Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Hvilket forsikringsselvskab kan anbefales..
Forfatter: 
Dato:  20-11-2003 10:30
Som evt. førstgangskøber er man jo lidt i vildrede også når det gælder forsikring af ridedyret.....så derfor vil jeg gerne køre hvilke selskab I andre kan anbefale.

Hesten jeg måske køber er en hoppe på 14 år. Hun skal forhåbentlig bruges til let dressur og terrænridning måske distance, hvis vi altså kan finde ud af det.

Hvad kan anbefales at forsikres imod??

Jeg skal have hende forsikret i tilfælde af skade og uforudsete dyrlægebesøg.

Jeg er i vildrede, så jeg håber på hjælp fra jer derude

0
0
Svar på denne tråd

du bør....
Forfatter: 
Dato:  20-11-2003 11:11
bruge søgefunktionen da der er mnage meninger om det.

I Dk er de største selskaber: kongeriget danmark, Tryg og Alm.Brand.

Alt efter hvormaget din hest skal forskrives for er det ene selskab bedre end det andet.(snakker vi 10.000 eller 100.000)

Du skal vælge mellem at livsforsikre din hest eller liv + uanvendlighed (´feks kan dyret jo få en benskade/rygskade der gør at den kun lider iforbindelse med ridning ellers ikke og her er en uandevelig god)
Og ja en sygeforsikring er en god ting.

Personligt har jeg de sidste 15 år brugt Kongeriget og er fuldt ud tilfreds. 2 gange har jeg fået aflivet forsikrede dyr og begge gange uden problemer fra deres side af.

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

husk at læse med småt...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2003 20:28
Den bedste Forsikring jeg har fundet er alm.Brand men jeg mener at forsikre mod uanvendelighed er stærkt opreklameret...de dækker nemlig ikke de mest almindelige ting der kan ske og sandsynligheden for at hesten bliver uanvendelig på andet er forsvindende lille.

Jeg har den påkrævede livdækning og sygeforsikring med 60% dækning på min hest.
Har tidligere haft uanvendelighedsdækning men da min anden hest så blev meget lidt anvendelig til ridning og behandligskrævende dækkede de ikke en fis...
0
0
Svar på denne tråd

Anja....
Forfatter: 
Dato:  24-11-2003 11:06
det kan jeg ikke forstå du siger at der er problemer med dækning af uanvendlighed. dem jeg kender der har mistet heste (incl mine egne 2) har alle være slået ned pga den paragraf ikke liv, da de kunne leve uden smerter blot ikke rides...........

Jeg har mistet en med brækket hovvingeben og en med hjertefejl.

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

Alm.brand......(laangt)
Forfatter: 
Dato:  08-12-2003 16:53
jeg har hørt meget godt om kongeriget danmark.

Men vil absolut ikke anbefale alm.brand.

Jeg har kæmpet med dem to gange.

For tre år siden red jeg en springhest,som efter en lang kariere,begyndte at døje med benene,det viste sig at være hov senebens betændelse,og dyrlægerne konstaterede at der var ikke mere at gøre,men først efter 2 års kamp og mange dyrlægers erklæringer(som dog alle havde den samme konstatering,der var ikke noget at gøre) gik den igennem og pengene blev udbetalt.

Sidste sommer kom turen til min egen hest.
Han har døjet med ryggen i mange år,og har fået mange forskellige behandlinger også alternative.
En dag gik det helt galt,hans ryg gik af led og den ene hoft skred ud.
Dyrlægen kom straks,men konstaterede hurtigt at det var imod dyreværnsloven at holde den i live.
Han kontaktede alm.brand,som bad ham om at sætte den i bedøvelse,da hesten ikke var syg nok (i deres øjne)

Vi kontaktede en kiropraktor som heller ikke kunne gøre noget.
Min hest stod i bedøvelse i fem dage,hvor dyrlægen kontaktede dem dagligt,men vi fik bare beskeden at der ikke var gjort nok.

Til sidst sagde dyrlægen til dem,at det var overtrædelse af dyreværnsloven at lade den pine og at der ville komme en advokat på sagen.
Det hjalp men det var de værste fem dage jeg har oplevet og hesten var forsikret til en lille sum af 10.000.

Så mit råd til dig er at lytte til andres erfaringer.

Vh.Susanne.

"Det er ikke den erfarne træner,der kan få en hest til at optræde,det er den erfarne træner,der kan få en hest til at ønske at gøre det."
0
0
Svar på denne tråd

ang forsikring
Forfatter: 
Dato:  13-12-2003 00:03
Jeg har kun ros og atter ros om alm. brand heste forsikring.
1: min ridehest kommer til skade. Erklæres uadvendelig. 14 dage efter er den aflivet, forsikringspengene udbetales efter kun 12 dage.
2: Min ride/avlshoppe får konstateret defekt ryg. kan ikke avles/rides. Bliver erklæret uanvendelig. Aflives inden for et par dage grundet store smerter. Forsikrings sum udbetales straks.
3: Min datters pony får en kraftig kodeleds forvridning. Den bliver behandlet i mange måneder. Sygeforsikringen dækker ved hvert dyrlæge besøg 60% af dyrlæge regningen.Pengene udbetales hurtigt .
Jeg har aldrig diskuteret med Alm. Brand. Er altid blevet behandler godt.
Kan varmt anbefales.
0
0
Svar på denne tråd

Ang forsikring.
Forfatter: 
Dato:  13-12-2003 00:05
Jeg glemte.
Du bør tegne en forsikring der dækker uanvendelighed +sygeforsikring.
0
0
Svar på denne tråd

Måske er det bare mig...
Forfatter: 
Dato:  16-12-2003 22:21
men er det ikke umanerligt svært at få forsikret en hest der er 14 år gammel?

- Diva
0
0
Svar på denne tråd

Alm. brand gør det.
Forfatter: 
Dato:  30-12-2003 15:15
Jeg var selv ved at købe hest og Alm. ville gøre det frem til hendes 15 års fødselsdag.
Mvh. Tine

Arbejde søges, se min annonce her Deltids job søges
<
0
0
Svar på denne tråd

Nu vi r i igang.....
Forfatter: 
Dato:  12-01-2004 22:46
kunn i så ikk lige give jeres B7 med på hvad Moonlight skal forsikrers imod?

Skal jeg nøjes med livsforsikring el hvad ? syns simpelthen der er et væld af muligheder og r helt i vildrede med HVAD man skal vælge så håber i kan hjælpe :-)

Han er (som de fleste af jer efterhånden ved nu pga min plapren ;-) ) 3 år,aldrig blevet redet/arbejdet rigtigt med i longen o.lign. :-)

Monica
*snart lykkelig ejer af Moonlight*
En 3års DV vallak e. Flyinfact

0
0
Svar på denne tråd

alm.brand POSITIV!!
Forfatter: 
Dato:  18-01-2004 10:55
ja, jeg har haft utrolig gode erfaringer med alm brand - hurtige udbetalinger, god service og ingen besvær.

jeg anbefaler dem!
0
0
Svar på denne tråd

Kongeriget Danmarks Hesteforsikring g/s
Forfatter: 
Dato:  22-01-2004 18:03
er altså alt andet end lige et godt selskab, BLANDT ANDET fordi det er et GENSIDIGT selskab! Det vil sige at de ikke skal score kassen på at vi har vores heste forsikret hos dem.

Céleste

If ever I need religion I'll worship Chocolate."   © Céleste 
0
0
Svar på denne tråd

Det er så
Forfatter: 
Dato:  30-01-2004 19:23
også Kongeriget danmark, der er dårligst i længden til forsikring. Har 2 eksempler, hvor de ikke ville godkende at hestene havde store smerter i ben.
Desuden trækker de meget i forsikringsummen allerede fra 12 år.
Jeg regnede ud, at Vicky ville være 0 værd på hendes 18 års fødselsdag. Men betale fuld pris skal man alligevel. Andre fx alm. venter til l5 år og tager en mindre procentdel end kdh.
Desuden havde jeg problemer med at få Vicky folings-forsikret. Så skiftede vi hurtigt selskab (på trods af at jeg på det tidspunkt kun lånede hende).
Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider