|
|
| kæreste eje |
|
|
Hvad har I købt til jer selv eller huset, som I glædes over hver dag, og ikke har fortrudt..
Jeg glædes hver dag over min opvaskemaskine. Og mine hestebøger. Kan stadig på en kedelig dag tage dem frem og bladre dem igennem igen og igen.
Og TVèt er heller ikke værst. Plus min mands computer, kan jeg idag ikke undvære.
jeanette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klart nr. et |
|
|
Er iøjeblikket vores nye stoker-fyr
Men så vil jeg nok også mene at vores opvaskemaskine kommer ind på en 2. plads, skarpt fulgt af mit kamera..
Mvh Jan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jan hvordan |
|
|
kan det være stokerfyret,det går jo ud i ny og næ*G*
mit kæreste eje er klart min kiste,som min far købte til min mor i bryllups gave,den har lidt historie bag sig og historien om hvordan min far fik fat i den er sød*S*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næh nu |
|
|
har fyret jo faktisk kørt i snart to uger. Bortset lige fra det lille uheld, hvor jeg glemte at fylde piller på  Jeg huske det faktisk i forgårs - der kørte det godtnok også på sidste pille da jeg kom hjem, så det passede lige..
J!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er flere ting |
|
|
Min kat Spætte fx.
Min bogsamling.
Samlingen af gamle bid.
Mine computere & kameraet og så selvfølgelig lige printerne for at "sættet" er komplet.
Brændeovnen der holder os og kattene varme - helt gratis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flere ting |
|
|
Først og fremmest Leia, min kat, in soulmate, mit kramme-flad-dyr min julegave fra mig til mig for 11 år siden
På anden pladsen kommer hypsen, også en gave fra mig til mig for snart 7 år siden
Tredieplandsen er besat af min "bil", som sjovt nok også er en gave fra mig til mig
Skarpt efterfulgt af mine bøger, min computer, og mit kamera (som vist egentlig er mandens).
Sundancer
---"Somehow, nature compensates. Ducks fly, and swim, and float, but they walk funny.."---
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Min HEST, selvfølgelig;) |
|
|
Mit kæreste eje er naturligvis den hest, som jeg forærede mig selv for snart 16 år siden.
- Min øjesten
- Mit hjertebarn
- Mit fabeldyr
Suk...får stadig en klump i halsen bare ved at se eller tænke på ham, det kære, smukke væsen....
 NinaB
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine dyr |
| Forfatter:  |
Britta |
| Dato:  |
06-11-2003 13:00 |
|
Alle mine dyr er klart mine kæreste, og det er dem alle jeg er vildt glad for.
Af ting, er mit gamle karlekammerskab, som har været min tip-oldemor's en af de ting jeg er mest glad for. Men min opvaskemaskine er nok det jeg sidst vil undvære, da jeg hader at vaske op.
Hilsen Britta
Hvorfor bruge magt, når det er med kærlighed man når længst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine dyr :-) |
|
|
Mine heste og hunde er mit kæreste eje
Jeg har selv købt alle 3 heste og begge hunde
Derefter kommer praktiske ting som bil, pc , vaskemaskine, opvaskemaskine og sådan noget!
Vores både og campingvogn er jeg også meget glad for, da de giver en masse dejlige fritimer - specielt om sommeren
Hilsen May-Britt. Lykken er en dejlig islandsk uldtot 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er .. |
Illum |
06-11-2003 13:44 |
|
.. faktisk mange ting som jeg glædes over hver dag.
Jeg har tilføjet 2 ting i sensommeren .
Den ene er en HIMMELSENG hvor jeg har brugt 30 meter elfenbens farvet jacard vævet stof til at sy draperinger af .
Sengen er 180x210 og 220 høj og jeg fryder mig over den hver dag .
Den er overvældene , men så lækker og så er der masser af plads i den .
Den anden ting er et springvand med en lille dreng på toppen , 4 heste hvor vandet kommer ud af munden og nogle løver + alt muligt andet tingeltangel .
Det er 2.85 meter højt og 3 meter bredt .
Det skal stå midt på pladsen foran hovdebygningen med blomster omkring det .
Så skal jeg bare lige ha væltet en bygning så jeg kan få sat en stor smedejerns låge op , den vil jeg så også glædes over hver dag .
Illum
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min cykel |
|
|
Som overskriften siger, har jeg "fået" ny cykel af forsikringen. Den er helt fantastisk. 
Der er aldrig kø på "vores" cykelsti og den løber heller ikke tør for brændstof. 
Og her på nørrebro (københavnsk bydel) får vi lappet cykel for 30 kr.
Den er ikke helt så fin som forgængerne (forsikringen ville kun dække 67%), men fungere upåklageligt.
Og så har den en helt fantastisk sidegevinst  (jeg har lige læst bt, jeg troede ikke at man kunne overleve at veje 297 kg) Jeg behøver aldrig at gå på slankekur.
og så er der selvfølgelig mine børn, dyrene, min mand osv. osv.
Ha' en god dag
Schack
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hm... Svært |
xtiny |
06-11-2003 14:25 |
|
Udover Nørdeleven, Nørden- og kattene (der lige nu er billigt til salg- éen af dem tissede på mit nyvaskede gulv  GRRR!), så mine bøger, mine to Johannes Larsen-tryk med illustrationer fra "Den grimme Ælling" (desværre ikkeo riginaler...), selvom jeg bliver ved med at få balret skifterammerne  .
Ja og min mukkebik, der gør, at jeg ikke er afhængig af bussen!!
Min pc, som jeg spilder så meget god tid foran... 
Min nye gamle sofa med det frække leopardtæppe over, mit hjemmekontor og mine møbler i fyrretræ, som er blevet smukt orange med alderen (brugte seføli!).
MVH xtiny Hvis man ikke er et skridt foran- er man et skridt bagefter...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Kæreste eje... |
pauillacine |
06-11-2003 14:41 |
|
....udover misserne og hesten  må være mine bøger, og så er jeg også meget glad for vores Kvium og Bigum-litografier - det er rart at kigge på noget smukt 
Derudover er vaskemaskinen og opvaskemaskinen dejlige i hverdagen!
-¤-
Med venlig hilsen Pauillacine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katten og hesten |
|
|
Er jo selskrevne til en delt førsteplads (hesten dog lidt foran, da han IKKE tisser på bademåtterne og andre dumme steder)
TING kan jo deles op i forskellige kategorier.
De der er SKØNNE fordi de har en praktisk funktion jeg ikke ville undvære - vaskemaskinen og bilen.
Bilen er kommet til i år og vaskemaskinen for et par år siden. Jeg er ikke "følelsesmæssigt" knyttet til nogen af delene, men de ville begge blive erstattet fluks hvis de skulle gå uigenkaldeligt i stykker!
Så er der de ting jeg ikke ville kunne erstatte, og som jeg egentlig ikke bruger, men aldrig vil af med! Min mormors guldarmbånd. En grim sukkerskål og noget sølvbestik som jeg har arvet. Mister jeg det, har jeg mistet noget jeg forbinder med gode minder. Minderne selv er der jo ingen der kan tage fra mig, men jeg ville være ulykkelig hvis der skete noget med de ting!
Ting jeg bruger i hverdagen og egentlig ser som uerstattelige - mest af alt min bogsamling. jeg har igennem hele mit voksne liv samlet på bøger. De repræsenterer en VÆSENTLIG værdi for mig (men heldigvis ingen videresalgsværdi), og jeg ville ikke have råd til at erstatte DEM hvis der skete noget. Mange af dem kan heller ikke lige genanskaffes - f.eks. min samling af gamle kogebøger (en enkelt arvet fra min mormor - resten i samme aldersklasse)
£isbeth & Baloo It takes 43 Muscles to Frown and 17 to Smile But it Doesn’t take Any to Just Sit There with a Dumb Look on Your Face Passier sadel m.m. sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har.... |
Himmelfjer |
06-11-2003 16:36 |
|
....Lige fået ny støvsuger! Det er jo helt fantastisk! Det var godt nok ikke liiige det, vi havde regnet med at bruge 2000,- på, men hvor er det dog en fryd at støvsuge nu! Der skal bare ligge det mindste fnuller på gulvet og VUPTI! kommer nilfisken frem og slubrer det i sig!
Camilla
"Allthough we run in a herd, we are always alone."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bil og ur.. |
|
|
Tjah... udover hestene så er jeg noget så glad for vores nye bil. Det var ikke meningen vi skulle have en anden, men den gamle satte pludseligt ud, og så var vi nød til at grave dybt i lommerne.
Vi fik et rigtig godt venne-tilbud på en Mondeo, og har ikke fortrudt et sekund. Selv om det snart er et halvt år siden, bliver jeg stadig glad når jeg sætter mig ind og kører afsted..
Af de ikke så praktiske ting er jeg virkelig glad for et ur vi arvede efter min kærestes oldefar. Da vi fik det var det ikke så pænt, og så lidt egetræs-kedeligt ud. Vi gik så igang med den store restauration, og uret hænger nu og er flot mørk i træet og det vi troede var blyindfatninger skinner nu i flot messing.
Det er jeg glad for. Udover at vi har sat vores eget præg på det så er det et arvestykke med stor affektionsværdi.
Mange hilsner Mette 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min mulle |
Sanne & Liva |
06-11-2003 21:46 |
|
Lasse er mit kæreste eje -kan ikke undvære ham!
Og ja grin bare -mine bamser.

|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| og selvfølgelig |
Sanne & Liva |
06-11-2003 21:56 |
|
LIVA !!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| misserne |
Vicksen |
08-11-2003 21:16 |
|
Hej
Moit kæreste eje er misserne jeg dele mit hjem med udover kæresten... jeg har haft 2 meget sværre år efter min fars død og har været ekstrem ked og trist.. da vi fik Lotta missen ændre mit humør, være måde og ja alt ved mig og er meget mere positiv og glad. og glæder mig til og komme hjem fordi jeg ved jeg bliver modtaget af min kat... HVER dag.. til dec får vi en mere og vi glæder os meget ....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan du rolige glæde dig til! |
pauillacine |
08-11-2003 22:07 |
|
Hej Vicks
Du kan roligt glæde dig til killingen, det er SKØNT at have to katte 
I den første tid skal man åbenbart passe lidt ekstra på potteplanterne, måske er du bedre til det end jeg
-¤-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| potteplandter |
Vicksen |
08-11-2003 22:19 |
|
ja jeg kan måske slå dig for dem jeg har er død de faktisk på vej i skralde spanden.. men så er der jo alle pynte ting og andet godt jeg skal havde fjernet..
og så håber jeg på jeg kan få hjælp af lotta til og få opdraget lille missen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lotta skal nok styre missen! |
pauillacine |
08-11-2003 22:25 |
|
Guggi opdrager Skunk med velovervejet pote 
Ingen ballade i nærheden af hende, så bliver der brummet eller dasket! Så kan den lille lære det, kan hun
Har du lagt billeder ud af din lille nye et sted?
-¤-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja her.. |
Vicksen |
08-11-2003 22:29 |
|
gider du ikke lige tage et smut forbi dekatten og tjekke mit indlæg i dis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min hest... |
99E |
08-11-2003 22:38 |
|
...er dejlig, min sadel også.
Og min bogsamling og min computer - og min dejlige Anders And-samling.
Mikkel er ikke en ting, jeg ejer.
Den TING jeg aller-slet-ikkest vil af med er min fine sølvring med Mikkel's navn stående inden i... Den forlader nu også sjældent sin finger - og den kommer i så fald hurtigt tilbage...
Jeg er ikke meget for at skulle bytte den til een på den anden hånd - måske man kan få den lavet til en ørering?
If I don't see you in the future - I'll see you in the pasture...
-99E
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ejer ikke en genstand.... |
atengstedt |
08-11-2003 22:59 |
|
..som ikke uden videre dikkedarer kan erstattes!
Ganske vidst er jeg til en vis grad forsynet med arvestykker i form af et kaffestel, lidt smykker og et blomstermaleri - og jeg har da også selv investeret i lidt kunst i form af et moderne blomstermaleri og tre afrikanske skulpturer...
Og dertil kommer så alle de nyttige genstande såsom opvaskemaskine, køleskab og deslige som man gennem årene har ophobet..
- Men hvis hele møget røg i luften i morgen, tror jeg ikke et sekund, at jeg ville savne noget af det for alvor - herregud, det er jo bare TING!!??!
(og TING sidder i sadlen og rider mennesket, ja de gør!  )
Mine minder er ikke knyttet til genstande: jeg mindes min mormor hver gang jeg bager HENDES småkager - kaffestellet? Jamen dét er da er bare porcelæn...??
Billederne af ungerne som små??
Joo...de er da sjove at have - men har jeg ungerne i levende live; glade og sunde og smilende - så sgi'e da være med de billeder!!
Det der betyder noget i MIT liv er de levende skabninger jeg omgåes og mindes.
Man kan altid købe sig en ny TING!
med venlig hilsen atengstedt
NU er der nye billeder på præsentationen igen!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mit kæreste eje? |
NinaL |
08-11-2003 23:58 |
|
Tjaaaa ... Mit kæreste eje - er en gave!
At være født i et land, hvor jeg er et frit menneske, der ikke døjer under hårdt regime eller dårlige livsvilkår ...
Have fuld førlighed og normal intelligens.
Så mit kæreste "eje" er mit liv.
At jeg så ikke altid forstår at forvalte og påskønne min gave bedst muligt .... Tjaaaa .. Dét arbejder jeg på.
Venlig hilsen
Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Noget man ejer..??? |
|
|
Hvad kan man egentligt eje?
Der er åbenbart vid forskel på definitionen at eje udfra ovenstående indlæg!
Selv mener jeg at eje ting, jeg har købt og betalt.
Dvs at jeg IKKE ejer mit liv, mine børn, min mand, mine venner, min familie osv.
Så forholdet til de der står mig nærmest, er mig kærest og mit liv, er noget jeg simpelthen må forvalte bedst muligt.
Det er for mig så underligt, at jeg pr definition kan eje mine dyr - men det gør jeg. At jeg så synes, at de ejer sig selv, og det er min fornemme opgave at passe dem og varetage deres interesser efter bedste overbevisning - det er så det! Selvom de i juridisk forstand er ejet af mig!
Ejendomsretten er i mine øjne faktisk kun noget man kan have på ting! Og ting har i sig selv ingen værdi af betydning! Ting kan næsten altid erstattes af andre ting - heldigvis. ( Jeg ville dog være ufatteligt ked af, at fotos fra mine børns opvækst f.eks, brændte inde ).-
Hilsen May-Britt. Lykken er en dejlig islandsk uldtot 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt enig |
|
|
Jeg mener heller ikke at man kan eje andre mennesker, derfor kan jeg heller ikke skrive at Michael, familie mm er mit kæreste eje.
Mit liv kan jeg heller ikke have 100% herredømme over.
Men mine ting og mine dyr, dem har jeg ejendomret over.
De er købt og betalt, eller givet til mig.
De har ikke egen vilje. Og dog, katte har sgi meget vilje, men forstå mig ret
Og ja, visse ting kan erstattes. Men der er sørme også mange der ikke kan. Og egenlig så er man "fattig" hvis man ikke har ting man føler er uerstattelige. I hvert fald i min verden.
Jeg ved godt at minder ikke kan tages fra os, men derfor synes jeg stadig at det er ualmindelig rart at have håndgribelige ting til at mindes andre mennesker, situationer mm.
Jeg ville være temmelig tæt på utrøstelig hvis jeg mistede mine billeder og nogle arvestykker fra bedsteforældre.
Måske er de ikke af særlig høj værdi rent pengemæssigt, men følelesmæssigt kan de slet ikke gøres op. Kattene, de kan slet, slet ikke gøres op. Derfor satser jeg også på at de bliver mindst 100 år. I hvert fald Spætte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Eje eller ikke eje |
xtiny |
09-11-2003 01:20 |
|
Da jeg skrev mit indlæg, så var jeg meget i tvivl om, hvorvidt jeg skulle medtage barn (børn har man kun til låns), mand ( ejer man et andet menneske?) og de kære pelsede (de er afhængige af mig, men de får også noget ud af det).
Ja, så jeg tog dem med- mest som en joke. Det handler ikke om ejerskab, men om et gensidigt forhold af tillid og respekt. Jeg kan lide min dreng, (min!  ) han er et rart menneske med en god personlighed, som overrasker mig hver dag- mest glædeligt heldigvis- han er ikke et spejl af mine holdninger og idéer, men er i fuld gang med at udvikle sin personlighed. Det er meget dejligt, da jeg ikke selv mener, at jeg har været nogen specielt god mor.
Min mand er et menneske, som jeg har turdet lade komme tæt på, det er den største tillidserklæring, jeg kan give nogen. På trods af min udadvendthed, så er jeg dårlig til at holde nær kontakt, jeg vil helst have folk tre skridt fra livet.
Og kattene- de er deres egne, men de viser tydeligt, at hov- vi kan sørme godt lide dig- også uden at man står med en dåse tun i hånden. Deres adfærd er en kilde til daglige glæder (og ærgrelser, det er ikke lige lyserødt altid!).
Døde ting er døde ting, de kan erstattes, de ting, der giver mig størst glæde har faktisk været rørende billige eller gratis. Jeg tror ikke, jeg bliver et bedre og klogere menneske af fx et nyt køkken, måske bliver jeg lidt rarere, når jeg ikke oplever fx rengøring som totalt spild af tid & energi, når man dårligt kan se forskel.
Jeg er flyttet mange gange, så min jordiske bagage har været lille, nu har jeg lidt for mange ting på for lidt plads, noget af det vil jeg beklage at miste, sådan er vi vel indrettet. Men langt henad vejen, så er fx mine holdninger og værdier, som jeg har kæmpet for- og det, min familie har givet mig, det, der betyder mest i det daglige.
Min glæde ved naturen, det at kunne identificere et dyr eller en plante i farten- eller gå hjem og slå den viden op, det har jeg fra mine forældre. At kunne begå sig socialt, vise hensyn og solidaritet, det har mine søskende lært mig. Og ja, mine forældre var også mennesker for hvem, statussymboler ikke betød noget... 
MVH xtiny Hvis man ikke er et skridt foran- er man et skridt bagefter...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|