Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

udlån af pony til rideskole
Forfatter: 
Dato:  31-07-2005 18:50
Jeg overvejer at låne min pony ud til elevhest, men hvordan fordeler man udgifterne?
Selve udlånet er selvfølgelig gratis for klubben, men hvem betaler smed og dyrlæge? Jeg skal ikke selv ride ponyen, mens den er udlånt.
Er der nogen der har erfaringer med dette, hører jeg gerne fra jer.

MVH Bettina ;-)
0
0
Svar på denne tråd

vi laver en kontrakt...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2005 19:20
Hej..

PÅ den Rideskole hvor jeg underviser laver vi en kontrakt, hvor i der står at ejeren skal sørge for at heste/ ponyen er forsikret og at rideklubben betaler smed og dyrlæge og fri boks, foder , hø.
Ejeren har heste/ponyen son sin egen i weeknder, helligdage , ferier.

Jeg kan evt. maile sådan en kontrakt til dig..
0
0
Svar på denne tråd

Kontrakt
Forfatter: 
Dato:  31-07-2005 20:32
Tak for dit svar. Du må gerne maile den kontrakt til mig, da jeg nok får brug for den. Hvilken type forsikring anbefaler i at man har på hesten?

Min mailadresse: bettina@fasterholdt.com

På forhånd tak

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil
Forfatter: 
Dato:  31-07-2005 23:22
vælge forsikring ud fra hestens værdi. Jeg mener ikke det kan betale sig at have en hest uanvendelighedsforsikret for under 15.000 kr (og helst over 20.000,- ) for ofte skal man bruge mange penge på at få hesten erklæret uanvendelig, hvis ulykken er ude.

Er det en pony til en værdi af under 15.000 kr ville jeg derfor vælge udelukkende livsforsikring eller alternativt ingen forsikring afhængigt af ens tillid til låneren.

Men det er min personlige holdning; der findes sikkert andre, der mener noget andet :-)

Sygeforsikring er mest aktuelt såfremt det er dig, der skal betale for dyrlægeudgifter i forbindelse med hestne og det mener jeg ikke er rimeligt, når rideskolen låner den fuldtids. Så må det være deres ansvar og udgift :-)
1 års hoppeplag ½ PRE ½ knabstrupper sælges. Hvid med pletter på kryds.
0
0
Svar på denne tråd

udlån af pony.
Forfatter: 
Dato:  10-08-2005 19:32
HEjza..

På min rideskole plejer det at være rideklubben der betaler foder, opstalning og hø.
Man aftaler hvem der betaler smed og dyrlæge.
Og du kan vælge at have heste i weekenderne og ferier og helligdage.

hilsen MAthilde
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-08-2005 20:10
Jeg ville mene det var rideskolen der skulle holde alle udgifterne på ponyen, da det jo er dem der bruger den.

10årig hoppe til salg. 160 cm. i stang. Utrolig venlig og tillidsfuld.
Prisidé: 23000 kr. Eller bud? .. (Men hjem før pris)
Se mere på præsentation
0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2005 19:03
de fleste rideskoler vælger at holde alle udgifter på din hest, men så forsikringen skal du selv betale.
MEEEEEEN.
jeg vil stærkt fra råde dig udlåne din hest hvis du vil ha den i mange år, jeg gjorde samme fejl holdt godt øje med min pony men da jeg så rtegne med den var i gode hænder begyndte den at blive misbrugt, især fordi den var så nem og alle kunne bruge den lige fra begynder til øve rytter ja endda handicappe.
idag er han så aflivet pga overanstrængelse som med førte en skade i bækkenet, jeg kunne bar eik bevise noget. men hvad ahvde det hjulpet hesten blev jo aflivet lalligevel.
læs evt hans historie på www.123hjemmeside.dk/blacksilver.

så find dig heller en sød pige som vil holde udgifterne eller i måske deler dem. og på den måde er der kun ganske få som kommer til at ride den.

Mvh Anita

oldenborg styre :-)
0
0
Svar på denne tråd

at udlåne til rideskole
Forfatter: 
Dato:  28-09-2005 22:32
er bådet godt og undt det kommer and på hvem der underviser der og står for hestens davlig pleje jeg har i mange år haft udlånt ponyer og enkelt heste til rideskoler med gode resultater men det er bestemt ikke alle underviser der får lov til at låne heste hos mig :-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider