Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Pomelo - what do I do?
Forfatter: 
Dato:  21-02-2004 09:08
ja, er ikke særlig begavet omkring frugter der ikke går under betegnelsen æbler og pærer.

OG, ja nu står jeg så med den her tingest. Den ligner jo mest en forvokset grapefrugt, bare grøn skræl i stedet for gul. Så vidt jeg husker så stod der det var en rød POMELO. Men det har altså ikke gjort mig klogere!

Men, how do I do? Altså vil jo egentlig gerne vide hvordan dælen jeg får denne her tingest klargjort til indtagelse. Hvis det altså er en frugt der kan spises?

Og hvad kan den bruges til? Pynter egentlig ikke så godt ude i køkkenet.

Så please - HILFE
Robin er solgt!

Celine er min nye dejige stjerne. Billede på præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Lækkert
Forfatter: 
Dato:  21-02-2004 09:38

Hvor er du heldig - pomelo er absolut min favoritfrugt.

Jeg gør sådan her, når den skal spises. Sætter mig godt tilrette foran fjernsynet (det tager nemlig sin tid - og skal nydes :-)). Pomeloen skrælles ligesom en appelsin, og derefter skal alle de hvide hinder omkring frugtkødet fjernes. Jeg plejer at gemme alt frugtkødet til sidst og så sidde og nyde hver bid mens jeg ser en god film. Det er faktisk blevet et helt ritual herhjemme. :-P Det smager hammergodt.

Venlig hilsen
Marianne S

0
0
Svar på denne tråd

vi bare sige
Forfatter: 
Dato:  21-02-2004 09:50
det samme som Marianne-både fremgangsmåden og nydelsen. Pomelo er en af de lækreste frugter der er.

Logo, design, tegning m.m. udføres. Se min præsentation for galleri.
0
0
Svar på denne tråd

Mums...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2004 12:12

Vil dog lige tilføje, at efter jeg har skrællet frugten og pillet hinderne væk, så styrter jeg ud og vasker fingerne, føj hvis man lige kommer til at smage på dem efter pilleriet, det er bare SÅ bittert..

Men kødet er lækkert og man bliver altid trist når frugten er spist, vil jo have mere...:-)

Mvh Gitte

8-)
Hvor er du henne, min nye hest?
Hvor skal jeg lede, hvor er det bedst?
Jeg savner jo din duft, dit venskab.
Er ligeglad med at du måske er en flab.
Hvis og når vi hinanden finder.
Er vi jo begge en slags vinder.
{>

0
0
Svar på denne tråd

Uha ja!
Forfatter: 
Dato:  21-02-2004 22:15
Jeg elsker også pomelo - det er en dejlig frugt.

Jeg plejer at sidde og pille alle de der små dråbe-formede frugtstykker fra hinanden. Det kan tage en hel-aftens-film at spise en pomelo.

Men jeg er nu ikke så meget til de røde....
TinaR
~~ Smil og verden smiler måske til dig ~~
0
0
Svar på denne tråd

De gule er bedst
Forfatter: 
Dato:  22-02-2004 15:38

Jeg kan absolut også bedst lide de gule - men jeg synes ikke de findes i butikkerne mere - jeg kan i hvert fald ikke finde dem. Øv.

TinaR - det er rart, jeg ikke er den eneste, der er "mærkelig"! ;-) Det gør jeg nemlig også. Og familien tror jeg er gawn gak! :-)

Venlig hilsen
Marianne S

0
0
Svar på denne tråd

*fuldstændig flad af grin*
Forfatter: 
Dato:  22-02-2004 23:55
jamen charlotte - du kan da ikek købe en frugt du ikke ved vhad du skal med? du kunne jo lægge den i en skål og vente på at den avler, men det tvivler jeg på *gg*

tihi.... går fet godt med celinchen?

mvh

;-D Karina82 ;-D

>o< Skyd ikke med elastik når du har badehætte på. og spring aldrig over hvor gærdet er lavest, det er oftest der grøften er dybest >o<
0
0
Svar på denne tråd

karina82
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 08:42
det hedder "nysgerrighed"-jeg køber også ting som jeg måske ikke lige ved hvordan jeg skal håndtere ;) Havde fx lidt svært ved at forstå man skulle spise qumquats med skrællen på ;) *g*

0
0
Svar på denne tråd

takker
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 11:44
takker rigtig mange gange på jeres forklaringer.

hmm tror det bliver sidste gang jeg køber sådan en tingest, for kan simpelthen ikke få skovet mig selv i gang med at spise den når det skal være så besværligt. Indtil videre ligger den stadig i køkkenet og glor ulmt på mig hver gang jeg går forbi den.

Karina: ja det går rigtig fint med hende, selvom hun er lidt som en damp-barn for tiden. Glæder mig til jeg kan gå i gang med genoptræningen ca midt i marts.
Robin er solgt!

0
0
Svar på denne tråd

Bedre end Pomelo..
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 18:08
...er de GRØNNE grapefrugter der sælges under navnet Sweetie.
(i)

De smager nøjagtig som pomelo men er MEGET mere saftige - og koster cirka en fjerdedel af prisen på en Pomelo-Børge.
;-)

De pilles og spises på samme måde som Pomeloen.
(Inklusiv fingervask - for ad-bvadr-dog, hvor er skallen og de hvide hinder dog bitre!!)

Her er plads til en smiley, der rynker hele ansigtet
sammen i afsky.

med venlig hilsen
atengstedt

Hvordan ser DIN have ud??
Haveplaner udformes.
Kontakt mig for nærmere info og hør hvor nemt og hvor smukt det kan gøres!
0
0
Svar på denne tråd

ok.........
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 21:31
må indrømme at min begejstring for denne frugt ikke er særlig stor efter jeg brugte mega lang tid på at pille den. Den var simpelthen så tør og kedelig i smagen. Tror jeg holder mig til grape i fremtiden
Robin er solgt!

0
0
Svar på denne tråd

ehm øh bøh---
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 23:40
hvad en quaummummelum? ja dumme jeg spørger bare *gg*

charlotte> dejligt at høre - jeg glæder mig til flere billeder - der vender den rigtige vej *gg* -orv forresten - tanten og jeg skal måske til stævne i marts (sidder med næsen i sky)

tihi - held og lykke med jeres mærkelige frugter *gg*

mvh

;-D Karina82 ;-D

>o< Skyd ikke med elastik når du har badehætte på. og spring aldrig over hvor gærdet er lavest, det er oftest der grøften er dybest >o<
0
0
Svar på denne tråd

argh neeej!!
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 07:43
charlotte hvordan kan du dog sige det?? kedelig og tør? Du må have fået fat i een der var alt for gammel så.. piv...her sidder jeg og langsavler ved tanken om pomelo og så dødsdømmer du den bare. Dette er i stor grad et tab for frugtpartiet :P

karina-qumquats er bitte små citrusfrugter. ca på størrelse med en paranød og aflang i det-æggeformet. Ligner en miniappelsin noget har hevet i enden 8-). Jeg syntes ikke de smager af noget særligt og det er stadig underligt den ikke skal skrælles *g*. Men ok så havde der ikke været noget tilbage af den ;). Til gengæld syntes jeg at stjernefrugt/carambole er et lækkert touch både som pynt og som ingrediens i en frisk lækker salat :)

0
0
Svar på denne tråd

hmm måske
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 12:38
dømmer jeg pomeloen for hurtigt...men argh efter 45min pilleri for at få al skrællen af (som faktisk var rimelig sej) og alt det der adr hvide skind, ja så kunne den da i det mindste have smagt lidt bedre end en blanding af en meget tør appelsin og papir.

Må nok indrømme at jeg tror jeg holder mig til lidt mere letforberedende frugter i fremtiden - indtil jeg da falder over et eller andet mystisk jeg simpelthen bare må smage!

Karina: hmm hvad mener du så med at billederne vender forkert *hrhmf* Bare fordi man er computerspasser!
Robin er solgt!

0
0
Svar på denne tråd

charlotte
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 13:52
nogle tip fra en hærdet "pomeloer" ;)

Det egentlige trick er at vide hvornår den er helt rigtig moden. Den må ikke være blød! hellere en smule grøn end helt gul. Som med halvvisne clementiner og appelsiner og des lige taber den saften og bliver tør som du fortæller. Når den er helt rigtig er den meget smagfuld og saftig og selve skrællen er lige til at pille af næsten i et stykke.

Dernæst skal du finde en tallerken eller skærebræt, en spids urtekniv og et stykke køkkenrulle. Tricket er at pille en hel båd og så tage kniven og åbne den langs med toppen af båden-altså det smakke. Så er hinden nemlig lige til at trække ned af siden og bunden og vupti mums pomelo lige til at smide i hovedet :D

I tilfælde af dette faktisk var det du gjorde-er pomelo vist en tabt sag for dig *gg*.

Men bortset fra kirsebær er pomelo min absolutte fav frugt. Men vi smager jo alle forskelligt ;)

NB!!!!

pas på med åbne sår og neglerødder ;) *fniiis*

0
0
Svar på denne tråd

NU har jeg købt sådan en fætter..
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 19:56
Faktisk ligger den og lurer på mig i dette øjeblik. Men jeg har lige et spørgsmål.. jeg troede den hed Pomelo med tryk på MELO altså poMELO - men hende i frugt biksen sagde en POmeLO såeehh.. hvor ligger trykket? ;-)

Den jeg købte var iøvrigt en rød fætter og gul udenpå, føles meget underligt, vejer jo ingenting men er hård?

Hmm.. må hellere komme igang de 14,95,- skal ikke gå til spilde.. samt de 60,- jeg brugte på frugt idag også skal fortæres :-)

Hygge - Lise :-)

"If Microsoft is the solution, I want my problem back."
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider