhurtig på aftrækkeren. Det er den samme læge jeg skrev om: sydhavslægen. Ultralydsklinikken inde på Østerbro laver en misdannelsesscanning. Jeg har fundet linket til dig :-)

Ultralydklinikken.

Beagle.

0
0
Svar på denne tråd

Scanning..
Forfatter: 
Dato:  26-05-2004 16:14
Du kan få det gjort på det hospital du er tilknyttet til,jeg mener det er 1300,- det koster,mener i hvert fald det er prisen vi fik i aalborg.

Men pas på hvis i får at vide hvad køn det er,det snyder mange gange og det er lidt træls at have købt alt i lyseblåt og det så bliver en pige.

Men måske du selv har en ide om hvad det bliver,jeg har en søn på 3 måneder og jeg har altid sagt at jeg ventede en dreng,mange sagde at det blev en pige,det kunne de se på maven osv.
Jeg købte mange ting i lyseblåt og fik lavet værelset i drengefarver,så jeg tror på at man mange gange selv har en fornemelse af hvad det bliver.
Jeg fik ihvertfald ret.

Held og lykke med det.

"Det er ikke den erfarne træner,der kan få en hest til at optræde,det er den erfarne træner,der kan få en hest til at ønske at gøre det."
0
0
Svar på denne tråd

1000,-
Forfatter: 
Dato:  26-05-2004 16:16
hejsa

jeg gav 1000,- for at blive scannet på "ultralyds klinikken for gravide" det ligger i kbh og har en hjemmeside du nemt kan finde.

det er en læge der normalt arbejder på rigshospitalet og så har scanning ved siden af.

man får et videobånd med hjem af hele scanningen... og alle de billeder du vil ha (med måde) hun måler alt (det gør de kun i det offentlige hvis der er mistanke om noget).

kan anbefales :-)

hilsen sjanna
:-P
0
0
Svar på denne tråd

Susanne,
Forfatter: 
Dato:  26-05-2004 16:18
sjovt med den fornemmelse. Alle i min omgangskreds er drønsikre på at vi venter os en pige pga min mave etc etc etc. Selv har min fornemmelse været modsat, helt modsat. Og det følger min fornemmelse :-) Det blev nemlig afsløret ved en scanning den 5. Maj hvor overlægen lige kom til at køre proben hen over det stykke mellem den lilles ben og afslørede kønnet :-)

Overlægen sagde hvis kønnet ikke blev som vi kan se på billedet skal han spise sin hat den 29. Juni, det er bare SÅ tydeligt, vi er slet ikke i tvivl, men OK jeg var også i uge 30, da jeg blev scannet.......

Beagle.

0
0
Svar på denne tråd

Tak......
Forfatter: 
Dato:  26-05-2004 16:23
Nu bor vi i Bredsten, ved Vejle.

Har i forvejen en søn så vil jo gerne have en pige!!
Tror selv det blir en dreng igen, men kæresten siger det blir en pige!!

Det blir spændende!!! Glæder mig ihvertfald!!!
0
0
Svar på denne tråd

Henriette...
Forfatter: 
Dato:  26-05-2004 17:18
Mølholm privathospital ved vejle laver scanninger det koster 1000,- priserne kan du se her Mølholm privathospital

Hygge - Lise :-)

"If Microsoft is the solution, I want my problem back."

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er ham der
Forfatter: 
Dato:  27-05-2004 11:57
sydhavslægen henne i DK? Har nemlig en veninde der gerne vil vide kønnet men ikke vil give 1000,- for det

Knus Lene Johnsen 8-)

Min Hjemmeside :-D
0
0
Svar på denne tråd

Til Lene.
Forfatter: 
Dato:  27-05-2004 13:06
Jeg tror han holder til nede på Sydhavsøerne, det må enten være Lolland eller Falster. Tror ikke det kan være mere længere syd på :-)

Din veninde kan godt få kønnet oplyst på hospitalet, de fleste steder vil gerne kigge efter når de laver en scanning. Ellers er det jo bare med at gætte.... og vente ;-D

Beagle.

0
0
Svar på denne tråd

Lene.....
Forfatter: 
Dato:  27-05-2004 13:18
Lægehuset H.P.Jensensgade 17
4800 Nykøbing F.
0
0
Svar på denne tråd

Bekymret
Forfatter: 
Dato:  27-05-2004 13:58

Man kan jo også bare sige at man er bekymret for barnet, og ikke får ro før man er scannet ;-)

Jeg havde også på fornemmelsen at det blev piger.....hvergang.........så min fornemmelse skal vidst lige kalibreres ;-D
Venlig hilsen Gitte
Tae-bo
0
0
Svar på denne tråd

Til Gitte,
Forfatter: 
Dato:  27-05-2004 14:18
Såvidt jeg har fattet det efter netjordemoderen tilbyder alle hospitaler en såkaldt type II scanning (misdannelsesscanning) omkring 20. uge hvor man scanner den lille for misdannelser i hjerne, hjerte, mave, nyrer etc. Og evt. kigger efter kønnet hvis man ønsker det. Man skal sige det meget direkte at man ønsker kønnet at vide.

Ved samme scanning fastlægges terminen, da de fleste fostre har en gennemsnitlig størrelse omkring de 20 uger. Så måler man hovedomkredsen og længden på lårbenet.

Nu bliver min dejlige bebs vægtscannet, tjekket for moderkagen fungerer som den skal hver anden uge. Der måler man så omkredsen på hovedet og brystkassen og vupti får man en estimeret vægt :-)

Jo, man kan sørme meget med de scannere ! Nu er der også kommet 3D scannere :-@ Det har Ultralydsklinikken på Østerbro, hvor man kan se en 3D form af sit kommende baby....... wauwww.

Beagle.
0
0
Svar på denne tråd

Beagle
Forfatter: 
Dato:  27-05-2004 15:29
Der tilbydes ikke type 2 scanning til alle gravide.
Det der tilbydes til alle nu er nakkefold.... det kører vist kun som forsøg.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Nakkefoldsscanning
Forfatter: 
Dato:  30-05-2004 11:20
Hej Mette og jer andre

Jeg fik ikke tilbudt nakkefoldsscanning, og da jeg spurgte til det fik jeg blot, at vide at jeg var for ung (30!)og dermed ikke i højrisikogruppen. Jeg er nu i 18. uge, så det er jo for ganske nylig jeg burde have haft scanningen. Jeg bor i Vejle Amt, hvis det har betydning for hvad man får tilbudt.

Faktisk synes jeg det er lidt forvirrende, at der ikke er ens standarder for hvad gravide får tilbudt. Min veninde i Nordjylland blev scannet allerede i 12. uge. Jeg skal først scannes i 20. Jeg synes også det er lidt sent, hvis det nu viser sig at der er noget galt.

Min svigerinde som er i 14.uge skal igennem en glukosetest, fordi hendes bedstefar har type 2 diabetes. Jeg skal ikke glukosetestes, men min farmor har også type 2 diabetes.

Det er altså lidt underligt, og jeg synes det giver anledning til unødig bekymring. På den anden side skal man også passe på med at sygeliggøre sin graviditet, men hvad nu hvis....

Jeg har selv forsøgt at hente information via bøger, blade og internet, hvilket på det ene side er helt fint, men på den anden side er det også lidt "farligt" at vide alt for meget om alle mulige tænkelige komplikationer, så det har jeg droppet igen. Jeg skulle jo nødig få paranoia inden barnet er født.

En forvirret Katja

0
0
Svar på denne tråd

det er åbentbart
Forfatter: 
Dato:  02-06-2004 11:33
ikke gået igennem endnu.. men planen er at alle skal tilbydes nakkefold scanning...uanset alder.

Gravide tilbydes scanning
02. juni 2004 08:00 Midt & Vest

Snart får alle gravide kvinder tilbudt en scanning og en blodprøve, der tilsammen viser, om de venter et handikappet barn eller ej. . I øjeblikket gælder tilbudet kun kvinder der, via deres alder eller familiære gener, er i risiko for at føde et barn med for eksempel mongolisme.
Inga Maria Lunde, forhenværende medlem af forskningsenheden i Ringkøbing Amt er bekymret. Hun efterlyser mere tolerance:

- Hvis vores normalitetsbegreb bliver stadig snævrere, hvem er det så, der næste gang ikke kan stå mål med det?, siger Inga Maria Lunde.

Sygehuse og amter har ventet på Sundhedsstyrelsens udspil siden januar måned i år. Men nu er den på trapperne og skulle komme "før sommerferien" i år.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider