Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Grim oplevelse i nat - natlæge
Forfatter: 
Dato:  07-03-2004 11:14
Hejsa

Lige som man begynder at glædes over man er gravid, rammes man af frygten for spontan abort. ØV

Jeg vågnede i nat med afsindige mavesmerter. Troede jeg skulle på tønden og vaklede ud på badeværelset. Jeg kunne ikke komme af med noget og blev svimmel og fik kvalme, mens smerterne tog til. Jeg fik lige tjekket om jeg blødte, hvilket jeg IKKE gjorde og fik så kaldt på manden, inden jeg gik i gulvet.

Han vækker mig. Jeg ligger på gulvet med de vildeste mavekramper og våd af sved. Han græder. Jeg græder. Jeg bliver liggende på gulvet, mens han giver mig vand og lægger dyne over mig. Smerterne er pludselig væk. Jeg bløder stadig ikke.

Han ringer efter vagtlægen, der kommer hurtigt. Jeg fejler ikke noget, er ikke øm, når han trykker på mig. Der er ingen indre blødninger. HELDIGVIS! Alt er OK. Jeg har ikke aborteret. Men hvad skete der så? Lægen mener, at det er et mavekneb. Jeg har ALDRIG mavekneb!!

Nu er magien ligesom brudt. Igår svævede jeg på en lyserød sky af lykke. Idag er jeg et nervevrag. Tænk hvis jeg mister det, vi har kæmpet for i 2 år.

For fanden da. Lykken er lunefuld.

Ringer til klinikken i morgen og kræver et tjek!

/Undercover
0
0
Svar på denne tråd

det bedste du kan gøre
Forfatter: 
Dato:  07-03-2004 11:17
er at slappe af. Hvis du begynder at bekymre dig alt for meget, så er det først at det bliver galt.

Hyg og forkæl dig om jeres baby, så skal det nok gå.

Men puha en oplevelse

sælges: 16" ældre læder sadel. Smal/medium bom. Mrk: wembley. Sadlen er velholdt og god kvalitet.

Sælges til højeste bud
0
0
Svar på denne tråd

håber alt går
Forfatter: 
Dato:  07-03-2004 11:17
fint for dig :-)
man bør kunne grine af sig selv, før man griner af andre.
{>
0
0
Svar på denne tråd

Og IKKE mere
Forfatter: 
Dato:  07-03-2004 11:23

..Og IKKE mere havearbdejde til den dame lige forløblig... :) :)

Kan du nu passe godt på dig selv, ellers afslører jeg noget, jeg ved... :) :)
Nej bare rolig, jeg er lukket som en bog... :) :) :) :) :)

Bare lov mig, at være god ved dig selv .. :) :) :)
Vil så nødigt læse om, at du har smidt den, jeg får allerede tårer i øjnene nu, bare ved tanken... :) :)

M.K.H.
Else.

"Man lugter ikke af hest, man dufter!!"

:-) Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere. :-)

"Frisk rytter søges, til at ride stævner m.m. på Megadyret..Er det lige dig, så ring eller skriv..!!"
0
0
Svar på denne tråd

Min graviditet...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2004 11:51
blev opdaget pga.kraftige smerter.

Jeg vågnede en nat med meget kraftige smerter,da jeg ville gå på wc,kunne jeg ikke gå pga. de kraftige smerter.

Smerterne gik væk i løbet af en halv time og vi kontaktede lægen dagen efter,vi fortalte at jeg kunne være gravid da vi prøvede.
Han tog en test som var positiv,men han mente at jeg kunne have aborteret eller være på vej til det.

Jeg kom til undersøgelse på sygehuset,hvor jeg fik taget blodprøve,og jeg var stadig gravid og i dag ni måneder senere,har jeg en søn som er en uge gammel.

Lægen og sygehuset kan ikke forklare mine mavesmerter den nat.

Så mit råd til dig er at passe godt på dig selv og tro på det bedste,selvom det kan være svært.

Kh.Susanne.

"Det er ikke den erfarne træner,der kan få en hest til at optræde,det er den erfarne træner,der kan få en hest til at ønske at gøre det."
0
0
Svar på denne tråd

Der er mange
Forfatter: 
Dato:  07-03-2004 11:57
gravide der har oplevet nogle vilde mavesmerter. Det gælder ikke mig men min veninde. Hun ringede til mig midt om natten for ½ år siden og var ved at gå helt i spåner. Men der var ingen blødning mm. Og nu skal hun snart nedkomme med sin lille pige. De ved nemlig de venter sig en pige......

Men menstruationsagtige smerter forekommer hos de fleste gravide. For nogle er de rigtig slemme, rigtig slemme ! Håber du bliver tjekket hos klinikken og vil du nok ikke være sød at love mig at du tager det med ro >o<

Ellers skal jeg komme efter dig, når jeg finder ud af hvem du er ! :-)

Knus fra Beagle.

0
0
Svar på denne tråd

hvor sad smerten?
Forfatter: 
Dato:  07-03-2004 12:00
Hej Undercover

Hvor sad smerten hende. Nede i underlivet eller længere oppe.

En galde eller nyresten kan fremprovokere sådan et smertehelvede og smutte igen!

Det er godt nok lidt tidlig men mange kvinder begynder med galdesten pga graviditet.
Det gør så bestialsk ondt.

Jeg havde et anfald da jeg var en 15 uger henne med min sidste.
Det blev først opdaget at det var galdesten da jeg fik et stort længerevarende anfald efter fødslen.

Hilsen LeneJ

>o<Lyset for enden af tunnlen er ikke altid et modkørende tog >o<
0
0
Svar på denne tråd

Min første
Forfatter: 
Dato:  07-03-2004 12:13
tanke var også en galdesten. Jeg havde en galdesten for nogle år siden og det var ret slemt. Det værste var dog at jeg kunne knap nok bevæge mig og det morfin jeg fik af vagtlægen hjalp ikke særlig meget. Men heldigvis gik det over af sig selv igen.
Så prøv at slappe af, som de andre skriver. Tænk positivt og bliv tjekket for en sikkerheds skyld.
:-)

De der tror de ved alt,
ved intet
0
0
Svar på denne tråd

I underlivet...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2004 13:32
Hej Lene J

Smerten sad i underlivet og henover blæren. Faktisk startede det med at føles, som om jeg skulle tisse, men inden jeg nåede ud af sengen var det et sandt smertehelvede.

Lige nu føler jeg mig lidt mat og oppustet, men har det ellers fint. Stadig ingen blødning.

Else:

Jaja, jeg holder mig i ro, selv om det er svært. Solen skinner, hestene er kåde på folden og det hele pipler op af jorden. Jeg har jo krudt i røven, så det er svært at trisse rundt uden lige at rykke lidt i det, jeg nu passerer på min vej.

Regner med at SKRIDTE en tur i eftermiddag. Er det ok ? ;-)

Håber det bare var en advarsel.

/Undercover
0
0
Svar på denne tråd

Lyder som....
Forfatter: 
Dato:  07-03-2004 14:59
..en galdesten!!
(i)

Som tilskuer til adskillige sådanne anfald hos min kære ægtemand igennem årene, så lyder det som et endog yderst typisk anfald.
:-(

Hvis du er "heldig" kan du af og til selv konstatere det, for det hænder ofte, at det hvide i øjet bliver gulligt i forbindelse med et galdestensanfald.
(i)

Ud og kigge i spejlet!
;-)

med venlig hilsen
atengstedt

Hvordan ser DIN have ud??
Haveplaner udformes.
Kontakt mig for nærmere info og hør hvor nemt og hvor smukt det kan gøres!
0
0
Svar på denne tråd

tror ikke det er galdesten
Forfatter: 
Dato:  07-03-2004 16:13
smerterne derfra plejer at sidde lige under brystet, og så stråle om i ryggen.

Jeg har oplevet det du beskriver, bare ikke så voldsomt, men mere som nogle meget skarpe jag gennem underlivet.
Fik da at vide at det var fordi livmoderen fyldtes med mere blod for at gøre sig klar, til det kommende barn.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

tror ikke det er galdesten
Forfatter: 
Dato:  07-03-2004 16:14
smerterne derfra plejer at sidde lige under brystet, og så stråle om i ryggen.

Jeg har oplevet det du beskriver, bare ikke så voldsomt, men mere som nogle meget skarpe jag gennem underlivet.
Fik da at vide at det var fordi livmoderen fyldtes med mere blod for at gøre sig klar, til det kommende barn.

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Jeg fik...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2004 18:11
...sådan en tur da jeg var i uge 18.

Jeg sad ved computeren (på HN selvfølgelig) da jeg fik ondt i maven.

Gik neden under da jeg syntes at smerterne tiltog i styrke.
Inden jeg nåede ned af trappen, kunne jeg ikke gå og måtte råbe på hjælp.

Efter lidt tid ringede vi til vagtlægen som kom ret hurtigt.

Han indlagde mig akut, med mistanke om blindtarmsbetændelse.

Da jeg kom ud på hospitalet, blev jeg henvist til skadestuen hvor jeg så fik lov til at sidde på en stol i en time og glo, på trods af at jeg næsten ikke kunne holde mig oprejst.

Men da jeg kom ned at ligge igen forsvande smerterne lidt efter lidt for til sidst at forsvinde helt.

Der blev taget blodprøver og jeg blev scannet for at se om barnet havde det godt, det havde hun heldigvis :-)

De kunne ikke sige noget om hvad det kunne være, blodprøverne var fine og barnet havde det fint, så de var lidt på bar bund.
De mente at det kunne være kolik, men kunne ikke sige det sikkert.

Det vendte aldrig tilbage og jeg har i dag en dejlig datter på 10 mrd.

Hilsen og tillykke med maven ;-) fra Britt
Selv den længste rejse på tusinde mil, starter med et lille skridt
0
0
Svar på denne tråd

hej undercover
Forfatter: 
Dato:  07-03-2004 22:51
Hvis smerterne sad helt dernede vil jeg heller ikke tippe på galdesten.
Kommer det igen så kunne du evt bede om at blive scannet for nyresten. Når sådan en fætter passerer går det heller ikke stille for sig.
Du har jo en livmoder der vokser hurtigt nu så det kan jo evt have trigget dine tarme til en overreaktion.

Hilsen LeneJ

>o<Lyset for enden af tunnlen er ikke altid et modkørende tog >o<
0
0
Svar på denne tråd

Ingen problemer
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 12:06
Hej

Alt er OK. Vagtlægen havde nok ret, i at det var et mavekneb, dog sagde de på klinikken, at hvis det skete igen skulle jeg tage på skadestuen. Det kunne være enten nyresten eller galdesten som mange af jer også forslår.

PUHA, det var rart!

Nu ser jeg frem til scanningen om 11 dage.

/Undercover
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider