Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Når dommen kommer - gigt
Forfatter: 
Dato:  29-04-2004 14:06
Ja jeg er lidt i chok - jeg har længe gået rundt med ondt i mine fingre og tog mig for 2 år så sammen til at konsulterer en speciel læge - der blev taget blodprøver og røgten billeder og lægen fortalte at det hele så normalt ud - jeg gik ved lægen i 2 år uden at få forklaring på mine smerter - hvor mine fingre også hævede op og jeg fik meget stive led - jeg fik bare noget smertestillende og beskeden om "at det er ikke så slemt at det skal behandles med tungt medicin.

Jeg stoppede så hos speciel lægen og flyttede sammen med kæresten - stadig med smerter og smertestillende.
Jeg fik så ny læge - alm. læge da jeg flyttede sammen med kæresten og jeg fortalte hende om mine smerter - hun henviste mig så på gigthospitalet i Gråsten hvor jeg var igår.

Min dom er gigt og jeg er kun 28 år gammel - syntes det er skrækkeligt og urovækkende at jeg i en ung alder af 28 skal døje med gigt.

Tænk at man skal på gigthospital for at kunne få klar besked om hvad der er galt med en - når speciel lægen allerede har skrevet i mine papir at jeg har gigt.

Tak fordi du gad læse det - skulle lige have luft for mine tanker og følelser.

Gitte*LJ*
0
0
Svar på denne tråd

Den skal jeg lige have skåret ud i pap
Forfatter: 
Dato:  29-04-2004 14:18
Havde speciallægen skrevet i din journal, at du har gigt - uden at ville behandle dig for det?

Jeg synes selvfølgelig at det er godt, at din nye læge er mere "vågen" - og tager dig mere alvorligt end din gamle læge. Det er desværre ikke første gang, jeg har hørt om lignende tilfælde :-(

Gigt har desværre vist sig ikke kun at være en lidelse for "gamle" mennesker. Men så vidt jeg ved, er der nye behandlingmetoder undervejs - der var en udsendelse på TV for nogen tid siden om en dame, der faktisk var blevet hjulpet væsentligt, til trods for års lidelser forårsaget af slidgigt.

Jeg håber, du får en fornuftig behandling på gigthospitalet - og tillader mig i samme åndedrag at ønske dig god bedring.

VH Kirsten Ø
0
0
Svar på denne tråd

I samme båd
Forfatter: 
Dato:  29-04-2004 14:28
Vi er bare nogen der skal blive gamle før tid ;-D

Jeg har slidgigt i ryggen, har døjet med det siden jeg var 20 fik det konstateret da jeg var 22 og er i dag 24 år gammel.

Jeg krydser stadig fingre for at de forsøg der er i England pt. med fremdyrkning af nyt brusk bliver til en egentlig behandlingsform inden jeg er alt for gammel.
Með kveðju
Anne Thomsen
0
0
Svar på denne tråd

hej gitte
Forfatter: 
Dato:  29-04-2004 14:39
jeg har også gigt!!

jeg kan klare mig i det daglige uden smerte stillende, men tager jeg en tørn så er jeg færdig og må benytte mig af mine gigt tabeletter, ind imellem kan jeg ikke holde ved tingene det har resulteret i en del smadrede tallerkner og krus, fordi jeg ikke kan mærke hvor hårdt jeg holder ved og så smutter det ud af hånden!!

man lærere at tackle det og leve med det selv om det kan være meget deprimerende, men så opvejes det af de dage hvor man har det godt.

hilsen berit
0
0
Svar på denne tråd

Kirsten Ø
Forfatter: 
Dato:  29-04-2004 15:40
Lægen der ikke ville fortælle hvad jeg fejlede - var speciellæge - og jeg fik aldrig noget svar på hvad jeg fejlede/fejler - så ja den har du forstået.

Tak

Gitte*LJ*
0
0
Svar på denne tråd

Til Jer alle 3
Forfatter: 
Dato:  29-04-2004 15:42
Tak for støtten - og bare det at vide at jeg ikke er den eneste der stadig er ung der har gigt er en smule dejligt at hører - det smerter mig meget at skulle døje med det allerede, men jeg hååber jeg kan lærer at leve med det.

Gitte*LJ*
0
0
Svar på denne tråd

Hej Gitte!
Forfatter: 
Dato:  29-04-2004 22:22
Jeg har desværre også problemer med mine fingre. Lige nu går det meget godt, men da jeg stadig havde mit rengøringsjob, da var den helt gal...

Jeg gider ikke at gå til min læge med det, for jeg får jo bare den sædvanlige: "Du fejler ikke noget"!

Jeg slog min hofte i orkanen 1999. Jeg har stadig ondt, men "jeg fejler ikke noget". Jeg er bange for, at det bliver til slidgigt en dag...

Med venlig hilsen

Gitte Sørensen
0
0
Svar på denne tråd

Gigt mm
Forfatter: 
Dato:  29-04-2004 23:18
Ak ja, jeg er nu 29 (fødselsdag idag) og har haft gigt i en række år nu. Fik først at vide for 1½-2 år siden hvorfor det gjorde f...... ondt når jeg bevægede mig - det havde også stået i min journal fra 1700-hvidkål. Sidste efterår blev jeg opereret i knæet og fik at vide at der kun var 1 ting mere at gøre hvis det igen begyndte at gøre ondt - men heldigvis har jeg ikke mærket ret meget til det siden. Er begyndt at tage Glukosamin og håber/tror det virker - hvis jeg da bare husker at tage dem ;-)
0
0
Svar på denne tråd

ishingst
Forfatter: 
Dato:  30-04-2004 11:47
vil du melde tilbage når du får virkningen af glukosamin (hvis den kommer) da jeg har slidgigt i begge knæ..

Sussie

Check vores hjemmeside - Linedance,westernridning og hygge i Fuglebjerg
Dancing Joyriders :-D
0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan fortælle
Forfatter: 
Dato:  30-04-2004 13:18

at min mor er på Glukosamin, MSM og Aloe Vera... Hendes led var sååå stive, at hun intet kunne i perioder... NU kan hun næsten alt... :) :) :) ) :)

Jeg har nogle dokumenter om Glucosamin og MSM liggende, men kan underligt ikke komme ind til dem lige nu... MEN jeg ahr fundet en adresse ude på nettet om det... Så endelig prøv at læse det... :O)

Det er skrevet af læge Carsten Vagn-Hansen.. :)

Glukosamin og MSM

M.K.H.
Else.

:-D "Man lugter ikke af hest, man dufter!" :-D

"Kunne du tænke dig at ringe gratis fra din fastnetstelefon, med venner og bekendte..??? Hvis ja, så skriv en besked eller mail, eller ring til mig på 97 33 39 89... !!!!"
0
0
Svar på denne tråd

Prøv dette
Forfatter: 
Dato:  30-04-2004 16:27
Jeg har igennem flere år været øm i hele kroppen, og mine fingre har jeg ind i mellem ikke kunnet bruge.
Nu har jeg i 5 dage taget 3D-vitamin, 20000 enheder,50 mikrogram om dagen( 5 tabletter af 3D-vitamin som købes på apoteket), og det har hjulpet, er smertefri når jeg står op, og hele dagen.
Helle
0
0
Svar på denne tråd

Hippie Leé
Forfatter: 
Dato:  03-05-2004 05:40
Ja det vil jeg da, men jeg skal begynde med noget der hedder Salazopyrin eller Methotrexat.

Gitte
0
0
Svar på denne tråd

ElseG svar
Forfatter: 
Dato:  03-05-2004 05:41
Jeg vil læse det når jeg lige har lidt tid til overs - jeg er travlt beskæftiget - med mine smertegrænser.

Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Helle H svar
Forfatter: 
Dato:  03-05-2004 05:43
det lyder som om det virker - så jeg vil lige forhør mig om, om jeg må tage det - men edt kan vel ikke skade når det er vitaminer - kan det?? underligt svar fra mig.

Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider