Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

udlejning Nordsjælland
Forfatter: 
Dato:  06-11-2003 16:49
Ja, jeg kigger jo bestandigt efter "hesteejendom", det er jo dyrt Nord for København -suk-.

Nogle af dem jeg kigger på har fx. også en lejlighed. Hvor let tror i det er at leje en god lejlighed ud m. boks til hesten se´føli :-) )

Hvad akan man tage for en god lejlighed på 65 km2 inkl. boks? (der er ridefaciliteter i umiddelbar nærhed)

MetteH :-)
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  06-11-2003 17:40
Det tror jeg er meget nemt...

Jeg kender mindst to, der kan bruge sådan et sted... :-)

Det tror jeg ikke, at der skulle være noget problem i...

MVH Tanja
0
0
Svar på denne tråd

Hvor i nordsjælland?
Forfatter: 
Dato:  06-11-2003 21:19

Hej Mette.

Det afhænger helt af, HVOR i nordsjælland, du kigger efter ejendom.

Nord for Hillerød - faktisk helt op til Gilleleje - er priserne enormt dyre!

Kommer du længere mod vest (Frederikssund - eller over på Hornsherred) er priserne lidt lavere.

Hmm ... Jeg kan måske komme med et eksempel - måske kan du ikke bruge det til noget - men her kommer det:

Ejendom beliggende nær skov nord for Gribskov.

Ejendommen er min - og jeg ønsker ikke at komme ind på en nærmere salgssum - men over 3 mil. (Den er ikke til salg nu). ;-)

Udlejning:
På et tidspunkt blev et anneks lejet ud.
Annekset er på 25 kvm og har eget bad og toilet, thekøkken med emhætte, kogeplader og køleskab.
Stort 2-fløjet skab og hæveskydedør ud mod facaden.

Udlejningspris (som er billigt) 2100 kr. pr måned alt incl.

(Det er ikke udlejet. - og skal heller ikke pt.). :-)

Der er ellers stor efterspøgsel ang. sådanne lejemål i området.

Med hensyn til opstaldning/græsning:

Der er IKKE særlig stor efterspørgsel!

De fleste, der bor heroppe, har enten selv opstaldningsmulighed eller har opstaldet på rideskole.

Så et godt råd, hvis du køber ejendom - Køb en ejendom du har mulighed for at betale selv - lad dig ikke "lokke" af særlige "indtjeningsmuligheder" ang. udlejning!!!

Venlig hilsen
Nina

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville tage imod
Forfatter: 
Dato:  06-11-2003 23:08
sådan et tilbud, hvis der var forbindelse til KBH med de off. trans.
For 62 kvm og boks ville jeg nok give omkring 4000 bobs. Evt. give en hånd med et par fastedage i stalden.
Har engang fået tilbudt en i Farum, lidt mindre lejlighed. skulle give 3000 bobs og så tage stalden fuldt hveranden weekend (10 heste), samt i modsat uge 2 aften indlukninger samt aftenfodring.
Men jeg kunne ikke med ejeren, så jeg flyttede aldrig ind.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bor..
Forfatter: 
Dato:  07-11-2003 07:17
... til leje på en gård.

Jeg har godt 50 m2 og en plads i løsdriften til Baloo. Opstaldningen udgør 1250 kr af de 3950 kr jeg betaler om måneden. Huslejen er EGENTLIG højere, men der er trukket nogle penge fra for det arbejde jeg udfører. Jeg muger i boksene og renser vandautomater i løsdriften en gnag om ugen (tager godt 1-1½ time), fordrer 4 gange om ugen (2. gange eftermiddag á 1 time og 2 gange nat á30 min). Derudover hjælper jeg med forefaldende arbejde - beregnet til gennemsnitligt 5 timer om måneden. Det kan være græsslåning, reparation af hegn, bundmugning, maling og f.eks. at bære spåner og foder ind når det kommer.

De fleste måneder har jeg faktisk ikke HAFT de 5 aftalte timer "diverse" arbejde. Men der kommer snart flere bokse, så der bliver mere staldarbejde, så jeg opfylder min del af aftalen med det.

Jeg synes selv at det fungerer fint - men jeg er også heldig at ejeren er meget reel! Så for mig fungerer det fint - men jeg VIL selvfølgelig hellere have mit eget, med den frihed der førlger med det!

Men det vigtige i sådan en ordning er at man laver klare aftaler, og kan tale om tingene.
£isbeth & Baloo
It takes 43 Muscles to Frown and 17 to Smile
But it Doesn’t take Any to Just Sit There with a Dumb Look on Your Face

Passier sadel m.m. sælges
0
0
Svar på denne tråd

Gør ikke, men...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2003 11:37
Jeg bor i stor ejerlejlighed på Frb., så lige nu er mine boligbehov dækket...

Men jeg ville ELSKE at bo på en hesteejendom og evt. hjælpe lidt med den daglige drift. Og så må det være skønt at have mulen hjemme, og samtidig slippe for at have alt arbejdet selv :-D

Jeg kender til et par steder med udlejning af længer mm. (Fredensborg), hvor udlejer tager ~ 4000 kr. (excl. forbrug, ca 100 kvm. og lækkert!) for ren husleje, og derudover får hjælp til feks. høst.
Det fungerer upåklageligt.

-¤-

Med venlig hilsen
Pauillacine
0
0
Svar på denne tråd

Tak for ,,
Forfatter: 
Dato:  07-11-2003 12:53
indputsene.

ville også tro at det er rimeligt nemt at leje ud men selvfølgelig skal man ikke købe efter det men netop have råd uden ekstraindtægter.

Området jeg kigger i er nordøstsjælland altså det dyre område. Der er også dejligt omkring frk.sund men der er bare ikke ordentlige skove og skal jeg købe noget til os og hesten(e) så skal de ridemæssige krav altså opfyldes. Ellers kan jeg jo bare blive boende i min forholdsvis billige andel og have hesten ude i byen.

Kh MetteH :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider