Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Huskøb uden ejendomsmægler ??
Forfatter: 
Dato:  19-08-2005 10:25
Hej alle

Nu har kæresten og jeg det sidste år ledt og ledt efter et lille landsted med plads til et par heste og alt det der man nu drømmer om :-)

Det er meget svært. Men nu har vi (måske) fundet noget. Et gammelt hus men med rimelig sunde murer som kunne blive rigtig flot og hyggeligt med en TOTAL renovering (hvilket indbefatter alt fra indvendige vægge, køkken, bad vinduer osv. osv. så det er noget af et projekt. :-@ )

Men det er en privat mand der har det til salg – dvs. uden ejendomsmægler… Nu er mit spørgsmål så: hvad skal man være ekstra opmærksom på når der ikke er mægler med i handlen? Hvad skal man sørge for? Hvad med tilstandsrapporten og sælgers hæften for mangler (her tænker jeg bl.a. på 20 års reglen som jo ellers normalt annulleres ved tilstandsrapporten)?:-)

Derudover er der garanteret en hel masse som jeg ikke har tænkt på – men håber der er nogen kloge hoveder som kan hjælpe mig lidt 8-)

Vi skal ud og se den igen her i eftermiddag. Har kun luret lidt ind ad vinduerne da der ikke bor nogen i den nu. :-)

Med venlig hilsen
Susanne
0
0
Svar på denne tråd

advokat
Forfatter: 
Dato:  19-08-2005 12:59
jeg ville ikke turde skrive kontrakt uden en advokat med huse som speciale
laver den/læser den igennem.'
koster vidst ca 20-35.000 kr.
.
0
0
Svar på denne tråd

Ja det har
Forfatter: 
Dato:  19-08-2005 13:28
jeg også tænkt på. Men der skal jo da advokat med i sagen til bl.a. at læse kontrakten igennem uanset om det er med eller uden mægler... 8-)

Er det så meget dyrere at han gør det blot fordi der ikke er ejendomsmægler med i det??

Med venlig hilsen
Susanne
0
0
Svar på denne tråd

Brug advokat
Forfatter: 
Dato:  19-08-2005 13:48
Jeg har aldrig hørt at det skulle koste så meget at få en advokat til og hjælpe med en bolighandel når det er uden mægler. Lad jeres advokat hjælpe jer allerede fra starten - ring allerede i morgen til en boligadvokat hvis I fortsat kan lide huset efter I har set det i dag - lad ham hjælpe jer fra starten og få allerede nu en pris på hvad det vil koste med hjælp fra en sådan. Kan forestille mig max kr. 10.000.
0
0
Svar på denne tråd

En håndværker...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2005 13:52
eller et byggefirma til at beregne hvor dyrt i egentlig kommer til at sidde når det er renoveret. Ombygninger har det med at gribe om sig og man får ikke meget for pengene, håber I kan gøre meget selv, men kan I ikke er der bedst økonomi i at få en fagmand til det. Klamphuggeri kan blive rigtig dyrt i den sidste ende - (men nu ved jeg jo ikke om din kæreste faktisk er en håndværker, øv jeg er en lyseslukker).

"Alle kvinder, der ikke er feminister burde tænke.. "
8-)

Misund ingen hans tilsyneladende lykke
Du kender ikke hans hemmelige sorger.
(indisk ordsprog)
0
0
Svar på denne tråd

Det har vi tænkt på..
Forfatter: 
Dato:  20-08-2005 09:01
..det er han - men bager så det med priser på det kan han nok ikke hjælpe så meget med ;-) Selvom han dog har hænderne "skruet" rigtigt på.

Men hans 2 bedste kammerater er henholdsvis murer og elektriker og min venindes kæreste er tømrer så det er der styr på :-)

Og det med advokaten fra starten er også meningen..

Med venlig hilsen
Susanne
0
0
Svar på denne tråd

tilstandsr
Forfatter: 
Dato:  23-08-2005 20:15
tilstandsrapport.
Landejendomme osv skal ikke have lavet tilstandsrapport, heller ikke når der er ejendomsmægler med.
Der burde ikke være forskel på om der er en ejendomsmægler med i det, eller ej.
Det er da bare gode penge at spare for JEr og sælger :)
held og lykke

Musik til din fest??.PINTO heste med fuld afstamning sælges. Føl, plage mm. Skriv for mere info
0
0
Svar på denne tråd

Tak for det..
Forfatter: 
Dato:  24-08-2005 12:15
Tak for det. Det er nået så langt nu at vi skal til advokat i dag, og så skal kreditforeningen ud og vurdere huset da vi skal have renoveret praktisk talt alt - så de skal se om de vil låne os de sidste 500.000 når det er til renovering. Men vi håber det er en formsag, da vi til en tidligere ejendom - som desværre blev solgt for næsen af os - havde fået godkendt at låne mere end købsprisen + det vi gerne vil have til renovering.

Så vi satser sådan set på vi er blevet husejere, jubii!! :-D Endelig en have så man kan komme ud i stedet for at sidde inde i en lejlighed og endelig plads til hestene hjemme :-)

Lige et billede af "ruinen", som jo gerne skulle blive rigtig flot efter nyt tag, vinduer, køkken, bad og gulvvarme:

Med venlig hilsen
Susanne
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider