|
|
| Tiderne skifter |
|
|
Hejsa
Ja, det er vist længe siden I har hørt fra mig. Sidste gang var jeg vist på vej til USA.
Det forløbne år har været noget nær horribelt i det lille hjem her i Fredericia.
Marcus som jeg var forlovet med, blev sidste sommer, enig med sig selv om at han er... transseksuel . - Ja, han mener, at han er pige og vil derfor opereres om til en sådan, så det ydre passer med det indre. Dvs. min forlovede pludselig en dag er en pige.
Jeg har gået og slåsset med det her siden sidste sommer. Har ikke rigtig vidst hvad jeg skulle gøre, hvad ben jeg skulle stå på. - Forestil Jer det var jeres partner som pludselig så det som nødvendigt at skifte køn. Det er altså noget af en kamel at sluge.
Jeg blev hurtigt enig med mig selv om at give det en chance. For pokker, jeg elsker jo ham..eller hende som det bliver en dag. Regnede ikke med at sindet og psyken ville ændre sig så meget. Men da Marcus så begyndte på hormonbehandling, måtte jeg indse at det ikke gik imellem os. Der skal skisme ikke være andre 'madammer' herhjemme end mig.
Jeg tog min forlovelsesring af i starten af januar. Vi boede så sammen i en periode som venner, og for en måned siden flyttede han, så jeg bor alene igen.
Hold op hvor er det underligt. Vi har været sammen i snart 4 år - og så pludselig vågne op om morgenen og konstantere - Nej, der ligger ikke nogen ved siden af dig!
Marcus og jeg er dog stadig rigtig gode venner - vi holder jo forfærdeligt af hinanden alligevel.
Det er også pga. ovenstående at i ikke har set så meget til mig på det seneste. Jeg er trappet kraftigt ned på mit HN arbejde, da jeg simpelthen ikke orker det for tiden.
Nå, men til den mere positive side af det hele - jeg har endelig taget mig sammen og er begyndt at ride handicap ridning på Skærgården i Egtved. Det er godt nok skønt at komme på hesteryg igen. For tiden rider jeg på et ordentligt monster af en jysk hest. Hun er bare skøn. Jeg fik min hjælper til at tage nogle billeder sidst jeg var dernede - desværre nåede hun ikke at tage et, da fjordhesten sprang igennem hegnet og min hest sprang til siden hvorfor jeg endte ude på halsen af den - det havde ellers været et sjovere billede, tror jeg 
Her er et billede af mig og Madonna - ja, jeg er den der er øverst
Jeg må indrømme, at jeg har brugt en uge eller tre på at tænke igennem, om det var en god idé at fortælle alt det her herinde. Kom dog frem til at jeg rigtig godt kan lide mange af Jer og i fortjener at høre hvad der er 'blevet af' mig.
-Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er da |
|
|
godt at høre at du har nogle lys punkter!
Det må være noget af kamel at sluge...puha..Jeg fristes til at sige, godt det ikke er mig.
Jeg har desværre en veninde hvis far også ville skifte køn og hun var mange år om at acceptere det.
Men det er da godt at i stadig kan være venner!
Og lækkert at se du er igang med ridningen!
Jeg sad faktisk også den anden dag og tænkte om du var forsvundet derinde på jhn? Men en forklaring!
Bare klø på, det bliver skam nok bedre meget snart!
Rart at høre fra dig!
Mvh. Tine Nu også med hjemmeside Se den her!*stifter og æresmedlem i FHK, fiskehviskernes klub* vi udøver og træner med FMS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dejligt at høre fra dig |
| Forfatter:  |
Sanne & Liva |
| Dato:  |
25-05-2004 20:38 |
|
ang. din køæreste -ja så ved jeg ikke helt hvad jeg skal sige.
På den igen -må det vel lyde herfra 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Surt med kæresten... |
|
|
... men godt for ham, han har regnet dén ud.
Heh - utroligt, hvad man kan med plastik operationerne nu til dags.
Men ja, det må have været hårdt for dig efter 4 år - jeg synes, det er godt, I stadig er venner.
-+- Zip.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej annette |
|
|
og ja sikke en kamel at sluge, du har forsøgt og det må man tage hatten af for
dejligt at du er kommet igang med ridningen igen, det må være et rigtigt lyspunkt.
og rart at høre fra dig, håber du har haft en rigtig god tur til usa, jeg er slet ikke misundelig
hilsen beritkåret tinker hingst står til tjeneste se her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen.. |
|
|
jeg undrede mig egentlig også over hvor du var blevet af.
hvad kander man Marcus i hunkøn?? Maxime??

Har DU husket at ejerskifte din hest i LR databasen??
En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.
Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jytte H |
|
|
Næhe  Når han får operationen, så skal han vælge et rigtigt pigenavn 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ok.-..... |
|
|
men det er maxime vel også
men Mette eller Maren kan vel også bruges!!
Rart at se du er kommet i sadlen igen, og har fået styr på livet.
Har DU husket at ejerskifte din hest i LR databasen??
En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.
Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Snuppede lige en øl ... |
NinaL |
25-05-2004 21:26 |
|
Til at skylle kamelen ned med.
Bortset fra, at jeg ikke skal lægge skjul på, at jeg mener, at det er "noget underligt noget" - så har jeg en glæde over, at Marcus kan gøre noget ved det.
Jeg tror bestemt ikke, at det er "sjovt" at befinde sig i en "forkert krop" - og hvis ikke der kan laves noget psykisk om på det - så må det fysiske jo ændres.
Men nu kan jeg alligevel ikke lade være med at spørge, om det kommer som en total overraskelse for dig?
Har han ikke tidligere fortalt om sit "anderledes jeg"?
Årh ... Jeg kan godt se, at mine spørgsmål måske virker forudindtagede - men jeg spørger af ren interesse og uden egne konklusioner (for jeg har ingen).
Men du virker som om, at du er afklaret med det - og jeg håber det bedste for Jer begge to fremover!
Venlig hilsen
Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Noget anderledes |
AnjaFP |
25-05-2004 21:34 |
|
opdagelse at gøre sig..
Jeg tror heller ikke, at jeg ville vide, hvilket ben jeg skulle stå på og slet ikke når man havde så mange følelser....
Men se på det på den positive side, det var bedre at han meldte ud om det nu, end at han gik i mange år og var frustreret. Det ville ingen af jer jo være tjent med.
Dejligt at du har genoptaget noget du finder glæde ved og pøj pøj med det.
Hjertesorger bliver mindre med tiden og man vender sig stille og roligt til at være alene igen. Pludselig en dag render man ind i en dejlig fyr igen, hvis man ellers tør åbne sit hjerte og hæve blikket.
Held og lykke med det hele,
Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| NinaL :) |
|
|
Tjaee.. jeg ville også gerne skylle det ned, men jeg gider ikke at rejse mig
Helt ærligt, nej, jeg havde ingen mistanke. Det kom som et rimelig stort chok. Jeg havde været sammen med ham i 3 år på det tidspunkt og han friede 4 måneder før.
Vi var godt klar over at der var 'noget' galt med ham. - Han havde nogle søvnproblemer som tog om sig sidste vinter, hvor han sov 23 timer i døgnet i flere uger ad gangen. Han var til lægen mange gange, hvor de undersøgte blodtal og alt muligt, men kunne intet finde. Det er så formentlig alt det her hans underbevidsthed har arbejdet med, hvis du spørger mig.
De sidste dage før vi havde den store afgørende snak, var jeg dog rimelig sikker på at det var noget i den stil der var galt.
Og nej, til alle jer nysgerrige sjæle  Han begyndte ikke at læse dameblade, strikke eller gå op i madlavning og børnepasning - der var ingenting der sagde mig at det ville ende sådan her
-Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rart at se dig... |
|
|
... herinde igen.
Jeg var helt bange for at du var forsvundet helt, men jeg ved jo også at der har været meget her på t seneste. Håber at du får lidt mere tid og lyst til at være herinde igen
Dejligt med et billede af dig til hest.
Jeg synes at det er stærkt at du prøvede at give det en chance med Marcus - men jeg kan også godt forstå at det ikke helt fungerer. Sådan noget ER jo noget af en kamel at sluge, og uanset hvor tolerant man er, så kan det altså være svært at forstå hans situation. Det gør det jo sværere for jer begge.
Og for øvrigt - når man ser hvor meget vi andre kan skifte humør i løbet af månedens humørsvingninger, så er det jo naturligt at det samme sker når man får hormonerne kunstigt. Måske endda værre, da vi andre jo har vænnet os til det gradvist som vi blev voksne. Det må være svært, men er ønsket om et skift stærkt nok, er det jo godt at det kan lade sig gøre.
Men det er godt at i fortsat er venner - eller skal man sige veninder - dem kan man ikke få for mange af, og når i har været så tæt i 4 år, ville det også være slemt at miste hinanden helt.
Du må hilse!
£isbeth & Baloo The truth is rarely pure and never simple. ~Oscar Wilde~ Hus søges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annette, |
Céleste |
25-05-2004 23:11 |
|
jeg kan ikke tilføje noget som ike allerede er sagt/skrevet. Jeg håber blot det bedste for Jer begge.
Céleste
Reiki healing af mennesker og dyr tilbydes. Sommerhus sælges Opdateret 05.05.04.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hatten af.......... |
birgittekw |
25-05-2004 23:15 |
|
......for jer begge.
Jeg havde faktisk tænkt, og undret mig over hvor du blev af.....bare her for et par dage siden.
Som min søn ville sige, "respekt"..........og hvor det dog ha' været svært......
Med mange tanker birgittekw
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spekulerede også på... |
Kirsten Ø |
25-05-2004 23:20 |
|
...om du helt havde forladt os. Det har naturligvis taget sin tid at fordøje, men det glæder mig, at du er nået til afklaring.
Det er jo ikke et af de helt almindelige "livets store spørgsmål", men det er ikke mindre af den grund, og I skal sikkert begge igennem hele følelsesspektret nogle gange endnu, før Marcus har været hele processen igennem. (Det har naturligvis også tæret på ham, så måske er det ikke blot hormonernes skyld alt sammen?  )
Jeg er glad for at vide, at I har hinanden. Jeg har ikke selv tilnærmelsesvist lignende erfaringer, men jeg kan levende forestille mig, hvordan det kan tære på et forhold/venskab. Husk på, at I kender hinanden bedre end nogen anden udenforstående, og kæmp så for at bevare det gode forhold - også de gange, hvor det er allersværest.
Mange hilsner
Kirsten Ø
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Say- what..?! |
xtiny |
25-05-2004 23:52 |
|
Øj, der kunne I have væltet mig med en fjer...
Jeg vidste godt, at du og Marcus var gået fra hinanden, men jeg har ikke interesseret mig for grunden, folk kan jo vokse fra hinanden osv.
Det her var da godt nok, det sidste i Verden, jeg kunne have forestillet mig. Jeg tror ikke, jeg har mødt nogen transseksuelle før, men nok folk, der bekendte sig til mere alternative tilhørsforhold, når det kom til partnervalg og den slags.
Nå, jeg må hellere lige snuppe mig et stykke nikotintyggegummi, da jeg ikke kan skylle forbavselsen ned med en øl.
Hvor er det dejligt for dig, at du endelig er kommet i sadlen igen. Bravo!
Pyha, stakkels Marcus, det er ikke et nemt liv, han har valgt, men det må dog være en lettelse alligevel, at være kommet ud af busken. Ja, det er uhyrligt anstrengende og trættende, hvis man tumler med problemer rent psykisk, man bliver træt af det, og orker ikke ret meget. Godt, at den byrde i det mindste er væk.
Jeg vil ønske Jer begge to rigtig meget held & lykke fremover. 
MVH xtiny * @Lan plays with his privates. < Rintaun > ... < @Lan > I got these new toy soldiers < @Lan > They are really neat bash.org
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op...... |
|
|
Det må da ikke have været helt nemt for nogen af Jer  Så'en bare for at sige det helt overfladisk....
Godt du er tilbage - og godt gået, du prøvede så længe. Det må dælme kræve sin kvinde.....
Jeg tror ærligt talt, jeg var besvimet, hvis min G pludselig skulle være en dame ( hvad der slet ikke ville klæ' ham)
Held og lykke ønskes I begge
Hilsen May-Britt.
Kærlig, solid, islænderplag, gerne rød købes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| icq og marcus |
|
|
ja så forstår jeg lige med et sammenhængen med det nick på icq som han bruger, ikke noget nyt for mig da jeg har vidst det nick meget længe, jo godt at se du er til heste endnu
mon ikke marcus "fortryder" når han finder ud af hvor svært det er at finde en "sød" fyr ?
men han har vel besluttet sig i den tro at det er det nemmeste for ham.
Hvis kærlighed gør blind, hvorfor er frækt undertøj så populært?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skærgården |
|
|
Jeg har arbejdet på skærgården ved Birgitte engang. Det er et rigtigt lækkert sted med søde mennesker..
Du må hilse dem mange gang fra mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skærgården |
|
|
Hej Annette
Pels-terapi er bare det bedste der findes når man har problemer i hverdagen og så kan det samtidig give en masse god motion.
Så held og lykke med ridningen på Skærgården. Birgitte er bare sådan et rart menneske og så har hun nogle dejlige Connemara ponyer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej søde |
TinaR |
29-05-2004 19:31 |
|
Sad faktisk og tænkte på dig igår - vi to har jo haft meget med hinanden at gøre og jeg vidste jo godt lidt om det med Marcus - men har heller ikke hørt fra dig siden du rejste til USA.
Det glæder mig at du er kommet op og ride igen - ved jo hvor meget der altid har betydet for dig.
Håber du klarer tingene derhjemme, det må være hårdt når du er så dårligt gående og du ikke længere har en mand (eller kvinde  ) til at hjælpe dig.
Det gør mig ondt med dig og Marcus - men jeg ved, at det er godt for Marcus når det er det han vil (eller er) og jeg syntes det er flot at du stadig holder lige meget af ham.
Mange hilsner fra mig til dig
TinaR ~~ Smil og verden smiler måske til dig ~~ |
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| annette |
|
|
måske dette kan være årsagen til vi ikke så dig så meget på skærgården en periode ??
men jeg må nok sige, at det er noget af en overraskelse med marcus....jeg har utrolig svært ved at forstå hvordan nogle mennesker kan have det sådan...dermed ikke sagt jeg ikke respektere dem, nej, tvært i mod - jeg synes det er utrolig flot de tør stå ved det og gør noget ved det helt sikkert.
men det må være utrolig svært for de mennesker, der er tæt på.
jeg vil ønske dig alt held og lykke.... og også til marcus. jeg håber i kan bevare venskabet og hjælpe hinanden gennem de svære spørgsmål og tider der må komme....
og ja, skærgården er et skøøøønt sted - og store madonna er klart en af mine favoritter. det var squ lidt vildt da Elo tromlede igennem hegnet på ridebanen - men hvad kan jeg sige ? Typisk nordbagger 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| andersen |
|
|
Tjaee.. Jeg har været fraværende 1 gang i forbindelse med den første USA tur og... hmm..anden gang var jeg derovre i 3 uger... Tror det betød 4 ugers fravær 
Lidt surt, men jeg havde brug for tiden i USA.
Hvem af dem derude er du?  Det her er ved at være lidt for skørt - selv for mig
Så du hvordan jeg endte nede på siden af madonna? Det var noget af en oplevelse - jeg glæder mig nu til at komme derud næste mandag.
Jeg skal gerne fortælle jer allesammen at jeg har fået en rigtig god ven derovre - en 30 årig knægt ved navn Mike - som også er...nørd...  Han kommer til Danmark om en måned eller to alt efter hvornår hans arbejde vil give ham fri.
Tusind tak for alle de søde hilsner, jeg er virkelig glad for dem
-Vh. Annette
To the world you may be one person, but to one person you may be the world. - Bill Wilson -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heeey Annette, |
Céleste |
29-05-2004 23:19 |
|
Wishing you all the best with Mike.
Céleste
Reiki healing af mennesker og dyr tilbydes. Sommerhus sælges Opdateret 25.05.04.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|