Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 At holde afsked når
Forfatter: 
Dato:  10-11-2003 09:27
jeg er fyret, bestemt ikke en tillokkende tanke, men alligevel.

Jeg regner med at jeg har min sidste arbejdsdag på fredag. Chefen vil gerne have at jeg finder ud af hvordan/hvorledes jeg holder afsked (arbejdet betaler) og jeg vil også få en buket blomster den sidste dag.

For det første, har jeg givet meddelelse at jeg ikke vil have blomster, da kattene æder det, og hvorfor få blomster når de bliver parkeret hos min mor. For det andet har jeg da ikke lyst til at holde afsked når jeg ikke selv har valgt at blive fyret. For det 3. selvom jeg har sidste arbejdsdag på fredag er jeg i realitet stadig ansat i firmaet frem til 1. juni 2004. For det 4. det jeg mest har lyst til er at holde frokost med 3 personer, og alligevel har jeg ikke lyst til det.

Hvad har andre gjort når de er blevet fyret, hvad er der blevet følt ved ikke at holde noget, hvad er der følt ved at holde noget.

Hilsen Helle
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg forstår
Forfatter: 
Dato:  10-11-2003 10:00
dig godt!

Der ér ikke meget sjov ved at skulle sidde og holde gode miner til slet spil, og det ender i reglen med at blive en trist affære :-(

Jeg har prøvet det for "100 år siden" da jeg skulle holde fra min læreplads, og hvor jeg bestemt ikke var venner med chefen :-* så jeg meldte at jeg gerne ville give kage eller smørrebrød, det måtte de selv vælge og så kunne de i øvrigt nyde det uden mig, for jeg tog hjem til middag!

Bagefter syntes jeg egentligt at jeg var lidt fej. Men jeg kunne på det tidspunkt ikke klare flere nederlag og valgte simpelthen at springe over hvor gærdet var lavest.

Måske går man glip af noget hvis man vælger fra, men hvis man ikke har lyst til at udsætte sig selv for den "fornøjelse" at skulle sidde til højbords og være midtpunkt og de andre er halvpinlige over at man er blevet fyret, og lettede over at det ikke er dem. Ja så syntes jeg det er ok at melde fra!

Og så iøvrigt ønske dem god fornøjelse med frokosten!

Desuden står det dig jo frit for om du vil invitere et par stykker af dem hjem, eller ud, på en mere privat middag.

Held og lykke med at finde et nyt "slavested" ;-D

June
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg blev.......
Forfatter: 
Dato:  10-11-2003 10:01
væk >:-(

Nu skriver du intet om hvorfor du er fyret og om det i virkeligheden passer dig fint ?

Jeg synes du skulle holde din frokost med de 3 personer som du tilsyneladende holder af. Det er, som jeg læser det, 3 gode kolleger og dem skal man passe på - så frokost, jo det skal du gøre.

Hvad angår chefen, kan du jo bede ham om, at de penge han ville betale for "festen", kan han sætte ind på din konto. Du kommer jo til at mangle lidt penge i fremtiden, med mindre du hurtigt finder noget andet.

Frækhed belønner sig - på med vanten :-*


0
0
Svar på denne tråd
 
 grunden til fyring
Forfatter: 
Dato:  10-11-2003 10:56
Jeg blev fyret pga. personaletilpasninger, grunden at jeg blev valgt var pga. min måde at løse min opgave på (den officielle grund), ikke at de var utilfreds med min arbejdsindsats, jeg arbejdede åbenbart på en måde der ikke var tilfredsstillende.

Jeg er yderst glad for det der er sket, men der sker så nogle ting nu som jeg ikke er tilfreds med og som gør at lysten til at holde for de nærmeste kollegaer heller ikke helt er der. Min økonomi kan klare sig i hele 2004 selvom jeg evt. ryger på dagpenge d. 1. juni 2004.

Det der nok ville være det smarteste, var nok at holde noget frokost for de 3 kollegaer og 3 kunder (+ chefen), det er trods alt 5 års samarbejde på godt og ondt der bliver afsluttet, og så kan kunderne også hilse på min efterfølger.

Der er mange ting som jeg skal have til at falde på plads, små ting, men sammenlagt er det uoverskueligt.

Hilsen Helle
0
0
Svar på denne tråd
 
 Råd fra en ven.....
Forfatter: 
Dato:  10-11-2003 13:59
Ville bare lige give dig et råd med på vejen, som faktisk er godt nok og som jeg fik, da jeg forlod mit tidligere job.


Smæk ikke med døren når du går, Du ved aldrig når du vil komme til at åbne den igen 8-)

Lyder som om du har tjek på sagerne og du skal nok klare dig.

Man kan aldrig stille alle tilfreds og du skal nok på sigt, finde din rette hylde. :-D


0
0
Svar på denne tråd
 
 er planlagt
Forfatter: 
Dato:  10-11-2003 19:50
Nu ligger det fast hvordan min afsked skal være.

Da der alligevel skal være fælles morgenbrød på fredag har jeg sagt OK til at det bliver lidt ekstra, men jeg har sagt nej til blomster og lign.

De 3 kollegaer som jeg har arbejdet tættest sammen med har jeg inviteret til frokost i vores kantine. Efter frokosten tager jeg hjem.

Hilsen Helle
0
0
Svar på denne tråd
 
 Du skal ikke brænde broen
Forfatter: 
Dato:  11-11-2003 10:22
bag dig. Man kan jo komme ud for at det nye arbejde søger referencer på dig fra dit tidligere arbejde. Og de skulle jo ikke være "hun smutter, når lokummet brænder"
Næsten op og frem med brystkassen min pige, det er jo dem der er taberen, til god arbejdskraft.

Jeanette
0
0
Svar på denne tråd
 
 Gode råd
Forfatter: 
Dato:  12-11-2003 18:24

Du har allerede fået masser af gode råd af andre her, så det eneste jeg lige vil bidrage med er dette : Selv om det kan virke bittert at blive sagt op, er det måske sket fordi der ligger noget andet og meget bedre og venter på dig lidt længere fremme. Jeg har selv været møllen igennem med tilhørende eder og forbandelser, og jeg ved godt, hvor surt det kan føles. Men når jeg så ser tilbage, kan jeg jo godt se, at hvis jeg ikke var blevet fyret, så havde jeg aldrig været der hvor jeg er i dag - i gang med en ny uddannelse, som jeg er VIRKELIG glad for. Jeg har fundet min rette hylde - omsider - og håber også det sker for dig, når du får det hele lidt på afstand.
Held og lykke med fremtiden!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider