|
|
| Kan det virkelig |
| Forfatter:  |
Mette Mejer |
| Dato:  |
23-03-2004 14:31 |
|
passe at det er helt umuligt at sælge en hingsteplag på 2 år? Prisen er rimelig, og jeg er villig til at sælge på afbetaling, samt kasterere inden overtagelse. Han har fine New Forest papirer og er sød og rar, men ikke andet end 2 henvendelser har vi fået.
Synes det er så synd hvis han bare skal gå her og glo fordi ingen har tid til ham. Med 3 hingsteplage er vi nødt til at vinke farvel til den ene. Men det er vist helt umuligt, ingen vil have det lille pus  Nu har vi kæmpet i 4 mdr. uden resultat.
Øv....undskyld det sure opstød herfra-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har prøvet det.- |
|
|
vi skulle af med vores ene shetlænderhingst. havde sat ham til i mine øjne rimelig pris, men han blev ikke solgt, men da jeg så satte prisen meget ned, så var han væk med det samme, tak atengsted
Måske skulle prisen ned, hvis i vil af med ham her og nu, nu ved jeg jo godt nok ikke hvad han er sat til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Han er |
Mette Mejer |
23-03-2004 14:40 |
|
sat til 6000, hvilket er rimelig billigt. Men det ser godt nok ud til at jeg er tvunget til at gå længere ned. Men jeg synes jo heller ikke at han skal "gives væk". Jeg giver det lige en måned mere....
Trængte bare til at komme ud med lidt brok
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ok....jeg |
|
|
"gav" egentlig min væk, solgte ham til en pris der var lavere end det havde kostet bare at lave ham. altså bedækning stamtavle mm.....
Vi havde også 3 hingste på det tidspunkt, og havde bare ikke plads til alle 3, så jeg var nødt til at sælge ham, også selvom det betød at jeg måtte "give" ham væk.....
Men held og lykke med salget, jeg synes heller ikke han er dyr, men det mente jeg heller ikke at min hingst var.... men det mente evt. købere desværre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kan det virkelig passe |
|
|
Kan heller ikke komme af men min " dreng " på 1 år, men han bliver altså ikke " foræret væk " , hvis jeg ikke kan få 13.500 kr. for ham , ja så bliver han bare hos mig , jeg syntes bestemt ikke jeg har sat min til for mange penge han har trodsalt papir og får heste str. Syntes bestemt heller ikke at alle I andre skal " forære heste " , da det er det køberene venter på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så behold dem. |
Karina(Islænderfan) |
23-03-2004 15:26 |
|
Sagen er at der er heste nok, og mange gider ikke ha bøvlet med en hingsteplag.
Hvis i nu kasterer dem først tror jeg de er nemmere at komme af med.
Jeg så osse på markedspladsen at der er en rigtig pæn pony plag til salg.
Mørkebrun med blis og 4 hvide sokker til 3000 kr.
De fleste har jo ikke plads til at ha en hingsteplag gående, da den jo af gode grunde ikke kan gå sammen men hopperne.
Jeg har da tit set en flot hingsteplag, men så sagt nej, jeg gider ikke bøvlet med at skal ha den kastereret med det sammen, og jeg vil ikke ha den til at gå sammen med mine hopper hvis den bedækker dem.
Så hvis ikke i selv kan ha dem, så kasterere dem eller sælg dem billigere.
Med venlig hilsen Karina.
Prøv en Islænder!  Du vil garanteret syntes det er skide skægt! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg tror at, det er svært at sælge åringer/plage fordi at det hurtiger bliver dyre at, købe en åring/plag end det gør at købe en hest der er redet.
Tænk bare på at der går mindst 1-3 år inden at de kan rides, og de koster jo alligevel så længe, så er der penge til tilridning og den tid det tager inden man sådan rigtig kan begynde at ride dem.
Måske det er derfor de er svære at sælge, og det er jo hellere ikke alle der har mod på en unghest.
Held og lykke med at, få jeres heste solgt til gode hjem.
Karina
 Medlem af pyldre klubben, klubben for pyldret hesteejer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selv tak, Mette.. |
atengstedt |
23-03-2004 20:55 |
|
...for den fine "gave"!!
Jeg vil prøve at få taget nogle nye billeder af ham - han har sat så meget hår, at du tror det er løgn!?!?
Pandelokken er tykkere end halen og den når til næseborene!
Manen er så lang, at den kan ses fra den anden side -under halsen!
Af uransagelige årsager er han i vinter blevet - stikkelhåret!??!?
Jævnt fordel i hele pelsen er der enkeltsiddende hvide hår!
Meget mystisk??
med venlig hilsen atengstedt
Hvordan ser DIN have ud?? Haveplaner udformes. Kontakt mig for nærmere info og hør hvor nemt og hvor smukt det kan gøres!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har selv |
|
|
Købt en skøn new forest - han var 8 mdr. da jeg fik ham hjem og jeg gav 3500 kr.
Jeg ved at han havde været til salg et ½ års tid mange synes 3500 kr var dyrt for sådan en lille gut. Trods han havde fine papir (far Malibu II)
Jeg valgte at købe et føl for selv at være med til at præge ham og jeg må sige jeg har lært meget i den tid og jeg tror nok der er mange der ikke tør give sig i kast med det projekt.
Og så er der også den økonomiske side.
Men vi er så forskellige i vores måde at tænke på når det drejer sig om dyr. Selv synes jeg det har været en oplevelse at hygge med ham og lære ham alle de forskellige ting - og hvis jeg må blære mig lidt hihi - så er resultatet blevet rigtig godt. Han er så opmærksom på mine små signaler - Nøj jeg ææælsker den dreng
Knus fra Lottemusen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| atengsted. |
|
|
Han har altid haft hvide hår i pelsen, mange endda, men det svinger nogle gange har der været en masse og andre gange har de bare lige kunne anes... han havde det også om sommeren....  glæder mig til at se nogle billeder, jeg vil se om jeg ikke kan slæbe mig op en tur til jer her til sommer...
Hans far har også en enorm hårmængde, Ginou's er bare kraftigere.......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er jo |
pajken |
24-03-2004 09:31 |
|
altid et spørgsmål om prisen. Hvis han er billig nok, skal der nok komme en køber.
Men jeg kan da godt forstå at det ikke er sjovt at sælge næsten billigere end det koster at lave plagen!
Omvendt så koster den jo også en hel del inden man kan ride den, så der er ikke så mange interesserede. Skulle jeg f.eks. købe sådan een, ville den have kostet mig 15.000 alene i opstaldning, når den var 3 år. Dertil kommer smed og dyrlæge, så inden man kan sætte sig op første gang har man nemt betalt ca. 23.000. Og så kan man måske godt finde en god utilredet 3-års til den pris.
Mvh,
Pajken
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|