Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

En duft af kloak
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 10:59
Jeg har brug for et godt husmoder råd.

Min kærestes lejlighed er sat til salg, da vi flytter sammen hos mig {>

Han har allerede flyttet sine ting, og er aldrig i sin egen lejlighed, kun for at hente post en enkelt gang om ugen (Hvor jeg ikke engang tror han tidligere har været inde i lejligheden)

I går kom vi så derop, og låste os ind. En stank af indelukket kloak stod i hele lejligheden (fælt). Der lå et kort fra ejendomsmægleren, at der havde lugtet fælt de sidste mange gange hun havde været der, og at hun ikke kunne få lugten væk selvom hun åbnede døren og åbnede for vandet.

Min kæreste er nu klar over, at han bliver nødt til at køre omkring og åbne vinduerne ofte, for der er jo ingen der gider købe en lejlighed der stinker af kloak. Men han er bange for det ikke er nok, da lugten jo til dels stammer fra kloaken.

Nogle der har en ide til, hvordan vi kan få lejligheden til at dufte af "køb mig"?

Ha' en hypper dag ;-)
Diane

Fremgang bygger ikke på de kundskaber du har, men på hvad du kan bruge dem til.

----------------------
Jeg leder efter min gamle hest, Coco's Løvstjern, se efterlysning og billeder her

0
0
Svar på denne tråd

Du må igang
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 11:02
med at bage boller i den - det dufter altid godt. Men det er jo et gammelt (og kendt) kneb.

At der lugter af kloak kan måske skyldes at vandlåsene står og tørrer ud. Så i skal forbi engang imellem lige og hælde en spand vand i alle afløb.

Det kan selvfølgelig også være værrere ting som er galt - altså fejl på kloaknettet/faldstammer.
0
0
Svar på denne tråd

Prøv...........
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 11:11
Prøv at hælde klorin i kloarken. Måske sidder der også noget i selve vandlåsen som skal fjernes.
Men mit råd er klorin.

Hilsen Britta

Hvorfor bruge magt, når det er med kærlighed man når længst.
0
0
Svar på denne tråd

Vi har..
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 11:12
... haft lidt bøvl med et afløb på arbejde. Det er en vandlås, der ikke bliver brugt så tit, og pluseligt fra det ene minut til det andet begynder det at STINKE!

Det er selvfølgeligt ikke så smart hvis der kommer kunder, og det der med at hælde vand i og lufte ud, det er en langsommelig proces, der ikke virker ret hurtigt...

Vi har fundet ud af, at hælder man lidt "ajax ultra shine" i afløbet, og derefter lidt vand (bare et par liter), så tager det lugten.

Jeg skal ikke kunne sige om det virker med andet rengøringsmiddel, det er bare den flaske vi lige har stående, og det virker.

MVH Sussie
0
0
Svar på denne tråd

Britta
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 11:15
Den er videregivet, hellere en duft af svømmehal end af kloak :-)

Og jeg tror det er noget med at vandlåsene tørrer ud, for der lugtede altså ikke sådan da han boede der !

Men forhåbenlig klorinen kan "skjule" det lidt, skulle vi ikke lige nå omkring ofte nok til at skylle afløbene igennem.
(Så er der lige det med klorin og miljøet... vi skal nok spare på klorinen ;-) )

Ha' en hypper dag ;-)
Diane

Fremgang bygger ikke på de kundskaber du har, men på hvad du kan bruge dem til.

----------------------
Jeg leder efter min gamle hest, Coco's Løvstjern, se efterlysning og billeder her

0
0
Svar på denne tråd

rens afløbet
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 11:17
Der sidder muligvis en klump snavs i afløbet
Kautisk soda opløst i vand er effektivt til at rense alt skidt og fedtpropper ud

...
0
0
Svar på denne tråd

træk træk træk
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 11:44
der skal såmænd bare trækkes i toilettet.
da vi købte vores hus havde det stået tomt længe pga dødsfald, og det tog familiens forbrug af toilet vand og brugsvand det meste af en vinter at få lugten ud, så der skal nok som andre siger nogle barske rengøringsmidler til

....INA
0
0
Svar på denne tråd

Vand vand vand
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 16:38
Det burde ikke være nødvendigt med skrappe kemikalier, undtagen hvis afløbene har været stoppet. men det ER nok nødvendigt nu at lufte totalt ud, OG bruge noget luftfrisker til at tage den grimme lugt der ER kommet i lejligheden. I må stille nogen af de der ækle Airwick ting rundt omkring. Hvis det ikke er nok, ville jeg nok tage en klud med ajax, og lige tørre så mange falder over som muligt

Derefter er det også nødvendigt at lade et par liter løbe igennem ALLE afløb en gang eller to om ugen.

Jeg har prøvet det et par gange når jeg har været væk hjemmefra. Om sommeren skal der ikke mere end 3-4 dage til før vandet i vandlåsene er fordampet - og så er der luft igennem til kloakken (YUM YUM :-( )

Der er nogen der siger at det hjælper at hælde et par spk almindelig madolie i afløbet som det sidste - det skulle forsegle vandet, så det ikke fordamper. jeg har frosøgt det uden held, men det kan jo være at jeg ikke har brugt nok, eller at en af mine vandlåse er deform (meget muligt i et gammelt bondehus!)
£isbeth & Baloo
En diskussion er en udveksling af meninger

Et skænderi er en udveksling af meningsløsheder
0
0
Svar på denne tråd

Vacum -også nogen flere tegn!
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 21:44
Hejsa

Først og fremmest, så er det da dødirriterende, at der skal være mindst 6 tegn i overskriften, synes I ikke ?

Min gamle mormor havde samme problem i sin nye lejlighed, selv om hun boede i den og selvfølgelig brugte toilet og de forskellige afløb. Efter utallige forsøg med diverse kemikalier, kom min kloge onkel på besøg og han havde løsningen.

Det viste sig at lejligheden, som var en del af et nyt byggeri, var så tæt at den dannede vacum og dermed et sug i afløbene, når alle døre og viduer ud til det fri var lukkede. Og da mormor ikke kom på gaden hver dag (og sikkert synes at det var spild af god varme at lufte ud) var der ikke en naturlig åben og lukken døre.

Det lyder måske lidt underligt og jeg skal heller ikke gøre mig klog på om det kan passe, men det hjalp altså da hun bare fik åbnet for udluftningsventilen i altandøren.

Prøv at lade et vindue stå på klem, hvis det kan lade sig gøre evt. hvis det kan låses og se om det hjælper.

Held og lykke

Katja
0
0
Svar på denne tråd

En god overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-10-2003 21:50
Er en god start på et indlæg/svar.
Og den er af meget stor betydning for om jeg gider læse indlægget.

> Først og fremmest, så er det da dødirriterende, at
> der skal være mindst 6 tegn i overskriften, synes I
> ikke ?

Nææ, hvrofor dog det?
Det er da en god ide at man kan se hvad indlægget handler om.

Og herreste gud - sølle 6 tegn er da ret overkommeligt :P
Mvh PiaR
Uden appetit skal man hverken spise eller elske.

Nye billeder
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider