Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Dyr regning,,,,,,
Forfatter: 
Dato:  30-03-2004 22:33
Min hund blev syg og blev indlagt i 2 1/2 døgn, den fik penicilin og væske, samt røngten af maven kr 4500
jeg var nær faldet om........men var da glad over at den overlevede.

De kunne ikke sige hvad den havde fejlet, men at den havde reageret godt på væske og penicilin.

Hun kastede op og havde dirrea (blodig begge steder).

håber ikke at jeg får flere chok af den slags, først over at hunden pludselig er syg og bagefter regningen.
0
0
Svar på denne tråd

Godt hunden har det bedre
Forfatter: 
Dato:  31-03-2004 07:38
men det er godt nok hamper regning - har du fået specificeret regningen så du ved hvor meget de tager for hver ting ?
0
0
Svar på denne tråd

sikke noget svineri!
Forfatter: 
Dato:  31-03-2004 07:59
Jeg syntes det lyder helt vildt med den regning!
Prøv at klage over den, så kan det være at de sætter prisen ned.
Vi fik en dyrlæge regning på over 10.000 kr for noget medicin imod diarre til fasaner sidste år.
Hols da kæft tænkte jeg da jeg så regningen!
De fik så lidt af det, at jeg regnede antal gram ud og prisen, og det løb op i over 136.000 kr på kg medicin!!!
Jeg ringede og sagde til dyrlægen at hvis det var prisen, så overvejede jeg at smugle det over grænsen, for det må da ku gi ligeså godt som narko!
Jeg klagede over regningen 4 gange!
Hver gang satte de prisen ned de idioter!
Til sidst sagde jeg at jeg ville blive ved med at ringe, for til sidst måtte medicinen da blive gratis!
Det mente de nu ikke, men det endte med at vi skulle betale omkring 3600 kr.
Så klag du bare!
Nogle gange kan det betale sig at brokke sig!
Med venlig hilsen Karina.

Prøv en Islænder!
{> Du vil garanteret syntes det er skide skægt! {>
Islænder hingsteføl sælges billigt!
Se billed på min præsentation!
0
0
Svar på denne tråd

meget normalt
Forfatter: 
Dato:  31-03-2004 08:21
blev hunden evt syg uden for alm. kontortid ?

Røngten koster da ofte ca 1500-2000 kr i alm. åbningstid + pencillin + overnatning...............så prisen lyder for mig "normal"... der med ikke sagt at jeg billigere det.

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

Indlægeglse
Forfatter: 
Dato:  31-03-2004 08:55
er generelt dyr...

Vi havde en hund, der blev opereret i lænden for nogle år siden...

Den var bare "indlagt" en dag. Vi leverede den om morgenen og måtte hente den igen kl. 15 om eftermiddagen..

Det kostede 6.000,- kr for operation og tandrensning. Det kunne vi jo have fået en ny hund med stamtavle for; men det gør man jo ikke - man er jo glad for den hund man har...

Dertil kom så 1.500 for 3 røgtenbilleder hos vores "normale" dyrlæge inden. Det var så dem, der henviste hunden til operation.

Men jeg må indrømme, at jeg også synes det er temmelig dyrt...

Min dyrlæge har altid været god til inden at sige lidt om, hvad hun tror regningen vil løbe op i. Men hun er også vant til at være dyrlæge på landet og hun er vant til at, folk ikke vil ofre flere tusinde kr på deres kæledyr, så er der mange, der hellere afliver dem...

Jeg håber, at din hund bliver helt rask igen...

MVH Tanja

Islænderhoppe søger rytter - se hestens profil på min præs.
0
0
Svar på denne tråd

Bedøvelse...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2004 09:32
Hejsa!

Jeg sidder her med en regning på 1227.- for 3 gange bedøvelse, da jeg havde Mai Nicolaisen til at ordne tænder på 3 af mine heste.
Jeg syntes det er utroligt dyrt at skulle gi' 400,- pr hest for et lille prik.
Hvad gir' I andre for en bedøvelse til hesten?

Mvh Dorte

Sind har det som faldskærme, det virker kun når det er åbent >o<
0
0
Svar på denne tråd

Jeg syntes det
Forfatter: 
Dato:  31-03-2004 09:54
lyder rimligt, det er dyrt ja.

2 ½ dags indlæggelse , røngten , medicin, 2½ dags dyrlægeundersøgelser, 4700kr, det lyder ikke helt forkert.
Ved min dyrlæge gør de meget ud af at udspecificere regningen , så man kan hvad tingene koster.
Hunden har jo sikkert også skulle i narkose forat få tage røngtenbillederne, så tror regningen er fair nok.

Men mange penge er det da , og de vil jo ofte gerne have dem med det samme.

0
0
Svar på denne tråd

dorthe
Forfatter: 
Dato:  31-03-2004 10:11
din dyrlæge tager honnorar + bedøvelse for hver hest..... som er meget normalt med mindre andet aftales.

Dvs feks 250 kr + bedøv = ca400 kr

Derforkan det bedre betale sig at bruge en hestedyrlæge med tænder som speciale.......
.
0
0
Svar på denne tråd

Hold da op
Forfatter: 
Dato:  31-03-2004 11:08

Selvfølgelig har man krav på en udspecificeret regning så man kan se om beløbene passer Og der er da givetvis nogen dyrlæger der fusker.

4500,- er da mange penge, uden tvivl, men er det mange penge for 2½ døgns indlæggelse med tilhørende behandling og tilsyn af uddannet personale? Det synes jeg ikke!

Udstyr til drop, røngenbilleder, kanyler operationsborde, plads til de syge dyr osv koster altså rigtig rigtig mange penge og medicin ja det er pissehamrende dyrt.

Sådan et røngenbillede apparatur kan nemt have kostet op imod 500.000 kr i indkøb, den skal dælme bruges mange gange inden den har tjent sig ind igen.

Hvis vi går udfra den pris tanja skriver på de 1500,- uden at trække moms eller konsultation fra så skal dyrlægen lave røngten på 333 dyr.

Oven i den reelle pris kommer der også 25% moms, de penge ser dyrlægen jo ikke.

Synes tit at folk har så travlt med at gøre dyrlæger til nogen pengegriske svin og folk har en eller anden ide om at alle de penge de betaler for behandling af deres dyr går direkte i dyrlægens lomme og sådan er virkeligheden jo ikke. Og hvis det kun var penge de ville ha, så var der dælme så meget andet, langt mindre krævende arbejde, de kunne have valgt.

MVH Line

:-) Jeg leder med lys og lygte efter vores gamle heste/ponyer, så slå et smut forbi min præsentation og se om der er nogen du kender :-)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  31-03-2004 15:21

den lokale dyrlæge klinik i st. merløse. De er meget rimelige med priser og sammenlignet med den vi brugte før er de betydeligt billigere.

imc

min højde passer til mig
det er min højde der ikke passer til min vægt
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider