Dette er "min" ansøgning. Selvfølgelig bliver den skrevet en smule om, så den passer til annoncerne eller hvis det er uopfordret. Jeg søger også kontorjobs.
XXX
XXX
XXX
Hedehusene den X/X 2004
Emne.: vedr. stillingen som XXX
På baggrund af stillingsannonce i XXXavisen, tillader jeg mig herved at søge stillingen som XXX.
Jeg er netop hjemvendt fra England, hvor jeg har arbejdet i eget import firma, som jeg var med til at starte op for knap 2 år siden. Her sad jeg som bindeled mellem vores sælgere og leverandører. Nogle af de faste arbejdsopgaver jeg varetog, var:
• Ordremodtagelse – Modtage ordre fra vores sælger og derefter designe, bestilling og opfølgning af ordren hos leverandøren. Sørge for transport af fra Hong Kong til England.
• Økonomi – Fakturering af kunder og opfølgning af samme. Betaling af fakturaer samt bogføring af disse. Budgettering og kasseafstemning.
• Samtidig var jeg medansvarlig for den videre udvikling af firmaet.
Når jeg ser mig om efter nye udfordringer skyldes det, at jeg ønsker at flytte tilbage til Danmark, da det er her jeg har mine rødder og her jeg ønsker min datter skal vokse op. Det selvom jeg fagligt er glad for mit nuværende arbejde og ellers har trivedes med det engelske.
Jeg er en habil edb-bruger og er hurtig til at lære nye programmer at kende og benytte dem effektivt. Jeg taler og skriver flydende engelsk.
Som person er jeg en selvstændig pige fyldt med godt humør. Jeg er altid klar til store udfordringer, nye opgaver samt er yderst fleksibel. Jeg er ambitiøs og målrettet, hvilket betyder, at jeg engagerer mig meget i mit arbejde og er ligeledes vant til at arbejde selvstændigt og tage ansvar.
Jeg er yderst social anlagt og kan derfor godt lide personlig kontakt med andre mennesker. Jeg udviser stor fleksibilitet og tilpasningsevne.
Jeg håber denne ansøgning samt vedlagte curriculum vitae, må danne baggrund for en mere uddybende samtale og står selvfølgelig til rådighed med yderligere oplysninger.
Med venlig hilsen
Camilla Reilly
Husk altid at underskrive dine ansøgninger og vedlægge CV og eksamenspapirer.
En lille hvid løgn er ok, men husk at du også skal kunne leve op til den, hvis du får arbejdet
Camilla