Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Underlig mave (kvindeting)
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 10:48
Efter at have læst indlæg om alt fra katteopdragelse til umulige ægtemænd, og ikke mindst de gode svar som er givet, tænket jeg, at I måske også har et godt råd til mig.

Det drejer sig om min mave. (den nederste del, fra navlen og ned) For at starte med Adam og Eva.

Jeg stoppede med mine P-piller i efteråret med henblik på at blive gravid. Jeg har før haft perioder uden P-piller (mellem kærester). Og der har ikke været forskel på mine perioder, jeg har altid kunne sætte det. Men efter jeg stoppede denne gang (efter 4 år) er det blevet ureglmæssig. Nogle gange går der 28 dage som det plejer, andre gange 27,26,25 dage i mellem.

For ca. en måned siden begyndte jeg at have underlige mave gener. Det er lidt forskellige hvordan det føles. nogle gange er det svage mens smerter, andre gange som muskel smerter (musker som er total syret til), andre gange som en stikkende fornemmelse. Det hele i underlivet.

Om morgen når jeg vågner, så har jeg en pæn flad mave. Jeg er slank og sportstrænet. Men når der er gået et par timer, så har jeg en stor oppustet mave, og når vi når til aften, og jeg skal have mine ridebukser på, som normalt passer mig godt uden at stramme nogen steder, kan jeg ikke spænde dem. Næste morgen er jeg pæn slank igen.

Min tanke var at det nu nok endelig lykkes mig at blive gravid, men nej. For det første så får jeg min Mens + en masse smerter i de dage. For det andet har jeg taget en test og den var negativ.

Er der nogen af Jer som har oplevet det samme?

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 11:21
Altså både min mor og jeg havde mens 4 måneder henne i graviditeten ! Så det kan godt snyde lidt :-)

Ellers vil jeg sige at jeg har lidt det samme, min mave er bestemt ikke som før jeg blev gravid og fik barn.

Mvh Louise

If you'er not making dust
you'er eating it !
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder faktisk.....
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 11:35
...som om, du har en irriteret tyktarm.
Det er typisk med sådan én, at man vågner med pæn og flad mave, og at den så i løbet af få timer svulmer op, så man ser ud som om, man er gravid i 5. måned.

Symptomerne ved irriteret tyktarm er - udover oppustethed - bl.a. ømhed, smerter og ofte stikkende jag i underlivet, og det kan meget nemt forveksles med eller minde om underlivsproblemer.

Irriteret tyktarm (som iøvrigt på "fint" hedder colon irritable) opstår meget ofte p.gr.a. kaffe (men altså også af mange andre ting)! - Prøv evt. at springe morgenkaffen og alle de andre kopper kaffe over, - hvis du altså er kaffedrikker.


Hilsen Linda.


Hellere tænde et lille lys end at rase over mørket!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Oppustet op til
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 11:40
Menstruation, det er meget almindeligt. Man ophober mere væske i kroppen op til menstruationen. Den slimhinde, der skal afstødes, består ikke kun af blod, men af slimhinderester og væske- og den væske sørger hormonerne for er til stede.

Jeg synes, det du beskriver, lyder ret nøjagtigt som jeg altid har haft det, mit er måske bare værre. :-P
Da jeg ikke tåler p-piller, så har jeg kun brugt sådanne i et halvt år. Men mine bukser bliver også for stramme. :-) Bukser med læg foran er praktiske, så er der bedre plads til maven.

Du skal tænke på, at din krop har fungeret anderledes imens du har taget p-piller, der får man ikke så kraftige/langvarige menstruationer. Hormonfordelingen i p-piller afviger fra kroppens egen. For mig lyder det som om, din krop har fundet et leje med sin egen hormonproduktion. Det skal den også- ellers bliver du ikke gravid.

Man kan godt tidligt i graviditeten have lidt spændinger og ømhed i lænden/underlivet, som om, man skal til at menstruere, det er meget normalt.

Hvis du er i tvivl på nogen måde, så spørg din læge til råds.

MVH
xtiny

* @Lan plays with his privates.
< Rintaun > ...
< @Lan > I got these new toy soldiers
< @Lan > They are really neat

bash.org

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 12:29
Irriteret tyktarm har jeg haft i flere år. Men ikke så med så stor mave som nu, og ikke hele tiden. Og når jeg har det, så kan jeg ikke puste maven yderlige op, Men det kan jeg godt nu. Det undre mig. Jeg har dog aldrig haft de gener som jeg nu har i underlivet pga. af det. Men det kan være at der er blever værere. Kaffe har jeg aldrig drukker (kan ikke li det), SÅ Det skal jeg nok lave være med at begynde på. Og til morgenmad får jeg Havregrød, og det er jo heller ikke noget som burde irritere nogen steder.(spiser det af samme årsag)

Med hensyn til min Mens. Så er den også underlig, udover at blive ustabil. så kommer jeg også kun af med ca. halvdelen af den mænge, som jeg har gjort de sidste mange år hvor jeg har været på P-piller. Min erfaringer siger mig, at der burde komme mere når jeg stoppede, men nej. Jeg har aldrig blødt ret meget, men nu(hvis vi ser bort fra de hyggiejniske, jeg skifter selvfølgelig oftere) så kan jeg faktisk nøjes med et bind på de 5 dage det vare, for der kommer ikke mere. Bort set fra, det er nemt, så er det da underligt.

Jeg tror også jeg skal på besøg hos doktoren.

tak for svarene.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 13:15

det er min sidste graviditet i de første 4-5 måneder du der beskriver... :) :) :) :)

Men jeg blev testet negativ den ene gang efter den anden, indtil jeg kom til scanning for noget helt andet... :)

Hov se lige den cyste, den er da søøøde.. se den har både arme og ben og et lille nuttet hoved...
Og så vendte lægen skærmen rundt i hovedet af mig... Og ganske rigtigt der var han... Ham der ikke skulle have været, og i dag er alle yngling... :) :) :) :) :)



M.K.H.
Else.




"Man lugter ikke af hest, man dufter!"





"Kunne du tænke dig at ringe gratis fra din fastnetstelefon, med venner og bekendte..??? Hvis ja, så skriv en besked eller mail, eller ring til mig på 97 33 39 89... !!!!"
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider