Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Selvtægt i rideudstyr pga opstaldning
Forfatter: 
Dato:  10-06-2018 19:36

hej ja, sagen er det jeg er flyttet fra mit opstaldningsted, af flere årsager med ting ikke var som lovet, min hest stresset pga hun stod alene til trods for hun kan med alle, i forhold til min vallak der er lidt mere besværlig, stod uden strørrelse på døgnfold når hun stod på jordfold, så jeg selv skulle købe ekstra ind hvor der også var en anden hest der spiste det men kun mig der betaler.

 

Nå men sagen er at der ikke er kontrakt derude og jeg kan ikke huske og har ikke på skridt at jeg har opsigelseperiode og flyttede derfor min heste fra den ene dag til den anden da jeg ellers var bekrymret for de stod i vejen.

jeg har så sagt og ville betale for hele denne her mdr alligevel trods for de ikke står der (de stod begge på sommergræs/døgnfold den ene på jordfold, og de kan ikke stå inde da der ikke er wrap eller halm osv.

 

jeg læsser hestene og pludselig har de låst alle mine ting inde sadler osv udstyr for mange tusind kr . Hvor hvis det hjælper at udstyret er noget mere værd end det de vil have af staldlejen penge de vil nemlig have en ekstra mdr.

 

heg har så læst mig frem og kontaktet en advokat (heste advokat) men får self først svar imorgen . Men havde læst mig frem til at det er selvtægt.

 

 

hvordan står jeg mht til mine ting ? Jeg er endelig mest Intr i at få 4 bestemt ting som er en sadel specielt tilpasset dens hovedtøj og to underlag med dens navn på (RBH) alt det andet kan jeg altid skaffe igen.

 

Hvad kan jeg ellers gøre og self hvad er jeres mening :)


 

(Elsker min dejlige pony Brenda R.I.P.)

Elsker mine heste :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-06-2018 00:20

Det er meget normalt at have en måneds opsigelse, med opsigelse til den sidste i måneden. Hvis du har sagt op efter den 1.juni, skal du betale staldleje for juni og juli måned.

Det er også normalt, at man betaler al skyldig staldleje, i dit tilfælde for juni og juli måned, inden man flytter hestene. Når først hestene er flyttet har opstaldningsstedet ofte svært ved at få kradset pengene ind. Mange steder får man ikke lov til at flytte sin hest før alt er betalt, eller man låser udstyret inde og udleverer det først, når pengene bliver betalt.

Det er muligt, at det er selvtægt, men det er sådan det foregår de fleste steder.

Mit råd er, at du betaler de penge, du skylder med det samme, så får du sandsynligvis dine ting tilbage.

Og husker at betale hvad du skylder, inden du flytter dine heste en anden gang.

Umiddelbart vil jeg tro, at du får samme besked fra advokaten, men det kan jeg selvfølgelig ikke vide...


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

3
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-06-2018 07:23
Hvad sagde advokaten?

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider