|
|
| skift fra el til naturgas |
| Forfatter:  |
Christel |
| Dato:  |
21-04-2004 12:03 |
|
Hej.
Jeg vil høre, om der er nogen af jer, der har skiftet fra elvarme til naturgas indenfor de sidste par år? Jeg er interesseret i at høre, hvor meget i har sparet ved at skifte??
Hilsen Christel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi går bare og venter på |
ElseG |
21-04-2004 12:07 |
|
at det vi selv sælger af billige telefonregninger får el og naturgas med, for såå bliver begge dele billigt...
Nu kommer mobilen med her i år, aftalen er næsten i hus nu... Og så håber vi, at det andet kommer med derefter, men der er ingen aftaler endnu... ØV
M.K.H. Else. "Man lugter ikke af hest, man dufter!"
| "Kunne du tænke dig at ringe gratis fra din fastnetstelefon, med venner og bekendte..??? Hvis ja, så skriv en besked eller mail, eller ring til mig på 97 33 39 89... !!!!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bedre varme |
|
|
Vi skiftede for 10 år siden, og der var besparelsen til at få øje på, vores varmeregning faldt til det halve, vi fik også monteret solfangere på taget i samme moment (kan kun anbefales)
Efter de seneste stigninger er det knap så meget, men det er selvfølgelig billigere, og det er en HELT anden varme man får i huset.
Jeg har hørt om nogle nye elradiatorer som ikke er så uøkonomiske i brug, men hvor meget man sparer ved jeg ikke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anden varme? |
Christel |
21-04-2004 12:57 |
|
Hej Gitte
Jeg forstår ikke, hvad du mener med "en helt anden varme". Vi bor ikke i huset nu, men er ved at købe det, og overvejer at få naturgas i stedet for el.
Hilsen Christel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der er stor forskel |
Enzo |
21-04-2004 13:04 |
|
på den "varme" du får ud af det
vi har her hvor jeg bor gas som så opvarmer vand, som så bliver kørt rundt i radiatorer
el varme derimod er nogle "glødetråde" som står og gløder for at afgive varme, de giver en fæl lugt, især i starten af vinteren når de har samlet støv hele sommeren, plus de giver en MEGET tør indehørm, plus jeg har endnu til gode at finde en der giver god rum spredning uden at være totalt rødglødende
vand varme (gas) derimod er noget mere bruger venligt, for det første kan man lige smide et håndklæde på radiatoren hvis det skal tørre hurtigt (må man ikke på el radiatorer pga brandfare) de har som regel en lunken temperatur og er ikke skold hede som el radiatorer (dog er de ret varme hvis man lige tænder og rummet er koldt) men det udligner sig selv ret hurtigt
så THUMBS UP for gas (plus det er billigere og med bedre indeklima)
Mvh.
Enzo som har haft rigeligt med dyr elvarme og et par brændmærker
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| for 9 år siden |
|
|
da vi købte vores første hus fik vi lagt naturgas ind, vi brugte i gennemsnit 13000- om året i de 4 år vi havde det i huset var 220 kvm.
da vi så for 5 år siden købte det her var der også naturgas og dong ville da havde at vi skulle betale 26000- ind a´conto om året,så sagde jeg nej hold så kan i pille´jeres l... ned, det ville de ikke men de ville gerne skrive en regning ud på 1800 om året for at det blev stående, så blev jeg gal og bad dem om at komme og pille det ned osv, for jeg havde ikke en porpligtigelse overfor dem eftersom det ikke var mig de havde lavet kontrakt med men de forrige ejere, så kom de og pillede det ned spurgte om de måtte lade skabet sidde, det fik de lov til.
naturgas er ligeså dyrt som olie, dog er der en lidt bedre brændværdi, men besparelsen er lille "meget".
nu det fri elmarked er åbnet er det muligt at få en aftale til lidt billigere penge, og bruger du over en vis antal kg.w kan man registreres som erhvervs kunde, om det er der i man får besparelsen ved jeg ikke, men hør jeres el selskab ad.
det bedst og billigste er fast brændsel eller pillefyr.
selv har vi fast brændsel og har i de 5 år vi har boet her fyret for 10000- kr´+ olie og kæder til motor saven, så kan man vist ikke få ret meget billigere varme.
hilsen berit
Kåret tinker hingst står til afbenyttelse, se mere hertinker hingst
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kuldebroer |
|
|
Elvarme er tit meget koncentreret lige omkring radiatorerne, og der kan være koldt i dele af huset.
Med Gas/olie er der en jævn varme over det hele, det er meget tydeligt at mærke.
Huse med elvarme er generelt lidt billigere at købe fremfor dem med fyr (gas/olie)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Elvarme er da for dyrt! |
|
|
Vi har stokerfyr og fyrer med træpiller og det virker ganske upåklageligt (før havde vi oliefyr).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| erhverskunder ???? |
|
|
desværre vi er storforbruger af el da hele huset er opvarmet med el pt.......(vi betaler 2900 kr hver mdr til strøm aconto)
Og vi kan kun blive reg. som erhverskunder hvis vi er momsreg.........den mulighed er nemlig undersøgt
Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| de nye el-radiatorer |
BonnyogMette |
28-04-2004 08:54 |
|
er lidt a´la de gammeldaws radiatorer, der ligger en væske inde i radiatoren der opvarmes,. dermed slipper man for specielle lugt og tørre varme som man fik med de gamle el-radiatorer, vi har fastbrændsel fyr men lige her i overgangen til varmere tider er det ikke altid vi fyrer i fyret men bliver der lidt koldt sidst på aftenen, så tænder vi bare for en lille el-radiator hvilket bedre kan betale sig end at tænde op i det store fyr.
MVH Hanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hanne er du |
|
|
sikker på at det ikke er en olieradiator du tænker på en af de flytbare, for sådan et par stykker har vi også som vi bruger i sen sommeren hvor huset godt kan blive lidt koldt!!
det er rigtigt at de ikke er så dyre i brug som de gammeldawse stadionære!!
hilsen berit
Kåret tinker hingst står til afbenyttelse, se mere hertinker hingsttyv tror hver mand stjæler!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øhhhh ja nu |
BonnyogMette |
28-04-2004 12:52 |
|
er jeg lidt forvirret  , for både og ....væsken der er i radiatoren er olie men, olien i radiatoren bliver jo opvarmet vha. el ...øhhh var det det du mente ???
MVH Hanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|