Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hashsnak på JHN
Forfatter: 
Dato:  06-05-2004 23:52
Det er meget sjovt, engang imellem, at læse lidt på JHN. Jeg faldt netop over en tråd, som handler om hash. Jeg må indrømme, at jeg blev noget chokeret over at læse, at en del mener, at det ikke er farligt eller betyder noget at ryge hash engang imellem og at det gør mange mennesker. Det er juniorer vi taler om!
Flere af dem på JHN har tilsyneladende prøvet det!
Jeg ved godt, at unge i dag prøver mange "sjove" ting og at overbevise dem om, at det altså ER farligt er svært, men hvor er det dog sørgeligt.
Trist siger jeg bare.
Med venlig hilsen
Mette

0
0
Svar på denne tråd

Kan man få et link
Forfatter: 
Dato:  07-05-2004 01:03

til indlæget.. ?????

For det er lidt svært, at sige noget/kloge i det, uden at have læst selve indlæget... :) :)

M.K.H.
Else.

:-D "Man lugter ikke af hest, man dufter!" :-D

"Kunne du tænke dig at ringe gratis fra din fastnetstelefon, med venner og bekendte..??? Hvis ja, så skriv en besked eller mail, eller ring til mig på 97 33 39 89... !!!!"
0
0
Svar på denne tråd

tja.....
Forfatter: 
Dato:  07-05-2004 02:53
Da jeg var 14 kunne jeg heller ikke i min vildeste fantasi se noget farligt i hash, det kom først senere - i den grad.... ;-)
0
0
Svar på denne tråd

tror det er
Forfatter: 
Dato:  07-05-2004 09:00
den her tråd, læste noget af den forlede dag,

http://www.hestenettet.dk/forum/18/204425/204425/

Har DU husket at ejerskifte din hest i LR databasen??

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.

Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2004 09:04
giver dig ret-mange unge aner ikke noget om konsekvenserne.

Selv har jeg nu altid holdt mig væk fra Hash-og smøger... >o<

Jaja puds glorien ;-D

Min mening: (og hvad jeg har ku finde information om osv)

Men jeg tror at "problemet" med Hash NETOP er at det ikke i sig selv er farligt-ligesom med smøger; der sker intet ved at prøve det kontra rigtige stoffer der i værste fald kan forårsage dødsfald som set før.

Alm smøger og alkohol gør "kun" personen fysisk afhængig...Forstået på den måde at selvom nogle ryger fordi det er hyggeligt etc. så er det jo abstinenserne,dvs fysiske påvirkninger der kommer ud af det...Hash er omvendt-det er psykisk betonet...

De får at vide at Hash er FARLIGT og det virker på nogle-men dem der så liiiiige skal prøve,ja de opdager i fleste tilfælde at der ikke sker noget ved at ryge en joint i weekenden...

-derfor;Hash er farligt på den måde at det påvirker dig psykisk-de fleste får det godt af det og glemmer dagligdagen og så kommer man ind i en ond cirkel hvor man konstant er høj (har set flere eksempler på det; 2 af mine venner røg virkelig i døgndrift :-( )

Tror ikke de kan se det "farlige" for de (fleste) får det jo ikke skidt af det,nej de får bare kulør på tilværelsen..

Tjaaa-håber at de unge en dag får et bedre forhold til druk/hash mm. :-(
***Team Smølf***
*Monica & Moonlight* {>

*Over-præsident i FiskeHviskernes Klub*

0
0
Svar på denne tråd

Tror ikke....
Forfatter: 
Dato:  07-05-2004 09:33
Hej Mette.

Jeg tror nu ikke det var så meget anderledes dengang vi var teenagere, dog måske kommer det også an på hvor i landet man er vokset op. Jeg selv er fra en forstad til KBH og mit gæt er at min. 50-60 % af mine klassekammarater/venner/bekendte dengang prøvede at ryge hash en eller flere gange.
Dengang var der også kun få der direkte sagde at det kunne være farligt og evt. føre til et værre misbrug.
Så nej, jeg tror egentlig ikke vi var en sk.. bedre dengang, vi eksperimenterede med 6, alkohol og hash ligeså tidligt som de unge gør idag.

MVH
KarinP
0
0
Svar på denne tråd

Hash!!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  07-05-2004 12:20
HeHe.. Nu er jeg jo fra JHN. Men kigger da også lidt her engang imellem.
Men vil lige sige:
Hash-Intet liv ;)

De gør det for at være "seje"-som de bestemt ikke er i mit vedkommende. JEG(pudser glorien) var én af dem der rådede hende til at søge hjælp. FX ved myndighederne! Hash er MEGET ulovligt!
Jeg troede heller ikke der var så´ mange der havde prøvet det..
Ungdommen er sindsyg (N)

>o< Hilsen Susan & Stella >o<

{> Love you Stella..!! {>

**Vinder af:**

Dressur~Pony:
Med 164 point!!

Sødest/hest/pony/føl

**Bedste Dressurpony** (Delt)
0
0
Svar på denne tråd

ehem...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2004 16:24
Nu kommer jeg jo fra JHN men nyder at kigge her lidt engang imellem.
Og nu jeg vil blande mig første og sidste gang herinde.

Jeg har taget hash i 3 år. Jeg var en af dem der sagde hun bare skulle ignorere det, for hvis han vil ud af det, så kommer han ud af det.. ikke før.

Og nej det hjælper ikke at blive tvangsindlagt. jeg var det et år, men ryger stadig hash.

Jeg ryger det hver dag. Alene. Jeg slapper af når jeg ryger, jeg indrømmer jeg både har gjort dumme og ulovlige ting, når jeg har været påvirket, men der har jeg altid været sammen med andre.
Jeg bruger nærmest en joint (staves?) som en psykolog. Den er BEDRE end min fu*king psykolog. (undskyld sproget)

En joint kan få mig til at slappe af, få mig til at se problemerne i øjnene, men på en ny og lysere måde. Jeg får tit løst mine problemer når jeg ryger.

Jeg er dog klar over at det både er ulovligt og farligt for helbredet, da dem jeg køber det af er gamle vrag hvor man tydeligt kan se at de er narkomaner.

Jeg vil ikke selv kalde mig en narkoman fordi jeg kun ryger hash en gang om dagen.
Der var en periode hvor jeg var på alskens stoffer, men nu ryger jeg kun hash.

Jeg vil sige hash er farligt.. både for helbredet og psyken.. men det vil altid komme an på hvordan man bruger hashet, hvor meget man tager, og om man er klar over farerne.

(og nu løber jeg skrigende ud herfra, og holder mig væk :-D )

MVH Alis

Gør hvad du vil - men opfør dig ordentligt!

:-* STOLT medlem af "De Skøres Klub"! :-*

Temple of Lucifer
0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2004 17:07
det er jo din egen hjerne du ødelægger, og din egen fremtid.

Har DU husket at ejerskifte din hest i LR databasen??

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.

Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
0
0
Svar på denne tråd

okay jeg svarer lige på det der er møntet på mig=)
Forfatter: 
Dato:  07-05-2004 17:15
Jytte H: ja det er det. Og derfor skal/skulle Poisen Girl (hende der lavede indlægget i JHN) ikke melde sin storebror, men lade ham bestemme om han vil have ødelagt sit liv.

(desuden er min fremtid ikke ødelagt ;-) )

MVH Alis

Temple of Lucifer
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-05-2004 23:17
Hash er skadeligt! Jeg ved at mange siger det ikke er, men en af mine veninder (politibetjent) har fortalt om at når de har fået obduceret f.eks. hjemløse, der har haft spor af stoffet i blodet, har de samtidig haft skrumpe-hjerne - hjernen skrumper simpelthen ind! Desuden kan man finde spor af hash i blodet i 30 dage efter indtagelsen!

Jeg har haft flere venner, som har røget (og pushet), og flere af dem har haft gevaldige problemer med den form for liv. - og dig, der skriver, at du ryger hver dag - du ER narkoman! - Hash er et ulovligt rusmiddel, og selv dem, som kun tager stoffer i weekenderne betegnes som narkomaner.

- og så er der jo clicheen om at hash fører til andre stoffer - det er så sandt som det kan være! Jeg har mistet en god ven (ikke fordi han døde, men jeg har ingen kontakt mere), da jeg ikke havde lyst til at blive blandet ind i at jeg skulle holde hans stoffer, og jeg skulle sidde og se på at han tog coke! Det fik mig til at droppe den vennekreds - droppe mit liv som det var (den Københavnske heavy metal scene - jeg var altid til alle koncerter og kendte alle). Det er sgu en hård omgang, og jeg fatter ikke hvad jeg som 16-årig synes var så fedt ved det liv, ud over at alle var søde og gerne ville dele alt (især stofferne, hvilket jeg heldigvis aldrig tog imod).

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  08-05-2004 10:45
Den er altså lidt tynd, den med at hash fører til hårde stoffer.

Bør man ikke sige idag prince light imorgen rygeheroin?

Mette B-F, jaaaaa, jeg er sikker på at man kan finde sporstoffer fra hash i hjemløses afdøde legemer, men at skyde skylden på hashen er vist lidt langt ude, de hjemløse har haft nogle hårde vilkår og har sikkert indtaget en del mere end hash - kunne det tænkes at skrumpehjernen kom fra eks. indtagelse af lightergas eller anden form for flygtige dampe??

Hjemløse har haft meget meget hårde livsvilkår, jeg tror ikke kun det er hjernen, men de fleste vitale dele der er ødelagt når de bliver obduceret, ikke mindst leveren.

Nu er jeg godt nok ikke den store hashryger, det er ikke lige min kop te og har aldrig været det, men det betyder ikke at jeg så aldrig har set skyggen af andre stoffer.

Det er ikke kun i hashmiljøet at de hårde stoffer befinder sig, de er overalt. Spørgsmålet er om du har en stærk nok personlighed til at sige nej tak til dem.

Helt personligt ser jeg ingen forskel på indtagelse af alkohol og indtagelse af hash.

Alt med måde selvfølgelig. Det er hverken fedt at drikke eller ryge hash hver dag.

Om man starter med en joint eller en guldbajer er lige slemt, afhængighedsforhold (fysisk eller psykisk) er ikke godt.

Omvendt ser jeg ingen fare i at ryge sig skæv lørdag aften, fremfor at drikke sig pløre beruset - same same but different.

Så er der hele diskussionen om medicinsk hash, men den kan tages en anden gang.
- Life is the essence of you -
0
0
Svar på denne tråd

Fakta om hash
Forfatter: 
Dato:  08-05-2004 11:01
Hash eller cannabis udvindes fra hampeplanten Cannabis sativa. Det aktive stof hedder delta-9-tetrahydrocannabinol (THC). Hash indtages almindeligvis ved rygning, men kan også spises.

Hash er det mest udbredte illegale stof. Ca. 40% af 16-44-årige har prøvet hash, men kun 5% har et aktuelt forbrug. Ca. 20% af eleverne i 9. klasse har prøvet hash.

Hash i små mængder gør én afslappet, opstemt og forstærker sanseindtryk. Det kan modvirke angst og anvendes derfor undertiden som selvmedicinering af mennesker med angst.

I større doser fremkalder hash sløvhed, passivitet og hukommelsessvigt. Og hos skrøbelige, evt. sindslidende personer kan det fremkalde eller forstærke psykotiske symptomer, angst, vrangforestillinger og hallucinationer. Af kropslige symptomer ses bl.a. rysten, hjertebanken og "blodskudte øjne".

Man har fundet både de modtagere (receptorer), som hash binder sig til i hjernen, og organismens egne stoffer (anandamid), som påvirker disse receptorer. Man er ved at udvikle antagonister, der kan blokere for hashvirkningen.

Hash er meget fedtopløseligt og forbliver derfor i organismen i meget lang tid. Man regner med en halveringstid (tiden indtil halvdelen er nedbrudt) på 2-7 dage, hvilket betyder, at stoffet kan påvises i blod og urin i flere uger.

I de senere år har man fundet, at hash modvirker kvalme og smerter, hvilket man har udnyttet hos patienter med AIDS og kræft.

Hash koster ca. 40 kroner pr. gram på det illegale marked. Priserne har været faldende og kvaliteten (indholdet af THC) stigende.

Man skønner, at der årligt omsættes for en milliard kroner hash i Danmark. Størstedelen af dette beløb går til kriminelle organisationer i ind- og udland.

(venligst stjålet fra psykiatrifonden)
Hyg
Anders

lejlighed på fyn søges til leje i Svendborg eller omegn.

0
0
Svar på denne tråd

hash igen igen
Forfatter: 
Dato:  08-05-2004 18:47
Hash i sig selv fører ikke til hårde stoffer.
Derimod vil dem der har en mentalitet som søger de hårde stoffer i sidste ende - ofte starte med hash , -bemærk at der er en forskel.
Hvis ikke hash fandtes, ville dem der går efter "dope" helt sikkert bare starte et andet sted.

Hash er et bevidsthedsudvidende stof, det er hårde stoffer ikke. Det er to forskellige ting.
Jeg synes bestemt ikke man er narkoman fordi man ryger hash.
Man er jo heller ikke alkoholiker fordi man drikker fx. lidt hver lørdag aften og måske et par enkelte i ugens løb.

Hash har den fordel at dem der absolut ikke kan tåle det - psykisk, holder op af sig selv. De nedture de får overskygger simpelthen enhver trang til at "dope sig" eller "være med".
Jeg mener her psykiske nedture med angst osv.
Der er ingen fysisk afhængighed af hash. Herved adskiller det sig også markant fra hårde stoffer OG alkohol for den sags skyld.

Det jeg mente med at det er farligt, er pga. at det er bevidsthedsudvidende, dette kan nogen mennesker ikke tåle, andre bider det ikke på.
Dem der ikke tåler det ,holder op, helt sikkert!

Den pågældende tråd vil jeg ikke kommentere, da jeg ikke er kompetent til at vurdere om den er et relevant forsøg på hjælp eller en storm i et glas vand.
:-)

0
0
Svar på denne tråd

sodasva´rt
Forfatter: 
Dato:  08-05-2004 21:18
Jeg må ærligt indrømme, at jeg finder det en smule bekymrende, at du ikke er ældre og så allereder har "taget" (andre ryger det vist bare...)hash i tre år... (Har set på din præs, at du er født i 1990...)
Jeg vil dog ikke blande mig i, hvad du gør med dit liv, da det er dig, der skal leve i det... Men du har jo også en omverden og familie/venner at tænke på? Jeg selv har også røget i weekenderne i mine vilde dage, men må sige, at efter jeg har boet med en fyr i tre år, der røg hash hver eneste dag, har jeg ikke andet end afsky til overs for det. Jeg husker den dag i dag ikke meget af det, jeg skulle have lært de første par timer mandag morgen på gymnasiet, for hashen tager altså en stor del af din kortidshukommelse...
Jeg kan godt følge dig i, hvad du siger om at slappe af, når du ryger. Min gamle kæreste beskrev det som at stige af toget og sidde og kigge på, at det kørte videre. Det kunne jeg bare ikke leve med i længden, da jeg jo stadig var ombord toget og ikke kunne få vores fælles hverdag til at fungere, når han ikke trak sin del af læsset... Jeg valgte at flytte fra ham, hvilket fik ham til at åbne øjnene og stoppe med at ryge. I dag har han fundet en anden, har arbejde og to børn, og lever efter mit vidende et godt liv uden hash.
Så jeg håber da for dig, at du på et tidspunkt lærer at se hverdagen og dine problemer/dæmoner i øjnene og formår at føre et liv uden at skulle bedøve dig selv hver eneste dag. Verden kan være ond, men det er den for os alle, der er ingen, der kommer igennem et liv uden at støde på problemer. Og vejen ud af problemerne, hvor svær den end måtte være, er det, der gør os stærkere og mere livskloge, det gør hashen altså ikke...
0
0
Svar på denne tråd

Dorthe75
Forfatter: 
Dato:  09-05-2004 00:28
Jeg ryger hash hver dag, det er kun i wekkenderne jeg spiser det. (jeg tager og ryger ikke andet end hash. har prøvet men vil ikke)

Jeg har et normalt forhold til familie og venner. Jeg er tit sammen med dem, og nyder at være sammen med andre.
Jeg ryger det altid om aftenen og det er kun en joint. Det er derfor jeg ikke synes det er SÅ slemt.

Jeg kan fint følge med i skolen. Jeg har kun problemer med matematik, og det er vist meget normalt. (vil forresten heller sidde og tegne ;-) )

Jeg er meget aktiv, og laver meget hver dag. Lige pt. er det mig der står for rengøringen herhjemme og det går fint.

Jeg for netop løst mine problemer når jeg ryger. Jeg ser mine problemer på en ny og lysere måde, og finder tit ud af hvordan jeg skal løse dem.

Der er selvfølgelig problemer man ikke kan ryge sig ud af... Problemer hvor man er nødt til at være ved fuld bevidstehed... Ellers er der nogle der bare gør alt, uden at få lov.

Ps. dejligt fora. meget informative indlæg og svar her kommer. Flot i kan holde det i et så sobert sprog (y)

MVH Alis

Temple of Lucifer
0
0
Svar på denne tråd

Bravo Hippo.
Forfatter: 
Dato:  10-05-2004 13:02
:)
Jeg har røget det 2 gange, fik nedtur begge gange og røg derfor ikke mere :)
Gid det dog også galt almidelige smøger :(

Hilsner
Juul ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider