|
|
| Dameblade |
|
|
Hvor mange læser egentligt dameblade?
Hvilke nogen?
Jeg læser gerne andres brugte blade, men jeg må indrømme, at jeg er for nærrig til det selv, Kan til nød købe KIK IND og HER OG NU, fx. op til jul, for der er fjernsynsprogrammet i.
Får altid hjemmet, hvis jeg spørger om det af min svigermor  brugt altså.
Min svigerinde holder fx BO BEDRE, det er ikke andet end reklamer og koster næsten 50 kr. Det burde være gratis, med alle de reklamer. derudover haven og hjemmet....
Hvad med jer andre.
Jeg køber Blå Avis nogle torsdage hvor jeg får min søster på besøg, så sidder vi og jerner den igennem med frisk franskbrød fra bageren, kaffe, og med en ny hårfarve i håret. Disse torsdage ser jeg frem til. Hun bor i KBH.
jeanette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Woman.. |
| Forfatter:  |
Idenion |
| Dato:  |
06-11-2003 11:41 |
|
Jeg læser Woman og Sirene..nåeh ja og så min mors utallige numre af Alt for Damerne men gider ikke bruge penge på det,det er langt fra godt nok til det synes jeg
Jo også læser jeg Uffes M!-magazines nogle gange(eller rettere: gjorde før jeg lånte Harry Potter 5 på engelsk Signe  ), og Illustreret Videnskab/Natinal Geographic som vi abonnerer på-det er ikke just et kvindeblad,men der står mange spændende artikler
-og så føler man sig jo også lidt mere intellektuel ved at have dem liggende fremme i forhold til Woman
Nu vi er ved blade:
Nogle der ved HVOR ,man tegner abonnement på Ridehesten?kan ikke se det på DRF's hjemmeside  (og Google kunne ikke finde det  )
-MONICA "Jeg tror på et liv før døden, og det har jeg i sinde at leve." -Malene Schwartz *Monica & Dyrekærgårds Force Machure is sponsored by IDENION*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dameblade |
Piglet |
06-11-2003 11:48 |
|
læser jeg sjældent... Men jeg løser gerne kryds og tværs'erne i div. blade... Men ellers er vil jeg hellere læse bil-blade... Især bilmargasinet, når der er artikler af en bestemt journalist, som jeg ikke lige husker navnet på... Men de er bare for genial morsomme!!
Ellers er det LH der bliver bladret igennem...
Hilsen Tina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| PiaR... |
Idenion |
06-11-2003 13:07 |
|
tak for linket
ih altså du er virkelig u-undværlig
hvad skulle vi dog gøre uden Pia allesammen?
Godt vi har dig 
-MONICA "Jeg tror på et liv før døden, og det har jeg i sinde at leve." -Malene Schwartz *Monica & Dyrekærgårds Force Machure is sponsored by IDENION*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blade.. |
|
|
Jeg arbejder et sted hvor vi får et helt "sæt" ugeblade hver uge - så kan vi skiftes til at låne dem med hjem gratis
I reglen læser jeg Søndag og sommetider Alt for Dullerne. Har jeg glemt en bog og er desperat efter toglæsestof, kan jeg finde på at tage Femina eller måske endda (afhængig af graden af desperation) Ude og hjemme/Hjemmet med...
Sladderbladene (Billedbladet/S&H/Kig ind osv) gider jeg ikke læse. Så hellere sove i toget eller købe en avis.
De blade jeg abonnerer på er Månedsmagasinet Hest, Horse & Rider og Your Horse
Ind imellem kan jeg finde på at købe et illustreret videnskab eller lignende - men jeg synes altså at de ER for dyre!
£isbeth & Baloo It takes 43 Muscles to Frown and 17 to Smile But it Doesn’t take Any to Just Sit There with a Dumb Look on Your Face Passier sadel m.m. sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er vist |
BeagleJ |
06-11-2003 18:14 |
|
meget heldig. Får Alt for Damerne, Femina, Se og Hør og Bo Bedre ganske gratis. Min veninde får dem gratis af sin arbejdsgiver og når hun har læst dem bliver de smidt ind hos mig...... Se og Hør læser jeg så ikke. Den får min søde nabo  Men resten hygger jeg med og når jeg er færdig med hyggen ryger de ud på mit arbejde hvor kollegerne så nyder resterne
Knus fra
Beagle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kørte engang... |
|
|
... for UBD, der distribuere ugeblade (bla. se og hør, hjemmet, anders and, alt for damerne, femina og mange mange flere). Dengang fik jeg et gratis eksemplar af alle blade. Puha der var meget der skulle læses.
Men nu hvor jeg ikke kører for dem mere, køber jeg kun woman, bazar (en gang imellem), tidens kvinder og læser som regel kærestens M
Tina
Super teamet Tina og Ársól
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Familiejournalen ... |
NinaL |
06-11-2003 21:32 |
|
Dette er et meget aktuelt emne for mig - da jeg var i bekneb for en gave til min mor.
Min mor fyldte 80 år den 1/11 - og hun havde - som sædvane) ingen ønskeseddel.
Hun havde dog ytret ønske om 20 røde tulipanløg - meeen hvad er dét for en gave til en 80-års fødselsdag???
Jeg købte selvfølgelig tulipanløgene - men manglede lidt mere, indtil een af mine arbejdskolleger pludselig kom med en super idé!
Et abonnement på et blad!
Så jeg bestilte straks et halvt års abonnement på FamilieJournalen, som min mor (og far) er flittige læsere af.
Mine forældre er jo oppe i årene, som man kan læse i mit indlæg .. Min far er 82 og er ikke altid helt frisk.
Men nu "slipper" de for at skulle på gaden hver mandag for at købe "Journalen" her i vinterens slud, sne og sjap - og min mor er sikret sine kryds-og-tværs'er - så hun ikke skal få abstinenser.
Hver mandag i det næste halve år får de "Journalen" ind af døren med mandagsposten.
Hej fra
Nina
PS. Gæt også lige, hvem der en gang imellem får tv-tillægget? *LOL*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg vil ikke |
Sanne & Liva |
06-11-2003 21:59 |
|
læse se & hør. Det er simplenthen for skandalesøgene !
Læser jeg et blad så er det ude & hjemme
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Melder mig på |
xtiny |
07-11-2003 10:20 |
|
Ude&Hjemme- holdet, men det er langtfra hver uge, jeg køber det. Tidligere købte jeg Datatid, Alt om Data og Illustreret Videnskab, men de er for dyre, så nu læser jeg dem enten på biblioteket- eller køber gamle numre i genbrugsbixen (kun Illustret videnskab), hvor jeg også kan finde på at hente en årgang Det Bedste...
Så jeg er ikke på damebladsholdet- og slet ikke på sladderbladene! Jeg kan mærke min IQ daler adskillige points bare, jeg ser reklamerne for disse blade...  Jeg har det dårligt med deres blanding af løgn, digt og skandaler- kendte menneskers privatliv rager mig en høstblomst.
Jeg abonnerer på Skalk og Haven (haveselskabets tidsskrift- oprindeligt fik jeg et årsabonnement af min søster- en rigtig god gave! Min have afspejler desværre ikke dette faktum...  ), også får jeg blade som Dyrevennen og Natur&Miljø pga medlemsskab af diverse foreninger. Jeg låner Tænk&Test (eller snyder og låner koden- og læser på nettet!), af&til Landsbladet på biblioteket.
Nåh ja- jeg køber og *læser* Anders And hver uge.. 
MVH xtiny Hvis man ikke er et skridt foran- er man et skridt bagefter...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg melder mig på anden! |
99E |
07-11-2003 11:06 |
|
Jeg køber og læser også Anders And & Co. - hver torsdag!
Denne uges nummer lader dog meget tilbage at ønske - med den dér Myternes Ø-ting, de kører...
Heldigvis var der et genoptryk, så jeg (og andre gamle læsere) kunne få et gensym med Anders' fiasko som kameramand - en kæk historie med livlige, italienske tegninger.
Og hurra for sidste uges nye Don Rosa-serie - det er som kakaomælk for øjet...
Dameblade burde forbydes, jeg er sikker på det er deres skyld der er så mange stressede, deprimerede kvinder i verden - hvor mange kan, uden at få dårlig samvittighed over manglende ydeevne, læse artiklen med den velklingende titel "HVordan du holder dig 10 kg under idealvægten, laver lækker mad, sylter frugt og grønt fra din perfekte have, og serverer hjemmebagte kager for dine veltrimmede børn i dit perfekte (Bo Bedre) hjem når ungerne kommer hjem fra skole, samtidig med du passer din prestigefyldte karriere og aer din mands fødder, når han kommer hjem, men stadig er selvstændig og sej sammen med veninderne..."
Nej, vel?
Anders And, derimod, prædiker ikke den slags urealistisk pjank....
If I don't see you in the future - I'll see you in the pasture...
-99E
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke så 'bladet'... |
pauillacine |
07-11-2003 11:28 |
|
...jeg holder "Ridehesten". Og læser min kærestes "Boligmagasinet".
Min mor læsser med jævne mellemrum "IN", "Alt for dullerne" og mere i den stil af....og det bladrer jeg da, men primært for at se modesektionen
Jeg VILLE egentligt gerne læse mere fra Andeby, men holder mig indtil videre til jumbobøgerne
Alle sladderbladene er absolut uden interesse for mig, jeg har aldrig harft en ublændelig trang til at vide hvad 'kendte' bedriver tiden med - det må de vel om?
De sjoveste blade har min frisør; her er tale om magasiner med navne og indhold man ikke anede, at der var bladpotentiale i....
-¤-
Med venlig hilsen Pauillacine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg arver |
|
|
ude og hjemme fra min søster. Hver måned kommer der lige en lille stak ind af døren. De går så videre til min mor.
Ellers holder jeg "pferdewoche", En ugentlig avis rundt om heste i Schweiz. Der er virkelig alt fra væddeløb, store int. konkurrencer til små klubstævner, Western, nye regler samt godmodig sladder om rytterne (bla. var min chefs søn på bagsiden, da han var blevt far!). Det er en glimrende mulighed for at være med, hvad der foregår dernede samt er der mange gode artikler om foder, ridning etc...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flere blade |
|
|
Her i huset har vi abonnement på en del blade/magasiner
Landsbladet Hest
Ridehesten/Hippologisk
Politihesten
Tænk & Test
Ill. Videnskab
Motor
Privat Computer
Familie Journalen
--
Hjemmet får jeg af min sviermor og Femina læser jeg hos min søster.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 99E - du skulle skydes!! |
Kirsten Ø |
07-11-2003 17:54 |
|
Jeg vil slet ikke høre om Don Rosa nye historier efter at min mor er holdt op med at abbonere på A. And!!!
Ja, det kunne jeg selv gøre, men jeg er i forvejen ved at drukne i papir...
Èn eller anden bliver nødt til at lave et samlet bind med alle hans geniale historier på et eller andet tidspunkt, så man kan nøjes med at koncentrere sig om det VIRKELIGE Anders And-guf!!!
Når jeg læser ugeblade, er det fordi jeg er blevet plantet i lægens venteværelse (går ikke til frisør) - og der rækker jeg konsekvent ud efter Anders And. Får jeg i mangel af bedre fat i et af de andre, bladrer jeg dem hurtigere igennem end min kæreste kan zappe rundt mellem TV-kanalerne, og jeg føler mig ikke spor underholdt af dem. Så det kan jeg lige så godt spare mig.
Min gamle læge havde National Geografic liggende, samt Steen og Stoffer. Det sidste var slemt for ens "medpatienter", der ikke turde grine højt. Stakler!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Arh, Herregud.. |
atengstedt |
07-11-2003 19:42 |
|
..Det går da NEMT!!
99E, du skriver: "hvor mange kan, uden at få dårlig samvittighed over manglende ydeevne, læse artiklen med den velklingende titel "HVordan du holder dig 10 kg under idealvægten, laver lækker mad, sylter frugt og grønt fra din perfekte have, og serverer hjemmebagte kager for dine veltrimmede børn i dit perfekte (Bo Bedre) hjem når ungerne kommer hjem fra skole, samtidig med du passer din prestigefyldte karriere og aer din mands fødder, når han kommer hjem, men stadig er selvstændig og sej sammen med veninderne..."
Jamen helledusseda - det er da INGEN sag, at læse den slags uden dårlig samvittighed??
Vi VED jo, at de lyver!!...ALLESAMMEN!!!
med venlig hilsen atengstedt
NU er der nye billeder på præsentationen igen!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Eller.... |
pauillacine |
07-11-2003 20:14 |
|
Elller håber vi bare på at disse superkvinder ikke findes? 
På den anden side hører hverdagens stress og jag sig da til, på den måde bliver weekenden ekstra kærkommen
-¤-
Med venlig hilsen Pauillacine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|