Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Hvad så piger! -Frieri-
Forfatter: 
Dato:  20-02-2004 10:31
Nu nærmer den 24 februar sig hastigt, og så vidt jeg husker fra en gammel tråd, var der en del piger der overvejede at benytte sig af chancen for at fri til kæresten. Og ovenikøbet have chancen for at redde sig 12 par handsker. :-D

Er I kommet videre med planerne? Jeg husker da ihvertfald at (var det ElseG) allerede var klar til at føre det ud i livet den 24 januar. ;-D

Det kunne da være sjovt at høre om vi skal til at se frem til et HN bryllup.
Með kveðju
Anne Thomsen
0
0
Svar på denne tråd
 
 har desværre ikke
Forfatter: 
Dato:  20-02-2004 10:35
Jeg har desværre ikke engang en kæreste jeg kan fri til, så jeg må nok melde pas i denne omgang.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ved der er..
Forfatter: 
Dato:  20-02-2004 10:39
noget omkring den 14. februar men hvad sker der lige den 24. februar?!?

Det har jeg ikke lige hørt noget om.... Vi er lige blevet forlovet.

Kirsten
*Se min dejlige, smukke pruhest i min præsentation!*
0
0
Svar på denne tråd
 
 Skuddag
Forfatter: 
Dato:  20-02-2004 10:46
Det er skuddag. Ifølge gamle traditioner, den eneste dag, hvor det var tilladt for kvinder at fri.

Hvis man så skulle være så uheldig at få et nej, skulle manden give sig 12 par handsker ( lige i overkanten - men ok ).

Jeg skal nu ikke benytte mig af muligheden. Det der med bryllup etc. er ikke lige mig.

Mvh. Maj-Brit
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det går ikke
Forfatter: 
Dato:  20-02-2004 11:16
Han siger bare ja og vi har ikke råd til bryllup lige nu.

Ved du iøvrigt hvorfor at det er den 24 der er skuddag, når den 29 er ekstradagen?

Jeg synes det er meget mystisk, har først lige fundet ud af at det er den 24, her har man gået i 30 år og troet at det var den 29.

ok jeg spekulerede nok ikke så meget over det som barn, men i 20 år så.

- Life is the essence of you -
0
0
Svar på denne tråd
 
 Linda...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2004 11:21
Det behøver ikke at være en kæreste, du kan fri til hvem som helst og er svaret nej, må han af med hanskerne.

Om det er rimeligt at franarre uskyldige mænd deres hansker (eller penge dertil) kan så diskuteres.
- Life is the essence of you -
0
0
Svar på denne tråd
 
 historisk forklaring
Forfatter: 
Dato:  20-02-2004 11:29

hej,
det er romernes skyld at den 24 regnes som skuddag. :) se bare forklaring via dette link skuddag

helle
0
0
Svar på denne tråd
 
 har længe friet
Forfatter: 
Dato:  20-02-2004 11:36
men det blev sku et nej desværre.

min kæreste vil ikke giftes endnu, men vi er da blevet forlovet men han vil ikke giftes før om 5-6 år siger han øv øv.

jeg har længe hørt om det med den 24 men jeg er bare bange for at han siger nej igen.

knus fra sandra som kun har 15 uger tilbage til fødslen.
0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for linket
Forfatter: 
Dato:  20-02-2004 11:39
Helle, så blev jeg så meget klogere. :-)
- Life is the essence of you -
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg ....
Forfatter: 
Dato:  20-02-2004 12:32
skal ikke fri..
simpelthen af den årsag at ingen af os VED om vi ever skal giftes -men ved dog at HVIS det er så vil vi giftes med hinanden så lidt langt er vi da nået hihi :-D

og så bliver det 'borgeligt' altså på rådhuset :-)

Men vi skal have 'venskabsringe'-eller hvad man kalder dem,men kan vel ikke kalde det forlovelses ringe når vi ikke ved om vi decideret vil VIES i ordets egentligste forstand? eller hvad :-P

nogle der ved hvad man kalder det? det jo lissom en forlovelse-blot ved vi ikke om vi ender med forlovelsesringe på plejehjemmet eller vielsesringe :-D

MEN lur mig om ikke der dumper et smykke fra ham imorgen ;-)

Han parkerede mig MEGET hemmelighedsfuld på en cafe i et storcenter,forsvandt (i retning af guldsmeden) og kom tilbage et kvarter senere med et hemmelighedsfuldt smil og en pakke der kunne være i hans jakkelomme og sagde at han vist havde brugt penge nok for resten af året :-D

glæder mig til at vågne imorgen-gemalen har lovet mig morgenmad/kaffe på sengen {> (y)

:-D
Monica
*og smølfen Moonlight* :-D


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nå ja!!
Forfatter: 
Dato:  20-02-2004 13:09
Det er det da også!! Dåååmme mig....!

Det havde jeg slet ikke skænket en tanke. Men jeg tror nu heller ikke at jeg vil benytte mig af den dag. Vi er som sagt lige blevet forlovet de. 14. så vi venter liiiige lidt.

Kirsten
*Se min dejlige, smukke pruhest i min præsentation!*
0
0
Svar på denne tråd
 
 Idenion
Forfatter: 
Dato:  20-02-2004 20:34
Nej I kan ikke kalde det forlovelsesringe, da man skal have fastsat en dato for brylluppet indenfor det første år man er forlovet...

Jeg er allerede gift, så jeg skal heller ikke fri på skuddagen..

Julie
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ville gerne have friet.....
Forfatter: 
Dato:  20-02-2004 23:22
til min dejlige kæreste {> men han kom mig i forkøbet og friede til mig den 14-2-04 :-)

Og han fik selvfølgelig et KÆMPE ja. :-)

-Hygge.

"Det er ikke den erfarne træner,der kan få en hest til at optræde,det er den erfarne træner,der kan få en hest til at ønske at gøre det."
0
0
Svar på denne tråd
 
 oplysningen til mænd
Forfatter: 
Dato:  21-02-2004 01:40
Harald nyborg har heldigvis tilbud på 12 par ridehansker :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Humor david
Forfatter: 
Dato:  21-02-2004 11:17
*G* Du er sjov David :-) Jeg smider altid mine ridehandsker væk, så det kunne da være man skulle forsøge sig :-D :-D

nej pjat, jeg kunne jo risikere et ja, og jeg gider ikke giftes :-D

Ane

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg gør det!! *Hjælp*
Forfatter: 
Dato:  21-02-2004 11:58
Shh sig det ikke højt - aarh som om han læser noget der har noget med heste at gøre.

Jamen så kan jeg godt sige det højt - jeg gør det på tirdag!!!

Jeg har lige fået fri fra arbejde fordi jeg skal på kursus om aftenen, så planen er umiddelbart at gøre mig lidt pæn og vente klar med aftensamd og et frieri når han ankommer fra arbejde.

Har I nogle geniale idéer til hvordan jeg kan *krydre* mit frieri på en unik måde??????

Vrinsk fra Malene og Aca'vit

The Blonds are Back!!!

Katte er temmelig sarte skabninger, og de kan rammes af mange forskellige lidelser, men jeg har aldrig hørt om en, der led af søvnløshed

Min HP

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjahhh...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2004 13:23
...det er mig som vil fri til min kæreste den 24. så jeg håber virkelig at han siger Ja :-D

Planen er at vente med hans livret, når han kommer hjem fra arbejde og så servere maden anrettet på en tallerken, hvor på jeg med vandfast tusch har skrevet "Vil du gifte dig med mig?".

Jeg er spændt på om han kan læse det for al den bearnaise han plejer at hælde over maden :-D
Ellers må han jo' bare jages ud i køkkenet og skylle tallerkenen af ;-D

-Trine SH
.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende
Forfatter: 
Dato:  21-02-2004 13:58
Ihhh, så er der allerede to vi kan gå og krydse fingre for.

Jeg glæder mig meget til at høre udfaldet.
Með kveðju
Anne Thomsen
0
0
Svar på denne tråd
 
 Overvejer det!
Forfatter: 
Dato:  22-02-2004 11:09
Min søde kæreste er lidt træg i det, når det kommer til diskusionen om bryllup og ægteskab, så jeg har da overvejet om jeg skulle få gjort noget ved det. Jeg bliver 30 d. 15.maj (en lørdag!) Det ville jo være en perfekt anledning til at holde et surprise-bryllup!

Stadig i tvivl - tænk hvis han siger nej :-(((((

Katja
0
0
Svar på denne tråd
 
 Da jeg blev
Forfatter: 
Dato:  22-02-2004 17:41
friet til for anden gang, var det på den følgende måde.

