Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Købt hest på afbetaling - problemer
Forfatter: 
Dato:  20-07-2016 13:50

Jeg fik en rå hest i ridning. Ejer ønskede ikke hesten retur, da den var for utilregnelig/vild. Jeg køber hesten på afbetaling. Første aftale er at hesten skal være færdig betalt i 2017. Men da min situation ændre sig,ændre vi aftalen til at jeg afdrager ml. 1000-2000 pr md. på hesten. Og resterendebeløb som er tilbage efter decembe i år, kan afdrages. Jeg har holdt alle afdrag. Jeg har også givet 3000 en md pg. feriepenge som blev udbetalt. hvilket jeg havde lovet sælger, at når de kom fik sælger flere end de 1000 pr md. Sælger er nu kommet i økonomiske vanskeligheder og jeg føler mig afpresset flere gange. Sælger ved jeg er i gang med videreuddannelse nu og arbejder på job ved siden af og derfor ikke er rig pt. Men jeg holder mine afdrag og aftaler. Sælger sender mig gerne sms i ny og næ med at sælger mangler penge og sælger nu må sælge deres 2 heste de har osv. Jeg tager snakken med sælger igen igen om det og at mens jeg læser kan jeg ikke lægge mere pt. Men jeg kan tilbyde at sælge hesten, så sælger kan resterende penge (13.000). Dette nægter sælger og informere mig om at sælger ejer hesten og jeg ikke kan sælge den fordi jeg skylder penge endnu. Spørger sælge, hvad sælger så ønsker af mig? Jeg betaler som aftalt og kan ikke finde penge jeg ikke har. Sælger går til enighed med mi pr. sms om at det kører med de 1000-2000 fortsat. Det har jeg gjort fast hver md. Nu får jeg så igen en sms af sælger, som er presset økonomisk og oplyser mig at sælger nu har valgt at sælge alle heste sælger har pr. januar i år, så vil jeg beholde hesten skal jeg finde alle pengene.

 

NU er jeg gal og ked. Føler mig trådt på. Kan sælger virkelig dette? Jeg har lige akkurat haft fat i min bank om jeg kan låne disse penge, de har sat det i gang og vender tilbage. Men kan sælger virkelig dette? Sælger står på ejercertifikat. Jeg har passet. Jeg har pr dags dato betalt 15.000 kr på hesten, og mangler under halvdelen 13.000kr. Er sidste aftale ikke gældene? Har sælger ret til at hente hesten, trod jeg har betalt over halvdelen af hesten og afholder afdrag? Må jeg ikke sælge hesten? Og indfri resterende gæld på den? Hesten er reddet op og tilreddet nu. Den er meget mere værd end da jeg købte den rå. Så tager sælger den retur, sælger vel skylde mig det jeg har betalt og hesten er nu mere værd? Altså kan sælger få langt mere for den nu. ? Jeg er målløs. Håber banken vil låne mig det sidste trods jeg er kommet på su og har job.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kommer vel....
Forfatter: 
Dato:  20-07-2016 13:54

Det kommer vel an på hvad I har aftalt i jeres kontakt.

 

Mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar til bruger
Forfatter: 
Dato:  20-07-2016 14:05

Oprindelig kontrakt lyder på hesten købspris, dato, adresser og den oprindelige afdragsaftale, som lød på at sidste afdrag faldt senest inden 2017. Dette indvilliger sælger så pr sms at ændre, pga. min ændrede situation. Så det skyldige beløb som vil være tilbage, når vi går i 2017 kunne afdrages som fortsat. Det er så det at sælger nu trækker i land med efter indgåelsen af aftalen.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aftaler
Forfatter: 
Dato:  20-07-2016 20:51

Jeg ville kontakte en advokat.

 

Men uden at vide det 100% så vil jeg mene at man ikke bare kan tilsidesætte en aftale på den måde, når du nu overholder din del.

 

Men gem alt du har fra sælger og kontakt en advokat, som kan tjekke det hele igennem, vi kan ikke vide om sælger har været så snu at få et eller andet i kontrakten, der gør de kan sælge til anden side, dog ville jeg håbe at uanset hvad der står, så skal du mindst have de penge tilbage du har lagt. Arbejdet med den ved jeg ikke om du får dækket.

 

Held og lykke, hvor er det en ubehagelig situation at stå i!


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med....
Forfatter: 
Dato:  21-07-2016 09:04

Enig med Magnail - afsted og få advokat til at tjekke kontrakten, og al jeres kommunikation.

 

Mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brug retshjælp
Forfatter: 
Dato:  21-07-2016 13:41

hej

henvend dig til retshjælpen der hvor du bor. Det er gratis og det er ofte nok, at den jurist fortælle sælger at den kontrakt ikke kan fraviges. ( mundtlige aftaler er også gyldige med sværere at bevise)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Advokat
Forfatter: 
Dato:  22-07-2016 11:57

Øv for en træls sælger. Det er skisme ikke dit problem at hun mangler penge.

Kontakt retshjælp for at vide hvor du står. Jeg vil mene, at kan hun hente hesten, så skal du holdes skadesfri. Dvs det rettidige betalte beløb plus dine udgifter på hesten. Så kan din træning måske lægges oveni.

Jeg ville nok sende et anbefalet brev, hvori jeg beskrev situationen, samt at du har overholdt alle aftaler. Og fremadrettet også vil betale de aftalte afdrag. Men ønskes hesten retur, så vil du stille krav om at få dækket ALLE udgifter så du holdes skadesfri. Det er jo sælger der bryder kontrakten. Det kan måske sætte en stopper for sælgers krav.

Blot mine tanker

 

held og lykke sagen

Venlig hilsen

Mia F.


Do not corner something that you know is meaner than you.

...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-08-2016 12:11

Med udgangspunkt i jeres indgåede kontrakt - så har du jo ganske korrekt senere informeret sælger, om din ændrede situatuation, hvilket sælger har accepteret pr. sms (sms'en er også juridisk dokumentation i denne henseende).

Hvis sælger vælger trods kontrakt m.m. at sælge "din" hest, så vil du stå i den situation, at sælger med ret stor sikkerhed vil være erstatningspligtig overfor dig, dvs. sælger skal dække samtlige dine omkostninger i det tidsrum, du har haft hesten på kost m.m. samt sælger skal tillige tilbagebetale dig det beløb, du har afdraget sælger, da det er sælger, der vælger at misligeholde den indgåede aftale, som i har.

Det er ikke dit problem, at sælger "hyler" over økonomi m.m.

Vælger sælger, at sælge "din" hest, så kan det være væsentligt, hvordan kontrakten er formuleret i forhold til om du er pligtig til at udlevere hesten eller ikke. Du bør nok få advokatmæssig rådgivning, hvis sælger vælger at gøre alvor af det.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH og HB1 kåret cremello varmblod

2
0
Svar på denne tråd
 
 afhænger af kontrakten
Forfatter: 
Dato:  02-08-2016 18:07

Det hele afhænger af, hvad I konkret har aftalt i den kontrakt.

 

Køber man på afbetaling, har man reelt købt varen, og dermed er ejerskabet også videregivet. Misligholder man så sin afdrag, må sælger igennem den sædvanlige inddrivelse (inkasso, fogedret etc.) Er der aftalt ejendomsforbehold i hesten, kan der tages udlæg, såfremt du misligholder afdragene, og hesten kan forlanges tilbageleveret/solgt på auktion mv.

 

Om lånet kan opsiges med andet varsel end det aftalte afhænger igen af kontrakten, om det er aftalt, at købet ikke sker på afbetaling, men betalingen er sket på baggrund af et anfordringslån.

 

Det klare udgangspunkt, ud fra det af dig oplyste, er altså, at sælger ikke blot kan sælge hesten til anden side. Hesten er din så længe, du overholder betalingerne.

 

venlig hilsen

 

Christina Kirk

NybroKirk Advokatfirma

2
0
Svar på denne tråd
 
 Update
Forfatter: 
Dato:  04-09-2016 15:04

Ts/ Hvordan går det?

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Buckskin farvet, Eventyr hest, vallak, 2 år,

utrolig velopdragen, håndteres af børn,

leder efter godt og kærligt hjem.

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider