Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

min eller ikke min hest
Forfatter: 
Dato:  05-09-2005 17:32
jeg har købt en hest over sms da jeg kender hesten godt har på samme sms aftelt pris og betingsler samt at betalning vil finde sted senere da betalning skal falde vil sælger ikke modtage penge og hvad nu er det min hest eller hvad. ?:-)
0
0
Svar på denne tråd

Jamen.....
Forfatter: 
Dato:  05-09-2005 19:23
Hesten er først din når parpire er skrevet under og pengene afleveret... Sælger kan jo fortryde... Så nej hesten er ikke din... Med mindre sælger vil forære dig hesten... Så skriver I kontrakt på at sælger giver dig hesten uden betaling...
Så må desværre skuffe dig...

Knuser Annette og Fabiola

!! HESTENS ØJNE SIGER ALT !!
0
0
Svar på denne tråd

Nej Anette...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2005 18:15
En aftale er bindende når den indgåes .. så principelt er det dms hest..

;-D
0
0
Svar på denne tråd

problemet er bare at det er påstand mod påstand
Forfatter: 
Dato:  07-09-2005 20:56
Havde hun den nu på skrift med underskrift så er den bindende.... En sms er en alle mandseje... Det vil sige at det kunne være datteren der skrev den... Har selv siddet i samme situation og kontaktede en advokat, og da jeg ikke havde underskriften fra sælger kunne jeg intet gøre....

0
0
Svar på denne tråd

advokaten
Forfatter: 
Dato:  08-09-2005 08:44
har kontakte advokaten og han menere at hesten er min og hvis hun ikke vil aflevere den kan jeg trække hende i retten for at få hende til at aflevere den men er der mange andre der har stådet i samme problem
0
0
Svar på denne tråd

okay...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2005 16:43
Min advokat mente bare ikke at jeg havde en chance... Øv øv øv øv..... Men held og lykke håber på det bedste.

0
0
Svar på denne tråd

hmm........
Forfatter: 
Dato:  16-09-2005 23:17
En mundtlig aftale er ligeså gældende som en skriftlig - den er bare meget svær at bevise. Derfor taber køber næsten altid sager om mundtlige aftaler (eller der kommer for det meste ingen sager ud af det, da bevisbyrden som sagt er for lille)

mvh Anne
0
0
Svar på denne tråd

Du har muligvis
Forfatter: 
Dato:  18-09-2005 19:32
ret, men er hesten det store slagsmål værd? Du risikerer jo alverdens ting med så uvillig en sælger. Vi har jo desværre alle hørt grimme historier med kidnapning osv.

Se dig om efter en anden hest, det er alle parter bedst tjent med.
0
0
Svar på denne tråd

Hvis du har gemt den sms
Forfatter: 
Dato:  21-09-2005 11:17
Jeg står også i en situation, hvor det blot drejer som en anden aftale vedr. min hest. Men har du gemt den sms, hvor sælger acceptere tilbudet- altså at sælge til dig, så har i altså i princippet indgået en bindende aftale, og sælger skal sælge til dig. Men har du ikke gemt den sms, så er det desværre for dig påstand mod påstand, da der ikke er nogle skriftlige beviser. Held og lykke
0
0
Svar på denne tråd

hvad hvis
Forfatter: 
Dato:  27-09-2005 20:07
det er en anden, der har skrevet sms'erne eller mailsne eller hvad det nu må være af aftalemuligheder, hvor der ikke fremgår stemme eller underskrift. Er det da bindende, hvis man ikke kan bevise, at det ikke var én selv, der indgik aftalerne?
0
0
Svar på denne tråd

har fundet en løsning
Forfatter: 
Dato:  28-09-2005 22:25
vi fant en advokat som mente vi hade en sag og det var vores hest da vi hade alle sms'er men mens alt det her har stået på har vi funden en anden hest så den har vi købt i stedet ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider