Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Leje af hest
Forfatter: 
Dato:  12-06-2019 07:47

Jeg har det sidste år lånt en pony, den har desværre døjet med hovbylder et par mdr og er naturligvis blevet behandlet af dyrelæger og smede. Alle siger ponyen har behov for sko da den er meget tyndsålet, og i stor risici for nye bylder. Ejer vil ikke ha den får sko på.

sagen nu er at jeg ikke har tid til hest mere og derfor aftalte vi at den skulle hjem igen, selvfølgelig først når han var rengående. Der var en dyrelæge ude for 13 dage siden, hvor vi skulle ha haft scannet ham pga han har været halt on&off siden februar, men dejligt nok da dyrelægen kommer er han haltfri og dyrelægen vurdere ikke det er nædvendigt, men han råder og anbefaler sko. For et par dage siden bliver hesten hentet hjem og dagen efter, er han halt igen. Ejer vil selvfølgelig ha den bliver undersøgt igen, jeg ber om den nu får sko på, da jeg har fået a vide a 4 fagfolk uafhængig a hinanden a der er behov for det, ejer er stadig ik helt ok med det, men acceptere og jeg laver en aftale med en smed, der ska komme dagen efter, smeden her har ikke har set hesten før. Dyrelægen kommer om en uge og han har igen anbefalet sko indtil da, da han er overbevist om at det vil hjælpe. Men desværre har ejer nu aflyst smeden fordi hesten ik var ligeså halt mere, efter hun havde givet ham boots på, hjemme på folden. Dette har hun gjort i samråd med den smed der skulle komme.

 

hvordan er reglerne hertil? Jeg er selvfølgelig meget int i at den hest får den bedste og rette hjælp, men syntes det er lidt svært når ejer ikke rigtig er med..jeg er også ret overbevist om selv at et par sko vil gøre at den ikke halter mere.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Misforståelse
Forfatter: 
Dato:  12-06-2019 08:39

Vi har nu været i dialog med Ejer igen. Og smeden er aflyst da smeden ikke kunne se nogen grund til at skulle, da han ikke halter så meget nu, og har fået boots på. Vi venter til på mandag hvor dyrlægen kommer, og håber at han kan give nogle svar, det er godt nok frustrerende, med en halv hest. Jeg har været heste ejer 20 år, og har aldrig selv haft en halt hest. Vi håber og krydser og Beder til at der ikke er noget slemt med hesten

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-06-2019 14:45

Jeg forstår ikke helt, hvor du vil hen med det her.

Du har haft lånt en hest, som du har plejet og passet til punkt og prikke, lyder det til.

Aftalen er ophørt p.g.a. din manglende tid og ejer har hentet sin hest.

Dermed er du ude af billedet, resten er op til ejer.

 

 

Mvh

 


Tina

 

 

Autoriseret hesteinseminør

 

Lionell DVH 571 - grand old man og still going strong

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider