Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Hesteforsikringer - erfaringer?
Forfatter: 
Dato:  21-08-2005 10:23

Vi skal have tegnet forsikringer på vores 2 hoppeplage, og nu har jeg været ved at kigge lidt på nettet vedr. forskellige forsikringer.

Jeg har før haft forsikret en pony gennem KDH - livs- og uanvendelighed, men har jo heldigvis aldrig haft behov for forsikringen :-)

Jeg vil have hoppeplagene forsikret for 25.000 kr. hver, kun livsforsikring, også skal der tegnes sygeforsikring ved siden af.

Jeg har regnet på det, og ved KDH bliver den samlede pris 1980,00 pr år pr. hest. De dækker max 13.000 kr. pr. år ved sygeforsikring og der er en selvrisiko på 850,- pr. behandlingsperiode af max. 90 dage. 75 % dækning.

Hos Dyrekassen bliver det samlede udgift 1875,- pr år pr. hest. Der er dækning for kastning af føl incl. i livsforsikringen (ved ikke om der er det hos KDH). Sygeforsikringen dækker 75%, max. 25.000 pr. år med en selvrisiko på 1500,-

Hvad siger du til de to forsikringer? Hvad for en ville man være bedst tjent med?

Og har du erfaringer med de to forsikringsselskaber?

Mvh
Mette

0
0
Svar på denne tråd

hejsa....
Forfatter: 
Dato:  24-08-2005 18:27
jeg har selv KDH har endnu ik haft brug for den, eller det vil sige den nåede ik træde i kraft før min nye hest blev skadet. typisk :-(
men hvad for en man skal vælge skal man nok gøre udfra hvad og hvor megt de dækker hver i sær, selvfølge tage den hvor hesten er bedst dækket ind.
pris mæssigt er der lige knap 100kr forskel pr. år. men hvor den ene dækker med 1300pr år i sygesikring og den anden 2500kr. den til 2500kr dækning er jo rigtig fin men så er selvrisikoen også noget højre. så man skal nok udfra det vudere om man regner med den bliver skadet i så fald hvor langt kommer man for 1300kr, ikke langt *SS* da min blev operere for 9000kr bare for et kæbebrud og en flækket tand, så måske skulle man tage den hvor selvrisikoen er højre men en noget højre dækning på sygesikring......men hvordan er de forskellige betingelser for dækning for de to selskaber??.

prøv at skrive alle fordele op på de to selskaber og ulemperne på et stykke papir og så samlign dem, også med hvor hesten skal gå og hvad de vil blive brugt til. så for du en ide om hvor meget dækring du får brug for.

håber du kunne bruge svaret, og seævfølgelig det aldrig bliver nødvendig at tage forsikring i brug *SS*

Mvh Anita

oldenborg styre :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider