Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 AAAAAV jeg har brændt mig
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 11:55
jeg har lige været meget husmoderlig og ville lave ribbenssteg så den kære mand havde noget godt til madpakken... men dumme dumme mig, der altid er lige lidt for hurtig på aftrækkeren. Jeg skulle jo lige skynde mig at have stegen ud da den var færdig, uhm skulle jo også lige smage, men idet jeg var ved at tage den ud, brændte jeg min finger og kylede fadet op på bordet, med det resultat at fedtet fløj ud over min højre hånd, så nu har jeg badet hånden i 1½ time i koldt vand, og pakket den ind, øv hvor er det træls, der er ikke en millimeter på min hånd jeg ikke har brændt :-( Så her sidder jeg pog bruger 1-håndsystemet og den anden er stor som en elefantfod.

Hm.... skulle bare lige pyldre lidt :{-(

Mette Mejer
Vælg rigtigt første gang -Vælg NF
STALD ANNERUP
NEW FOREST
REGION 1



0
0
Svar på denne tråd
 
 Pyldre ??
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 12:09
Jøsses, du pyldrer da vist ikke.. 8-)

Det lyder da lidt alvorligt, med så stor en forbrænding, bør man så ikke få lægen til at kigge..bare lidt ;-)

Ps. Tillykke med maven, jeg er lige vendt hjem fra weekend i det Jydske og ser jo du er sprunget ud af skabet :-D

Venlig hilsen Pia...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Fy for søren
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 12:18
Det gør ondt- og fedt er noget af det værste, da det får vandet til at prelle af.

Jeg brændte selv vabler på *begge* pegerfingerblommer, sidst jeg lave chili con carne. Jeg stillede den hakkede chili i en lille ildfast skål på et blus. Så tændte jeg for et andet blus med kartofler på, troede jeg. AV- for den da. :-P :-O
Skålen røg i gulvet, hvor den faktiskede smeltede ned i gulvet.

Jeg købte vabelplaster til at sætte på, det virkede ret godt. Og ellers kunne jeg kun med besvær tappe i tastaturet eller lyne lynlåse, fiske penge frem- og de mange andre ting, man bruger fingrene til.

Jeg smurte lokalbedøvende salve på, men det hjalp ikke en smule. Min eneste trøst er, at det var mig, der brændte mig, Nørdeleven hjalp nemlig til med maden. (Han kan godt lide chili con carne :-) ).

God bedring! (Y)

MVH
xtiny

* @Lan plays with his privates.
< Rintaun > ...
< @Lan > I got these new toy soldiers
< @Lan > They are really neat

bash.org

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du skal endelig...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 12:45
fortsætte med det "kolde" vand så længe der er smerter.

Når jeg siger "koldt" - mener jeg ikke isvand, men vandet skal være så koldt, at det lindre.

Det kan godt tage det meste af eftermiddagen, inden der ikke er flere smerter - GAB !

Stakkels dig - du må have mange smerter. Måske skulle du i virkligheden et smut på skadestuen. Blot er det ofte sådan, at de sætter dig under den "kolde" hane, ligesom du selv gør hjemme. Du har dog muligheden for at få noget smertestillende der er lidt bedre en panodiler.

Når vandsjaskeriet er vel overstået, kan man bruge Aloevera salve, som lindre og heler. Det kan købes i Matas.

God bedring ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 på apoteket...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 13:20
kan du købe noget der hedder "flamazine". Det forhindrer at du får ar og det sørger for at huden heler bedre.

Det er helt fantastisk, og et "must have" i vores skab da min kæreste er brandmand.
Med venlig hilsen
Trine
0
0
Svar på denne tråd
 
 Har du en aloe plante ????
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 13:33


For så plyndrer du lige den... og sprætter et blad op og krænger gelen ud og smører det på, der hvor det er brændt og rødt... NU...

Og så sender du lige din adresse til mig over beskeder.. Og jeg sender Aloe Vera creme op til dig.. NU


M.K.H.
Else.




"Man lugter ikke af hest, man dufter!"

:-) Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere. :-)




"Kunne du tænke dig at ringe gratis fra din fastnetstelefon, med venner og bekendte..??? Hvis ja, så ring 97333989... !!!!"
0
0
Svar på denne tråd
 
 av for pokker
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 15:07


Bliv endelig ved med at bade hånden i koldt vand.

Og så skal du holde godt øje med den, så der ikke kommer infektion idet. Det afhænger lidt af om det er en 1-2-3 grads forbrænding. Men hele hånden er jo et ret stort område, så hvis du har mulighed for det så ring lige til din læge og rådfør dig med ham.

Jeg fik for 1½ år siden brændvarm linsecreme, ud over min hånd. Den første dag var det bare varmt og rødt og gjorde ondt, men dagen efter kom der store væskende vabler på hånden og huden begyndte at falde af og man bliver lidt forbløfftet over hvor dybe sårene egentlig kan være inde under huden. De værste steder gik der også lidt betændelse i.

Så altså massere af koldt vand og hold hånden ren (ikke noget hestemøg) især når vablerne begynder at briste.

MVH Line
0
0
Svar på denne tråd
 
 Har snakket med lægen....
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 15:12
Jeg sidder stadig med hånden i en balje vand :-( Og når jeg ikke lige kan tage det mere, er den pakket ind i et sjaskvådt viskestykke :-( "elefanthånden"
Og bruger atadig én-håndssystem øv.

Jeg ringede til lægen straks da jeg havde brændt mig, og fik besked på at smide hånden i koldt vand resten af dagen. Så nu er jeg altså for alvor ved at keeeeeeeeede mig ihjel. Men det skal vel gøre ondt før det bliver godt...

*vente vente vente*


Mette Mejer
Vælg rigtigt første gang -Vælg NF
STALD ANNERUP
NEW FOREST
REGION 1



0
0
Svar på denne tråd
 
 Som Bente siger
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 15:43
kuldslået vand i min. 4 timer (altså indtil smerten holder op).

Tag på skadestuen og få pillet det døde hud af, så heler det pænere og der gåe ikke så nemt betændelse i.

Få den bundet ind, de bruger en gelgaze så det ikke hænger fast i såret.

Husk, ingen sol hele sommeren, det skader den nye hud og du bliver mørkere i huden der hvor du har brændt dig.

Jeg går ud fra at du har fået en slem/medium 2 gradsforbrænding (??) - huden skræller af men kødet er intakt.

Du skal i alle fald sørge for at der ikke kommer infecktion i forbrændingen.

God bedring ;-)

- Life is the essence of you -
0
0
Svar på denne tråd
 
 Heldige mig
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 13:10
Det er ikke alt skindet i hånden der er smuttet. Der er 3 flader der er uden skind, men ellers ser restens faktisk ok ud. Hvor heldig kan man være?

Det var nok fordi jeg sad næsten hele dagen med hånden under vandhanen ....

Men der går nok et stykke tid inden jeg kan klappe af noget igen....


Mette Mejer
Vælg rigtigt første gang -Vælg NF
STALD ANNERUP
NEW FOREST
REGION 1



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider