|
|
| apropos navne |
|
|
Jeg havde en vikar med mig, som havde været hos en numerolog, og skulle ændre navn fra marian til mejse, så skulle hun få succes i livet.
Jeg har tit været ked af mit navn. Især mit mellemnavn.
Jeanette June Hoffmann Simonsen.
Hoffmann er mit familienavn, Simonsen er min mands.
Hvad mine forældre tænkte på da jeg fik June som mellemnavn aner jeg sku ikke. Og ja jeg har set en dame her på HN som hedder June, og jeg synes at det er et forfærteligt navn. Jeg er født i december og hedder JUNE
Min mor fortalte mig at hun ville have at jeg skulle have heddet Diana. Ved ikke om det skulle være bedre.
Ihvertfald har det været svært at leve med "JUNE", hende vikaren sagde at jeg bare kunne sløjfe det, men nu har jeg sat mig for at jeg må lære at leve med det.
Jeg håber at mine børn ikke klantrer deres navn i hoved på mig, for jeg satte mig for at de skulle have internationale navne, som kunne siges på dansk,tysk,engelsk og fransk.
Marc og camilla og caroline.
Marc var svært, jeg kunne også lide Adam
Camilla, jamen vi kendte ingen camillaer på det tidspunkt,
caroline, efter caroline henderson som sang på det tidspunkt, jeg syntes bare at en caroline var en lille buttet tøs med mørkt hår. Da hun kom ud var hun lille og buttet med mørkt hår 
De andre 2 unger var total lyse, Så jeg må tilstå at jeg havde bange anelser, hvad min mand sagde på det tidspunkt 
Men hun er bare min kopi (siger andre) Mine første ligner deres far/svigermor
Nå men er der nogen der tror på alt det numerologi?
Jeanette June Hoffmann Simonsen
alias Jeanette Simonsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tvivler stærkt |
| Forfatter:  |
Kirsten Ø |
| Dato:  |
06-11-2003 11:35 |
|
Det må jeg indrømme. Godt nok har jeg aldrig brudt mig om mit fornavn, og derudover kunne jeg godt finde på at skille mig af med mit efternavn og så få lavet mit mellemnavn om til mit efternavn. Det ville også være noget mere praktisk, da jeg alligevel aldrig bruger det efternavn.
Men ligefrem en numerolog? Nej, det kan jeg nu godt nok ikke tage alvorligt, må jeg indrømme.
Mit fornavn var vedtaget før jeg blev født, så allerede på fødestuen blev jeg kaldt Kirsten. (Pige=Kirsten, dreng=Peter).
Da jeg så fik en bror senere, var Peter alligevel ikke nok, så min far kiggede i almanakken og fandt navnet Tobias ud for hans fødselsdag. Ergo - Peter Tobias. Det var jeg længe misundelig over, men Sylvia (Sylvester) ville jeg nu nok også blive træt af. Trods alt.
SKULLE jeg nogensinde kontakte en numerolog skulle det være for morskabs skyld. Hvad kunne det ikke blive til for mit vedkommende? (Men hvis jeg så får at vide at jeg skulle have heddet Sylvia?) 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nummerologi |
Kirsten (haflinger) |
06-11-2003 11:42 |
|
ja, om det virker ved jeg ikke, om jeg tror på det ved jeg heller ikke.
Men jeg kunne godt forestille mig, at hvis man bliver glad for sit "nye" navn, ja så bliver man generelt mere positiv, og det vil så virke fordrerne på det man laver, og derved vil man få mere succes.
Jeg tror rigtig mange er kede af deres "navne", vi har tit talt om det. Og man vil gerne hedde noget andet end det man gør.
mht. fornavne så er det jo heldigvis frit at skifte, det koster ikkke engang noget, men tænk på alt det bøvl det giver, alle de papirer der skal skiftes. puha det slid gider jeg ikke bruge min tid på.
Har heddet Kirsten siden jeg blev døbt for 42 år siden, og det bliver der ikke lavet om på.
Det er straks værre med mellemnavne, jeg har et mellemnavn som jeg først fik skrevet ind da jeg blev konfirmeret, (min fars mellemnavn) Øhlenschlæger, puha det var svært at stave til dengang, enormt besværligt.
Da jeg blev gift skiftede jeg mit efternavn ud fra Madsen til Hansen, begge navne er heldigvis masse betegnelser, så man kan forsvinde lidt i mængden.
Det kan være rart engang imellem.
June er da et flot navn !!!!, det lyder så positivt i mine ører.
Kærligst Kirsten Lykkelig haflingerejer og avler !!!Lad være med at læse mellem linierne, der står alligevel ikke noget !!!Jo mere jeg lærer mennesket at kende, jo mere holder jeg af dyrene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er heldigvis |
Piglet |
06-11-2003 11:56 |
|
ret glad for mine navne... Dem alle 3!!
Og når jeg engang skal giftes, så har jeg sagt til min kæreste, at jeg IKKE skifter mit efternavn, så jeg kommer til at hedde det samme som ham. Nægter simpelt hen og komme til at hedde Hansen!! -Eller noget som helst med -sen!
Men om kæresten beholder sit eget eller skifter til mit, det står ham frit for! 
Hilsen Tina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo, deeet... |
Mikkel |
06-11-2003 11:57 |
|
Min chef, som ellers er en fin fin fyr, skiftede her for nylig navn.
Fra: Klaus Elberth
Til: Kasper Matthias Michel Olsen.
Han var også forbi en numerolog, men motivationen for at skifte navn var der forinden.
Der er en del omtale af ham som "Ham der ligner Klaus Elberth". Eller "The artist formerly known as Elberth", hehe.
-Mikkel- "Savvy means you know how to relate to horses, how to handle them, how to solve and prevent problems both on the ground and on the horse's back, in any situation, at any time."-Pat Parelli
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Apropos navne... |
|
|
Der findes godt nok nogle mærkelige navne. Men det må have været forældrerne der ikke har tænkt sig om.
Har hørt om een der hed Mette Vons. Prøv at sige det hurtigt. MetteVons. Det´Mette Vons. *GG*
En forælder et sted jeg var vikar havde 4 børn: Mark, Mie, Mike og Maja. De blev tit kaldt M´Ms
Mit eget efternavn er et giftenavn og det er jeg godt nok træt af at stave. Tina Uhre - U-H-R-E - Det gamle efternavn var bare Jensen men mellemnavnet er Holtz og sammen med Uhre er det en helt staveprøve *GG*
Hende der gjorde Badullen ryttervant hed oprindeligt Heidi men havde været til numerolog og kalder nu sig selv Cirkeline
Jeg tror ikke på at man får succes bare fordi man hedder noget andet.
Tina & Badullen Mødre er engle under oplæring
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mit navn.... |
Trine SH |
06-11-2003 12:35 |
|
...HADER jeg af et godt hjerte og har altid gjort det.
Det er ikke et navn, men en masse betegnelse. I alle sammenhæng har der altid været mindst tre Trine'er tilstede, så det har været Trine 1, Trine 2, Trine 3 osv. Møg hamrende irreterende og så føler jeg mig ikke som en Trine
Men hvad jeg så ellers skulle hedde aner jeg ikke??? Måske Rikka som min mor ville have haft?
-Trine SH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stor skepsis!! |
|
|
Hej Jeanette,
Allerførst vil jeg gerne påpege at jeg synes Juni er et utrolig flot navn det samme mener jeg om Judith - er vilde med de navne
Alt det med numerologi mener jeg er langt ude.. jeg kende ren som skiftede navn til Synne...selv hendes nyfødte søn som lige var blevet døbt fik nyt navn. Jeg giver ikke en meter for det.. men mener personligt det er penge ud af vinduet og naiv tro på et navneskifte skulle gøre livet lettere. Og det er ALTID nogle meget forunderlige navne.. må indrømme jeg ikke havde lyst til at hedde hverken Synne eller Mejse, nej tak!
Der var debat om netop navneskift for noget tid siden, en fyr havde skiftet navn 8 gange inden for 1½ år. Så er det jeg virkelig mener det er noget PJAT..
Jeg er ikke troende, tror hverken på ånder, troldom, numerologi eller cleyoriance. Det er indbildning, hjernevask og folk tror desværre på det
bare min personlige mening.. behold dit navn du har virkelig et smukt navn..
Hygge Jeg søger et par ridebukser, kig HER 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et navn eller en |
|
|
massebetegnelse
Jeg tror ikke på at man skifter identitet fordi man tager navneforandríng...
Men jeg tror at man bliver mere bevidst om sit "jeg" og dermed måske handler mere intuitivt og dermed mere positivt, så det er dét ændringen giver én.
Jeg har ALTID været glad for ikke at have et navn som alle de andre  De skoler jeg har gået i har der været i snesevis af Metter, og Anetter og Susanne og Tina og mange andre navne.
Lige nu har vi i vores vennekreds 3 Michael og Karinaér og det ene par hedder konen Karina og det gør Michaels søster også, og min mands søster hedder også Karina - det er da en PEST!!
Da min mor ventede mig stod hun på et samlebånd på en fabrik i Ålborg. De stod 10 "mand" og de 7 hed Birthe....
-derfor kom jeg ikke til at hedde Anette eller lign
Mine børn hedder heller ikke et alm. navn: Claes og Celine, og jeg kan se at de også skiller sig ud fra mængden.
Om det vil hjælpe nogen af os til at være én af mængden ved et navneskifte
-det tror jeg næppe!
Min holdning er at fornavn = identitet! Og det må man så leve med, som man lever med familien fordi man nu engang er født ind i den!
Efternavne derimod!!! De er til for at skiftes ud !!!
Jeg har heddet både Nielsen og Jensen og var LYKKELIG da jeg kunne vælge et andet i forbindelse med vores vielse
-og ved samme lejlighed fik jeg slettet mit mellemnavn da jeg ikke ville hedde June Krogh Lanng... jeg nøjes med ét fornavn og ét efternavn!
Og tak for betegnelsen "DAME"  sådan føler jeg mig ikke lige.... men ok...
June
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg- en massebetegnelse |
|
|
Ja mit navn er jo Mette, og hvor har jeg været træt af altid at gå i klasse, på rideskole osv med ti andre med samme navn !
Heldigvis er mit efternavn lidt specielt så det er jeg så blevet kaldt istedet.
Jeg har egentlig aldrig overvejet at skifte navn, kun haft det lidt i tankerne da det gik op for mig at jeg er opkaldt efter en ged min far havde da han var barn.........
Mht. numerologi er jeg rimelig skeptisk, men på den anden side så skal folk have lov til at gøre lige det der virker for dem.
Noget andet er, at det er sjovt som vi har billeder i hovedet af hvordan en "Rikke" eller en "Caroline" ser ud. Nogle gange kan man ikke helt få folks udseende til at passe med deres navn, eller omvendt...
Sorry, forvirrende..... 
Mange hilsner Mette 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kunne... |
|
|
... ikke fordrage mit navn da jeg var barn, men da jeg bliv teenager og fik historien bag ændrede det sig.
Min gudmor ønskede sig over alt på jorden en lille pige som skulle hedde Britt, desværre var det sådan at hun fik 3 drenge (som hun var lige så glad for) og ingen pige, men da jeg så blev født (er "lavet" den dag deres yngste søn blev født) og skulle døbes kunne mine forældre ikke finde på navn til mig, så da de sad hos præsten og skulle sige hvad jeg skulle hedde slog det pludselig min mor "hun skal da hedde Britt" og ja det gør jeg så ...
Mit mellemnavn er min mors mellemnavn og mit efternavn er fra min fars side (som iøvrigt har heddet det i over 400 år)
Jeg må indrømme at jeg ikke kunne drømme om at skifte navn, heller ikke hvis en numerolog mente at jeg ville blive lykkeligere af det.
Min datter havde vil et pokkers hyr med at finde navn til, alle mente at vi ville få en dreng så vi havde kun fundet på et drengenavn Patrick.
Men da hun så var kommet til verden måtte vi jo så tage navnet op til revision og tada hun kom til at hedde Patrizia.
Hilsen Britt
Selv den længste rejse på tusinde mil, starter med et lille skridt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg bryder mig |
|
|
ikke om mit navn"berit"
men jeg er da taknemlig for at far ikke fik lov at bestemme,for så var jeg kommet til at hedde solvei og det ligner jeg bestemt ikke*G*
jeg er glad for mit Berit alias,beirut og bertha*s*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| når du skriver Bertha |
|
|
Så måtte jeg jo lige finde sangen med Anders Ø med OHHh uuu oooo Bertha du er min sexmaskine
jeanette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| kært barn har mange navne |
xtiny |
07-11-2003 08:39 |
|
Men jeg tror ikke, at jeg ville blive sundere, raskere eller gladere som menneske af at skifte navn. Gys! Hvad kan det ikke blive til i hænderne på en numerolog? -Tinnne, Tinnea, Tinnie..? Eller efter det græske- Psine? Med stumt p..!
Jeg har dyb medlidenhed med de stakkels børn, der udstyres med navne ingen kan sdave- kan I huske, den berømmelige sag med Christophpher?!! På den anden side, så har folk også problemer med at stave til Tine  som jeg ikke er så begejstret for, men jeg kunne ikke tænke mig at hedde noget andet. og dog: Hvis jeg skifter til Tine-Trine-Stine-Line-Tina, men der er nok dem, der heller ikke kan stave til dét!
MVH xtiny Hvis man ikke er et skridt foran- er man et skridt bagefter...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm........ |
Sanne & Liva |
07-11-2003 08:46 |
|
ved ikke rigtigt med det der navne-halløj, men hvor er Mejse, vel nok et kønt navn. Det husker jeg lige til den dag jeg skal hav et barn -så må vi håbe det bliver en pige
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Go'aften Danmark |
|
|
der var en numerolog i fjensynet i går (hun var i Go'aften danmark)
Hun havde lidt af depressioner siden hun var 11 år, den sidste depression havde været slem, så hendes mor havde givet hende et besøg hos en numerolog i fødselsdags gave.
Numerologen havde sagt at hun skulle ændre navn og havde givet hende nogle valg muligheder, hun valgte : Piamarie Katharina rasmussen larsen (tror jeg det var, siden er ikke opdateret endnu, så jeg kan ikke tjekke min hukommelse) hun hed Pia Larsen før. Hun fortalte at det havde ændret hendes liv totalt og hun havde ikke haft en depression siden.
Jeg ved ikke selv hvad jeg skal syntes om det, men det var et godt indslag.
Hilsen Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Numerologi |
|
|
Numerologi er hat og briller synes jeg.
Det er efter min mening helt iorden at skifte sit fornavn hvis man i ÅREVIS har været træt af det. Hvis det staves helt åndssvagt eller folk ALDRIG kan huske det.
Men at bruge numerologi til at finde et navn man ligefrem skulle blive "lykkeligere" af.......
Som barn var jeg altid meget ked af at jeg ikke hed Katarina - synes det var det flotteste navn.
I dag er jeg glad for at jeg ikke ændrede navn.
Folk der skifter navn via numerologi tror jeg personligt har problemer med at acceptere "tingenes tilstand".
På den anden side skader det vel heller ikke nogen.
Jeg synes iøvrigt at June er et flot navn !!
Så skulle du prøve at hedde MARKO til mellemnavn....det gør jeg - og har det fint med det selvom det er "grimt".
Ifm. vielsen skiftede jeg så fra Hansen til Hyldeqvist *s*.
Der var engang en der spurgte om jeg havde købt det *GG*.
KatrineH Det bedste er at putte sig med en islandsk uldtot 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan |
|
|
kun give xtiny ret. Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke kan stave til Tine! Jeg har nu besluttet mig for at så længe det er Tina eller Trine den bøjer over i, så er det ok, men bliver jeg kaldt for Stine wadr.... Jeg hader det navn. -Nok noget at gøre med grundskolen og forskellige plage ånder!
Mit mellemnavn syntes jeg ikke er særligt sjovt: Høgh! Ingen kan stave til det navn, det bliver altid Høeg eller bare Hø! Tilgengæld beholder jeg det, da de sidste 2 generationer på min mors side er kun piger, derfor mener jeg det vil være måden at beholde navnet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Numerologi... |
atengstedt |
07-11-2003 20:19 |
|
..er en af de ting,som jeg ABSOLUT ikke tror på - sammen med Auralæsning, Irisanalyse og Krystalterapi..!
Var nær kommet skrækkeligt til skade den anden dag - jeg faldt simpelthen ned af stolen af grin over en "alternativ" brevkasse i et dameblad. En bekymret læser fik det fantastiske råd imod ekstrasystoler (også kaldet nervøst hjerte) at hun dagen igennem skulle gå med en særlig sten i BRYSTHOLDEREN!?!?
Samme sten kunne så tilbringe natten i et glas vand, som man derefter kunne drikke for at opnå bedre effekt...Uhmmm...?
Nogen der kan anbefale mig en sten imod sidetung brystholder??
Men der skal sikkert nok være et KÆMPE marked for det hele - thi som det gamle Ord siger:"Et fjols og hans penge er sjældent tilsammen længe!"
Næh - SKAL man være alternativ, så tror jeg helt klart (krystalklart, faktisk) at der er mere fremtid i NUMESEROLOGIEN!!
En fantastisk videnskab, som vi endnu kun har set begyndelsen på!!
Tak til KirstenØ (tror jeg det var) som for nogen tid siden introducerede mig til denne bevidsthedsudvidende videnskab, som i korthed går ud på, at man - fx vha en kopimaskine - får lavet et billede af sin bare r**, som så fremsendes til en selvbestaltet guru, der ud fra dette billede kan fremkomme med de mest fantastiske oplysninger om dig!!
med venlig hilsen atengstedt
NU er der nye billeder på præsentationen igen!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|