Vi havde ikke mange penge så min kæreste indviterede mig over til aftens mad, og det serverede hun en stor steg, med et hummer på siden, serveret pr candlelight uden en travl på.......... det blev til JAAAAAAAAA




-
DEN 1STE OG 7NDE MARTZ HAR VI
LOPPE MARKED HOS OS, ALT SKAL VÆK...... KOM OG SE.


Vores Hjemmeside, med info om gården
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 16:20
jeg undlader at vove pelsen, tænk hvis det blev et ja?!? :-@ Så siger traditionen at man skal giftes inden for et år....den går ikke pt....

C
If ever I need religion I'll worship Chocolate."   © Céleste 
0
0
Svar på denne tråd
 
 Céleste
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 16:24
Man SKAL ikke giftes inden for det første år, man SKAL bare have fastsat datoen inden for det første år - ifølge gammel tro..

Julie
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg troede jo også
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 17:33


..lige, at jeg skulle til at ned på knæ... Men nu... Ikke om jeg vil da... Ikke med den morgensalut jeg fik i dag... :( :( :(

Så det var en sagablot at jeg ville fri til ham... :( :( :) :) :( :(


M.K.H.
Else.




"Man lugter ikke af hest, man dufter!!"

:-) Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere. :-)




"Frisk rytter søges, til at ride stævner m.m. på Megadyret..Er det lige dig, så ring eller skriv..!!"
0
0
Svar på denne tråd
 
 David du slipper ikke så let..
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 21:05
Den med 12 par handsker fra Harald-nyborg den går ikke.. Det hedder sig nemlig at der skal være 4 par handsker til forår + sommer + efterår og vinter.. sådan at kvinden kan holde varmen til hun igen den 24/2 om 4 år må fri igen. og så mange varianter har de vist ikke der :-D

Karina

Skal ikke ikke selv ud og prøve lykken dog kunne mine kolde finger godt trænge til varme..
0
0
Svar på denne tråd
 
 håbløs uromantisk
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 08:15
Det er jo så i dag at vi må.
Og hvem var forberedt... ikke mig
Hvor finder man lige en rød rose kl 6:30 tirsdag morgen... nej vel
Jeg kunne også vente til i aften, men så var jeg ikke sikker på at jeg havde modet til det

Så jeg var på knæ med en halvvissen Novemberkaktus (skal sådan nogen vandes?)

Og der bliver altså ikke 12 par ridehandsker til mig, han sagde sgu Ja {> og mente at jeg havde bestået prøvetiden på 8½ år

Så nu må vi vel hellere se at overveje lidt om tid og sted - det bliver under ingen omstændigheder i en kirke, og jeg vil under ingen omstændigheder what-so-ever være iklædt en af de der hvide gyseligheder :-D

Hvis nogen skulle have ideer til et "billigt" og "anderledes" bryllup, så hører jeg gerne om det


Sundancer

Sukkerkatten er genopstået
The beginning of wisdom is silence. The second step is listening.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jubbiiii
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 09:01
dagens første succes, et stort til lykke herfra!!! {>
Með kveðju
Anne Thomsen
0
0
Svar på denne tråd
 
 TILLYKKE!!!
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 09:15
STORT TILLYKKE til jer ;-D

Nøj, hvor jeg håber at det "smitter"......(krydser helt vildt fingre)

Jeg har totalt sommerfugle i maven for i aften, når det er min tur til at fri......

Ang. brullups forslag så prøv at kig på diverse bryllupssider, mend er jo' nok run på idag :-D

Der er bl.a. Bryllupsklar

Forslag til et billigt og anderledes bryllup kan være havefest, picnic (pak madkurve til gæsterne og drag afsted til en off. park (og håb på godt vejr eller medbring pavillioner), selve vielsen kan evt. også ske i parken/haven.

Kokken & Jomfruen har hel aftensarangementer fra kr. 150 pr. person inkl. vin og lign. (kvaliteten aner jeg intet om), snak evt. med den lokale italienske/græske (what-ever) restaurent om at holde festen hos dem.

Uha hvor er jeg nervøs.....

Jeg har planer om at skrive to breve idag, et som jeg vil give ham hvis det bliver Ja og et hvis han siger Nej. Da jeg tror at jeg vil få svært ved at kommunikere på et fornuftigt plan uanset hvad svaret bliver 8-)

-Trine SH
.
0
0
Svar på denne tråd
 
 ihh altså
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 10:18
MANGE GANGE TILLYKKE
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg venter spændt
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 10:33
på at mine boller er nybagte.......

Mit stakkels offer ligger syg, så hvad er bedre end nybagte chokolade-boller. De er på vej sammen med et pudsigt frieri - jeg har nemlig foldet sådan en hmmm hvad er det de hedder???? Man har 4 fingre i og vipper den frem og tilbage og til sidst skal man "løfte" og læse hvad der står under.

I hvert fald - sådan en har jeg foldet og der står selvfølgelig mit spørgsmål under flere af dem :-P

Og TILLYKKE til Jer der allerede har poppet spørgsmålet og fået JA! TILYKKE TILLYKKE YILLYKKE

Vrinsk fra Malene og Aca'vit

The Blonds are Back!!!

Katte er temmelig sarte skabninger, og de kan rammes af mange forskellige lidelser, men jeg har aldrig hørt om en, der led af søvnløshed

Min HP

0
0
Svar på denne tråd
 
 I er da vildt opfindsomme
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 10:38
Sådan nogle smarte ting, kunne jeg slet ikke finde på, så der er nok en grund til at jeg holder mig fra frieriet ;-)

Held og lykke til jer alle og tillykke til dem, der har fået deres Ja :-)

MVH Tanja
0
0
Svar på denne tråd
 
 JEG SKAL GIFTES
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 11:42
Ja så fik han bollerne serveret - og famdt frem tiul mit frieri hvilket han - heldigvis - svarede JA til!!!!

Så nu skal vi igang med at planlægge.....

OG hans mor bliver SÅ glad - hun har spurgt utallige gange de sidste par dage om jeg dog ikke havde friet ha ha
Vrinsk fra Malene og Aca'vit

The Blonds are Back!!!

Katte er temmelig sarte skabninger, og de kan rammes af mange forskellige lidelser, men jeg har aldrig hørt om en, der led af søvnløshed

Min HP

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gange 2
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 11:43
Jep, så er vi på to HN bryllupper, det er da dejligt det her.

Til lykke til jer også!
Með kveðju
Anne Thomsen
0
0
Svar på denne tråd
 
 Anne altså
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 11:44
Må hellere sige to, ud over de som er kommet til før i dag... :-D
Með kveðju
Anne Thomsen
0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Malene.
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 11:53
Et stort tillykke til dig og din forlovede :-D

Puha, nu er der 6 timer til det er min tur til at fri....

-Trine SH (med enorme sommerfugle i maven)
.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er ind til videre.
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 12:00


...tre bryllupper bare i denne tråd... :) :) :)

Tillykke med dem... :) :) :)

Susanne K
Sundancer
og
Malene Og Acavit



MEN i kommer ikke til at tælle mit med i denne omgang, for ham af min lagde klart ud fra morgene af... At det fis kunne jeg godt glemme alt om... Så jeg fik lige et NEJ på forhånd, så jeg ikke fik kuller i løbet af dagen... :( :( :( :(



M.K.H.
Else.




"Man lugter ikke af hest, man dufter!!"

:-) Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere. :-)




"Frisk rytter søges, til at ride stævner m.m. på Megadyret..Er det lige dig, så ring eller skriv..!!"
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 12:07
Tak tak skal I have!

Og Trine SH vi krydser fingre for dit frieri går som smurt med det rette udfald {>

ElseG sikke da en sur trold *G* Håber han selv får taget knæene i brug så!

Nej hvor er det spændende!!! Så mange HN-bryllupper.

Hmm nysgerrig hehe - hvor mange har planer om hestevognskørsel, til eller fra kirke (eller andet)???
Vrinsk fra Malene og Aca'vit

The Blonds are Back!!!

Katte er temmelig sarte skabninger, og de kan rammes af mange forskellige lidelser, men jeg har aldrig hørt om en, der led af søvnløshed

Min HP

0
0
Svar på denne tråd
 
 ElseG...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 12:08
Ved du hvad, sådan en tølper. Sådan taler man ikke til en dame... NÅ!!!

Hvorfor søren frir du ikke bare til ham alligevel, bare for at score dig de tolv par handsker. Dem kunne han vist godt trænge til at komme af med. :-P
Með kveðju
Anne Thomsen
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ihhh....
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 12:11
altså. Tillykke til Jer begge.

Held og lykke til resten. Glæder mig til at læse mere om hvordan det er gået.

Bliver helt misundelig. Kunne godt være jeg skulle hive fat i den første og bedste jeg møder.
Lidt sjov skal man jo have.

Heidi
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 12:28
Til de to nyforlovet!! (eller er det 4 ? :-) )

Jeg snakkede med kæresten om det der med at fri den 24 feb. Han sagde noget om at han ikke vil giftes endnu... men så sagde han at vi kunne da godt på et par ringe med en dato ingraveret og vores navne...

Det er vores 3 års dag imorgen og han vil MEGET gerne have mig ud og spise.... så... man har lov at håbe.

Tillykke endnu engang til alle jer heldige tøser!!



:-D Én gang Ismulle....altid Ismulle!! :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er nok selv skyld i det
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 12:48



...når det kommer til stykket... :) :( :)

For Chris har været på knæ... Oven i købet flere gange og jeg har sagt NEJ hver gang... :( :) :(

Men dengang kunne jeg ikke se, hvorfor pokker vi skulle og i dag, hvor der er masser af grund, vil han ikke... :( :) :(



M.K.H.
Else.




"Man lugter ikke af hest, man dufter!!"

:-) Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere. :-)




"Frisk rytter søges, til at ride stævner m.m. på Megadyret..Er det lige dig, så ring eller skriv..!!"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Så blev det min tur...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 14:13
ja kærsten har mange gange truet med det ,men det er aldrig blevet til noget....
Da det er damernes tur i dag tog jeg chancen, jeg købet en lækker bolle med flæskesteg og hele svineriet.
Kørte hjem og skrev et brev hvor at jeg skrev hvor meget at jeg elsker ham o.s.v lagde det oven på bollen inden i.
Kørte op på arbejde med den, kørte hjem igen og sad ved telefonen og ventede og ventede og ventede lige pludslig ringede tlf endlig....
Ja han tudede helt vildt imens at ham sagde ja så nu skal jeg GIFTES... KIGGER allerede på kjoler her på nettet iiiiii hvor jeg glæder mig....

Travheste har også deres charme.
0
0
Svar på denne tråd
 
 iihhhh
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 15:32
Hvor er i romantiske!
Rigtig mange gange tillykke til alle de nyforlovede! Er vi oppe på 4 nu plus en i aften??
Husk at opdatere os på jeres bryllupsplaner!
Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sundancer...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 15:47
Dét var da også ved at være på tide!!!

Du ved hvem du kan skrive på gæstelisten som de første 18-20 stykker ;-)

Du holder da fest i en lade og dresscode er staldstøvler og træsko :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 HAN SAGDE JA!!!!!
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 22:01
Så jeg skal også giftes!!!!! ;-D

Nøj, hvor er jeg bare glad!!!!

Lige da han opdagede skriften på tallerkenen, så troede han at den var beskidt :-D

Men da han fik læst sig frem til teksten, så sad han bare og kiggede og kiggede og kiggede, så blev jeg nervøs og udbad mig et svar og det var "JA".

Indtil videre så har vi snakket om at det skal være enten til sommer eller næste sommer, jeg "hælder" mest til denne sommer, da jeg er meget utålmodig :-D

Og så skal vi ud og finde en præst eller anden person med samme rettigheder, som vil vie os i vores have :-D

Nøj, hvor er jeg glad.....

-Trine SH
.
0
0
Svar på denne tråd
 
 TILLYKKE
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 22:11
Det var da dejligt, håber sommerfuglene er lettet ;-)

Oså et stort tillykke til Jer andre, hvor er det bare romantisk {>
Jeg er jo gift, så ikke noget romantisk her ;-)

Held og lykke
Hilsen M-B
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dem der fik et JA i dag...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 22:19

Susanne K
Sundancer
Malene Og Acavit
Heidi Nielsen
Trine SH
ElseG



Var der kun 5 personer der fik det... ???

SusanneK fik jo et frieri forleden dag, så hun tæller ikke rigtigt herinde i dette indlæg... :) :) :)





M.K.H.
Else.




"Man lugter ikke af hest, man dufter!!"

:-) Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere. :-)




"Frisk rytter søges, til at ride stævner m.m. på Megadyret..Er det lige dig, så ring eller skriv..!!"
0
0
Svar på denne tråd
 
 HOV....
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 22:33
ElseG - dit eget navn var med?????

Var du alligevel på knæ??? :-D

Tillykke til jer allesammen!!!!

Mvh

-Helle
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jep jeg var så
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 23:02


eller rettere jeg smed mig uberhersket hen over ham, da han lå på sofaen og så fodbold her i aften... Og sagde til ham, at jeg ikke flyttede mig en cm. før han havde svaret mig på et enkelt spørgsmål... :) :)

Og så siger han, at hvis det er fordi, jeg vil spørge ham om, om han vil gifte sig med mig, så er svaret JA, for det havde han nu spurgt mig om såå mange gange, at det var på tide at een af os sagde JA nu... :) :)

Datoen er også fundet og hvordan det skal foregå og navnene er afdiskuteret.. Det bliver mit mellemnavn der bliver vores efternavn.. Da jeg hedder det og alle ungerne hedder det.. Ja så er det nemmere at Chris Hansen bliver til Chris Gadgaard... :)

Kaspar er jo ikke Chris´ så nu får de alligevel samme efternavn, uden at der kommer en adoption ind i billedet... Smart ikke... :) :) :)

Så vi skal lige have slettet 4 stk. efternavne.

Lige nu er det:
Chris Hansen
Else Gadgaard Christensen
Kaspar Gadgaard Andersen
Mette Gadgaard Hansen
Thorild Gadgaard Hansen

Og det bliver til:
Chris, Else, Kaspar, Mette og Thorild Gadgaard... :) :) :) :) :)




M.K.H.
Else.




"Man lugter ikke af hest, man dufter!!"

:-) Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere. :-)




"Frisk rytter søges, til at ride stævner m.m. på Megadyret..Er det lige dig, så ring eller skriv..!!"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke til alle!
Forfatter: 
Dato:  25-02-2004 06:15
Nøj, Else der fik han dig godt nok til at "stege" lidt hva' ;-)

Er der forøvrigt nogen som er inde i de der navne regler?

Morten og jeg har begge et stk. mellemnavn og et stk. efternavn. Er det muligt at vi begge kommer til at hedde hans mellemnavn (uden efternavn) eller hans mellemnavn og mit efternavn???

-Trine SH (som er oppe nu pga. søvnløshed pga. tjah gæt selv tre gange .... ;-D )
.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Weee.....
Forfatter: 
Dato:  25-02-2004 06:20
Tillykke til alle. Det er vel nok spændende med alle de HN bryllupper :-)



Mette Mejer
Vælg rigtigt første gang -Vælg NF
STALD ANNERUP
NEW FOREST
REGION 1



0
0
Svar på denne tråd
 
 Mellemnavne
Forfatter: 
Dato:  25-02-2004 08:39
Jeg er altså også lidt nysgerrig hvad navne angår...

F.eks. hedder min kæreste Mølgaard Jørgensen til mellem og efternavn.... jeg har bare et efternavn.

Kan jeg så komme til at hedde Mimi (mit efternavn) Mølgaard??

Jeg synes Jørgensen er så kedeligt....

Men Mølgaard er hans mors-slægts-navn .... Nogen der ved hvordan det fungerer?

Igen tillykke til alle nyforlovet!!! ;-) ;-)
:-D Én gang Ismulle....altid Ismulle!! :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  25-02-2004 08:40
til Jer andre også.


Susanne K - snyd at han sådan kom dig i forkøbet
Malene Og Acavit - genial ide med bollerne (y)
Heidi Nielsen - det var da en madpakke han vil huske hva' :-)
Trine SH - godt du overlevede helt til aften, jeg tror ikke ville have kunne foretage mig ret meget fornuftigt i går hvis det havde været mig der skulle vente :-D
ElseG - Tillykke, så lykkedes det endelig. Han fik da godt nok pint dig lidt hva'? ;-)


Sundancer

Sukkerkatten er genopstået
The beginning of wisdom is silence. The second step is listening.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mellem og efternavne
Forfatter: 
Dato:  25-02-2004 09:36
Det er sådan at man frit kan vælge hinandens efternavn.

Hvis MELLEM navnet ER et mellemnavn og ikke endnu et efternavn (ved ikke helt hvordan DET skelnes), så kan man KUN få det som efternavn hvis det HAR været efternavn i familien indenfor de sidste 2-3 generationer... OG der skal være en nulevende (f.eks far, morfar, oldefar eller andet i direkte led som kan skrive under på at det er ok man får det som efternavn)

Hvis den ene af ægtefællerne på den måde kan sløjfe efternavnet og få mellemnavnet som efternavn, så kan den anden ægtefælle også.

Hvis man derimod IKKE kan få lov at sløjfe efternavnet, så har man altid den mulighed at man BRUGER mellemnavnet som efternavn, og den indgiftede ægtefælle kan så benytte det som et såkaldt adresseringsnavn, hvilket vil sige at man hedder det på folkeregisteret og man kan bruge det alle andre steder - men man HEDDER det faktisk ikke :-D

Har selv et sådant adresseringsnavn fra da jeg var gift... kæmper p.t med at slippe af med det igen ;-D

Håber det hjalp lidt for dem der er i tvivl om alle navnene. Ellers kan man spørge på folkeregisteret.

Mvh

-Helle
0
0
Svar på denne tråd
 
 Suuuk <3
Forfatter: 
Dato:  25-02-2004 10:07
I skal have et stort til lykke herfra. Havde nu slet ikke regnet med at der ville blive så mange. Hvor er det dejligt for jer.

Det med efternavne, det er noget værre noget. Vores lille fremtidige familie får bare alle mulige forskellige navne, istedet for at få det samme. Jeg kan næsten ikke tage min kærestes navn, da folk på Island så vil tro at jeg er en mand. Dumt.
Mine børn får efternavn efter deres fars fornavn, og altså heller ikke hans efternavn. Og det bliver ovenikøbet forskelligt alt efter om det blive en pige eller en dreng.

Altså hypotetisk opstillet: Hvis vi ender med at blive mand - kone - pige - dreng
Så bliver vores efternavne: Jónsson - Thomsen - Sæmundsdóttir - Sæmundsson Eller noget i den retning.
Með kveðju
Anne Thomsen
0
0
Svar på denne tråd
 
 Aner ikke lige hvordan
Forfatter: 
Dato:  25-02-2004 12:16


...jeg ved bare, at jeg sagtens kan slette mit Christensen og så bruge Gadgaard som efternavn, da min bror har gjort det... :) :) :)

Gadgaard er også min mors efternavn, inden hun blev gift, og hun bruger det i dag som mellemnavn, for at kunne give min bror og mig det med... Og jeg har det som mellemnavn, og har derfor kunnet give mine børn det som mellemnavn... :) :) :)

Nu bliver det så bare snart hele flokkens efternavn... :) :) :)

Jeg havde ellers sagt hele tiden, at jeg ikke ville gøre det, inden min gamle far var af dage, for han blev sååå skuffet da min bror gjorde det... Men da ikke en af mine børn hedder Christensen, og han jo har affundet sig med det, ja så gør jeg det nu... For farmad skal da føre mig til alteret... :) :) :)

Vi har godt nok vores diskution her lige nu, for Chris mener vi skal tage på rådhuset bare os to og to beskukkede vidner og så var det det... NUL, skal jeg så skal jeg også den helt store tur igennem, og jeg har ikke råd til det, men gør det alligevel... :) :) :)


M.K.H.
Else.




"Man lugter ikke af hest, man dufter!!"

:-) Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere. :-)




"Frisk rytter søges, til at ride stævner m.m. på Megadyret..Er det lige dig, så ring eller skriv..!!"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Else det er
Forfatter: 
Dato:  25-02-2004 12:36
lige præcis fordi det er din mors gamle pigenavn, at du kan gøre det (y)

Jeg selv har et mellemnavn (Svendgaard) som okke har været efternavn i familien i mange generationer, og jeg kan derfor ikke få det som efternavn.. :-(

Mvh

-Helle
0
0
Svar på denne tråd
 
 ak ja de navne...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2004 13:28
Morten hedder xxxx Sørensen og så vidt jeg ved er xxxx et mellemnavn. Dvs. hvis han tager xxxx og laver det til et efternavn så han hedder xxxx Sørensen til efternavn (intet mellemnavn) så kommer jeg også til at hedde det? Ellers kommer jeg kun til at hedde Sørensen?? (Adr... 8-) )

-Trine SH
.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Et temmelig
Forfatter: 
Dato:  28-02-2004 12:28
meget forsinket tillykke til de vordende brude ;-)

Sundancer: du kan evt. lade dig vie i Sverige for der har man HELT andre regler for hvor en præst kan foretage ceremonien henne.

Du kan også vælge at lade dig vie som en af mine tidligere undervisere: De kom ridende på hver sin hest og blev viet der hvor hun var ansat som underviser på det tidspunkt.

Céleste
If ever I need religion I'll worship Chocolate."   © Céleste 
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider